رئیس‌جمهور: در مسائل اقتصادی و عدالت عقب‌ماندگی داریم

گروه اقتصادی الف،   4010207123

سیدابراهیم رئیسی گفت: نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است اما تصدی‌گری به‌ویژه در بخش اقتصادی کار دولت نیست. بنابراین باید خصوصی‌سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم اما تا امروز در مقوله خصوصی‌سازی درست عمل نشده است.

رئیس‌جمهور: در مسائل اقتصادی و عدالت عقب‌ماندگی داریم

 به گزارش ایسنا،‌ سیدابراهیم رئیسی در سفر به استان قزوین در جلسه با اقشار مختلف مردم که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان رو به پایان است و امیدواریم در شب قدر مورد عفو و رحمت خداوند قرار گرفته باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از ظرفیت‌های استان، دشت پهناور قزوین است که رهبر معظم انقلاب به صورت خاص طی دو جلسه خصوصی به بنده در خصوص دشت قزوین تأکید داشتند.

رئیسی با اشاره به این که می‌توان در دشت قزوین کار دانش‌بنیان انجام داد، خاطرنشان کرد: در جلسات خصوصی با رهبر انقلاب، ایشان روی کشاورزی تأکید کرده و از دشت قزوین مثال زدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به استاندار قزوین در شورای اداری تأکید خواهم کرد که مطالبه مقام معظم رهبری و خواست مردم را دنبال کرده و کشاورزی دانش‌پایه را در دشت قزوین دنبال و آن‌ را به عنوان نمونه در کشور ارائه کنند.

رئیس جمهور درخصوص صنعتی‌بودن استان قزوین اظهار کرد: صنایع باید بر پایه علم و دانش باشند و استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع محور قرار گیرد.

احیای واحدهای صنعتی در دستور کار دولت

وی ادامه داد: در قزوین که مجموعه‌های عظیم صنعتی قرار دارد باید صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل را فعال کنیم تا چرخ‌های تولید بچرخند احیای واحدهای صنعتی باید در قزوین با جدیت دنبال شود؛ چرا که این امر می‌تواند ایجاد اشتغال و افزایش تولید را در پی داشته باشد.

رئیسی درخصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: این آسیب‌ها مردم متدین قزوین را رنج می‌دهد و علاوه بر آن زیبنده استان نیست اما این آسیب‌ها را می‌توان با همکاری مردم کاهش داد و رفع کرد.

وی با اشاره به این که عمیقاً به مردمی‌سازی دولت باور دارد، افزود: هر کجا که مردم در میدان حضور پیدا کردند کار به‌خوبی پیش رفته است البته حضور مسئولان و نیروهای جهادی نیز ضرورت دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: گروه‌های جهادی نیز بعد از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی روحیه جهادی خود را حفظ کردند.

در حل آسیب‌های اجتماعی برای مردم نقش تعریف کنیم

او خاطرنشان کرد: نسبت به مسئله نقش‌آفرینی مردم در آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق باید برنامه داشته باشیم و برای مردم نقش تعریف کرده و از گروه‌های جهادی نیز حمایت کنیم. البته امام جماعت محلات به‌مانند گذشته می‌تواند نقش محوری داشته باشد.

وی گفت: کارکرد منبر صرفاً پاسخ به شبهات نیست و مسجد از گذشته کارکرد اقتصادی و اجتماعی نیز داشته است. بنابراین فعال‌کردن مساجد بسیار مهم است و جوانان می‌توانند در مسجد نقش‌آفرینی کنند، دولت نیز نقش حمایتی دارد که این نقش باید توسط دستگاه‌های اجرایی ایفا شود.

رئیسی با اشاره به موضوع تصدی‌گری دولت گفت: نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است اما تصدی‌گری به‌ویژه در بخش اقتصادی کار دولت نیست. بنابراین باید خصوصی‌سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم اما تا امروز در مقوله خصوصی‌سازی درست عمل نشده است. ما بر خصوصی‌سازی تأکید داریم اما در واگذاری‌ها باید دقت صورت گیرد و واحدها به افراد توانمند واگذار شود. البته این واحدها پس از خصوصی‌سازی باید از جانب دولت مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی را به عنوان یک سیاست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دولت دنبال خواهیم کرد تا مطابق قانون منجر به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال شود.

رئیسی بیان کرد: مشکلات شرکت کنتورسازی و شرکت‌های امثال آن در قزوین توسط تیمی از جانب استانداری مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه کاری در دولت می‌توانیم برای احیای این واحدها انجام دهیم و نتیجه آن را به مردم اعلام کنیم تا در جریان روند امور قرار بگیرند.

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین در دستور کار دولت

وی تأکید کرد: درخصوص بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین باید بگوییم، در تکمیل پروژه‌ها مراکز درمانی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در دستور کار دولت قرار دارد اما با توجه به کمبود سرانه بهداشتی و درمانی در استان قزوین بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی قزوین را در دستور کار قرار خواهیم داد تا عملیات اجرایی آن در سال جاری انجام شود.

رئیس جمهور درخصوص موضوع پرداخت مالیات در استان‌ها گفت: مسئله مؤدیان مالیاتی در وزارت اقتصاد حل شده است و از این پس مؤدیان مالیاتی که در مناطق مختلف مالیات پرداخت می‌کنند، آن مالیات برای توسعه یافتگی همان منطقه استفاده خواهد شد.

وی درخصوص شهر جدید مهرگان عنوان کرد: حال که مهرگان شهر شده است باید خدمات شهری در این منطقه مورد توجه قرار بگیرد تا به‌صورت واقعی شکل شهر پیدا کند و در پی آن آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد و مهرگان به صورت واقعی اسم و وصف شهر به خود بگیرد.

رئیسی درخصوص وقف در قزوین تصریح کرد: استان قزوین به دلیل این که یکی از شهرهای مذهبی است موقوفات زیادی دارد، از آنجا که کارکردهای وقف برای گره‌گشایی از اقتصاد جامعه است بنابراین موقوفات را برای بازکردن گره‌های اقتصادی، تولید، رفع بیکاری و اشتغال مدنظر داشته باشیم البته در این بین نیت واقف نیز مهم است، در عمده وقف‌نامه‌ها به پیشرفت امور دین و باز کردن گره از مسائل اقتصادی مردم تأکید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به دانشگاه نظراتی داشتند که ما خود را مخاطب آن می‌دانیم چون امروز دولت ستاد اجرایی‌کردن فرامین رهبری است، رهبر انقلاب بر حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی در دانشگاه‌ها تأکید دارند.

سیاسی‌بودن صرفاً به عضویت در احزاب نیست

این مسئول اظهار کرد: روشنفکر به کسی می‌گوییم که پیش از دیگران متوجه آسیب شود و هشدار دهد و علاوه بر آن خودش نیز نقش‌آفرینی کند. دانشجو و طلبه سیاسی کسی است که آسیب‌ها و مشکلات جامعه را بشناسد و برای ایفای نقش و مسئولیت‌پذیری اعلام آمادگی کند.

وی افزود: جانبازان به صورت عینی روشنگران جامعه هستند؛ چرا که در دوران دفاع مقدس در صحنه جنگ حاضر شدند و علاوه بر پذیرش مسئولیت نقش‌آفرینی کردند بنابراین سیاسی بودن صرفاً به عضویت در احزاب و گروه‌ها نیست.

در مسائل اقتصادی و عدالت عقب‌ماندگی داریم

رئیسی گفت: به عنوان دولت تمام هم و غم ما این است که شبانه‌روز برای جبران کاستی‌ها تلاش کنیم اما باید بگوییم که برخی از این مشکلات برای دیروز و امروز نیست؛ چرا که در زمان خودش برای حل آن به صورت شایسته عمل نشده است. در مسائل اقتصادی و عدالت هم عقب‌ماندگی داریم که باید آنها را جبران کنیم.

وی افزود: طی سالیان اخیر علیرغم تحریم نظامی و هسته‌ای از سوی دشمن در این عرصه‌ها موفقیت داشته‌ایم اما این سؤال مطرح می‌شود که چرا در خودروسازی به موفقیت دست پیدا نکردیم؟ در تلاش هستیم علم و فناوری صنایع نظامی و هسته‌ای را به سایر صنایع سرریز کنیم و این اقدام را در دولت آغاز کرده‌ایم تا عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران کنیم.

احداث چهار میلیون مسکن شعار انتخاباتی نیست

رئیس‌جمهور در پایان گفت: احداث چهار میلیون مسکن شعار انتخاباتی نیست بلکه نیاز کشور است. همچنین شعار امسال بر تولید تأکید دارد؛چرا که تولید محور اقتصاد و نیاز کشور است و همگان باید نسبت به امر تولید حساس باشیم. تولید باید اشتغال‌آفرین و بر پایه علم و دانش باشد، باید دانایی‌ها را ضمیمه توانایی کنیم اگر این امر اتفاق بیفتد اشتغال و تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین