توضیحات معاون رئیسی درباره خروج خود و محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت/ چه  کسانی از موضوع« حصر» نان خوردند؟

گروه سیاسی الف،   4010206064 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات معاون رئیسی درباره خروج خود و محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت/ چه  کسانی از موضوع« حصر» نان خوردند؟

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۳۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۲۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۴ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۸۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۵۶ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۶۷۵ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۱۴ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴۶ هزار و ۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

ارزیابی مصباحی‌مقدم از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی

غلامرضا مصباحی مقدم، فعال سیاسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملکرد اقتصادی دولت رئیسی به خبرآنلاین گفت: «من گزارشی را از تحولات زمان روی کار آمدن آقای رئیسی تا کنون می‌دهم و مخاطب قضاوت کند که آیا اقدامات مثبت بوده یا نشان‌دهنده ناکارآمدی دولت بوده است.

وقتی آقای رئیسی روی کار آمد برای تامین حقوق کارکنان دولت از بانک مرکزی استقراض نشد و حال آن که ۵ ماه اول سال که دوران دولت قبل بوده هر ماه برای پرداخت حقوق کارکنان دولت از بانک مرکزی استقراض شده که مجموعه رقم استقراض شده ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

می‌دانیم که استقراض از بانک مرکزی منشا خلق پول و تورم است. تورم شدید کشور ما ناشی از خلق پول است، گاهی علت خلق پول، استقراض دولت از بانک مرکزی است و گاهی نشات گرفته از استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی است. نکته دوم این است از زمانی که رئیسی روی کار آمده هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مالی است که دولت قبل از مردم نقدینگی را جمع کرده و سررسید آن رسیده است. این دولت این رقم را پرداخت کرده است.

این مواردی نیست که جلوی چشم مردم باشد و نتایجش را حس کنند اما کسری بودجه منشا اصلی تورم است. این دولت طی ۷ ماهه تصدی خود توانسته ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ۱۴۰۰ را برطرف کند.

این دولت توانسته است ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که مربوط به دولت قبل بوده را برطرف کند. علاوه بر این موارد دولت سیزدهم توانسته صادرات به کشورهای همسایه را ۴۰ درصد رشد دهد و نرخ تورم را ۱۳ درصد کاهش دهد.

گرچه معنای کاهش نرخ تورم کاهش قیمت نیست و گاهی به غلط این طور القا می‌شود که قیمت‌ها در حال افزایش است. بله ما در شرایط تورم به سر می‌بریم و هر زمان دولت توانست تورم را به کمتر از ۱۰ درصد برساند آن وقت می‌شود ادعا کرد که تورم مهار شده است و تورم کاهش پیدا کرده است.

یعنی شدت افزایش قیمت‌ها کمتر شده است. این اتفاق افتاده است و نمودارها آن را نشان می‌دهد. بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده، پرداخت شده است.

بدهی دولت به بانک مرکزی که به صورت ارزی بوده و با آزاد شدن ارزهای بانک مرکزی که در واقع دولت قبل با دادن ارز به بانک مرکزی موجب شده که بانک مرکزی مالک آن ارزها شود، میلیاردها دلار از این ارزها آزاد شده است و این دولت توانسته پشتوانه و قدرت بانک مرکزی را بالا ببرد.

مدیریت بازار بالا رفته است و تقریبا با ثبات نرخ ارز روبه‌رو هستیم. این مسئله مهمی است، اگرچه نرخ ارز نوسان دارد اما این نوسان بسیار اندک است مانند گذشته نیست.»

***

توضیحات معاون رئیسی درباره خروج خود و محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت

به گزارش فارس،  سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به کناره‌گیری خود و محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت، اظهار داشت: در پی انتشار متنی درباره اصلاح ساختار کمیسیون اقتصادی دولت، متاسفانه گمانه‌زنی‌هایی سلیقه ای و ناروایی از سوی برخی از رسانه های داخلی و خارجی در این رابطه مطرح شد.

وی افزود: در یکی از جلسات دولت بحث حضور اعضای دولت در کمیسیون های مربوطه صورت گرفت که بنده پیشنهاد دادم تعداد اعضای کمیسیون ها بالا است و ضرورت دارد که اصلاحاتی در کمیسیون ها صورت بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بنده عضو دو کمیسیون (زیربنایی و اقتصادی) دولت بودم از این رو حضور در کمیسیون اقتصادی مستلزم اظهارنظر کارشناسی در مورد جزئیات تصمیمات و لوایح اقتصادی بود. در همین جهت بنده پیشنهاد دادم که از این کمیسیون خارج شوم و مطابق درخواست بنده آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور هم این درخواست را داشت.

مرتضوی افزود: از این رو لازم بود این کمیسیون با حضور حداکثری وزرا که بیشتر در جریان جزئیات امور مرتبط با دستگاه های تحت مدیریت خود هستند تشکیل شود لاجرم برای اصلاح اعضای کمیسیون می بایست تصمیم گیری در هیئت وزیران صورت می گرفت که تصمیم نهایی در دولت گرفته شد و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی با اشاره به جنجال های رسانه ای، بیان داشت: همچنان آقای رضایی به نقش‌آفرینی فعالانه خود در معاونت اقتصادی و موقعیت‌های مختلف دولت از جمله دبیری ستاد اقتصادی ادامه می‌دهد.

ایرنا در این زمینه نوشت: آنچه درباره مصوبه اخیر دولت از سوی سخنگوی دولت مورد تأکید قرار گرفته نیز مؤید این نکته است که هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد نشده و معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قواست.

با این وجود گمانه‌ها و شایعات درباره قهر، کناره‌گیری و عزل معاون اقتصادی رئیس جمهور که برخی حتی به‌صورت مبالغه‌آمیز از آن با عنوان «آغاز فروپاشی تیم اقتصادی دولت» یاد کردند، امروز هم ادامه یافت و ادعا شد محسن رضایی نه تنها از کمیسیون اقتصاد دولت حذف شد، بلکه در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم غایب بود!

این در حالی است که خبرنگار ایرنا با پیگیری موضوع از یک منبع آگاه در دفتر محسن رضایی کسب اطلاع کرد «علت غیبت رضایی در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت و دیگر جلسات مرتباط با دولت، بیماری و گذراندن دوران نقاهت به توصیه پزشکان بوده و او به زودی با مساعد شدن وضعیت جسمانی‌اش در جلسات شرکت خواهد کرد».

***

شجاعت جبلی در پذیرش ضعف صداوسیما

روزنامه ایران نوشت: «پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با هنرمندان شجاعت به خرج داده و آشکارا از ریزش مخاطبان تلویزیون صحبت کرده است.

جبلی، معضلی را پذیرفته که پیشتر یا کتمان و انکار می‌شد یا با اعلام آمارهای مختلف از سوی روابط عمومی سازمان، طوری دیگر مطرح می‌شد. در هر حال نتیجه یکی بود: منتقدان و مردم از ریزش مخاطب به‌عنوان یک بحران و شکاف صحبت می‌کردند و مدیران سازمان صدا و سیما، تأکید و اصرار داشتند که وضعیت تغییر نکرده است.

اینکه آقای جبلی، به‌عنوان رئیس یکی از مهم‌ترین سازمان‌های کشور، ضعف بزرگ رسانه‌اش را پذیرفته، اتفاق بزرگی است. شاید بشود برای این معضل، راه حلی پیدا کرد.

به نظر می‌رسد وقتی مدیری در آن سطح و با توجه به حساسیت‌هایی که درباره سازمان وجود دارد، تن به پذیرفتن این بحران می‌دهد، احتمالاً هوش و استراتژی حل آن مشکل را هم دارد.

آقای جبلی می‌تواند سریال‌های نوروز 1401 و سریال‌های رمضان امسال را با سریال‌هایی که یک دهه پیش در تلویزیون ساخته می‌شد، مقایسه کند...

این مسیر، که آقای جبلی به آن اشاره کرده، یک شبه به وجود نیامده است. متأسفانه کم‌کاری، سهل‌انگاری، حذف چهره‌های بااستعداد و توجه خاص به استعدادهای تمام شده یا فیلمسازان درجه سه، لوگوی تلویزیون را سوزانده است.

مردم، دیگر برای تماشای سریال، تلویزیون را روشن نمی‌کنند یا حتی در میان آنچه به اسم سریال تولید می‌شود دنبال پدیده نمی‌گردند. آقای جبلی با بررسی آمار تماشای سریال‌های قدیمی در شبکه‌ آی فیلم، قطعاً نتایج تازه‌ای از این بحران کشف خواهد کرد.»

***

چه  کسانی از موضوع« حصر» نان خوردند؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به فرهیختگان گفت: «در مساله‌ حصر بهتر است بگویم، جدای از آن اوایلی که آن دو نفر از آقایان [میرحسین موسوی و مهدی کروبی] پس از بلواهای سال 88 به تشخیص شورای عالی امنیت ملی در حصر قرار گرفتند، بعد از مدت کوتاهی از این حصر، این امکان به لحاظ فضای سیاسی و امنیتی کشور وجود داشت که این آقایان از حصر خارج شوند.

شاید مثلا مدت کوتاهی، شاید این حصر نباید علی‌القاعده بیشتر از یک، دو سال طول می‌کشید. چون دیگر از آن فضای سال‌های 88 و 89 خارج شده بودیم و دیگر مشکلی برای آزادسازی آنها وجود نداشت.

اما موضوع عمده‌ای که باعث شد این مساله‌ رفع‌حصر تا الان که در سال 1401 هستیم به تاخیر بیفتد، یعنی پس از گذشت 10 سال، عمدتا این بود که جریان‌های سیاسی طرفدار این دو نفر و اصطلاحا جریان‌های اصلاح‌طلب، می‌خواستند از این مساله‌ حصر، سوءاستفاده‌های سیاسی کنند و این را به‌عنوان یک نقطه‌ تاریک برای نظام جمهوری اسلامی ایران قرار بدهند..

یعنی این دو آقایان در حصربودن‌شان بیشتر برای اصلاح‌طلبان منافع داشت تا آزادشدن‌شان. چون این دو نفر پروژه‌ سوخته‌ای بودند که در سال 88 از آنها بهره‌برداری شد و دیگر اینها محل اثر و ارزشی برای اصلاحات نبودند، حتی اگر آزاد می‌شدند.

ولی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب سعی کردند از این مساله‌ حصرشان، با برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی-سیاسی استفاده کنند و مرتبا آزادسازی این آقایان به تاخیر می‌افتاد و در هر مقطع زمانی‌ای که در چند سال گذشته صحبتش می‌شد که اینها آزاد شوند، دوباره با یک پروژه‌ای که علم می‌کردند نمی‌گذاشتند که این اتفاق بیفتد.»

***

تشکیل دادگاه برخی وزرای دولت روحانی

برنا نوشت: «دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات تعدادی از دولتمردان حسن روحانی در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت برگزار و موارد قضایی به آنها تفهیم اتهام شد.

تعدادی از مسئولان ارشد دولت حسن روحانی با حضور در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت حاضر شده و موارد قضایی اتهامی به آنان گوشزد شد. 

از چند ماه پیش روند رسیدگی به تخلفات دولتمردان یازدهم و دوازدهم آغاز شده و اخیرا سرعت بیشتری گرفته است.

ارز 4200 تومانی، کرسنت و ضعف تولید و فروش نفت و گاز و عدم سرمایه گذاری لازم در این بخش ها و فسخ قراردادهای بین المللی در این زمینه، توسعه خط فقر و پول پاشی مدیران در شستا و سیاسی کاری ها در آن و همچنین افزایش قیمت مسکن و عدم اتمام پروژه مسکن مهر بخشی از موضوعات و تخلفاتی است که در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت به مسئولان ارشد دولت حسن روحانی گوشزد شده است.»

***

حکم پرونده بانک سرمایه اعلام شد

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و محمد امامی  گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده های متعددی تشکیل شد و برخی منتهی به صدور حکم قطعی و اعلام شدند.  اخیرا  پرونده  منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب اند مجموعا به  ۱۷۰ سال محکوم شدند.  در این رابطه محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، انفصال از خدمات دولتی، سید احمد هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال، شهاب الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به  ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. یکی از همدستان هم به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شده ولی چون  حکم غیابی است اسمش را نمی گویم.  

خداییان در پاسخ به سوالی در باره جزییات حکم صادره علیه  دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف گفت:  در مورد این دو نفر دانشجو می دانید که با عنوان اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفتند ولی دادگاه این اتهام را  محرز تشخیص نداد.

وی افزود:  با توجه به اقدامات تخریب و ایجاد حریق و خرابکاری در تاسیسات عمومی جامعه به اتهام تخریب و خرابکاری در تاسیسات عمومی هر کدام  به ۱۰ سال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک معاند نظام به ۵ سال حبس و با اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس یعنی مجموعا به  ۱۶ سال حبس محکوم شدند که مجازات اشد یعنی  ۱۰ سال حبس  اجرایی می شود.

خداییان افزود: حکم قطعی نشده و به همین دلیل  از اسم بردن آنها خودداری کردم و حکم در مرحله بدوی است.

***

قاتل طلبه‌های اهل سنت گنبدی دستگیر شد 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری قاتل دو طلبه اهل سنت گنبدی و همدست وی گفت: متهم انگیزه خود از قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده است. آسیابی افزود: متهم اقرار کرده است به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه، اقدام به قتل دو روحانی گنبدی کرده است. او با بیان این بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها هیچ انگیزه خارجی و یا ارتباط به گروه‌های تروریستی ندارد، افزود: هم مقتولان و هم افراد دستگیر شده، از اهل سنت گنبدکاووس هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری قاتل دو طلبه اهل سنت گنبدی و همدست وی گفت: متهم انگیزه خود از قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده است.

به گزارش قوه قضاییه، آسیابی افزود: متهم اقرار کرده است به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه، اقدام به قتل دو روحانی گنبدی کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها هیچ انگیزه خارجی و یا ارتباط به گروه‌های تروریستی ندارد، افزود: هم مقتولان و هم افراد دستگیر شده، از اهل سنت گنبدکاووس هستند.

آسیابی با بیان این که متهمان سابقه کیفری دارند گفت: در بازرسی از منزل متهم اصلی پرونده، چهار قبضه سلاح جنگی کشف شد.

وی افزود: پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس به صورت ویژه در حال رسیدگی است.

شامگاه شنبه ۱۳ فروردین دو نفر در محله چای بویین گنبدکاووس به قتل رسیدند و از همان زمان بروز این حادثه تیم ویژه‌ای متشکل از دادستان مرکز استان، دادستان گنبدکاووس و بازپرس پرونده و کارآگاهان زبده پلیس پیگیر روند پرونده بودند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۸۰۲۷۵۲۱:۵۰:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۶
از وزیر محترم اقتصاد درخواست میشود طرح مشروعیت سنجی اموال و دارایی های مدیران شبکه بانکی کشور را از اول انقلاب تا خال پیاده کنند در این شبکه فسادهای مال بشدت موج میزند
ناشناس۲۴۸۰۳۳۴۲۲:۴۲:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۶
و کمتر از یک الی یک و نیم سال آینده تورم به شدت کاهشی خواهد شد
ناشناس۲۴۸۰۳۳۶۲۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۶
روحانی شعار رفع حصر می داد و از این موضوع نان می خورد اما رفع حصر در دولت رئیسی عملی شد.
ناشناس۲۴۸۰۳۳۷۲۲:۴۶:۵۹ ۱۴۰۱/۲/۶
دولت روحانی حجم نقدینگی را 10 برابر افزایش داد و 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ کرده علت اصلی تورم همین است.
ناشناس۲۴۸۰۶۴۵۰۹:۱۵:۲۶ ۱۴۰۱/۲/۷
یکی از مدیران موفق جبلی بود با همین فرمون پیش بره کل مخاطبان از دست رفته و موفقیت صد در صد میشه
ناشناس۲۴۸۰۶۵۴۰۹:۲۲:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۷
عملکرد اقتصادی دولت فعلی در زندگی مردم قابل مشاهده است و با گفتاردرمانی حل نمی شود. وضعیت غیرقابل قبول است.
ناشناس۲۴۸۰۸۳۶۱۱:۵۰:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۷
عملکرد را اول نمی بینند پایان دوره می بینند
جواد۲۴۸۰۶۸۷۰۹:۵۷:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۷
جالبه ؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور در کمسیون اقتصادی دولت نیست
ناشناس۲۴۸۰۸۵۶۱۲:۱۰:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۷
کمیسون های مختلفی هست و ربطی به هم ندارد
ناشناس۲۴۸۰۷۶۹۱۰:۴۵:۲۰ ۱۴۰۱/۲/۷
محسن رضایی تازه عضو کمیسیون اقتصادی دولت هست وضعیت اینه خوب شد رئیس جمهور نشده و نمیشه .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین