رئیسی: مشکلات فقط با دستوردادن حل نمی‌شود/ ماجرای سفر دختر قالیباف به ترکیه/ همسر پمپئو تقاضای امان‌نامه کرد

گروه سیاسی الف،   4010131072 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رئیسی: مشکلات فقط با دستوردادن حل نمی‌شود/ ماجرای سفر دختر قالیباف به ترکیه/ همسر پمپئو تقاضای امان‌نامه کرد

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۹۲ روز، مجددا تعداد مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۲۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۵۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۳ هزار و ۳۱۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

رئیسی: مشکلات فقط با دستوردادن حل نمی‌شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره فرصت‌ها و چالش‌های روابط تجاری با کشورهای منطقه، وضعیت تجاری کشورمان را خوب توصیف و بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کمیته‌ای با حضور مسئولان ذیربط، مشکلات و موانع حوزه تجارت را احصا و در کوتاه‌ترین زمان برای حل آنها تدبیر کنند.

آیت‌الله رئیسی پیگیری را رمز موفقیت دستگاه‌ها در انجام وظایف و ماموریت‌های‌شان دانست و تاکید کرد: مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌شود، بلکه دستورات باید منجر به اقدام و عمل جدی شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت نقدینگی و هدایت تسهیلات بانکی به سوی تولید گفت: خلق نقدینگی بدون مدیریت آن پیامدهای سوء اقتصادی دارد و تلاش‌های خدمت‌گزاران عرصه اقتصاد را بلااثر می‌کند.

***

ماجرای سفر دختر قالیباف به ترکیه

روز گذشته یکی از فعالان فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی در توییتر از سفر همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به ترکیه برای خرید سیسمونی خبر داد. اشتری نوشت: «باور کنید نمی‌شود آن بالا نشست و با چفیه برای مردم از تولیدملی و اشتغال و ممنوعیت ورود لوازم خانگی و خودروی ملی سخنرانی کرد و خانواده را برای خرید سیسمونی بدرقه ترکیه کرد.»

اما الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، در صفحه اینستاگرام خود با تایید سفر خواهرش به ترکیه نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌.

آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ نمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد.

آنچه این خطا را نابخشودنی تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند.

این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می کنم و آن ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.»

محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف هم در توییتی نوشت: «عجب جشنی گرفتند مخالفان دکتر قالیباف. بزرگنمایی که در تخصص شما است اما مهم نیست که موضوع کوچک باشد یا بزرگ، خطای فرزند را به پای پدر نمی نویسند.»

***

روایت روزنامه دولت از تخریب جلیلی

ایران نوشت: «چند کانال زنجیره‌ای همسو با مدعیان اصلاحات، طی یک خبرسازی و جعل آشکار نوشتند: «اخیراً در جلسه کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی ادعا می‌کند بهتر است با توجه به میزان فروش بالای نفت (۳.۵ میلیون بشکه) و بازگشت پول آن، مذاکره را متوقف کنیم تا طرف مقابل با التماس به سمت طرف ایرانی بیاید. پس از طرح این ادعا، رهبر انقلاب به ایشان می‌گوید بهتر است با طرح‌های روی کاغذ جلو نرویم و با واقعیات صحبت کنیم. فروش ۳.۵ میلیون بشکه در روز محقق نشده است».

در دروغ بودن این خبر همین بس که آمار صادرات نفت بین یک تا 5/1 میلیون بشکه در روز، طی چند ماه گذشته و به دفعات در رسانه‌ها و حتی از سوی مدیران منتشر شده و بنابراین هیچ صاحبنظری بر خلاف اخبار آشکار و بارها منتشر شده، نمی‌تواند صادرات نفت را ۳.۵ میلیون بشکه (سه برابر) اعلام کند!

اما هدف از این جعل خبر و فضا‌سازی چیست؟ نخست؛ ترور شخصیت دکتر جلیلی، دوم؛ غیر واقعی نمایاندن منطق مقاومت در مذاکرات و نهایتاً؛ القای گزاره مطلوب امریکا و غرب‌گرایان مبنی بر اینکه بدون مذاکرات و توافق نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.

آقای جلیلی با این قبیل خبرسازی‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرد، چون جزو معدود شخصیت‌هایی است که در موضوع مذاکرات و برجام و پسا برجام، به رصد دقیق تحولات پرداخته و گزارش‌های فنی به افکار عمومی و مسئولان ارشد نظام ارائه کرده است...

اما هدف بالاتر شانتاژ اخیر که در پوشش «تخریب جلیلی» انجام شده، تحریف تحولات موازنه قدرت در روند مذاکرات است. مدیران ارشد دولت سابق در روند قهقرایی معطلی در برجام، نهایتاً اعلام کردند حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانند بفروشند و فروش نفت کشور در سال 99، تا چند صد هزار بشکه سقوط کرد اما اکنون به همت اجزای مختلف نظام، کشور توانسته فشار حداکثری و تحریم‌های فلج کننده را پشت سر بگذارد و با فروش 5/1 میلیون بشکه نفت، تحریم‌ها را مهار کند.

این رقم هر چند با نیاز درآمدی در شرایط وابستگی مزمن به صادرات نفت فاصله دارد، اما افزایش چشمگیر آن ظرف یک سال گذشته، نشان می‌دهد که بدون برجام و تحریم‌های دو برابر شده در فرایند اجرای معیوب آن هم می‌توان تجارت خارجی و صادرات را رونق بخشید.»

***

عبدالملکی و فاطمی امین با وزارت خداحافظی می‌کنند؟

فرهیختگان نوشت: «8 ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته است، 8 ماه زمان زیادی برای سنجیدن میزان موفقیت دولت و وزرا در اجرایی کردن برنامه‌هایشان نیست. به همین دلیل در دولت‌های گذشته هیچ وزیری در این‌ بازه زمانی کوتاه استیضاح یا برکنار نشده است، اما دولت سیزدهم در این زمینه می‌تواند تبدیل به یک استثنا شود.

در روزهای گذشته انتقادات پیرامون عملکرد حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار و سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت باعث شده برخی نمایندگان مجلس خیلی زود به فکر استیضاح و برکناری این دو وزیر بیفتند. مطابق سخنان ناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس، استیضاح وزرای تعاون و صمت با 55 امضا در اختیار هیات‌رئیسه قرار داده شده است اما اعلام وصول نمی‌شود.

علاوه‌بر مجلس در درون دولت نیز گویا شرایط بر وفق مراد وزرای صمت و تعاون نیست. طبق اطلاعاتی که «فرهیختگان» از منابع آگاه کسب کرده است در ارزیابی‌های مقطعی صورت‌گرفته از عملکرد وزرا در کابینه، وزیر نیرو بهترین عملکرد را در ماه‌های گذشته داشته است و وزرای کشور، تعاون و صمت نیز به لحاظ عملکردی ضعیف‌ترین کارنامه را داشته‌اند.

حتی اگر انتقادات نمایندگان مجلس و همچنین گزارش دولت پیرامون عملکرد این دو وزیر را نادیده بگیریم، با یک بررسی ساده پیرامون مواضع و وعده‌های داده شده توسط عبدالملکی و فاطمی‌امین در 8 ماه گذشته متوجه خواهیم شد، این دو نفر آن‌گونه که باید در تحقق برنامه‌ها و شعارهای دولت در این مدت نتوانسته‌اند موفق عمل کنند تا ایدئولوژیک‌ترین حامیان دولت نیز منتقد عملکرد این دو وزیر باشند...

درحال حاضر نیز با گذشت 7 ماه از زمان آغاز به کار دولت رئیس‌جمهور باید توانسته باشد شناخت کافی از میزان توانایی وزرای خود به دست آورده باشد. شناختی که در صورت کنار گذاشتن مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی و عزل وزرای ناکارآمد فرصت مناسبی را در اختیار سایر گزینه‌ها برای ایجاد تحولات مدیریتی ایجاد می‌کند. در صورت نادیده گرفتن این فرصت اما بخش عظیمی از سرمایه‌های کشور هدر رفته و دولت نیز هزینه این هدررفت سرمایه را با از دست دادن بدنه اجتماعی خود خواهد پرداخت.»

پیش بینی سلیمی نمین درباره ترمیم کابینه

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا درباره ترمیم کابینه به فردا گفت: «قضاوت درباره یک دولت باید وقتی صورت بگیرد که دست کم یک سال از عمر دولت سپری شده باشد. از این رو ما هنوز یک قضاوت دقیق در ارتباط با وزرا و توانمندی آنها در زمینه مسئولیت‌هایی که در اختیار دارند، نداریم. البته برخی که با مسائل مدیریتی آشنا هستند قبل از سپری شدن این یک سال هم به قضاوت‌هایی رسیده‌اند. من فکر می‌کنم که خود آقای رئیسی هم درباره برخی وزرا به جمع‌بندی رسیده باشد اما به هرحال عرف این است که یک فرصت یک ساله به وزرا داده و بعد تصمیم گیری می‌کنند.»

وی افزود: «به نظر من الان هم مشخص است که برخی وزرا قادر به پاسخگویی به کارهایی که در حوزه آنان تعریف شده، نیستند. از ابتدا هم این مطلب مشخص بود که وقتی می خواهیم از یک سری نیروی جوان استفاده کنیم باید این تحرک را داشته باشیم و بدون رودربایستی به محض اینکه مشخص شد این جوان علی رغم فرصتی که یافته، توانمندی و قابلیت لازم را نداشته است، دست به تعویض او بزنیم. فکر می کنم که نگاه آقای رئیسی هم همین بوده است.»

وی با بیان اینکه «من فکر می کنم که آقای رئیسی تا یکی دو ماه آینده باید درباره برخی از نیروهای جوان تغییراتی داشته باشند» گفت: «طبیعی است که اگر آقای رئیسی به این نتیجه نرسد، مجلس بر اساس جمع بندی که دارد و زمزمه‌های آن را می‌شنویم، وارد عمل شوند اما فکر می کنم که خود آقای رئیسی اقدام خواهند کرد.»

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی عملکرد"عبدالملکی" در مجلس

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون خبر داد و گفت: یک کمیته دیگری نیز برای بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های زیر مجموعه آن در کمیسیون تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در کمیته بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی بررسی خواهد شد درباره عزل و نصب‌های است که اخیراً در آن مجموعه انجام شده است.

نماینده گرمی در مجلس درباره تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد وزیر تعاون، افزود: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود این کمیته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و قرار شده است ظرف 45 روز گزارش خود را به کمیسیون ارائه کند.

رئیس کمیسیون صنایع: استیضاح وزیر صمت در اختیار هیئت رئیسه است

عزت‌الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر صنعت در مجلس گفت: درخواست نمایندگان موافق استیضاح هم‌اکنون در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد و این هیئت باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این مطلب که گفته می‌شود با کاهش امضای درخواست‌کنندگان استیضاح، این موضوع از دستور کار خارج می‌شود، تصریح کرد: طبق اطلاعی که بنده دارم این موضوع صحت ندارد و موافقان استیضاح همچنان بر موضع خود مبنی بر استیضاح آقای فاطمی امین اصرار دارند.

***

همسر پمپئو تقاضای امان‌نامه کرده است؟

مشرق نوشت: « در سفر انریکه مورا به تهران، پیام‌رسان آمریکا از مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورمان درخواست عاجزانه می‌کند که برای ادامه مذاکرات، تهران از ماجرای پیگیری ترور ناجوانمردانه حاج قاسم دست کشیده و مسئله انتقام را بایگانی کند تا مذاکرات به خط آخر خود برسد.

در آن جلسات وزارت امور خارجه به‌صورت صریح به‌طرف اروپایی اعلام کرده است که مسئله انتقام خون شهدای فرودگاه بغداد هیچ ارتباطی با مسئله پرونده هسته‌ای نداشته و لیست  عوامل ترور شهید سلیمانی طبق صورت‌بندی منتشرشده پیگیر قضایی، حقوقی و میدانی شده و قاتلان شهید سلیمانی نمی‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

این پیغام سفت‌وسخت از جانب ایران باعث شد تا غوغایی در واشنگتن به پا شود. سوزان مستروس همسر دوم پمپئو یکی از عوامل اصلی ترور حاج قاسم نامه‌ای برای مقامات سیاسی در تهران فرستاده و اعلام می‌کند که از اقدامات دولت آمریکا ناامید بوده و درخواست امان‌نامه دارد! همسر پمپئو به مقامات کشورمان پیغام داده بود که همسرش مست بوده و در حالت نامتعادل سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران و ترور ژنرال سلیمانی بر زبان آورده است.

نامه همسر پمپئو باعث تحقیر دستگاه دیپلماسی و نیز سازمان‌های اطلاعاتی در آمریکا شده است، ازاین‌رو تیم عملیات روانی دولت بایدن با تولید چند سناریو عجیب ازجمله خروج سپاه از FTO‌ در برابر مذاکرات فرابرجامی در منطقه سعی دارد؛ حیثیت سیاسی خود را بازیابی کند. در آخرین تحولات ند پرایس اعلام کرده است که اگر ایرانیان می‌خواهند که تحریم‌های ورای برجام برداشته شوند، باید به نگرانی‌های ما در پس از برجام رسیدگی کنند. این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

منظور مذاکرات فرابرجامی از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجموعه اقدامات از جانب ایران است که باعث شکار و مجازات عاملین ترور شهید سلیمانی در عراق شده است. سربازان گم نام امام زمان (ع) در سلسله عملیات فنی و اطلاعاتی به لیستی دقیق از تمامی عوامل میدانی عاملین ترور و نیز کارگزاران سیاسی درگیر در آن ماجرای جنایت‌کارانه دست‌یافته‌اند. نکته جالب آنکه در این ماجرا تا مغز استخوان پنتاگون نفوذ کرده‌ایم. بخشی از این اسامی توسط وزارت خارجه در لیست تحریم قرارگرفته و بخشی دیگر آن محرمانه است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۷۳۹۱۳۲۱:۰۹:۵۴ ۱۴۰۱/۱/۳۱
جلوی سهم خواهی این ها را گرفتند دنبال استیصاح هستند وگرنه کمتر از 2 سال استیضاح معنا ندارد
ناشناس۲۴۷۳۹۲۰۲۱:۱۲:۲۱ ۱۴۰۱/۱/۳۱
هیچ اتفاق خیلی خاص و مهمی رخ نداده که مغرضان دنبال هیاهو برای این سفر هستند و ترور شخصیت قالیباف دارند انجام می دهند
ناشناس۲۴۷۳۹۶۶۲۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۱/۱/۳۱
حمایت از تولید داخل به سبک قالیباف
ناشناس۲۴۷۳۹۹۰۲۱:۵۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۳۱
هرگز خون شهیدانمان را معامله نمی کنیم
ناشناس۲۴۷۳۹۹۸۲۲:۰۴:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۳۱
یعنی هم خانوم هم دختر هم داماد حرفشو گوش نکردن
ناشناس۲۴۷۴۰۳۵۲۲:۳۷:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۳۱
فرزندان خاتمی و روحانی مقیم خارج از کشور و دائما"در رفت و اومد هستن و فرزندان هاشمی هم دائما"در سفر امریکا و کانادا و انگلیس هستن حالا اصلاح طلبان برای سفر دختر قالیباف به ترکیه هوچی گری نکنند.
ناشناس۲۴۷۵۲۵۷۱۴:۵۱:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۲
شما ببخشید که عده ایی افشاگری کردن
ناشناس۲۴۷۴۰۳۷۲۲:۴۰:۲۹ ۱۴۰۱/۱/۳۱
مدیران اصلاح طلب دولت قبل باید در اسرع وقت برکنار بشوند با بانیان وضع موجود نمیتوان مشکلات را حل کرد.
ناشناس۲۴۷۴۰۳۹۲۲:۴۱:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۳۱
ماجرای سفر به ترکیه امری عادی است و اصلا"عجیب و غریب نیست.
ناشناس۲۴۷۴۰۵۱۲۲:۴۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۳۱
من نمی فهمم دیگه چه جوری اعتمادی برای مردم به حرفهای این مسئولین بمونه...
ناشناس۲۴۷۴۰۵۴۲۲:۴۷:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۳۱
اصلا فرض کنیم چیزی نیاوردند. این چه ترکیه و کانادا و آمریکاییس که مسئولین و فرزندانشان دل از آنها نمی کنند...
جواد۲۴۷۴۰۸۳۲۲:۵۸:۲۳ ۱۴۰۱/۱/۳۱
میشه امان نامه زن پمپیو را در رسانها بگذارید تا مردم هم ببینن
علی۲۴۷۵۱۲۷۱۱:۳۷:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۲
درخواست شده ولی صادر نشده! حالا چیو باید منتشر کنن؟
ناشناس۲۴۷۴۰۹۶۲۳:۰۶:۲۹ ۱۴۰۱/۱/۳۱
سفره مردم با شعار رنگین نمی‌شود حل مشکلات بدون تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست
ناشناس۲۴۷۴۱۹۹۰۰:۴۹:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱
وزیر عوض شود هم هیچی عوض نمی‌شود مخصوصا مسایل خودرو
شیخ حسنعلی سبد سبد گل یاس۲۴۷۴۲۱۱۰۱:۰۰:۳۶ ۱۴۰۱/۲/۱
باید تمامی مدیران شبکه بانکی از اول انقلاب تا حال مورد مشروعیت سنجی اموال قرار گیرند
ناشناس۲۴۷۴۳۵۱۰۷:۴۴:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۱
خواهش می کنم وقتی کاری نمی کنید پس خواهشآ نگید چیزی ارزان می شود چرا دروغ می گید
ناشناس۲۴۷۴۳۵۴۰۷:۵۶:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۱
صِرف حضور قالیباف در عرصه جنگ ؛ نباید مصونیت ایجاد کند
ناشناس۲۴۷۴۳۶۰۰۸:۰۷:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۱
الان خانواده سرهنگ در حال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند ؟
لیران۲۴۷۴۵۸۱۱۳:۲۸:۲۳ ۱۴۰۱/۲/۱
اگه بن سلمان سعودی یا یکی از عوامل ترور سردار را ترور کنیم آمریکا ماستش را کیسه میکند
ناشناس۲۴۷۴۵۸۸۱۳:۳۵:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۱
مگر زن بدون.اجازه شوهر میتواند به کشور خارجه برود.؟
ناشناس۲۴۷۴۶۵۶۱۵:۰۹:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱
اتفاقا خطای فرزند را به پای پدر باید انداخت.همانطور که خود قالیباف درنطقهای انتخاباتی میگفت.یادتان هست؟
ناشناس۲۴۷۴۶۶۰۱۵:۱۸:۱۰ ۱۴۰۱/۲/۱
ای وای حاج خانم هم از جناب قالیباف حرف شنوی ندارند؟ چه حرفها !
محسن کیوانی۲۴۷۴۶۶۱۱۵:۱۸:۱۳ ۱۴۰۱/۲/۱
چرا جناب قالیباف گذاشتی خانواده ات برن ترکیه
ناشناس۲۴۷۴۷۰۴۱۶:۴۸:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۱
خدا امام زمان رو برسونه پوست مردمو کندین بااین دعواهای زرگریتون پول نداریم یه هندونه بخریم قبض گاز میاد یک میلیونودویست هزارتو مان
علیرضا۲۴۷۴۷۵۴۱۸:۲۸:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۱
سلام بر روح سردار دلها. انشا الله که بزودی انتقام خونتان از تک تک متجاوزان گرفته خواهد شد وتا انتقام قطعی خواب وخوراک از نامردان گرفته خواهد شد به امید انتقامی سخت به هر قیمتی
ناشناس۲۴۷۴۷۶۲۱۸:۴۷:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱
عبدالملکی خراب کاری خود را کرد که تا چند سال دیگر قابل جبران نیست
ناشناس۲۴۷۵۷۸۹۰۷:۱۸:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۳
تاحالا که کارهای عبدلمالکی درست بوده این کارکارفرمایان گردن کلفت هستش خیلی هم خوب ووزیری هستن
ف.خ۲۴۷۴۷۷۶۱۹:۱۱:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۱
ای بابا، هر ساله ده ها هزار نفر ایرانی به ترکیه می روند این خانم هم یکی. یعنی چون پدرشان از مقامات هستند سفر هم اجازه ندارند بروند؟!
مراضی۲۴۷۴۸۴۶۲۱:۳۷:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۱
نامه همسر پمپئو را منتشر کنید
ناشناس۲۴۷۴۸۷۰۲۲:۳۹:۳۷ ۱۴۰۱/۲/۱
مشكلات نه با دستور حل ميشود ونه با تشكيل كار گروه وغيره فقط بايد افراد متخصص وجوان در مسند امور منصوب شوند وتنبل ها وبي حال ها را از سيستم حذف كن
محمد صالحی۲۴۷۴۸۷۱۲۲:۴۳:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱
وزیر صمت در موضوع خودرو موفق عمل نکرده و باعث شده تولید خودرو ۲۰درصد کمتراز قبل بشه درحالیکه قول افزایش تولید باکیفیت رو داده بود و حداکثر ۶ ماه دیگر فرصت دارن برای جبران
ناشناس۲۴۸۰۷۵۵۱۰:۳۴:۱۳ ۱۴۰۱/۲/۷
استیضاح حقشه
کاظم۲۴۷۴۸۹۴۲۳:۰۲:۵۳ ۱۴۰۱/۲/۱
برکنارومحاکمه، نمیتونید چراالکی قول میدید
ناشناس۲۴۷۴۹۰۳۲۳:۱۸:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱
عاملان ترور سرداردلها وهمراهانش بایدبه سزای عمل جنایتکارانه اشان برسند
بنده خدا۲۴۷۵۰۰۵۰۵:۰۵:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۲
سلام به امید روزی که تمام جنایتکارانی که در بشهادت رساندن شهید سلیمانی دست داشته‌اند به مجازات برسند ان شاء الله.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین