نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا قالیباف درباره سفر ترکیه به مردم توضیح نداد؟/ اقتصاد ایران تحمل جراحی ندارد/ رئیس‌جمهور درباره حذف ارز ۴۲۰۰ با مردم صحبت کند

گروه سیاسی الف،   4010214030 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا قالیباف درباره سفر ترکیه به مردم توضیح نداد؟/ اقتصاد ایران تحمل جراحی ندارد/ رئیس‌جمهور درباره حذف ارز ۴۲۰۰ با مردم صحبت کند

مطلبی با عنوان «فرصت یک جراحی بزرگ در اقتصاد» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*هیچ مریضی را با تب 40 درجه و قند خون 600 جراحی نمی کنند.

*ارزش پول ملی را با چاپ اسکناس های بیشتر به صفر نزدیک کنیم و به مردم بگوییم خیلی تنبل، پرمصرف و در همه موارد مقصر هستند. دلالی و رانت خواری و فساد را با عناوین مقدس لاپوشانی کنیم. و افشاگران و منتقدان را عامل دشمن بخوانیم.....

*لطفا فکر جراحی را از سر بیرون کنید. این جراحان اینکاره نیستند.

*فعلا اجازه بدید خونریزی های قبلی التیام یابد ،بعد خواب جراحی بینید

*توهم توطئه ! ما چوب تصمیمات خودمان را میخوریم و بس. بهانه نباید بیاوریم.

*با اینهمه جراحی جای سالمی برای اقتصاد هم مونده؟

*هر یکی دو سال یک تورم سنگین ایجاد میکنید اسمش رو جراحی می‌دارید 

*چرا فقط قیمت ها واقعی بشه ولی حقوق ها غیرواقعی ؟؟؟

*به شرطی که اصلاح نظامهای مالیات و گمرک و بانک وکشاورزی و صنعت هم به سرعت انجام شود.

*مافیایی را که نانش در واردات است فراموش کرده ای؟

*دو بند را فراموش کردید 1 پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس ارز واقعی 2 حذف یا معقول شدن تعرفه واردات

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «توضیحات جدید الیاس قالیباف در یک جمع خصوصی درباره ماجرای سفر ترکیه» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*چرا خود آقای قالیباف حرفی نمیزنه

*خرید سیسمونی از خارج را مردم جرم نمیدانستند بلکه عزیزانی که به بهانه اقتصاد مقاومتی واردات همه چیز از جمله سیسمونی را ممنوع کردند آن را جرم دانستند مشکل مردم با این است که همان هایی که اینها را برای مردم حرام میدانند خودشان تشریف میبرند خرید اگر خوب است چرا برای مردم ممنوعش کردید

*حمایت از تولید داخلی چرا همیشه وظیفه مردم عادی است نه صاحبان قدرت؟؟!!

*جالب هست هر ساله میلیون ها نفر ایرانی ها اعم از مردم عادی و نزدیکان مسولان سفر زیارتی و سیاحتی خارجی می روند و خرید هم تازه می کنند ولی وقتی در مورد این سفر می بینیم که جارو جنجال درست شد قطعا هدف ترور شخصیت قالیباف بود

*دفاع بدی بود هر چند ساعتها روی این متن و نحوه بیان آن از طریق رسانه های اصول گرا کار شده است

*اینکه کسانی نیت تخریب دارن هیچ حرفی نیست، رقیب بداخلاق جز این نمی کند شامل هر گروهی که می خواهد باشد. ومتاسفانه در اکثر جریانات هم هستن، اما ایشان با الاخره نگفتن پس برای چه رفتن، خود ایشان هم اصل ماجرا ی رفتن ودلیل را پذیرفته بودن وحالا دلیل را انکار میکنن. که پذیرفتنی نیست. اگر بهانه مستقل بودن فرزندان را پذیرفت، هیچ عقل سلیمی سفر همسر را نمی پذیرد، واین همان دم خروس هست که بیرون زده. خدمت ایشان عرض میکنم آن ماجرای لیست اموال هم هیچ سنخیتی با انقلابی بودن نداشت، آنرا که معاندان نگفته اند، متاسفانه خیلی از مسئولین از لحاظ سبک زندگی به قدری از مردم عادی فاصله گرفته اند که متوجه این فاصله نیستن اگر میشد بعضی از آنها را نام می بردم ، ولی فایده ای ندارد.

*خواهشا هر کاری خواستید بکنید ولی شعار ساده زیستی ندهید.

*ماشاالله به ایشان انقدر نطق جالب و اداریی در یک جلسه خصوصی داشتند بیشتر شبیه یک سخنرانی از پیش نوشته شده بود...ماشاالله

*بینی وبین الله اگرحقیقت همینه بایدشکایت افرادیکه این دروغهارابرعلیه خانواده ی قالیباف سرهم کردندانجام بدهید

*الیاس جان اگه میدونی که دشمن در صدد حذف پدرت هست پس به خانواده ی محترم بگین که مراقب اعمال و رفتارشون باشند که بهانه دست دشمن ندهند .

*بلاخره نگفتیدسفر برای چی بوده؟ ،چه سفری بوده که اینقدر ضروری و واجب بوده که وسط ماه رمضان برید ترکیه ؟؟! خواهشا یه عده نگن به شما چه مربوط چرا تو زندگی خصوصی مردم دخالت میکنید ؟ خانواده شما یه خانواده معمولی نیستن ،پدر شما رئیس مجلس هست ،ایشون تو مناظره های انتخاباتی دختر وزیر روحانی رو مسخره میکرد که چرا از خارج لباس وارد میکنه، شعار ۴ درصدی میداد ! چفیه می اندازه دور گردنش وشعور اقتصاد مقاومتی وساده زیستی میده، بعد اهل وعیال خودش وسط ماه رمضان میرن ترکیه؟؟!!

*جناب آقای الیاس قالیباف لطفاً برای اینکه ملت ایران بتوانند (( حق را از ناحق تشخیص دهند )) بصورت شفاف علت واقعی این 《 سفر کاملاً عادی 》 آنهم در ماه مبارک رمضان را بگویید .

*پشت پرده این قضیه مردم هستند، مردم نارضایتی هایی دارند و تحمل دیدن این قضایا را ندارند. بله آقای قالیباف جرم نکرده، اما رفتاری متناقض با شعارهایش و شعارهای کلی مسئولین دیگر انجام داده. در واقع انتقاد و یا خشم مردم فقط مربوط به قالیباف نیست که بخواهد استدلال بیاورد. مردم این قضیه را به چشم یک مثال نگاه می کنند.

*باشه بابا تو راست میگی...یه عده جیره خوار استکبار مادر و خواهر و دامادتون رو به زور فرستادن ترکیه که بعدش تو فرودگاه ازشون تصویر بگیرن...من نمی دونم ما چرا فرهنگ قبول اشتباهات رو نداریم.اگرم یه جوری قبول کنیم صدتا دلیل کنارش میچینیم.

*وسط ماه رمضان سفر ترکیه آن هم در شرایط بارداری چه ضرورتی داشت؟! آن هم بی هدف؟ نه به قصد سیسمونی، نه به قصد خرید ملک، پس برای چی رفتن؟

***

مطلبی با عنوان «آیا ماه عسل اردوغان و بن سلمان فرارسیده است؟» از مطالب پربحث این هفته الف بود. تعدادی از نظرات مخاطبین درباره این مطلب را می‌خوانید:

*این یعنی سیاست ورزی در جهت حفظ منافع ملی کشور

*(پاسخ به کامنت بالا)این یعنی عدم ثبات سیاسی و فکری و اقتصادی یک کشور که هر روز یک طرفی هست

*آفرین به این سیاستمدار باهوش

*(پاسخ به کامنت بالا)چرا تورم کشور این سیاستمدار باهوش رفته بالای ۶۰ درصد!؟

*اردوغان و ترکیه افتاب پرست هستن هر روز هر لظه به یه رنگ در میان پس همیشه منافعشون وجود داره

*اردوغان عاقل است. وقتی دید که تورم در کشورش به بالای 60% رسیده شروع به بهبود روابطش با اسراییل، آمریکا، امارات و عربستان کرده است.

*(پاسخ به کامنت بالا)اگه عاقل بود تورمش به ۶۰ درصد نمی‌رسید، ایران در اوج تحریمها همچین تورمی نداشت.

*با بدهی سنگین ترکیه که وام گرفته حالاحالاها تورم ها خواهد بود

*عاقل چرا کاری کند که تورم‌ بالا برود که بعدا برود گدایی؟!!

***

مطلبی با عنوان «آیا علامه طباطبائی مقابل امام خمینی بود؟» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*عده زيادي از مشاهير متوفي وزنده مخالفت دارند وصدالبته با نتايج حاصله قطعا مخالفت اشد دارند

*تکامل نتیجه تضارب افکار است و نه تقدس آنها

*به هر حال ولايت فقيه يك نظريه هست و جز اصول دين نيست و بعضي از علما با ان مخالف هستند.

*اسلام اجتماعی با اسلام سیاسی یکی هست؟ مستندات حرفها؟ اینکه ایشان معتقد بود که انسان ذاتا دنبال بهترین هست آدم عادل و و..باید رئیس باشد یعنی ولی فقیه باید رئیس باشد؟!

*بعد از 43 سال بحث این موضوعات جز سرکار گذاشتن مردم هیچ فایده ای ندارد

*مرحوم علامه عارفی بزرگ و عاشق عرفان اسلامی بود که حاضر نبود به ساحت دین داری عامه مردم و دینی که نجاتبخش از گمراهی است صدمه وارد شود و دین دستاویز فرصت طلبان و گمراهان و حقه بازان شود تضاد ان را با سایر اندیشه ها هم موضوعی جداگانه است

*بودن یا نبودن دو تفکر در تضاد با یکدیگر اهمیتی ندارد. مهم این است که کدامیک درست است.

*همه چیز در حال تغییر است. به جز اصول و بدیهاتی همچون طلوع خورشید از شرق یا جدول ضرب و امثالهم،درستی یا غلط بودن تفکرات و نظریه ها نیز در طول زمان تغییر می یابند.

*امام شرمنده ایم چی میخواستی بشه چی شد باز هم شرمنده ایم و بیشتر از شما خانواده شهدا و جانبازان شرمنده شهدا

*پس از تشکیل حکومت اسلامی مردم مقصر هر مشکل و سختی که در کشور باشد را دین میدانند

***

مخاطبین الف ذیل یکی از بسته های خبری الف درباره حذف ارز 4200 آرد صنف و صنعت و به تبع آن، افزایش قیمت ماکارونی نظرات مختلفی ابراز کردند که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اگر قيمت ارز ٤٢٠٠ توماني را به بهانه فساد حذف كنيد و بجاي آن به بيش از بيست هزار تومان برسانيد مطمن باشيد دوباره به بهانه فساد به قيمتي بالا تر مي رسانيد اداره كشور و كشور داري كار دشوار است

*جنگ جهانی اول آذوقه ایران خوراک سربازان انگستان شد الان خوراک ایرانیان از کشور خارج می‌شود آرد وخاویار و محصولات کشاورزی دلال‌ها سود می‌برند درمیان دلال‌ها وزیرو وکیل و آقازاده به طمع ارز وجود دارند آقایان نظامی تمام مرزها راببندید نگذارید آذوقه مردم خارج شود

*رییسی با روحانی چه فرقی کرده؟ هردو افزایش قیمت ها با شیب ملایم را وعده داده اند تا مردم یکباره شوکه نشوند.

*اگر کاملا این ارز حذف می شد یعنی بدون شارژر کردن کارت چند ماه آینده تورم خیلی پایین می آمد ولی چون پول می دهند این پایین آمدن تورم دیرتر رخ می دهد حذف این ارز کاملا علمی و درست در رفاه مردم هست هرچند نبودش در ظاهر بد حساب می اید

*افزایش یک شبه قیمت ماکارونی به 3 برابر، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

*عزیزم چند ماه هست حرف از حذف ارز رانتی هست و این عمل جراحی اول کار یک کمی درد دارد ولی بعدا راحت می شوید و درمان

*آیا بیشتر از این می توان به قول ها و وعده و وعیدهای مسئولان نسبت به ثبات قیمتها و عدم گران شدن کالاها اعتماد کرد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۹۱۰۴۸۱۶:۵۸:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۱۶
اقتصاد ایران با این وضع قادر به ادامه دادن ندارد و باید هر چه سریعتر جراحی صورت گیرد
ناشناس۲۴۹۱۱۱۹۱۸:۱۰:۵۵ ۱۴۰۱/۲/۱۶
از آقای رییسی بعید بود همان راه دولت قبلی را برود
ناشناس۲۴۹۱۱۷۵۱۹:۲۲:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۱۶
مردم با قالیباف هیچ مشکلی ندارند مردم با روحانی و دار و دسته اش مشکل دارند که قیمت ارز و خروجی را چندین برابر کردند و حسرت سفر خارجی را به دل همه گذاشتند.
ناشناس۲۴۹۲۰۲۷۱۲:۳۶:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۱۷
از قول مردم حرف نزن
ناشناس۲۴۹۱۱۷۷۱۹:۲۵:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۱۶
با وجود قاچاق بی رویه ارد و ماکارونی و غیره به کشورهای همسایه افزایش قیمت این اقلام اجتناب ناپذیر بود اما دولت باید اطلاع رسانی قبلی می کرد.
ناشناس۲۴۹۱۲۱۸۲۰:۲۸:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۱۶
دغدغه اصلی اصلاح طلبان در 8 سال گذشته رفع حصر و مسائل حاشیه ای بود حالا با تغییر دولت نگران معیشت مردم شده اند !!!
ناشناس۲۴۹۱۲۷۷۲۱:۲۸:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۱۶
شماها این کاره نیستید احمدی‌نژاد باید برگردد
تجربه فراموش شده ۹۸۲۴۹۱۳۱۷۲۲:۱۶:۵۱ ۱۴۰۱/۲/۱۶
ابراهیم بت شکن می خواستی نرخ برنج ۳۰ هزار تومانی را که شده ۱۰۵ هزار تومان بشکنی زدی نرخ مشتقات آرد را پکاندی و انفجار ایجاد کردی قیمت بیسکوییت و نان ساندویچی و کیک ۱۲ برابر چرا عرضه ندارید مرزها را کنترل کنید و جلوی قاچاق را بگیرید دست در جیب و سفره مردم می کنید
ناشناس۲۴۹۱۳۷۳۲۳:۰۹:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۱۶
این عمل جراحی درد داردولی دردش مزمن خواهد شد. لطفا گرانفروشی دولت جراحی نگویید.
ناشناس۲۴۹۱۳۸۲۲۳:۲۴:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۱۶
پس کوه خط قرمز که گفتی گرانی خط قرمزمن چرا خون مردم را کرده اید توی شیشه مردم تاکی یاید دروغ بشوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین