سپاهان - استقلال؛ سفارش شنل قهرمانی برای آبی ها؟/ پرسپولیس با پیکان در تعقیب صدرنشین

گروه ورزشی الف،   4010213006

۵ مسابقه از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال چهارشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میهمان سپاهان است، پرسپولیس به مصاف پیکان می‌رود و فینال جام حذفی هم در اراک تکرار می‌شود.

سپاهان - استقلال؛ سفارش شنل قهرمانی برای آبی ها؟/ پرسپولیس با پیکان در تعقیب صدرنشین

به گزارش فارس، مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز چهارشنبه با انجام 5 دیدار به پایان می‌رسد. به جز جذابیت مسابقات استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود در اراک هم شاهد تقابل تکراری آلومینیوم اراک و نساجی مازندران هستیم.  تیم امیر قلعه‌نویی هم  در اهواز به مصاف فولاد آسیایی می رود.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

سپاهان - استقلال؛ گام بلند قهرمانی یا جبران ناکامی آسیایی؟

سپاهان بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا مسابقه سختی با استقلال صدرنشین خواهد داشت. سپاهان 45 امتیازی فقط روی کاغذ شانس قهرمانی دارد ولی به دنبال جایگاه پرسپولیس در رده دوم است. زردپوشان اصفهانی یک باشگاه کامل هستند که نه مشکل مالی دارند، نه مشکل سخت افزاری و زمین تمرین و مسابقه،  با این حال نتایج این تیم در لیگ برتر هم مثل لیگ قهرمانان نا امید کننده بوده است. دریافت 12 گل در 6 مسابقه آسیایی نشان از ضعف مفرط خط دفاعی زردپوشان اصفهانی دارد. نویدکیا اگر می‌خواهد دل هواداران تیمش را به دست آورد در این بازی که با حضور 30 درصدی تماشاگران در ورزشگاه  نقش جهان برگزار خواهد شد باید استقلال را شکست بدهد. سپاهان در خلق موقعیت گلزنی یکی از بهترین‌ تیم‌ها است اما بازیکنانش به راحتی این موقعیت‌ها را از دست می‌دهند. 

استقلال تیم بدون باخت لیگ برتر سخت گل می‌خورد، خوب گلزنی می‌کند و  هم سخت امتیاز از دست می‌دهد. شاگردان فرهاد مجیدی به  دنبال قهرمانی هستند و خیلی‌ها معتقدند اگر استقلال در اصفهان پیروز شود گام بلندی به سوی قهرمانی برداشته است. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. سپاهان با 35 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را دارد و استقلال هم فقط 2 گل کمتر از سپاهانی‌ها زده‌اند و به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که این بازی حتما گل و برنده داشته باشد. مدت زیادی است که استقلالی‌ها  تمرین خود را پشت درهای بسته و در سکوت خبری برگزار می‌کنند تا باتمرکز صدرصدی به سوی قهرمانی گام بردارد. آبی پوشان به دنبال سفارش شنل قهرمانی در نصف جهان هستند. 

هوادار - ذوب آهن؛ تقابل مربیان قرمز و آبی

هوادار با قرار گرفتن در رده یازدهم جدول خیلی از جایگاهش ناراضی نیست و این رتبه برای تیمی که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند خیلی هم خوب به نظر می رسد. بازی رفت دو تیم در اصفهان با برد یک بر صفر هوادار به پایان رسید اما این مرتبه ذوب آهن شرایط بهتری دارد. شاگردان مهدی تارتار بعد از 4 برد متوالی مقابل نفت مسجدسلیمان غافلگیر شدند و باختند اما اکنون روی پله نهم و دو رده بالاتر از هوادار ایستاده اند. تقابل عنایتی استقلالی با مهدی تارتار پرسپولیسی یکی از نکات جالب این بازی است. هافبک و مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال باردیگر باید نبردی تاکتیکی را داشته باشند. تارتار به دنبال جبران باخت دور رفت است .

آلومینیوم - نساجی؛ فینال تکراری بدون جام

جنجالی ترین مسابقه هفته در اراک برگزار می شود جایی که دو تیم فینالیست جام حذفی تقریبا یک هفته بعد از آن دیدار پرهیاهو مقابل یکدیگر قرار می گیرند. در فینال حذفی که چهارشنبه گذشته برگزار شد دو تیم در جریان مسابقه هیچ مشکلی با هم نداشتند اما قبل از شروع مسابقه بر سر انتخاب رختکن میزبان و میهمان بایکدیگر درگیری فیزیکی هم پیدا کردند!در نهایت هم نساجی با یک گل پیروز شد و به قهرمانی رسید.

اکنون آلومینیوم اراک به دنبال جبران آن باخت است ولی در پایان این مسابقه به تیم برنده جامی اهدا نمی‌شود!  آلومینیوم بعد از حضور رحمتی در لیگ برتر یک برد و یک مساوی به دست آورده و اکنون با 30 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است اما نساجی 27 امتیازی در رده دوازدهم است. 

این سومین مسابقه دو تیم در این فصل است که بازی رفت هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده  اما شرایط تقابل دو تیم  دیگر صمیمانه نیست. آلومینیوم اراک شکایت های متعددی علیه نساجی و ساکت الهامی انجام داده ضمن اینکه الهامی سرمربی نساجی هم با محمد نوازی درگیری رسانه ای زیادی در این چند روز داشتند. الهامی هم با نساجی سه هفته است که در لیگ برتر برنده نشده اما اکنون این تیم قهرمان جام حذفی با روحیه بهتری در اراک به میدان می رود.

فولاد- گل گهر؛ تقابل سرمربی و کاپیتان اسبق استقلال

فولادآسیایی تنها نماینده موفق کشورمان در لیگ قهرمانان بود که توانست مقتدرانه و به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. شاگردان نکونام اکنون با روحیه بسیار عالی به لیگ برتر برگشته، قرمزپوشان اهوازی 3 برد متوالی در لیگ برتر داشته اند و اکنون با 38 امتیاز پشت سر سپاهان در رده چهارم ایستاده اند. فولادی ها این هفته به مصاف تیم گل گهری می روند که مثل خودشان یک باشگاه تمام عیار محسوب می شود و همه نوع امکاناتی دارد.

حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت گل گهر جذابیت های این مسابقه را دوچندان خواهد کرد. امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال مقابل نکونام کاپیتان اسبق آبی پوشان قرار می گیرند. گل گهر 4 هفته است در لیگ برتر برنده نشده و یک باخت و سه مساوی متوالی داشته است شاگردان قلعه نویی به دنبال قطع این نوار ناکامی هستند تا شاید بتوانند از رده  ششم جدول جدا شوند. بازی رفت دو تیم در سیرجان را هم فولاد با یک گل شکست داد. بازی برگشت با حضور تماشاگران برگزار خواهدشد.

پرسپولیس - پیکان؛ در تعقیب  صدرنشین 

پرسپولیس امیدوارانه در تعقیب استقلال صدرنشین است و به دنبال برد  در این بازی خانگی است تا شاید سپاهان از آبی پوشان صدرنشین امتیاز بگیرد و  فاصله امتیازی سرخپوشان با صدر کمتر شود. شاگردان گل محمدی اما دو تساوی متوالی در لیگ برتر داشتند و در جام حذفی هم مقابل آلومینیوم اراک شکست خوردند.

پیکان هم بعد از پیروزی مقابل ذوب آهن 6 هفته است که برد نداشته و شاگردان حسینی  می خواهند نوار ناکامی هایشان را قطع کنند. بازی رفت دو تیم با پیروزی 3 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این بازی احتمالا با ترکیبی متفاوت به میدان خواهد رفت. احتمالا حامد لک به دروازه برمی گردد و در خط دفاع و هافبک تیم هم تغییراتی ایجاد می شود. باید دید پرسپولیس می تواند با پیکان به خوبی استقلال را تعقیب کند یا پیکانی ها از پرسپولیس مقابل هوادارانش امتیاز می گیرد.

برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر

سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
شهرخودرو مشهد -صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۸- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می شود.
مس رفسنجان- فجرشهیدسپاسی شیراز - ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهدای مس رفسنجان
نفت مسجدسلیمان- تراکتورتبریز - ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه  شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- استقلال  - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  نقش جهان اصفهان
هوادارتهران- ذوب‌آهن اصفهان- ساعت۱۹- ورزشگاه  پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک- نساجی مازندران  - ساعت۱۹- ورزشگاه  امام خمینی(ره) اراک
فولاد خوزستان- گل‌گهر سیرجان - ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه  شهدای فولاد اهواز
پرسپولیس- پیکان تهران- ساعت ۲۰:۴۰- ورزشگاه  آزادی تهران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین