ارزیابی محسن هاشمی از جلسه رئیسی با فعالان سیاسی/ توضیحات معاون رئیسی درباره گرانی‌ها/ افزایش دستمزد کارگران منتفی می شود؟

گروه سیاسی الف،   4010211066 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ارزیابی محسن هاشمی از جلسه رئیسی با فعالان سیاسی/ توضیحات معاون رئیسی درباره گرانی‌ها/ افزایش دستمزد کارگران منتفی می شود؟

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۹۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۰۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۵۲ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۱۲۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۱ هزار و ۲۷۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

ارزیابی محسن هاشمی از جلسه رئیسی با فعالان سیاسی

محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار روز گذشته‌ی برخی فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اظهار داشت: این جلسات در همه دولت‌ها گذاشته می‌شود و معمولا روسای جمهور از فرصت ماه رمضان استفاده می‌کنند و با گروه‌های مختلف ملاقات‌هایی دارند؛ جلسه دیروز هم از ساعت 18 آغاز شد و تا نماز و افطار ادامه داشت.

وی افزود: مدعوین از منظر سیاسی خود صحبت کردند و بعضا صحبت‌ها از دستور هم خارج می‌شد. اگرچه بواسطه آنکه مدعوین عمدتا دبیران کل احزاب و روسای شوراهای مرکزی احزاب بودند، باید بیشتر درباره احزاب صحبت می‌شد ولی صحبت‌ها به سمت مسائل اقتصادی رفت. البته این مباحث هم‌اکنون در اولویت است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: مشکلات مردم، تورم، کسری بودجه، انتخابات و نحوه نگرش شورای نگهبان به تأیید صلاحیت‌ها و همچنین لزوم مراقبت رئیس‌جمهور بر اجرای قانون اساسی از مباحثی بود که در جلسه توسط حضار مطرح شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: از دیگر موضوعات نیز سیاست خارجی و برجام بود و آقای رئیس‌جمهور هم در نهایت درباره سیاست‌هایش در حمایت از تولید مسائلی را مطرح کردند.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: جلسه صمیمی بود و عمدتا همه سعی کردند که در فضای آرامی صحبت کنند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه گفت: برخی از فعالان سیاسی ازجمله اصلاح‌طلبانِ تند در این جلسه حضور نداشتند و بیشتر معتدلین بودند و ما هم جناح معتدلِ اصلاح‌طلب هستیم.

وی درباره فضای حاکم بر جلسه اظهار داشت: جلسه با آقای رئیسی نسبت به جلسات با آقای روحانی آرام‌تر بود و همه سعی کردند آرام صحبت کنند و یکی از دلایلش هم این بود که حدود 9 ماه از حضور آقای رئیسی در ریاست جمهوری گذشته و سعی بر این بود تا به ایشان امیدواری بدهند و به مباحث انتقادی شدید خیلی ورود نکنند. اصولگرایان هم از فرصتی که برایشان پیش آمده اظهار نگرانی می‌کردند که خدای ناکرده این فرصت از دست برود و مردم به امیدهایشان در رأی به آقای رئیسی نرسند و تذکرات این‌چنینی می‌دادند.

***

توضیحات معاون رئیسی درباره علت گرانی‌ها

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقادات به دولت درخصوص  افزایش قیمت‌ها و گلایه مردم در این خصوص و اقدامات دولت در این زمینه گفت: این که مردم گلایه دارند ما به آن‌ها حق می‌دهیم ولی باید به مردم و رسانه‌ها دلایل این گرانی‌ها گفته شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اساساً آن منابعی که برای یارانه کالاهای اساسی گذاشته بودند، بسیار محدود بود که دولت سال قبل تلاش کرد، اما این گرانی‌ها ناشی از تصمیمات غلطی است که در گذشته گرفته و ما هم بنای این را نداریم که گذشته را کالبد شکافی کنیم. 

وی تاکید کرد: آقای رئیسی گفتند روبه جلو کارتان را انجام دهید و پیش بروید، بخشی از این افزایش قیمت به افزایش قیمت جهانی باز می‌گردد؛ توجه داشته باشید هنگامی که قیمت نفت بالغ بر ۱۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند قطعاً قیمت فرآورده‌ها و محصولاتی که در این حوزه هستند هم افزایش پیدا می‌کند. بله از سویی هم این قضیه خوب است.

مرتضوی گفت: برنامه دولت این است که با تمام توان بازار را مدیریت کند و امورات را طوری پیش ببرد که بر آحاد مختلف مردم آسیبی وارد نشود و خوشبختانه دولت اخیراً با تصمیماتی که گرفته، افزایش قیمت‌ها را به گونه‌ای تعدیل کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ممکن است برخی از کالاها در دوره‌ای به صورت مقطعی کمیاب شوند  مثلا یک الی دو هفته کمیاب شوند اما بعد قیمت‌ها تعدیل می‌شود، لذا افزایش قیمت‌ها رسانه‌ای می‌شود اما تعدیل قیمت‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.

***

دفاعیات عبدالملکی از انتصابات در وزارت رفاه

در جلسه علنی امروز مجلس سوال نمایندگان از حجت الله عبدالملکی، وزیر کار و رفاه بررسی شد.

به گزارش خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در جریان بررسی این سوال به نمایندگی 16 نفر از نمایندگان گفت: تهی کردن این وزارتخانه از نیروهای کارآمد، باتجربه و غیرسیاسی موجب شد تا تجمعات نوظهوری توسط کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان های زیرمجموعه صورت گیرد که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده است و بیانگر غلبه یأس، ناامیدی، بی انگیزگی در کارکنان و ناتوانی و بی تدبیری وزیر و مدیران منصوب ایشان در اقناع و مدیریت پرسنل وزارتخانه است، چنانچه وزیری بین کارکنان خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اینکه وزیر و دوستانش فریاد بزنند هر کسی با ما نیست، ضد انقلاب و فاسد است، اینکه شاخص انقلابی بودن فقط حلقه چندنفره دور آقای وزیر است! با اساس و مبانی نظام و انقلاب ناسازگار است، باید تأسف خورد که طبق گفته وزیر همه قبلی ها فاسد بودند، یا براساس گفته نزدیکان وزیر ما به اندازه انگشتان دو دست هم در وزارت کار نیروی انقلابی نداریم.

وی بیان کرد: مدعی شده اید مدیران وزارتخانه را از داخل وزارتخانه منصوب کرده اید، اما اسناد خلاف این را نشان می دهد. این لیست انتصابات حضرتعالی در اختیار حقیر هم قرار گرفت. این در حالی است که شاید شما دو لیست داشته باشید و بعضاً افراد مشکل دار را منصوب کرده اید. شما 8 معاون وزیر انتخاب کرده اید که همگی از بیرون وزارتخانه منصوب شده اند. مشخص نیست آماری که اکنون در بین نمایندگان پخش کرده اید از کجا آورده اید! 82 درصد مدیران کل و ستادی و روسای مراکز از بیرون وزارتخانه آمده اند. این نسل کشی مدیریتی در سازمان ها و صندوق های تابع بیداد می کند. به عنوان مثال در تامین اجتماعی 2300 نفر از مدیرانی که بیشتر آنها امکان خدمت تا 35 سال را داشته اند، بالاجبار بازنشسته کرده اید تا جا برای رفقای بی تجربه شما باز شود.

موسوی لارگانی اظهار داشت: البته اگر انتخاب مدیران براساس شاخص صورت می گرفت، اشکالی وارد نبود، اما شما به دلیل ضعف مفرط، خام بودن، رفیق بازی، جو تملق و چاپلوسی را در وزارتخانه ترویج کرده اید و همچون تقسیم غنایم جنگی، انتصابات را از بین رفقا، دوستان، هم گروهان و شرکا انجام داده اید، این توهین به نظام استخدامی کشور است. این وزارتخانه سیاسی نیست که اینگونه تمام نیروها را قتل عام کرده اید، زمانی هم با تذکرات نمایندگان مجلس مواجه می شوید از طریق سربازان رباتی، لشکر سانه ای تان سیلی از اتهامات ناروا در فضای مجازی نثار دلسوزان کرده و جنگ روانی راه می اندازید.

حجت الله عبدالملکی درباره روند انتصابات در وزارتخانه گفت: حدود 300 نفر انتصابات داشتیم و حدود 237 نفر از انتصابات از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آنها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عده‌ای را در دوره‌ای به دلایل سیاسی به کار نگرفته بودند و در طول 8 سال در مجموعه نبودند؛ ما آنها را برگرداندیم مانند رئیس سازمان بهزیستی. همچنین تعداد 39 نفر از جوانان انقلابی و مومن را به کار گرفته‌ایم؛ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی، ما از افراد باتجربه، متخصص و انقلابی استفاده کرده‌ایم.

عبدالملکی با برشمردن معیارهای انتصابات مطرح کرد: انقلابی بودن، کارآمد بودن، فسادستیزی، دست پاک بودن و مردمی و متخصص بودن از معیارهای انتصابات ما بوده است و بیش از 80 درصد هم از همکاران در خود مجموعه وزارتخانه منتصب شده‌اند.

وی افزود: در موضوع انتصابات باید توضیح دهم که وزارتخانه را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم البته نمی‌خواهم به دولت‌های گذشته برگردم اما لازم است نکاتی را اشاره کنم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجتماعی‌ترین وزارتخانه دولت است که متأسفانه در دوره گذشته و در دولت دوازدهم به سیاسی و امنیتی‌ترین وزارتخانه تبدیل شده بود.

عبدالملکی گفت: تعداد بسیاری از اقوام، خویشاوندان و نزدیکان وزیر به کارگیری شده بودند، انتصابات سیاسی انجام شده بود که دامنه و امتداد آنها تا شرکت‌ها و صندوق‌های آن هم پیش رفته بود. فعالان رسانه‌ای ستادهای انتخاباتی به کارگیری شده بودند و در پست‌های مدیریتی مستقر شده بودند، بعضی از پست‌های کلیدی در اختیار بعضاً افرادی بود که جزء متحصنین مجلس ششم بوده‌اند و برخی جزء محکومین فتنه 88 بودند و بعضاً محکومیت اقتصادی داشتند.

وی ادامه داد: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم صرفاً بر اساس معیارهایی که رئیس جمهور گفته بودند و مورد تأیید مجلس بود انتصابات را انجام دادیم، حدود 4 هزار نفر را بررسی کردیم و امانت را به امانتدار سپردیم و این موضوع ادامه هم دارد.

 در نهایت موسوی لارگانی  این نماینده پس از توضیحات وزیر از پاسخ های وی قانع نشد، در نهایت این طرح سوال به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 122 رأی موافق، 101 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ های وزیر قانع شدند.

***

چرا قالیباف درباره سفر ترکیه شفاف به مردم توضیح نداد؟

شرق درباره توضیحات قالیباف درباره سفر خانواده اش به ترکیه در جلسه غیرعلنی مجلس نوشت: اول از هر چیز باید پرسید چرا آقای قالیباف توضیحاتش برای موضوعی با این درجه از اهمیت را در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کرده. حدود دو هفته است که افکار عمومی، به درست یا غلط درگیر این مسئله شده.

حق این بود که آقای قالیباف همان ابتدا با صراحت و به صورت شفاف و عمومی درباره موضوع توضیح می‌داد نه اینکه بعد از چندین روز صرفا در یک جلسه غیرعلنی مباحثش را مطرح کند.

این رویکرد نه نشان از احترام به افکار عمومی دارد و نه وجود اعتماد به نفس در خود آقای قالیباف راجع به توضیحاتش. بعید است اگر ایشان به میزان قانع‌کنندگی توضیحات خود برای افکار عمومی اعتماد داشت، طرح آن را به جلسه‌ای غیرعلنی در مجلس موکول می‌کرد.

اما مسئله اصلی این صحبت درباره چیزی است که رئیس مجلس از آن به نام «انگیزه سیاسی» یاد کرده و آن را اشکال کار دانسته. قبل از هر چیز باید پرسید مگر داشتن انگیزه سیاسی در کنش‌های مختلف امری غیرقانونی، ممنوع، مکروه یا اشتباه است؟

اصلا چرا ایشان فکر می‌کنند که داشتن انگیزه سیاسی در کنش‌های مختلف و از‌جمله مجموع انتقاداتی که به ایشان می‌شود، کاری ناپسند و غلط است؟ در واقع طرح این گزاره که انتقادات صورت‌گرفته به آقای قالیباف با انگیزه سیاسی انجام شده؛ بنابراین باید آنها را مردود دانست، خود یک توجیه انحرافی و بدون اساس است.»

***

انتقادات تند یک اصلاح طلب از جبهه اصلاح طلبان

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «وقتي عكس جلسه اصلاح‌طلبان را در حسينيه جماران ديدم، حسي از نااميدي و خشم مرا فرا گرفت...

از منظر زيبايي‌شناسي، عكس دسته‌جمعي دوستان كهنسال و ميانسالم و بانواني كه در جلسه حضور دارند، نشان از قدمت، كهنگي و نااميدي مي‌دهد. نمادها قديمي و كهنه هستند و به جاي آنكه مويد راهي به آينده باشد، نقبي به درون و گذشته مي‌زند...

افراد حاضر در جلسه همگي از نيروهاي وفادار انقلابي هستند كه از چپ به ميانه رسيده‌اند.  هم موجد تغيير بوده‌اند و خود نيز تغيير يافته‌اند اما المان و نمادهاي گذشته را با خود دارند...

مگر مي‌شود شما مسوول تشكيلاتي باشيد و آن مجموعه در انتخابات شكست بخورد و هيات‌رييسه آن همچنان در صدر باقي بماند! چگونه ممكن است جرياني مدعي يافتن راهي به جلو است اما بانواني كه در آن تشكيلات حضور دارند هيچ تناسبي با نسل جديد زنان پوينده و آوانگاردي كه موتور اصلي تحول اجتماعي ايران امروزند در آنها جايي نداشته باشند!

اين چگونه تشكيلاتي است كه در جامعه و حكومت حزب‌ستيز و حزب‌گريز، بيش از 40 حزب سياسي در آن وجود دارند كه نيروهاي حامي و اجتماعي آنان از انگشتان يكدست هم تجاوز نمي‌كند!

تلخ است اما بر اين باورم كه برخي از ما حزب زده‌ايم تا به واسطه آن بتوانيم در جلسه تصميم‌سازان اصلاح‌طلب شركت نماييم...

مانيفست و راهبردهاي جريان اصلاحي در چنبره‌اي از تاملات متنافر پنهان مانده يا اساسا ابتر و ناقص است. اين مجموعه بيش از آنكه به يك كلاب سياسي شبيه باشد، به يك انجمن خانوادگي يا شوراي ريش‌سفيدان ايلياتي شبيه است...

ما در مانيفست، تشكيلات، رهبري سازماني و اولويت‌هاي ايدئولوژيك بايد دست به تغييرات بزرگي بزنيم. روح حاكميت و مولفه‌هاي اثرگذار و نوع برداشت آن از مفهوم قدرت سياسي دچار تغيير بنيادين شده، بالطبع با تغيير وضعيت، ما نيز بايد تغيير كنيم.»

***

کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد
 

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی مجلس، کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت با ۱۸۳ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با کلیات این طرح موافقت کردند.

مجلس با تصویب کلیات، وارد بررسی جزئیات این طرح پنج ماده ای شد که تنها ماده ۱ آن قرائت شد و قرار شد در جلسات بعدی مجلس، جرییات طرح مورد رسیدگی قرار گیرد.

***

افزایش دستمزد کارگزان منتفی می شود؟

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به کم بودن حقوق کارگران گفت: با شرایط تورمی امروز، افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیازی از آن‌ها را برطرف نمی‌کند. اگر افزایش حقوق‌ها منطقی نباشد اولین هزینه سنگین آن را در جامعه کارگری شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیش بینی ما این است که واحد‌های کوچک و متوسط حداقل 25 درصد تعدیل نیرو خواهند داشت؛ این امر به افزایش بیکاری دامن خواهد زد.

پور ابراهیمی گفت: تورمی که طی 2-3 هفته اخیر شاهد آن هستیم به دلیل عدم تصمیم صحیح و غیرکارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین نرخ پایه دستمزد است.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین ظرفیت برای افزایش قدرت خرید، جلوگیری از افزایش تورم است. پیش بینی ما این است که آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع تصمیم گیری مجددی را در دستور کار قرار بدهند.

وی گفت: احتمال دارد تعدیلاتی در طول هفته آینده مثل بازنگری در نرخ افزایش حقوق اعمال شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۸۶۸۱۹۲۱:۲۵:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۱۱
این حرف جناب عباس عبدی در روزنامه شرق بود(سیاسی) کاری که در این سفر به رئیس مجلس تاختند و خودش را رسوا کرد جناب عبدی که دنبال سیاسی کاری هست تا شفافیت و...!!
ناشناس۲۴۸۶۸۲۱۲۱:۲۶:۵۵ ۱۴۰۱/۲/۱۱
تقریبا بجز آموزش و پرورش همه ادارات با فساد سیستماتیک درگیر هستند
ناشناس۲۴۸۶۸۲۴۲۱:۲۸:۵۳ ۱۴۰۱/۲/۱۱
از کی تا حالا تورم به خاطر افزایش حقوق هست که فقط از این جیب کارفرما به جیب کارگران بدبخت که در طول یکسال ضرر دیدن شده؟ آدرس غلط ندهید هر ساله افزایش قیمت در اول سال بوده و حرف از حذف ارز 4200 هم هست در برخی کالاها خودش را نشان می دهد که در چند ماه آینده دیگر از این افزایش قیمت ها نخواهد بود و با شیب ملایم تری بالا خواهد رفت و تورم هم کمتر می شود اقتصاد علم هست نه سیاسی کاری
ظلم دیده۲۴۸۶۹۳۰۲۳:۰۷:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۱۱
چرا هرموقع دلار پایین میاد جنس ارزون نمیشه دولت چند سال است به وسیله خودرو دست تو جیب مردم میکنه
بازنشسته کشوری۲۴۸۷۰۰۱۰۰:۰۵:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۱۲
اونوقت بازنشستگان با افزایش ۱۰ درصدی چکار کنند؟
ناشناس۲۴۸۷۲۰۹۰۸:۴۸:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱۲
این دو تا حزب اصولگرا و اصلاح طلب بلای جان این کشور و ملت شده اند و باید این دوتا حزب منحل شوند
کریمی۲۴۸۷۲۷۱۱۰:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۲/۱۲
آقا اومده میگه چون نفت خام گران شده بخاطر همون فراوردههای نفتی هم گران شده. وقتی هم که ارزون میشه میگید درآمد دولت کم شده. حالا ما موندیم قیمت نفت خام بالا بره بهتره یا پایین بیاد!!!!
شهروند۲۴۸۷۳۴۶۱۱:۳۲:۱۰ ۱۴۰۱/۲/۱۲
جناب پورابراهیمی ۴۳ سال داریم گرانی و بی ثباتی قیمت ها رو مشاهده میکنیم الکی دامن به افزایش حقوق کارگران و غیره ...نزنید کار یک جای دیگر می لنگد عیب کار ها یکی از آنها باز بودن مرزها و صادرات بی رویه و خارج شدن اجناس خوراک پوشاک و غیره.. در سراسر مرزها و می‌پذیرید در صادرات و واردات هست .
ناشناس۲۴۸۷۳۸۲۱۲:۰۵:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۱۲
که بود من نبودم دولت مردمی هم شروع شد
محمد۲۴۸۷۴۱۶۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۱۲
ما صبح تا شب تو تهران کارمیکنیم فقط پول اجاره ماهانه رو به زور جور کنیم فعلا ما اینو فهمیدیم
یک شهروند مفلوک۲۴۸۷۵۲۵۱۳:۵۴:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۱۲
شماها همتون دست به دست همدیگر بدین وبه انداز ه مدیران کشورهای دوست... مثل چین و.... تورم وافزایش قیمت هارافقط یکسال دراین 43سال ثابت نگه دارید موفق هستید.... فقط ماآروزمی کنیم شما بااین همه یدوبیضا وادعا قیمت ها را یکسال ثابت نگه دارید
فراز عاملی۲۴۸۷۵۷۹۱۴:۴۳:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۱۲
این هاشمی چی میگه کسی میدونه؟؟
ناشناس۲۴۸۷۷۲۸۱۷:۳۴:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۱۲
با بالا رفتن قیمت نفت قیمت ها هم بالا میره و مردم بایستی گرانی بیشتری را تحمل کنند ولی حق ندارند بپرسند افزایش در آمد از بالا رفتن نفت کجا میره حتما میخواهید بگید تحریم هست و فروش نداریم پس باید پاسخگوی شرایطی که کشور را در تحریم قرار داده باشید نمیشه دایم بجای نوشتن مار عکس انرا کشید
وحید۲۴۸۷۷۵۵۱۸:۰۴:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۲
وزارتخانه ها و نهادهای دولتی همراه با رشد تورم بزرگو منبسط شده اند و چند وقت دیگر مخارجشان کل حکومت را با مشکل جدی روبرو می‌کنند یعنی سرطان جامعال اعضاع. و اندیشه های سطحی ونا آگاهانه مملکت را به قهقرا می‌برد و تا به حال هم برده..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین