ادعای صهیونیست‌ها: پوتین بابت اظهارات لاوروف عذرخواهی کرد

گروه جهان الف،   4010215105

 دفتر نخست‌وزیری رژیم موقت صهیونیستی مدعی شده رئیس‌جمهور روسیه بابت اظهارات وزیر خارجه‌اش درباره اینکه هیتلر خون یهودی داشته عذرخواهی کرده است.   

به گزارش فارس، دفتر «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم موقت رژیم صهیونیستی مدعی شده «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بابت اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه عذرخواهی کرده است.

در بیانیه کاخ کرملین که روایت روسیه را منعکس کرده اشاره‌ای به عذرخواهی پوتین نشده است. در این بیانیه آمده است: «قبل از برگزار جشن روز پیروزی در جنگ جهانی دوم که گرامی‌داشت آن روز ۹ مه در اسرائیل و روسیه برگزار می‌شود ولادیمیر پوتین و نفتالی بنت بر اهمیت ویژه این روز برای مردمان هر دو کشور تأکید کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این تاریخ، بیانگر حقایقی تاریخی از آن سال‌ها است و یاد همه کسانی که درگذشتند از جمله قربانیان هولوکاست را گرامی می‌دارد. رئیس‌جمهور روسیه با یادآوری اینکه از میان ۶ میلیون یهودی که در اردوگاه‌های کار اجباری و محله‌های یهودی‌نشین شکنجه و کشته شدند ۴۰ درصد شهروندان اتحاد جماهیر شوروی بودند، خواستار ابلاغ آرزوی سلامت و رفاه به افرادی شد که در اسرائیل زندگی می‌کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودی‌ستیزان، خود یهودیان هستند».

این اظهارات خشم صهیونیست‌ها را به شدت برانگیخت و پس از آن، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی به اظهارات «سرگئی لاوروف» واکنش نشان داد.

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

اسحاق هرتزوگ در بخش دیگری صحبت‌هایش با اتهام‌زنی به وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: «لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند، [در میان مردم] بپراکند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

روسیه هم از اقدامات رژیم صهیونیستی در خلال جنگ اوکراین انتقاد کرده است. ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه از حضور «مزدوران اسرائیلی» در جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «ریا نووستی» این دیپلمات روس در مصاحبه‌ای گفت، در اوکراین، در کنار نئونازی‌های گردان «آزوف»، «مزدورانی از اسرائیل» در حال جنگیدن هستند. زاخاروا افزود: «سیاست‌مداران متعددی که اکنون در حال دامن زدن به جنگ خبری هستند، بعید است بخواهند این حرف‌ها را بشنوند».

او در ادامه اظهارتش گفت: «شاید برای آن‌ها جالب باشد که بشنوند در اوکراین در واقع مزدوران اسرائیلی شانه به شانه شبه‌نظامیان آزوف در حال جنگیدن هستند. اسرائیل نمی‌تواند بی‌خبر باشد. فیلم و محتوای مربوط به آن را مشاهده کرده‌ام».

در همین حال، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز در تحلیلی نوشته که انتظار می‌رود تنش‌ها میان اسرائیل و روسیه در آینده رو به فزونی حرکت کند.

طی چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی از اعمال تحریم علیه روسیه خودداری کرده بود و به اوکراین هم سلاح ارسال نکرد. «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم هرگز به صورت مستقیم از روسیه بابت آغاز جنگ اوکراین انتقاد نکردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت تماس‌های مقام‌های روسیه‌ای با گروه‌های فلسطینی را نشان‌دهنده وجود تنش در روابط مسکو-تل‌آویو دانسته است. این روزنامه نوشته: «در چند هفته گذشته، همزمان با آنکه روابط میان اسرائیل و روسیه تنش‌آمیز شد، حجم روابط میان مسکو و گروه‌های مختلف فلسطینی افزایش یافت. ابتدا تماسی میان پوتین و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برقرار شد و بعد از آن لاوروف با اسماعیل هنیه، از رهبران ارشد حماس گفت‌وگو کرد. روز چهارشنبه هم هیئتی از حماس به سرپرستی موسا ابو مرزوق به مسکو سفر کرد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین