تاثیر استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا

گزارش بازرگانی،   4010213034

استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا توصیه می‌شود. زیرا می‌تواند یکی از راهکارهای بسیار موثر در جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به فضای داخلی خانه محسوب شود. علاوه بر آن به دلیل بهره گیری از پروفیل یو پی وی سی در تولید این پنجره‌ها شاهد عایق بودن آن‌ها در برابر حرارت و صوت نیز هستیم. آلودگی هوا یکی از معضلات زیست محیطی است که سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و به اقتصاد کشور نیز صدمات زیادی وارد می‌کند. در این مطلب قصد داریم به تاثیر و اهمیت استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا بپردازیم.

پنجره دوجداره چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به تاثیر استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا بپردازیم اشاره‌ای به اهمیت آن داشته باشیم. زمانی که ذرات معلق باعث آلوده کردن هوا می‌شوند میزان مرگ و میر افراد افزایش پیدا می‌کند. زیرا این ذرات همزمان با تنفس وارد ریه شده و مشکلات عدیده‌ای از آسم تا مرگ را برای افراد به همراه خواهد داشت. علاوه بر ریه شاهد آسیب دیدن سیستم قلب و عروق، سیستم گردش خون و جنین نیز هستیم. به همین دلیل در سال‌های اخیر نصب و تعبیه پنجره دوجداره در خانه ها، ادرات و… رواج پیدا کرده است. علاوه بر پنجره دوجداره می‌توان از درب‌های دوجداره مانند درب کشویی، لولایی و… نیز کمک گرفت. اگر قصد استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا را دارید باید فاکتورهای زیادی را در انتخاب آن در نظر داشته باشید.

در تولید پنجره‌های دوجداره از لاستیک‌های مخصوص و چسب سیلیکون استفاده می‌شود تا از ورود هر نوع آلودگی و آلاینده‌ای به درون فضای داخلی جلوگیری شود. لازم به ذکر است پنجره دوجداره زمانی حداکثر کارآیی را خواهد داشت که کاملا رگلاژ و تنظیم شده باشد و عایق‌بندی آن به شکل اصولی انجام شود. این پنجره‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند که می‌توان به عایق صوتی بودن آن‌ها اشاره کرد. آن‌ها قادر هستند صوت را به میزان ۷۵ دسی بل عایق کنند. علاوه بر آن از نفوذ هوای سرد و گرم به فضای داخلی جلوگیری می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا در هزینه‌ها و انرژی صرفه جویی شود. عمر پنجره‌های دوجداره بسیار زیاد است و می‌توان به راحتی اقدام به جایگزین کردن آن‌ها با پنجره‌های قدیمی کرد.

کاربرد درب و پنجره دوجداره

بهتر است قبل از آنکه به بررسی تاثیر استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا بپردازیم کاربرد این نوع از درب و پنجره را با یکدیگر بررسی کنیم. به طور کلی از درب‌های دوجداره برای درب ورودی ساختمان و از پنجره‌های دوجداره در پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و… استفاده می‌شود. مدل‌هایی که برای تولید این محصول طراحی می‌شود بسیار متنوع هستند که می‌توان به پنجره و درب کشویی، آکاردئونی، سقفی، دوطرفه، یکطرفه و… اشاره کرد.

کشویی: در تولید پنجره و درب کشویی از ریل استفاده می‌شود. به همین دلیل باز و بسته شدن آن نیز در سمت چپ و راست انجام می‌شود. این پنجره‌ها در دو نوع تک ریل و جفت ریل طراحی و تولید می‌شوند که قطعا نوع جفت ریل از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود.

دوطرفه: در تولید پنجره‌های دوطرفه از یراق آلات بسیار مرغوب و مقاوم استفاده می‌شود. به همین دلیل قیمت پنجره دوجداره دوطرفه از برخی از مدل‌ها گران‌تر است. مکانیزم استفاده از پنجره دوطرفه به این صورت است که از یک جهت به شکل لولایی و از یک جهت با دستگیره باز می‌شود. میزان امنیت این پنجره نیز در حد قابل قبول می‌باشد.

یکطرفه: پنجره‌های یکطرفه به عنوان متداول‌ترین نوع پنجره محسوب می‌شود زیرا طیف وسیعی از افراد برای نصب در خانه خود از آن استفاده می‌کنند. مکانیزم آن به یک جهت و به شکل لولایی است. این پنجره را می‌توان در اتاق پذیرایی، حمام، آشپزخانه و محل کار تعبیه کرد.

فولکس واگنی: دلیل نامگذاری این پنجره به فولکس واگنی، به دلیل شباهت باز شدن درب آن با خودروی فولکس واگن می‌باشد. معمولا این پنجره‌ها در ویلاها نصب می‌شوند.



تاثیرات پنجره دوجداره در آلودگی هوا

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا بسیار ضروری است. مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار جدی است اما متاسفانه به دلیل مداومت، تبدیل به یک امر عادی شده و کمتر فردی درباره آن صحبت می‌کند. آلودگی هوا به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود که می‌تواند علاوه بر ایجاد بیماری‌های مختلف، سبب مرگ و میر افراد نیز بشود. به طور معمول آلودگی هوا در فصل زمستان بیشتر است. زیرا پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد و گاهی اوقات به مرز هشدار می‌رسد. در ادامه مطلب به بررسی عوامل کاهش دهنده آلودگی هوا با استفاده از پنجره‌های دوجداره خواهیم پرداخت.

بهره گیری از متریال استاندارد

قطعا برندهای معتبر از متریال استاندارد و باکیفیت در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌کنیم خرید خود را از برندهای شناخته شده انجام دهید. زیرا امکان تقلب در این برندها وجود ندارد. در حال حاضر برندهای ناشناخته و تازه وارد اقدام به چسباندن برندهای معروف بر روی پروفیل یو پی وی سی نامرغوب می‌کنند و آن را روانه بازار می‌کنند. افرادی که در این حوزه متخصص نیستند به راحتی اقدام به خرید محصول بی‌کیفیت کرده و مبلغ زیادی بابت آن پرداخت می‌کنند. هنگامی که پروفیل‌ها از متریال استاندارد و مرغوب تولید شده باشند عایق‌بندی پنجره را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند از اجازه نفوذ هیچ گونه ذرات معلقی را به فضای داخلی نخواهند داد.

شیشه دوجداره

استفاده از شیشه دوجداره نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد. شیشه دوجداره بخش اعظمی از پنجره را تشکیل می‌دهد و در بین لایه‌های آن از گاز آرگون استفاده می‌شود. گاز آرگون هیچ خطری برای انسان ندارد و به عنوان یک گاز بی‌خطر خانگی شناخته می‌شود. این نوع از شیشه‌های دوجداره و سه جداره می‌توانند علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی به درون خانه، از عبور گرما و سرما، امواج صوتی مزاحم و… نیز پیشگیری کنند.

ابعاد دقیق

در خصوص استفاده از پنجره دوجداره در زمان آلودگی هوا باید اشاره‌ای به اهمیت ابعاد دقیق آن نیز داشته باشیم. تمام شرکت‌های تولیدکننده و ارائه دهنده خدمات، بعد از سفارش شما، به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند و ابعاد دقیق پنجره را اندازه گیری می‌کنند. زیرا کوچک بودن یا بزرگ بودن پنجره می‌تواند علاوه برعدم رگلاژ مناسب، عایق بودن خود را از دست بدهد و راندمان مناسب را نداشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین