تردد روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در متروی تهران!

گروه اجتماعی الف،   4010208070

رئیس پلیس مترو پایتخت در گزارشی از عملکرد یکساله پلیس مترو تهران گفت: روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ دستفروش در مترو تردد می‌کنند که با توجه به تعداد ایستگاه‌ها و ورودی‌های مترو معضل بزرگی است که باید به آن توجه کنیم.

تردد روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در متروی تهران!

به گزارش همشهری آنلاین، نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولین و مدیران شهری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد که مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این جلسه توضیح داد: متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول و ۱۴۳ ایستگاه در ۷ خط در حال بهره برداری است و تا پایان سال نیز ۷ ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.  

مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه ۱۷۱ رام قطار در خطوط درون شهری مترو در حرکت هستند، گفت: بر اساس آمار ورودی گیت‌ها، پس از شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش چشم گیر مسافران مترو بودیم اگرچه در سال ۱۴۰۰ این رقم با افزایش روبرو شد اما نسبت به سال‌های قبل از کرونا، ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فرسوده بودن سیستم نظارت تصویری مترو


او در ادامه آماری از ایستگاه‌ها، خطوط و ساعت پیک مسافری در مترو ارائه کرد و گفت: حجم مسافری که روزانه در مترو تردد دارد، حساسیت این وسیله حمل و نقلی را دو چندان کرده است. ایمنی پله برقی‌ها، حضور کودکان کار و دستفروشان، بحث ورود آقایان به واگن بانوان، خودکشی، کمبود نیروهای پلیس از مهمترین چالش‌های ماست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: لزوم تقویت یگان انتظامی مترو و تشکیل پلیس تخصصی، فرسوده بودن سیستم‌های نظارت تصویری، سرقت که بخشی از آن تنها به منظور ایجاد اختلال و آسیب زدن به سیستم انجام می‌شود بخشی از مشکلاتی است که با آنها روبرو هستم اما خالی بودن انبارها از قطعات راهبردی، مهم‌ترین آسیب و چالش این شرکت است.


در ادامه، کامران آزادی، قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو ی تهران وحومه نیز گفت: روزانه ۱۹ ساعت بهره‌برداری انجام می‌شود و پنج ساعت نیز کارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات تخصصی را دنبال می‌کنیم. 

عمده مشکلات ما سرقت و آسیب رساندن به تجهیزات است

او از برنامه توسعه خطوط در خط ۵ تا قزوین و خط یک تا شهر جدید پرند خبر داد و گفت: عمده مشکلات ما سرقت و آسیب رساندن به تجهیزات است و با توجه به حساسیتی که در مترو داریم هر توقفی می‌تواند تبعات زیادی را ایجاد کند.

آزادی افزود: متوسط مسافری که هر قطار درون شهری جابجا می‌کند ۲ هزار مسافر و قطارهای تهران کرج ۳ هزار مسافر است و اگر قطاری به هر دلیل توقف کند و مجبور به تخلیه شویم، بی‌نظمی در شهر رخ می‌دهد. بنابراین حساسیت ویژه‌ای داریم تا توقف‌ها به حداقل برسد و متعهد هستیم تا حرکت‌هایمان منظم و ایمن انجام شود.

در ادامه مدیر حراست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: انجام خدمت رسانی مناسب به مردم در متروی تهران با این گستردگی قطعا بدون تلاش و تعهد نیروی انسانی انجام شدنی نیست.

سرهنگ سعید عطاالهی، رئیس پلیس مترو پایتخت نیز گزارشی از عملکرد یکساله پلیس مترو ارائه کرد و گفت: روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ دستفروش در مترو تردد می‌کنند که با توجه به تعداد ایستگاه‌ها و ورودی‌های مترو معضل بزرگی است که باید به آن توجه کنیم.
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین