راهنمای جامع خرید میلگرد

گزارش بازرگانی،   4010214048

امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های مختلفی برای تولید میلگرد با کیفیت های مختلف وجود دارد. برای خرید انواع میلگرد ( خرید میلگرد استیل ، آجدار ...) نیاز به اطلاعاتی دارید که بتوانید بهترین نوع میلگرد مناسب با کاربرد خود را خریداری کنید.

مشاوره خرید میلگرد به دو قسمت قبل و هنگام خرید تقسیم می شود. بنابراین اگر قصد خرید میلگرد برای پروژه ساختمانی خود را دارید، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد انواع میلگرد ساختمانی و کاربرد آنها قبل از خرید به دست آورید.

مرحله بعدی بررسی برندهای مختلف و کیفیت محصولات آنهاست. پس از انجام این مراحل می توانید به صورت حضوری یا آنلاین خرید کنید. برای بررسی قیمت روزانه انواع میلگرد به وبسایت آهنات مراجعه فرمایید .

نکات مهم قبل از خرید میلگرد

با توجه به اینکه خرید میلگرد مورد نیاز یک پروژه هزینه بالایی دارد، بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد این محصول داشته باشید. قطعا در پروژه، اطلاعات مربوط به مشخصات فنی میلگرد از قبیل اندازه، ابعاد و مصالح توسط مهندسین پروژه اعلام می شود. بنابراین اگر اطلاعات کافی در مورد انواع میلگرد ساختمانی دارید می توانید خرید مطمئن و با کیفیت تری داشته باشید.

قیمت میلگرد بر اساس وزن آن محاسبه می شود، بنابراین از آنجایی که میلگرد به صورت شاخه‌ای خریداری می شود، هنگام خرید انواع میلگرد از جمله خرید میلگرد آجدار باید در محاسبه وزن دقت شود. در این راهنمای خرید میلگرد چند اصطلاح رایج برای انواع میلگرد آورده شده است.



انواع میلگرد ساختمانی

میلگرد آجدار امروزه بخش بزرگی از صنعت فولاد است . با مقدمه ای بر تولید این محصول شروع می کنیم. میلگرد آجدار مفتولی فولادی است که توسط شمش ​​های فولادی کششی یا نورد تولید می شود که پس از پیش گرم شدن در کارخانه های نورد در دستگاه پرس می شود و به میله ای بلند تبدیل می شود که در نهایت قالب های آج روی آن قرار می گیرد. اگر بخواهیم در این راهنمای خرید میلگرد، این محصول را تقسیم بندی کنیم به سه دسته A2، a3 و a4 تقسیم می شود. البته نوع دیگری به نام میلگرد ساده وجود دارد که آج ندارد. این محصول دارای سطح صیقلی بوده و کاربردهای مختلفی دارد. این محصول از نظر استحکام، ظاهر و کاربرد با میلگرد آجدار متفاوت است. آرماتور ساده می تواند فشارهای حدود 2400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع را تحمل می کند.

گرید a2 نیز در ایران با این نام شناخته می شود. تنش تسلیم این محصول 3400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع بوده و کاربردهای متفاوتی دارد. این محصول در مکان هایی استفاده می شود که سازه به استحکام زیادی نیاز ندارد و یا ساخت ساختمان ها و سازه های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می شود. کلاس A3 بیشترین مصرف را دارد، تنش تسلیم این محصول 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است و بخش زیادی از خرید و فروش میلگرد در دنیا را پوشش می ‌دهد.

در ادامه راهنمای خرید میلگرد، از سال 2003 با افزایش زلزله و مقاوم سازی ساختمان ها، مصرف کلاس s500 یا 500 (a4) افزایش یافته است. در واقع نمی توان از ترکیب شیمیایی این محصول فراتر رفت و مهندسان با همان میزان کربن اما با روش های مختلف کوئنچینگ و ترمکس متفاوت توانستند به خواص مکانیکی بالاتر از درجه A3 دست یابند. فرآیند تولید این نوع محصول به گونه ای انجام می شود که پس از آخرین مرحله نورد تحت تاثیر عملیات حرارتی کوئنچینگ با آب قرار می گیرد و این فرآیند استحکام محصول نهایی را افزایش می دهد.استاندارد 3132 سازمان ملی استاندارد مصرف این نوع محصول را از سال 1393 تایید کرده است.

سایز میلگرد



اصطلاح دیگری که در این راهنمای خرید میلگرد باید بدانید، سایز میلگرد است. به طور کلی نام میلگرد با اندازه آن بعد از نام میلگرد بیان می شود. به عنوان مثال میلگرد 8، میلگرد 16، میلگرد 18 نمونه هایی از اندازه های مختلف میلگرد هستند. در واقع اندازه میلگرد مربوط به قطر آن است که در کارخانه های تولید میلگرد در کشور از سایز 8 تا 40 میلی متر قابل تولید می باشد.

به صورت طولی میلگردهای تقویت کننده به صورت استاندارد در شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می شوند. البته بسته به نیاز مصرف کنندگان میلگردهای به طول 3 تا 11.7 متر که به آرماتور فولادی معمولی معروف هستند نیز در بازار موجود است.

از آنجایی که فروش میلگرد بستگی به طول آن و به صورت شاخه‌ای دارد، برای محاسبه بهای تمام شده میلگرد باید وزن شود. اطلاعات محاسبه وزن میلگرد نیز در تمامی کارخانه ها موجود است که در صورت خرید آنلاین میلگرد در اختیار خریدار قرار می گیرد.



وزن میلگرد



همانطور که در راهنمای خرید میلگرد، گفته شد وزن میلگردهای تقویت کننده با وزن کلاف های فولادی تقویت کننده که بر حسب کیلوگرم بیان می شود یکسان نیست. در واقع برای محاسبه وزن میلگردهای تقویت کننده فرعی می توان از روش های زیر استفاده کرد.

  • روش اول: در این روش با استفاده از جدول وزن اعلام شده توسط سازنده بر حسب هر متر یا هر شاخه می توان وزن را بدست آورد.
  • روش 2: به جدول اشتال مراجعه کنید

روش سوم: در این روش ابتدا باید یک نمونه کوچک به فروشنده سفارش دهید. در مرحله بعد وزن نمونه را بر حسب گرم بر طول نمونه بر حسب میلی متر تقسیم کنید.رقم به دست آمده وزن یک متر آرماتور فولادی بر حسب کیلوگرم است.

راهنمای خرید میلگرد از کارخانه

اولین نکته در مقایسه کیفیت میلگرد، بررسی ترکیبات شیمیایی آن است. هنگام خرید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که میلگرد کجا خوب است یا میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟ اکثر کارخانه های میلگرد ایران این محصول را بر اساس استانداردهای ملی ایران تولید می کنند. با این حال، برخی از کارخانه ها ممکن است به دلیل تفاوت در فرآیند تولید یا مصرف آلیاژ، کیفیت محصول پایین تری نسبت به استاندارد داشته باشند. بد نیست بدانید که کارخانه ذوب آهن اصفهان در حال حاضر با کیفیت ترین میلگرد فولادی کشور را تولید می کند.



هنگام مقایسه کیفیت میلگرد ممکن است اصطلاح سبک یا سنگین را شنیده باشید. طبق راهنمای خرید میلگرد میلگرد سبکتر به معنای میلگردی است که سبکتر از وزن استاندارد بوده و طبیعتاً کیفیت پایین تری داشته باشد. میلگرد سنگین به میلگردی گفته می شود که دارای وزن استاندارد بوده و بسته به تولید کننده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

بهترین قیمت میلگرد

قیمت یک عامل مهم و تعیین کننده در هنگام خرید کالا است. در مورد راهنمای خرید میلگرد هم همینطور است. هنگامی که الزامات اولیه این راهنمای خرید را مطالعه و سپس لیستی از میلگردها را برای خرید از مهندسان پروژه دریافت کردید، وقت آن است که در مورد قیمت میلگرد تحقیق کنید. به نوعی می توان گفت که کیفیت یک محصول با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. با این حال، در برخی موارد، تخلفات ثابت شده است. اما بر اساس اطلاعات به دست آمده در بسیاری از موارد خرید یک برند باکیفیت هزینه بیشتری خواهد داشت. بنابراین، اگر قصد خرید اینترنتی میلگرد مطمئن از برندهای معروف را دارید، توصیه می‌شود برای پرداخت درصد بالاتری از قیمت نسبت به محصولات با کیفیت پایین، زیاد تعامل نکنید.

در خرید میلگرد به نکات مهم توجه کنید

اکنون که راهنمای خرید میلگرد، قبل از خرید و انواع مراکز خرید میلگرد را می شناسید، بهتر است نکات مهم را در هنگام خرید در نظر بگیرید. در این صورت می توانید اطمینان بیشتری در خرید داشته باشید.می توان گفت یکی از مهم ترین نکات در خرید میلگرد داشتن دانش و شناخت کافی از نوع محصول می باشد. بنابراین رعایت موارد زیر به شما کمک می کند تا خریدی با کیفیت بهتر داشته باشید.

توجه به کیفیت و نوع میلگرد

این روزها بسیاری از کارخانه ها به عنوان تولید کننده مقاطع فولادی در سراسر کشور فعالیت می کنند. بنابراین بسیاری از این کارخانه ها شروع به تولید میلگرد کردند. این در حالی است که برخی از آنها در فرآیند تولید میلگرد از فولاد آلیاژی با کیفیت بهتری استفاده می کردند، بنابراین محصول نهایی کیفیت بالاتری دارد. بر این اساس، آشنایی با برندهای معتبر در تولید میلگرد مرغوب یکی از نکات مهم در راهنمای خرید میلگرد می باشد.

به سبکی و وزن میلگرد دقت کنید

به طور کلی میلگرد تولیدی ایران بسته به نوع کاربرد به دو صورت سبک و سنگین ارائه می شود. گفته می شود میلگردهای تقویت کننده سبک وزن کمتر از وزن استاندارد دارند. این میله ها نیز کیفیت بالاتری نسبت به استاندارد دارند. میلگرد سنگین هم وزن میلگرد استاندارد است.

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید میلگرد این است که بدانید کدام نوع میلگرد بر اساس نوع کاربرد مناسب است. در این صورت می توانید با اطمینان نوع میلگرد را بر اساس سبکی و وزن آن خریداری کنید.

مسافت را در حمل و نقل محصول در نظر بگیرید

یکی دیگر از عوامل مهمی که در هنگام خرید باید در نظر گرفت، در نظر گرفتن فاصله و هزینه جابجایی میلگرد است. در واقع بسته به نوع سفارش هزینه زیادی صرف ارسال محصول از درب شرکت، کارخانه یا شرکت به محل مورد نظر شما می شود. در این صورت بهتر است قبل از خرید نهایی، در مورد این موضوع با فروشندگان محصول صحبت کنید.برای اطمینان بیشتر می توانید از مشاوران خرید در این زمینه نیز کمک بگیرید.

نکات مهم پس از خرید میلگرد

توجه به نکات مهم پس از خرید میلگرد از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید میلگرد به آن اشاره شده است. ممکن است پس از خرید میلگرد با خود بگویید که اکنون که میلگرد مرغوب به محل تخلیه رسیده ، کار شما تمام شده است. اگر اینطور نیست، در واقع پس از خرید و تخلیه میلگرد، لازم است نکاتی را رعایت کنید تا کیفیت و طول عمر محصول خود را افزایش دهید.

اطلاعات فاکتور با میلگرد دریافتی مطابقت داشته باشد

اگر میلگرد مورد نظر خود را از شرکت های تجاری و تولیدکنندگان بزرگ خریداری کرده اید، می توانید مطمئن باشید که محصول شما تا حد امکان اصالت دارد. با این حال، بهتر است این را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید. قبل از باز کردن بسته بندی، اطمینان حاصل کنید که برچسب روی میلگرد با اطلاعات داخل فاکتور مطابقت دارد.

همچنین می توانید اطلاعات حک شده روی میلگرد را بررسی کنید تا از صحت محصول خود اطمینان حاصل کنید.

برای حفظ میلگرد بیشتر تلاش کنید

با توجه به ای ن راهنمای خرید میلگرد، بیشتر میلگردهای تولید شده از فولادهای آلیاژی بدون آلیاژ فولاد ضد زنگ ساخته می شوند، به راحتی در برابر رطوبت و آب خورده می شوند.بنابراین باید دقت شود که شرایط و محیط نگهداری به گونه ای باشد که میلگردهای تقویت کننده آسیب کمتری داشته باشند. توجه داشته باشید نکات زیر تاثیر بسزایی در افزایش عمر میلگرد خواهد داشت.

تا حد امکان سعی کنید میلگرد را در محیطی نگهداری کنید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.

به طور کلی خاک، گچ و امثال آن رطوبت را جذب می کنند. بنابراین تا حد امکان از تماس این ماده با میلگرد خودداری کنید. اگر میلگرد در معرض این مواد قرار گرفت، سعی کنید در اسرع وقت محل را تمیز کنید.

  • از قرار دادن میلگرد در محیط های مرطوب یا خیس کردن میلگرد خودداری کنید.

میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف است. این نوع مقطع بسته به نوع کاربرد دارای انواع مختلفی می باشد که با استفاده از فرآیندهای مختلف تولید می شوند. به طور کلی برای ساخت میلگرد فولادی از 4 روش نورد سرد، نورد گرم، میکروآلیاژ و ترمکس استفاده می شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم با بیان نکات مهم راهنمای خرید میلگرد به شما در خرید با کیفیت کمک کنیم. مطمئناً با مطالعه این مطلب متوجه خواهید شد که برای داشتن یک خرید مطمئن علاوه بر اینکه قبل از خرید میلگرد باید اطلاعات نسبی در مورد آن داشته باشید، در حین خرید و پس از آن نیز رعایت نکاتی ضروری است.

در پایان امیدواریم این راهنمای خرید میلگرد برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات و آگاهی شما را در مورد خرید آنلاین میلگرد افزایش دهد. برای خرید اینترنتی انواع پروفیل ها و محصولات فولادی به سایت فروش میلگرد آهنات مراجعه نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین