جنجال سیسمونی و آرایش جدید نیروهای سیاسی در کشور 

حسین رجائی،   4010204073 ۱۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
جنجال سیسمونی و آرایش جدید نیروهای سیاسی در کشور 

شاید تا پیش از افشای سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه، هیچ موضوعی در کشور ما چنین جبهه متنوع و صحنه پیچیده ای را به وجود نیاورده بود.

در دو دهه گذشته، مسائل در کشور ما عموما دو قطبی بوده و حول دو ضلع اصولگرا و اصلاح طلب شکل می گرفتند. در سال های اخیر ضلع سومی به نام عدالتخواهان نیز به این اقطاب اضافه شده که از زاویه جدیدی به مسائل کشور نگاه می کنند. اما در موضوعی که از آن به عنوان داستان سیسمونی یاد میشود می توان برای اولین بار حداقل پنج قطب کاملا متفاوت را از یکدیگر تشخیص داد. نگارنده این پنج قطب را اینگونه نام می نهم: غربگرایان، اصولگرایان مصلحت گرا، طرح صیانتی ها، عدالتخواهان غیراصولگرا و عدالتخواهان اصولگرا.

گروه اول که شامل طیف وسیعی از اصلاح طلبان و اعتدالی ها تا مخالفان گفتمان انقلاب را شامل میشوند از آنجا غربگرا نام نهادم که وجه مشترک همه شان غربگرایی است. طبعا ظهور هر نقص و تعارضی در عملکرد اصولگرایان حاکم، فرصت بسیار مناسبی برای ایشان است تا هم عملکرد فاجعه بار هشت سال گذشته دولت متبوعشان را قدری تطهیر کنند و هم به نفع بنیان های تمدنی غرب (بویژه سکولاریسم)، از اساس بنیان های ایدئولوژیک انقلابیگری را زیر سوال ببرند. احتمالا تمدن غربی در مورد اخلاق سیاسی درس های چندانی ندارد که این دوستان هیچگاه با انصاف و میانه روی، میانه چندانی نداشته اند. به همین جهت هم در فقره اخیر دچار شادمانی زاید الوصف و حملات تخریبی بی امان شدند. آن هم بدون قصد چندانی برای اصلاح گری! البته ترس از سقوط آقای قالیباف و جایگزین شدن طرفداران طرح صیانت، بعضا سبب شد تا برخی از رهبران این طیف، حلقه های پایین تر را به قدری خویشتنداری فرابخوانند. 

گروه دوم را از این جهت اصولگرایان مصلحت گرا نام نهادم که اساسا از خود بنیان های نظری مستقلی ندارند. فعالیت هایشان عموما دشمن محور است. یعنی برای حفظ انقلاب اسلامی یک حالت انفعالی داشته و بیشتر بر مبارزه با دشمن متمرکز هستند. سرلوحه شان جمله معروف شهید همت است. منتظر می مانند ببینند دشمن کدام طرف را میزند، از همان طرف حمایت می کنند. معمولا آبروی نظام را در گرو حفظ آبروی اشخاص و نهادها دانسته و به همین جهت میانه چندانی با انتقاد از مسئولان خودی ندارند. در این قضیه هم ایشان دو روز اول در یک سردرگمی به سر می بردند. گاهی به میخ و گاهی به نعل میزدند اما وقتی بی بی سی و ایران اینترنشنال دستورکار خود را روشن کردند، آن ها هم تکلیف خود را پیدا نمودند. به جمع حامیان طبیعی آقای قالیباف پیوسته و با یادآوری عملکرد خسارت بار دولت روحانی و حامیانش کوشیدند جهت پیکان حملات را منحرف نموده و اتفاق اخیر را کم اهمیت جلوه دهند. ضمنا به نظر می رسد در بکارگیری استانداردهای دوگانه شاگردی گروه اول را می کنند. یعنی سعی می کنند همانند غربگرایان (یا به عبارت بهتر غربی ها) تعریفشان از خوبی و بدی نسبی باشد. وابسته به اینکه در مورد چه شخص یا گروهی صحبت می شود!

گروه سوم اولین بار است که اینگونه به سپهر سیاسی کشور قدم میگذارند. در جریان کش و قوس های طرح صیانت، یکدیگر را یافته اند. پیش از این به برخی گروه های سیاسی اصولگرا تعلق داشتند که هویت شان به تدریج در حال زوال بود، اما اکنون زیر تابلوی طرح صیانت توانسته اند هویت جدیدی پیدا کنند. لکن در حقیقت وجه اشتراکشان این است که مسائل فرهنگی همانند حجاب و فضای مجازی را مهمتر از معیشت و عدالت و یا لااقل همردیف با آن می دانند. در گذشته جزء جوانان پرشوری بوده اند که با رخداد هر ناهنجاری فرهنگی جلوی درب سینماها یا نهادهای فرهنگی تجمع کرده و شعار میدادند اما هیچگاه تا این اندازه در خصوص مبارزه با فساد یا تحقق عدالت حساسیت نداشته اند. شاید به همین جهت هم، همه عدالتخواهان را بدون هیچگونه تفکیک و تمایزی "عدالتخوار" نام می نهند. ایشان چون بر سر طرح صیانت، دل خوشی از آقای قالیباف و حامیانش نداشتند واضع نظریاتی چون "چوب خدا" در فقره اخیر بودند لکن چون در نگاه دشمن محور با گروه دوم اشتراک ناگسستنی دارند، به تدریج فیتیله انتقاد و شادمانی را پایین کشیدند.  

گروه های چهارم و پنجم از این جهت مشترک هستند که اولا هر دو ریشه انقلابی دارند و ثانیا برخلاف گروه دوم از خود دارای بنیان های نظری مستقل هستند. هر دو برخلاف گروه سوم به اصلاح معضلات فرهنگی و دینی در جامعه از دریچه بهبود وضع معیشت و عدالت در کشور می نگرند. در ابتدا اختلاف چندانی نداشتند و در مبارزه با فساد و اشرافیت موجود در دولت گذشته متحد بودند. لکن از بحران بنزینی سال 98، به تدریج راه خود را از یکدیگر جدا کردند. با قدری اغماض اینگونه می توان گفت که برای عدالتخواهان غیراصولگرا، حفظ نظام فرع تحقق عدالت و معیشت است اما برای عدالتخواهان اصولگرا هر دو موضوع اصالت دارند. به عبارتی بهبود عدالت و معیشت را رمز ماندگاری نظام اسلامی می دانند و حفظ اعتبار و آبروی نظام را از دریچه عمل به آرمان ها و شعائر آن دنبال می کنند. 

عدالتخواهان غیراصولگرا که با اضافه شدن برخی از اصلاح طلبان و نیروهای آزاد به اصولگرایان توّاب، شکل گرفته اند در مبارزه بی امان با فساد و تبعیض مرز چندانی نمی شناسند و در رعایت مبانی اخلاقی و حقوقی دقت کمتری دارند. ضمنا از آنجا که به برقرای عدالت فقط نگاه داخلی دارند دغدغه چندانی هم در خصوص حفظ مصالح نظام اسلامی ندارند. برخلاف ایشان، عدالتخواهان اصولگرا از چشم اندازی جهانی به مسئله عدالت نگاه میکنند و چون نظام استکباری موجود را ظالمانه دانسته و جمهوری اسلامی را یکتا منادی برقراری یک نظم جهانی عادلانه می دانند، به دنبال برقراری یک رابطه متعادل و متوازن بین عمل به اصول و رعایت مصالح هستند. به رفع فساد و تبعیض در کشور بهای بسیار می دهند اما منصفانه. تا نه حقی از افراد زایل شود و نه از نظام اسلامی. تا نه پوشش و مفرّی برای مفسدان بزرگ شود و نه ظالمان جهانی. تا تلاش برای رفع ظلم، به ظلم بزرگتری منجر نشود. 

همچنین انتقاد از مسئولان و نهادها را نه تنها حق، بلکه تکلیف می دانند اما مصلحانه. مراقبند انتقاد به تخریب بدل نشود و دستاوردها و پیشرفت های بزرگ نظام اسلامی زیر سایه تبلیغ برخی ضعف ها و عقب ماندگی ها گم نگردد تا بی جهت مردم مأیوس و ناامید نشوند. مراقبند نقد به مسئولان انقلابی و دستگاه های حکومتی، موجب تطهیر چهره دولت های غربی یا جریان های ضدانقلاب و سلطنت طلب نگردد.

خب با این تفاسیر در فقره اخیر هم عملکرد هر دو گروه مشخص می شود. نمی توان منکر شد که آقای قالیباف یکی از مدیران موفق و کارآمد کشور است که در هر عرصه ای خدمت کرده، خدمات ارزنده و ماندگاری بر جای نهاده است. اما همزمان نمی توان منکر شد که این حجم از خدمات ارزنده، همواره تحت تأثیر ابهاماتی همچون املاک نجومی و عیسی شریفی بوده است. عدالتخوهان غیراصولگرا چون بین صفر و صدی، عدد چندانی نمی شناسند کوچکترین لکه ای که بر لباس شخصی بنشیند کل شخصیتش را خط خطی می کنند. عدالتخواهان اصولگرا اما، ماجرای سفر به ترکیه را در منظومه ای از خدمات و ابهامات پیرامون آقای قالیباف می نگرند. آن ها نه میتوانند همانند اصولگرایان مصلحت گرا، این حجم از ابهامات را تصادفی یا توطئه دشمن تلقی کنند و نه میتوانند همانند غربگرایان و عدالتخواهان غیراصولگرا چشم بر خدمات وی بسته و توپخانه خود را بی وقفه شلیک نمایند. آن ها خود را در جایگاهی نمی دانند که قضاوت کنند میزان قصور یا تقصیر آقای قالیباف در هر یک از ابهامات پیرامونشان چقدر است، اما اینقدر می دانند که وی در خبط و خطاهای مدیرانش، معاونش و خانواده اش، مسئول است. آنقدر می دانند که فاصله مسئولان انقلابی کنونی با همتایان دهه شصتی شان بسیار است. 

سخن آخر آنکه: قطعا این تقسیم بندی (و نه هیچ تقسیم بندی سیاسی-اجتماعی دیگری) دقت میلیمتری ندارد و با قدری اغماض جهت ساده سازی چینش صحنه صورت گرفته است. همچنین پر واضح است که نگارنده ناظری بی طرف نبوده و در این وجیزه، سنگ گروه پنجم را به سینه میزنم. شاید هم اینگونه به نظر برسد که یک نمونه آرمانی و نه یک مدل واقعی را تبلیغ می کنم. آری! گونه آرمانی را تبلیغ می کنم اما جوانان نخبه انقلابی بسیاری را می شناسم که سعی دارند خود را به این نمونه نزدیک کنند و میدانم که در پشت سر، لشگری از توده های انقلابی را نیز با خود دارند.     

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۷۷۶۴۸۰۸:۴۶:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۵
تو خودت جزو کدوم دار و دسته ای آقای رجایی!
ناشناس۲۴۷۷۷۵۶۱۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۵
اگر مسئولین قبول دارند در یک جنگ تمام‌عیار و بسیار سخت اقتصادی هستیم، باید بپذیرند که باید با اخلالگران اقتصادی و برهم‌زنندگان بازار جامعه اسلامی مانند جنایتکار جنگی برخورد بشود.
ناشناس۲۴۷۷۷۹۳۱۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۵
در شرایط جنگ اقتصادی مجلس سقف حقوق ۳۹ میلیون تومانی تصویب کرد نمایندگان مجلس بخاطر ترک فعل در تفحص از بانک مرکزی که موجب بروز خسارات فراوانی به کشور و مردم شده مورد مواخذه قرار گیرند
ناشناس۲۴۷۸۲۸۹۱۵:۰۴:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۵
تفحص از مدیران بانک مرکزی دولت روحانی به دلیل حراج کردن 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تُن ذخائر طلای کشور الزامی است.
ناشناس۲۴۷۷۸۰۸۱۰:۵۱:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۵
اکثر مردم در خرید شیر خشک و پوشک و..... بچه مانده اند. در حالی که بعضی های دیگر از خارج سیسمونی بچه متولد نشده خریداری می کنند. فقط بلیط رفت و برگشت تهران- استانبول برای یک نفر 9 میلیون تومان است!
ناشناس۲۴۷۸۲۸۲۱۵:۰۱:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۵
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۲۴۷۸۳۷۲۱۶:۰۵:۱۷ ۱۴۰۱/۲/۵
انتخاب غلطشان در سال 88 چی؟؟84 چطور؟؟...
ناشناس۲۴۷۸۸۵۲۲۲:۰۴:۴۸ ۱۴۰۱/۲/۵
قبل ٩٢اوضاع گل وبلبل بود؟؟
ناشناس۲۴۷۷۸۱۴۱۰:۵۵:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۵
40 سال قبل بهترین وسایل سیسمونی ساخت Mother Care انگلیس در همه مغازه ها به وفور موجود بود. کسی برای خرید سیسمونی پا نمی شد برود ترکیه!
ناشناس۲۴۷۷۸۲۶۱۱:۰۱:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۵
فرهنگ تجمل ، اشرافی گری، خود را از مردم بالاتر دانستن.... در بین مسئولان قابل تحمل و پذیرش نیست. آن هم مسئولانی که در هر سخنرانی دیگران را به ساده زیستی و مقاومت تشویق می کنند.
ناشناس۲۴۷۷۸۴۶۱۱:۱۰:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۵
دولت روحانی بیش از 50 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت و سنگ قبر و دسته بیل و غذای سگ و گربه وارد کرد اما متاسفانه هیچ برخوردی با حیف و میل کنندگان اموال بیت المال صورت نگرفت.
ناشناس۲۴۷۸۵۴۰۱۷:۴۷:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۵
دراینصورت چرا قیمتها نسبت به آن زمان چندبرابرشده است؟!؟
ناشناس۲۴۷۷۸۴۹۱۱:۱۲:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۵
قالیباف: مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده است.
ناشناس۲۴۷۸۲۶۱۱۴:۵۲:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۵
اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن و بهتر است سکوت کنند.
ناشناس۲۴۷۸۵۴۶۱۷:۵۱:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۵
فاصله حرف تا عمل این آقایان هزاران سال نوری است
ناشناس۲۴۷۷۸۷۸۱۱:۲۵:۴۸ ۱۴۰۱/۲/۵
شکر ۶ نرخی شد!! افزایش ۲۷۰ درصدی در سال گذشته.
ناشناس۲۴۷۸۱۷۳۱۴:۰۵:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و حالا فقط باید سکوت کنند.
ناشناس۲۴۷۷۷۵۹۱۰:۲۴:۵۸ ۱۴۰۱/۲/۵
برخی‌ها می‌گویند دوران دولت قبل هر چه بود تمام شد. اگر این افراد جاهل نباشند و با تعقل و تامل سخن بگویند این را نمی‌پذیرند مثل کسی که خودرو و منزل شما را تخریب کرد شما می‌گویید اتفاقی بود افتاد و تمام شد؟
ناشناس۲۴۷۷۹۲۶۱۱:۴۸:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۵
حتی اگر 100 سال هم بگذرد مردم ایران خیانت های 8 سال گذشته را فراموش نخواهند کرد.
ناشناس۲۴۷۸۲۴۶۱۴:۴۱:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۵
تمام نشده. ولی این جدیدا که اومدن سر کار به جای هشتگ زدن و بانیان وضع موجود بانیان وضع موجود کردن باید کشور رو سر و سامان بدن مگه نمی‌گفتن سریع فوری انقلابی پس کو اون سریعش؟ اونا رو هم بگیرید محاکمه کنید اگه راس میگید که خیانت کردن. چرا فقط حرف میزنید؟
ناشناس۲۴۷۷۷۶۱۱۰:۲۵:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۵
ماه مبارک رمضان اوج ماه بذل و انفاق است و هزاران مرحبا به مردم نیکوکار و مسئولین دلسوز که به این مسئله توجه می‌کنند و یاری‌رسان مالی و معیشتی برای رضای خدا به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا هستند ولی قطعا می‌دانند که این کمک‌ها در طول سال مورد نیاز قشر مستضعف جامعه است.
ناشناس۲۴۷۷۷۶۳۱۰:۲۶:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۵
ان‌شاءالله در روز جهانی قدس در تمامی کشورهای اسلامی با حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم فلسطین مانع خباثت‌های و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی که نفس‌های آخر عمرش را می‌کشد به این مردم مظلوم خواهند شد. انتظار می‌رود کنفرانس اسلامی و سازما‌ن‌های مدعی حقوق بشری که دم از آزادی بیان می‌زنند مانع حمله‌های وحشیانه به مردمی ‌شوند که برای اقامه فریضه خود در قبله اول مسلمین جمع شده‌اند.
ناشناس۲۴۷۷۸۷۳۱۱:۲۳:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۵
حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: تا من یک کمی علیه باندهای مافیایی و رسانه‌های نژادپرست صحبت می‌کنم، آناً از آن‌طرف می‌گویند فلانی برج دارد، با فلان کارخانه ارتباط دارد.چقدر تحمل‌شان کم است!
ناشناس۲۴۷۷۸۸۵۱۱:۲۹:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۵
ورزشکار ملی پوش ایرانی به خاطر دریافت حقوق ماهانه ۵۰۰ دلار از ایران مهاجرت کرد!!!
ناشناس۲۴۷۷۹۴۳۱۱:۵۳:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۵
هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۴۷۷۹۰۱۱۱:۳۵:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۵
روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدیران دولت رئیسی: با حقوقهایی که شما می گیرید نمی توانید تاثیر تحریم را درک کنید. مردم را صدقه خور کرده اید!
ناشناس۲۴۷۸۲۴۲۱۴:۳۸:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۵
روزنامه جمهوری اسلامی موقع هشت سال بخور بخور دولت لاکچری روحانی لال بود؟
ناشناس۲۴۷۸۲۶۶۱۴:۵۴:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۵
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۲۴۷۷۹۰۲۱۱:۳۵:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۵
چه ربطی داشت به این مطلب؟؟
ناشناس۲۴۷۷۸۶۷۱۱:۲۱:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۵
غربگدایان بزرگترین مانع پیشرفت و ارامش کشور هستن و از کاه کوه می سازند در حالیکه اقازاده های خودشون سفرهای لاکچری به امریکا و اروپا می روند و کالای خارجی می خرند به سفر دختر قالیباف به ترکیه خرده می گیرند !
ناشناس۲۴۷۷۸۷۶۱۱:۲۴:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۵
وقتی رسانه روباه پیر و رسانه ال سعود کافر قالیباف را می کوبند باید بدانیم که قالیباف در جبهه خودی است و اب در اسیاب دشمن نریزیم.
ناشناس۲۴۷۸۱۱۱۱۳:۲۵:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۵
عزیز من معیار نذار آمریکا و انگلیس معیار بذار پدری که شرمنده خانواده هست و صبح تا شب داره جون می‌کنه و یه عده مسول هم خانوادشون تو ناز و نعمت هست
حسین رجائی (نویسنده)۲۴۷۷۹۲۰۱۱:۴۴:۲۱ ۱۴۰۱/۲/۵
با سلام و احترام در بند آخر اشاره شده سپاس
ناشناس۲۴۷۷۹۶۰۱۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۵
یعنی جوان نخبه ی انقلابی هستی؟!
ناشناس۲۴۷۸۱۴۹۱۳:۴۹:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۵
یعنی نونی باشه ما بخوریم ، حالا هرکی هر کاری با این مردم و کشور کرد کرد
حسین۲۴۷۸۵۶۸۱۸:۰۵:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۵
اینکه پرسیدن نداره. اگه با نوشته های قبلی اقای رجایی همراه بوده باشی کاملا مشخصه شرق گرای محضه
ناشناس۲۴۷۷۶۵۴۰۸:۵۲:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۵
مال خودی ها جنجال مال جناح مقابل جنایت بقول قالیباف این اقتصاد درست شدنی نیست
ناشناس۲۴۷۷۸۹۶۱۱:۳۲:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۵
جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز روزی 700 هزار تومان شد.
صمصام۲۴۷۷۶۶۴۰۹:۰۳:۲۶ ۱۴۰۱/۲/۵
شما کلیت اصلاح طلبان را غربگرا نام گذاشتید اما برای تطهیر بخشی از اصولگرایان انها را دسته بندی کردید تا همگی مثل اصلاح طلبان بدنام نشوند از کجا مطمئنید که همه اصلاح طلبها غربگرا هستند ؟ از کجا معلوم در این سه دهه اخیر آسیب اصولگرایان به کشور کمتر از اصلاحطلبان نبوده نباشد ؟ من هیچ دل خوشی از حزبها و باندها در کشور ندارم و نه اصلاح طلب و نه اصولگرا که اصلا هیچ حزبی را قبول ندارم اما به شهادت تاریخ صدمات اصولگرایان به کشور کمتر از اصلاح طلبان نبوده است
ناشناس۲۴۷۷۶۷۳۰۹:۱۲:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۵
گروه دوم با پنجم چه فرقی داره؟ از کی فرد مساوی با یک نظام و آرمان شده است؟ فرد مهمتر است یا آرمان؟ نظام بدون آرمان چه معنایی دارد؟
ناشناس۲۴۷۷۶۷۵۰۹:۱۳:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۵
سلام تقسیم بدی جالب بود خواهش میکنم در مورد انتقادات به دولت قبل و برجام هم لطفا همین تقسیم بندی را انجام دهید مهمتر خواهش میکنم انقلابی های امروزی را هم آنالیز کنید ببینیم نظرتون دربارشون چیه فکر میکنم تقسیم بندی جالبی باشه اگر کمی منصف باشید .
ناشناس۲۴۷۷۶۸۶۰۹:۲۶:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۵
برای خیلی ها محتوا و سخن مهم است نه اینکه چه کسی آن را بگوید، ولی شما در تقسیم بندی باز رفتید سراغ گوینده. کاری که بد است بد است، مهم نیست کی میگه بده.
ناشناس۲۴۷۷۶۸۷۰۹:۲۷:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۵
کلمه تخریب به چه معناست؟ ایشان بدست خودشان خودشان را تخریب کرد، دیگه گفتن و نگفتن اعتماد از دست رفته را بر نمی‌گردند.
ناشناس۲۴۷۷۷۹۶۱۰:۴۷:۰۷ ۱۴۰۱/۲/۵
دقیقا چی کار کرده؟ دقیق بگو!
ناشناس۲۴۷۷۸۳۹۱۱:۰۶:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۵
دقیقا"هیچ هوچی گری و عوامفریبی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است.
ناشناس۲۴۷۷۹۸۷۱۲:۲۵:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۵
اگر این هوچی گری هستش داستان دختر وزیر صنعت هم همین بوده. برادر خلاف خلافه حرام هم حرام و باطل هم باطل چی رو دارید توجیه می کنی ؟
ناشناس۲۴۷۷۸۶۶۱۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۵
مثل اینکه تاختن به دختر وزیر را فراموش کرده ای!
ناشناس۲۴۷۷۹۳۹۱۱:۵۲:۱۷ ۱۴۰۱/۲/۵
دختر وزیر دولت قبل 200 میلیون پوشاک قاچاق وارد کرده بود و اصلا"با خرید سیسمونی یک بچه قابل قیاس نیست.
ناشناس۲۴۷۷۹۴۲۱۱:۵۲:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۵
هر وقت فرق واردات جهت فروش که فعلا کاری به آن ندارم که آیا ارز 4200 گرفت و یا قاچاق بود را با خرید شخص فهمیدی در چی هست بیا بحث کن
مهران۲۴۷۸۴۵۲۱۶:۴۹:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۵
دختر وزیر قاچاق لباس میکرد نه اینکه بهره از ترکیه برای خودش لباس بهره فرق قاچاق لباس و خرید یه وسیله رو (حتی اگر صحت داشته باشد)درک کردنش سخت نیست
مهران۲۴۷۷۸۵۹۱۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۲/۵
جالبه برام سفری که میلیون ها ایرانی رفتن و به قول خود همین مردم حتی از سفر کیش و کربلا هم ارزان تر است اینقدر جنجال بپا کرده اونم توسط فرزند یه مسئول جالب تر اینکه در این قضیه کسانی و حزبی بیشتر سر و صدا دارن میکنند که به صورت رسمی اشرافی زندگی میکنند یا به صورت رسمی فرزندانشون در امریکا و کانادا و انگلیس زندگی میکنند
ناشناس۲۴۷۷۶۹۴۰۹:۳۵:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۵
چه داستانی درست کرد دختر قالیباف
ناشناس۲۴۷۷۶۹۵۰۹:۳۸:۱۳ ۱۴۰۱/۲/۵
بهشتی که به مردم وعده می دهند در همین دنیا برای خودشون ساختن و فقط مردم رو به تحمل فشار های اقتصادی دعوت می کنن. هزینه سفر به ترکیه و خرید سیسمونی حداقل 500 میلیون تومن میشه. خانواده آقای قالیباف هتل 3 ستاره که نمیرن!
ناشناس۲۴۷۷۸۰۰۱۰:۴۸:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۵
باز که تهمت زدی و گفتی خرید سیسمونی
ناشناس۲۴۷۷۹۳۵۱۱:۵۱:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۵
فیلم دوربین های مدار بسته ورود ایشان به کشور رو منتشر کنند. همه چی مشخص میشه. تعداد ساک ها همه در دوربین مدار بسته فرودگاه امام موجود است
ناشناس۲۴۷۷۹۳۸۱۱:۵۲:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۵
اگر برای خرید سیسمونی نرفته بودن پس چه دلیلی دارد در ماه مبارک رمضان سفر خارجی برن؟ چند ماه دیگه معلوم میشه زمانی که نوه آقای قالیباف به دنیا اومد
ناشناس۲۴۷۷۹۴۴۱۱:۵۴:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۵
شما از جریان سفر ایشون خبر داری که سیسمونی نبوده؟
ناشناس۲۴۷۸۰۸۵۱۳:۰۹:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۵
شما خبر داری که سیسمونی بوده؟
ناشناس۲۴۷۷۸۱۹۱۰:۵۹:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۵
500 میلیون تومان که رقمی نیست هزینه اخرین سفر روحانی به کرج 2 میلیارد تومان شد در حالیکه رئیسی هفته گذشته با مترو به کرج رفت و افطار میهمان دانشجویان بود و خیلی کم هزینه کرد.
ناشناس۲۴۷۸۱۵۴۱۳:۵۲:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۵
شما هنوز تو روحانی و رئیسی و اصلاح طلب و اصولگرا گیر کردی، ولی برا مردم اصلاح طلب و اصولگرا همه با هم یه چی هستند!!
ناشناس۲۴۷۸۲۷۱۱۴:۵۶:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۵
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز و سکه و خودرو و مسکن و موبایل و غیره را بیش از 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۴۷۸۵۵۸۱۷:۵۷:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۵
آفرین مرحبا احسنت درود بر تو .
مهران۲۴۷۷۸۶۲۱۱:۱۹:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۵
اولا اگر سفر به ترکیه بهشت است پس میلیون ها ایرانی که تا حالا این سفر رو رفتن در بهشت زندگی میکنند ثانیا چقدر راحت تهمت میزنید کسی که بخواد سیسمونی بخره تو همین ایران برند المانی میخره نه ترکیه ای
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۴۷۷۶۹۹۰۹:۴۰:۳۱ ۱۴۰۱/۲/۵
قابل توجه رییس جمهور محترم بهترین بهترین بهترین بهترین بهترین کار برای مبارزه با فساد تصویب قانونی جامع و فراگیر در مجلس مبنی بر مشروعیت سنجی همه آحاد جامعه می باشد با اجرای صحیح این قانون هر فساد و تخلفی در هر زمانی صورت گرفته باشد رسیدگی میشود
ناشناس۲۴۷۷۷۹۸۱۰:۴۷:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۵
منشا ثروت هر فرد باید مشخص باشد از چه راه و طریقی حاصل شده است و معلوم شود ثروت های نجومی و افسانه ای و گنج قارونی چگونه حاصل شده است
علی۲۴۷۷۷۰۴۰۹:۴۳:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۵
جناب رجایی، سیسمونی یک جنجال سیاسی نبود بلکه یک افتضاح سیاسی بود.
ناشناس۲۴۷۷۸۰۲۱۰:۴۹:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح اخلاقی شماها که به دروغ آن را در جامعه پخش کردید
ناشناس۲۴۷۷۹۴۹۱۱:۵۶:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۵
عمو جون خود پسر قالیباف قبول داره اونوقت شما میگید تهمت؟
ناشناس۲۴۷۸۰۸۸۱۳:۱۰:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۵
داداش، پسرش چی گفت و شما چه چیزهایی می گویید؟!!!
ناشناس۲۴۷۷۸۲۴۱۱:۰۰:۵۱ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح سیاسی واردات 200 میلیون تومان پوشاک قاچاق توسط دختر مظلوم !!! وزیر روحانی بود.
ناشناس۲۴۷۸۱۱۶۱۳:۲۷:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۵
۲۰۰ملیون قاچاق بود ؟! قبول روحانی هم وزیر هم تاوانش رو داد وبرکنار شد !! همون طور که دختر اون وزیر برا سود خودش جنس خارجی وارد کرده بود دختر رئیس مجلس هم برای استفاده وسود خودش این کار رو کرده پس پدرش باید تاوان بده !!
ناشناس۲۴۷۸۲۹۳۱۵:۰۸:۱۳ ۱۴۰۱/۲/۵
دختر قالیباف برای استفاده شخصی سیسمونی بصورت قانونی وارد کرده پس جرمی مرتکب نشده است.
ناشناس۲۴۷۸۳۳۴۱۵:۳۴:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۵
آن وزیر به خاطر دخترش کنار نرفت
ناشناس۲۴۷۷۸۵۰۱۱:۱۲:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح سیاسی این بود که دولت قبل با بهانه تحریم و FATF واکسن وارد نمی کرد و سلامت مردم را به گروگان گرفته بود و روزی 700 نفر فوتی کرونا داشتیم.
ناشناس۲۴۷۷۸۵۳۱۱:۱۳:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح سیاسی برجام بود که باعث 100 برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و غیره شد.
ناشناس۲۴۷۸۰۷۷۱۳:۰۶:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۵
دوست عزیز اگر برجام افتضاح سیاسی بود پس چرا الان تیم آقای رئیسی به دنبال احیاء کردن همان برجام هستند؟
ناشناس۲۴۷۸۲۹۵۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۵
تیم رئیسی دیگه بدون تامین منافع ملی و لغو موثر تحریم ها به دشمن باج نخواهد داد.
ناشناس۲۴۷۸۳۰۰۱۵:۱۲:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۵
عراقچی : نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۴۷۸۲۱۰۱۴:۲۴:۵۹ ۱۴۰۱/۲/۵
خیلی از واقعیات ها دوری.افزایش قیمت ها برای خروج ترامپ از همان برجام است.
ناشناس۲۴۷۸۲۹۷۱۵:۱۱:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۵
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۴۷۷۸۵۵۱۱:۱۵:۴۸ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح کرسنت زنگنه بود که بیش از 50 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرد نه واردات سیسمونی یک بچه !
ناشناس۲۴۷۷۸۹۹۱۱:۳۴:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۵
افتضاح سیاسی واردات کود انسانی از ترکیه با ارز ترجیحی 4200 در دولت روحانی بود.
ناشناس۲۴۷۷۷۲۱۰۹:۵۴:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۵
بالاخره خودت نگفتی نظر خودت چیه؟ کار قالیباف قبیح بود و شایسته مذمت وملامت یا نه؟
ناشناس۲۴۷۷۸۵۷۱۱:۱۷:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۵
سفر ترکیه امری کاملا" عادی است و نیازی به مذمت نیست.
REZA۲۴۷۷۷۲۵۰۹:۵۹:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۵
به مردم ترک دنيا آموزند خويشتن سيم وغله اندوزند
عمران۲۴۷۷۷۳۶۱۰:۰۴:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۵
آقای رجایی! جهتگیری های سیاسی و فکری جامعه ی ایران از پنج گروه خیلی بیشتر است. شما از جایگاهی که به سپهر سیاسی جامعه ی ایران نگاه میکنید چندین جمع فکری نزدیکتر را میبینید. کمی آن طرف تر بروید میبینید که اوضاع خیلی متفاوت است.
ناشناس۲۴۷۷۷۳۸۱۰:۰۵:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۵
لطفا ديگر اين قلم فرسايي در خصوص واقعه سيسموني رها كنيد اگر أدامه دهيد ناگهان مبدأ تاريخ مي شود
محمودی۲۴۷۷۷۴۲۱۰:۰۹:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۵
خیلی ممنونم، به نظرم این متن منصفانه ترین تحلیل از انتشار خبر فوق تا کنون بود و نکته طلائی آن این است : "آقای قالیباف در خبط و خطاهای مدیرانش، معاونش و خانواده اش، مسئول است و فاصله مسئولان انقلابی کنونی با همتایان دهه شصتی شان بسیار است. "
کریمی۲۴۷۷۷۴۶۱۰:۱۴:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۵
کاش آقای قالیباف زودتر خودش در این مورد حرف بزند و به مشاور رسانه ای و آقازاده چیزی محول نکند تا همه تکلیف خودشان را بدانند.
ناشناس۲۴۷۷۷۶۶۱۰:۲۸:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۵
زمانی که با برنامه ریزی منافقانه آبروی افراد با آبروی نظام یکی شد انحرافات و فساد ها و اختلاس ها هم شروع شد هیچگاه آبروی افراد مسئول نباید با آبروی نظام یکی تلقی شود
ناشناس۲۴۷۷۷۸۷۱۰:۴۳:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۵
یقینادرتعریف اصلاح طلبان اشتباه کردید،اینان نه غرب گرایند ونه قدرت طلب.اینان وطن دوست ومردم مدارند.
ناشناس۲۴۷۷۸۳۵۱۱:۰۵:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۵
اصلاح طلبان بی کفایت اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و با این هوچی گری ها نمی توانند عملکرد فاجعه بار دولت متبوع شون در 8 سال گذشته را تطهیر کنند.
مهران۲۴۷۷۸۷۲۱۱:۲۳:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۵
اصلاح طلبان وطن دوست و مردم مدار هستند؟ حتما منظورت از مردم مداری وزیر بهداشت پورشه سوار روحانی است که به اون مریضی که از گرانی خدمات فیزیوتراپی ناراحت بود میگفت خودت بمال یا برای اون کودکانی که داروشون گرون بود به صورت رسمی میگفت ایا مردم حاضر اند به خاطر جون چند کودک این همه هزینه بشه؟ یا شاید منظورت از مردم مداری اخوندی وزیر اشرافی و کاخ نشین در لواسان هست یا شاید هم خیلی از این مسئولین اصلاح طلب که فرزندانشون به صورت رسمی در امریکا و کانادا وانگلیس و ... زندگی میکنند مثل ابتکار و خاتمی و ... یا شاید هم در بحث وطن دوستیشون منظورت ده برابر کردن قیمت دلار و مسکن و ... در دولت اقای روحانی است که از روی خیرخواهی اینکار رو کردن یا شاید هم نابودی ذخایر طلا و ارز با دادنشون به رانت خوران یا شاید هم خصوصی سازی هایی که تکلیفش مشخص هست ؟کدومش ؟
ناشناس۲۴۷۷۹۰۳۱۱:۳۵:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۵
باند بازی و رانت خواری و عوامفریبی و هوچی گری ویژگی بارز اصلاح طلبان است.
ناشناس۲۴۷۷۹۰۹۱۱:۳۸:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۵
اتفاقا هم غرب گرا هستند و علیه مردم ایران و سابقه آنها در آشوب و تحریم خواهی در این چند دهه ثابت شده هست
ناشناس۲۴۷۷۹۴۸۱۱:۵۶:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۵
غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۲۴۷۷۹۵۲۱۱:۵۸:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۵
اصلاح طلبان و کارگزاران فقط بفکر منافع شخصی و حزبی شون هستن و هرگز خیرخواه مردم نبوده و نیستن.
ناشناس۲۴۷۷۸۲۱۱۰:۵۹:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۵
ما هم مثل خود مسئولین آسایش دنیوی میخواهیم
ناشناس۲۴۷۷۸۵۴۱۱:۱۵:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۵
پنج دسته رو بد نامگذاری کردید درستش اینه: غرب گرایان، شرق گرایان مصلحت گرا، طرح صیانتی ها،عدالت خواهان غیر شرق گرا و عدالت خواهان شرق گرا
ناشناس۲۴۷۷۹۳۴۱۱:۵۱:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۵
بنده سیاسی نیستم اما متوجه شده ام به هر کسی که از اقبال اجتماعی برخوردار باشد غربگرا گفته می‌شود.
ناشناس۲۴۷۸۱۶۹۱۴:۰۴:۲۱ ۱۴۰۱/۲/۵
غربگداها اقبال مردمی ندارند و بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کردند.
ناشناس۲۴۷۸۱۸۴۱۴:۱۰:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۵
منظورت فصای مجازی هست؟ خخخخه
ناشناس۲۴۷۸۰۴۸۱۲:۵۳:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۵
در عجبم که چرا خود سردار قالیباف در این باره سکوت کرده؟
ریاکار۲۴۷۹۰۶۷۰۱:۰۷:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۶
سردار در شوک به سر میبرند مدتی باید بگذرد تا بتونند اظهار نظر کنند.
علیرضا۲۴۷۸۱۵۵۱۳:۵۲:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۵
چقدر تاسف داره که همه چیز رو در این مملکت جناح بندی میکنند. آقای نویسنده بهتر نیست به مسائل از دید اخلاقی و انسانی بدون جناح بندی نگاه کنید.
ناشناس۲۴۷۸۱۸۲۱۴:۰۸:۳۵ ۱۴۰۱/۲/۵
مردم عادی که گرا ندارند کجا قرار میگیرن؟
ناشناس۲۴۷۸۲۹۰۱۵:۰۶:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۵
بالاخره میگه عزیزم این همه باشگاه رفتی پس ماهیچه ات کو؟ دوستان نخبه انقلابی تا حالا چه دستاوردی داشته اند؟ خروجی روشنی ما از عزیزان نمیبینیم چه انقلابی چه اصلاح طلب و از نظر من همه این گروه هایی که تعریف شده یک گروه هستند
محمد۲۴۷۸۳۳۸۱۵:۳۹:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۵
فقط غربگرائی ایراد داره شرق گرائی مشکلی نداره؟!!
ناشناس۲۴۷۸۸۱۵۲۱:۴۰:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۵
هی غربگرا غربگرا!! مگه الان شرق گرایی رایج نیست؟ خوب، منم غربگرا هستم. اشکالی داره؟
ازغدي۲۴۷۸۸۲۰۲۱:۴۱:۱۴ ۱۴۰۱/۲/۵
اقاي رجايي؟سيسموني رو ولش كن!پرايد چند؟برنج چند؟گوشت چند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین