رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وارد کی‌یف شد

گروه جهان الف،   4010211047

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دقایقی پیش تصاویر استقبال از خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیأت همراه را توییت کرد. این سفر مدت کوتاهی بعد از اعلام تمامل کنگره آمریکا به تصویب بودجه ۳۳ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین انجام می شود.

به گزارش ایرنا، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات و گریگوری میکس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نیز پلوسی را در این سفر همراهی می کنند.

زلنسکی نوشت که آمریکا حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه را رهبری می کند. وی از کمک های واشنگتن در "محافظت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین" نیز تشکر کرد.

هلن دیویدسن خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین نیز به نقل از پلوسی توییت کرد: از مبارزه شما برای آزادی تشکر می کنیم. 

این مقام ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد که واشنگتن تا پایان درگیری ها از اوکراین حمایت خواهد کرد.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که کمک مالی ۳۳ میلیارد دلاری اوکراین که از سوی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست شده، به فوریت تصویب شود.

دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده است.

نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا اعلام کرده اند که خواستار تصویب فوری بودجه اضطراری درخواست شده (از سوی دولت بایدن) هستند، اما هیچ  اعلام فوری مبنی بر اینکه چه زمانی دو مجلس نمایندگان و سنا قرار است این رای گیری  را به عمل آورند ، بخصوص بر سر اختلافات قانونی که معمولا بین دو حزب روی می دهد، صورت نگرفته است.

این بودجه شامل  کمک های امنیتی و اقتصادی است. درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.