چرا چادر مسافرتی نیاز است؟

گزارش بازرگانی،   4010210027

اگر شما هم اهل مسافرت، مخصوصا با ماشین شخصی یا کوهنوردی و طبیعت‌گردی باشید؛ اهمیت نیاز به چادر مسافرتی را بیشتر درک می‌کنید. چادر مسoافرتی یکی از ضروری‌ترین اقلام سفر به شمار می‌رود که با توجه به ساختار و جنس خود، محیطی مناسب را برای استراحت شما فراهم می‌کند. چادرهای مسافرتی با ویژگی‌هایی که دارند؛ شما را در برابر گرما، سرما، باد و طوفان و همچنین خطر حیوانات ایمن نگه می‌دارند. با توجه به این نکات، اگر قصد یک سفر کوچک را داشته باشید به این وسیله مهم، احتیاج خواهید داشت. اما کدام نمونه از چادرهای مسافرتی برای شما مناسب هستند؟ چگونه می‌توانید بهترین انتخاب چادر را برای سفرهای خود داشته باشید؟

انواع چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی در طرح‌ها و نمونه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. هر یک از انواع چادر مسافرتی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که با توجه به نوع سفر، نیازهای آن را رفع می‌کند. این چادرها از نظر طراحی ظاهری در نمونه‌های مختلفی همچون چادرهای چوب‌دار، چادر گنبدی، چادر تونلی یا حلقه‌ای وجود دارند. از لحاظ ساختار، نحوه برپایی و جمع کردن، چادرهای مسافرتی به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

عصایی

از معروف‌ترین انواع چادر مسافرتی، باید به چادرهای عصایی اشاره کرد. این چادرها از مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر برخوردار هستند. علاوه بر آن، چادرهای مسافرتی عصایی به دلیل وزن و حجم کمی که دارند؛ مورد توجه کمپرها و کوهنوردان قرار گرفته‌اند. برای نصب این چادرها تنها کافی است میله‌ها یا عصاهای آن را به یکدیگر وصل کرده و درون جای خود در چادر قرار دهید و به راحتی آن را باز و بسته کنید. معمولا این میله‌ها از جنس فایبرگلاس تولید شده‌اند و از مهم‌ترین عوامل سبکی چادر عصایی به شمار می‌روند. همچنین جنس رویه پلی‌استری موجود در چادر عصایی، موجب مقاومت آن در برابر آب و دماهای بالا می‌شود که آسایش بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند.

 

فنری

از راحت‌ترین انواع چادر مسافرتی برای نصب، چادرهای فنری هستند. برای نصب این چادرها شما نیاز به هیچ وسیله جانبی ندارید. تنها با باز کردن زیپ کیف چادر، فنرهای آن به سرعت باز شده و چادر سرپا می‌شود. راه‌اندازی آسان چادرهای مسافرتی فنری، آن‌ها را برای استفاده در سفرهای خانوادگی در جایگاه مناسبی قرار داده است. این چادرها وزن بیشتری نسبت به سایر چادرهای مسافرتی دارند و پرحجم‌تر هستند. از این رو برای کوهنوردی و گشت‌زنی در طبیعت مناسب نیستند. همچنین چادرهای عصایی با توجه به ویژگی‌های خوب خود، قیمت مناسبی دارند و از بهترین انتخاب‌های خرید چادر مسافرتی محسوب می‌شوند.

 

اتوماتیک

چادرهای مسافرتی اتوماتیک،‌ محبوبیت زیادی برای استفاده در سفرهای کوتاه مدت و طبیعت‌گردی دارند. این چادرها به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن (کمتر از ۳ دقیقه) باز و بسته می‌شوند. در واقع چادرهای اتوماتیک در بدنه‌ی خود دارای میله‌هایی آماده هستند که در مرکز چادر به یکدیگر متصل‌ می‌شوند. زمانی که اهرم مرکز به سمت بیرون کشیده شود؛ چادر باز شده و سرپا می‌شود. این چادرها با وزن متوسطی که دارند و همچنین با داشتن محلی برای اتصال به زمین، از مقاومت بسیار خوبی در برابر باد و طوفان برخوردار هستند. چادر مسافرتی اتوماتیک،‌ ترکیبی از چادرهای عصایی و فنری به شمار می‌رود و جزء پرطرفدارترین انواع چادر برای کمپ‌زنی در طبیعت محسوب می‌شود.

 

چادر بادی

چادرهای مسافرتی بادی، از جدیدترین انواع چادر هستند که شبیه به چادرهای تونلی و چادرهای بزرگ خانوادگی طراحی شده‌اند. این چادرها برخلاف چادرهای مسافرتی دیگر، در ساختار خود هیچ میله‌ای ندارند. در عوض در آن‌ها از تیوپ‌های خالی استفاده شده است که با باد کردن آن‌ها توسط پمپ، چادر برپا شده و قابل استفاده می‌شود. با اینکه چادرهای بادی میله ندارند؛ اما وزن سنگین‌تری نسبت به سایر چادرهای مسافرتی دارند و از مقاومت بالایی در برابر باد و طوفان برخوردار هستند. این نمونه چادر مسافرتی اغلب برای کمپینگ‌ها و برپایی اردوهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

راهنمای خرید بهترین چادر مسافرتی

مهم‌ترین ویژگی که شما را در خریدی بهتر راهنمایی می‌کند؛ توجه به هدف و کاربرد محصول است. شما باید به در نظر گرفتن نیازها و انتظارات خود، چادر مناسبی را خریداری کنید. برای مثال اگر کوهنورد هستید؛ باید چادری سبک و مقاوم تهیه کنید یا اگر به سفرهای خانوادگی علاقه دارید؛ باید به ظرفیت چادر مسافرتی توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید با توجه به هدف خود از خرید، انتخاب بهتری داشته باشید، بهتر است در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید.

 

ظرفیت چادر

ظرفیت چادرهای مسافرتی، اندازه و ارتفاع آن‌ها را تشکیل می‌دهند. این ظرفیت بر اساس فضای مناسب برای یک شخص با کیسه خواب در نظر گرفته می‌شود. معمولا تولیدکنندگان، به فضای مورد نیاز برای وسایل توجه نمی‌کنند. از این جهت، بهتر است چادری را انتخاب کنید که یک ظرفیت بیشتر از آنچه که می‌خواهید داشته باشد. در این صورت فضای بیشتری برای راحتی و استراحت خواهید داشت.

 

نحوه نصب

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به آن توجه کنید؛ نحوه‌ی نصب آن‌ها است. معمولا انواع چادرهای مسافرتی که امروزه در بازار وجود دارند به راحتی نصب می‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها لوازم جانبی زیادی دارند. به یاد داشته باشید هرچه برپایی چادر راحت‌تر باشد؛ تجربه سفر بهتری را خواهید داشت.

 

وزن چادر مسافرتی

اگر به کوهنوردی یا طبیعت‌گردی علاقه دارید؛ وزن چادر مناسب شما، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در فاصله‌ای حتی کوتاه، مجبور هستید که چادر خود را حمل کنید. هر چه چادر انتخابی شما سبک‌تر باشد؛ جابه‌جایی آن برایتان آسان‌تر خواهد بود.

 

جنس پارچه

در هنگام خرید به جنس پارچه و مخصوصا کف چادر مسافرتی انتخابی، دقت کنید. جنس پارچه این چادرها باید مرغوب و باکیفیت باشد تا مقاومت خوبی در برابر سرما، گرما، باد، باران و نور از خود نشان دهد. به طور معمول برای تهیه چادرهای مسافرتی از جنس پارچه‌های نایلونی، برزنتی و پلی‌استری استفاده می‌شود. همچنین کف چادرها باید به صورت دولایه و محکم‌تر از بدنه آن‌ها باشد تا سختی زمین را کاهش دهد. بسیاری از پارچه‌های چادرهای مسافرتی دارای ویژگی ضدآب بودن هستند که مقاومت آن‌ها را در برابر باران وعدم جذب رطوبت افزایش می‌دهند.

چگونه از چادرهای مسافرتی نگهداری کنیم؟

برای اینکه بتوانید دوام و طول عمر چادر مسافرتی خود را بیشتر کنید؛ باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. برای اینکه چادر شما آسیب نبیند، به درستی آن را نصب کنید. قبل از برپایی چادر، می‌توانید از حصیر یا زیرانداز برای زیر آن استفاده کنید تا از پاره شدن احتمالی آن توسط اجسام نوک تیز یا خرده شیشه‌های روی زمین جلوگیری نمایید. در صورتی که چادر خیس شد آن را برپا کنید تا خشک شود. همچنین می‌توانید پس از سفر و طبیعت‌گردی، چادر خود را با استفاده از مواد شوینده ملایم، شستشو دهید.

 

اهمیت چادر مسافرتی در سفر

چادرهای مسافرتی یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید محیطی امن و راحت را برای استراحت خود فراهم کنید. این چادرها در انواع مختلفی از نظر کاربرد و ظاهر در بازار عرضه می‌شوند اما از نظر ساختار در سه دسته اتوماتیک، عصایی و فنری وجود دارند. چادرهای مسافرتی با توجه به جنس، اندازه و ویژگی‌هایی همچون ضدآب بودن، قیمت‌های متفاوتی دارند. چادر مسافرتی مناسب باید با توجه به مقصد و ویژگی‌های آن همچون ظرفیت، جنس، وزن، سهولت در نصب و تهویه خریداری شود. توجه به این موارد نیاز شما را بهتر فراهم می‌کند و باعث می‌شود از وجود محیطی مناسب برای آرامش و استراحت در سفر اطمینان بیشتری داشته باشید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین