۷ مزیت شگفت انگیز در رژیم گیاهخواری

گزارش بازرگانی،   4010131023 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از بهترین راه‌ها برای سالم و شاداب ماندن، در پیش گرفتن رژیم گیاهخواری است. رژیم گیاهخواری یک رژیم غذایی کامل است که شامل مصرف زیاد فیبر، ویتامین C و E، اسیدفولیک، منیزیم، چربی غیراشباع و ترکیبات شیمیایی طبیعی متعدد می‌شود. به همین دلیل است که افراد گیاهخوار، کلسترول پایین‌تر، فشارخون کمتر و خطر کمتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی دارند. بااین‌حال، مزایای رژیم گیاهخواری تنها به این موارد ختم نمی‌شود. اگر می‌خواهید با مزایای شگفت‌انگیز رژیم غذایی گیاهخواری آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. مدیریت وزن

رژیم غذایی گیاهخواری می‌تواند به مدیریت وزن شما نیز کمک کند. اگرچه این نوع رژیم غذایی به‌صورت ذاتی باعث کاهش وزن نمی‌شود اما می‌تواند بافت‌های چربی و کالری‌های پوچ را کاهش دهید تا از این طریق بتوانید وزن خود را به‌صورت موثرتری مدیریت کنید. برای مثال، برای مصرف چربی‌های سالم می‌توانید از کره بادام‌زمینی استفاده کنید. بااین‌حال، خرید بهترین مارک کره بادام زمینی مثل عقاب یا جیف بسیار مهم است که قیمت هر یک از مارک‌ها متفاوت است.

بااین‌حال، اگر وعده‌های غذایی بزرگی بخورید یا غذاهای پرکالری یا پرچرب بخورید رژیم گیاهخواری می‌تواند موجب افزایش وزن شما شود. بنابراین، برای اینکه بتوانید وزن خود را به بهترین شکل مدیریت کنید مهم است که رژیم گیاهخواری خود را متناسب با شرایط خود تنظیم کنید.

  1. افزایش طول عمر

اگرچه عوامل زیادی در افزایش طول عمر نقش دارند اما در پیش گرفتن رژیم غذایی گیاهخواری یکی از عواملی است که می‌توانید به این منظور در نظر داشته باشید. هرچه میوه یا سبزیجات بیشتری می‌خورید، سموم و مواد شیمیایی در بدنتان کمتر می‌شود. بنابراین، می‌توانید بدن سالم‌تر و طول عمر بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، در پیش گرفتن رژیم گیاهخواری خطر ابتلای شما به بیماری‌های مزمن و مشکلات مرتبط با سلامتی را کاهش می‌دهد و از این طریق موجب افزایش طول عمر شما می‌شود.

  1. تقویت سلامت قلب

مطالعات نشان داده‌اند که رژیم گیاهخواری می‌تواند از طرق مختلف به تقویت سلامت قلب کمک کند. رژیم غذایی گیاهخواری نه‌تنها فشارخون را کاهش می‌دهد، کلسترول را نیز کاهش می‌دهد و درنتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. ممکن است علت این امر این موضوع باشد که رژیم گیاهخواری فیبر و چربی‌های اشباع‌نشده بیشتری دارد و از این طریق به مدیریت کلسترول بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی گیاهخواری نسبت به رژیم غذایی مبتنی بر گوشت، از چربی‌های اشباع، چربی‌های کل و کلسترول کمتری برخوردار است.

بااین‌حال، اگرچه افراد گیاهخوار، عسل را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند اما لازم است بدانید عسل نه‌تنها در کاهش فشارخون و کلسترول موثر است، بلکه می‌تواند ضربان قلب را تنظیم کند و از مرگ سلول‌های سالم پیشگیری کند. شما می‌توانید بهترین عسل را از طریق خرید اینترنتی یا خرید آنلاین تهیه کنید زیرا برای بهره‌مند شدن از مزایای عسل، خرید عسل با کیفیت و اصل مهم است.

  1. کمک به محیط‌زیست

داشتن رژیم گیاهخواری می‌تواند برای محیط‌زیست نیز مفید باشد. رژیم غذایی مبتنی بر گوشت، کربن را 5/2 برابر بیشتر از رژیم غذایی گیاهخواری انتشار می‌دهد که این گازهای گلخانه‌ای در گرمایش و تغییرات آب‌وهوا در سراسر جهان نقش زیادی دارند. علاوه بر این، رژیم غذایی گیاهخواری می‌تواند مصرف آب را بین 27 تا 41 درصد را کاهش دهد. از سوی دیگر، حیوانات برای رشد نسبت به گیاهان، زمین بیشتری را اشغال می‌کنند.

  1. پیشگیری از دیابت نوع دو

رژیم گیاهخواری همچنین می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو ناشی از افزایش سن را کاهش دهد. مطالعات نشان داده‌اند که پایبندی به رژیم گیاهخواری، خطر ابتلا به دیابت را 35 تا 53 درصد کاهش می‌دهد. چاقی و توزیع چربی بدن برخی از عوامل خطر مهم ابتلا به دیابت نوع دو هستند زیرا بافت چربی موجب مقاومت بیشتر بدن نسبت به انسولین می‌شود. این در حالی است که رژیم غذایی گیاهخواری، چربی‌های اشباع‌شده و کلسترول را کاهش می‌دهد و به‌نوبه خود می‌تواند بافت چربی بدن را کاهش دهد.

  1. تقویت سلامت مغز

غذاهای گیاهی باعث سلامت مغز شما می‌شوند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بیشتر غذاهای گیاهی می‌تواند با کاهش میزان زوال عقل، آلزایمر و اختلالات شناختی ارتباط داشته باشد. این امر می‌تواند به این دلیل باشد که غلات کامل سرشار از پلی‌فنول‌ها هستند. تحقیقات نشان داده‌اند پلی‌فنول‌ها پیشرفت بیماری‌های عصبی را کند می‌سازند. بااین‌حال، در مورد ارتباط میان رژیم گیاهخواری و عملکرد شناختی، تحقیقات بیشتری لازم است.

  1. پیشگیری از سرطان

در پیش گرفتن رژیم گیاهخواری به شما در کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. گیاهان دارای مواد شیمیایی‌ای هستند که این مواد شیمیایی می‌توانند از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت کنند. علاوه بر این، گیاهان سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به افراد کمک می‌کنند سالم‌تر بمانند. از سوی دیگر، یکی از عوامل خطر ابتلا به سرطان، اضافه‌وزن است که همان‌طور که مطرح شد رژیم گیاهخواری می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند.

علاوه بر این، مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری‌شده با انواع خاصی از سرطان‌ها ازجمله روده بزرگ، مقعد، پروستات، پانکراس و معده ارتباط دارد. بنابراین، وقتی این گوشت‌ها را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید می‌توانید خطر ابتلای خود به سرطان را کاهش دهید.

درنهایت، رژیم گیاهخواری می‌تواند به شما کمک کند که سلامت عمومی خود را تقویت کنید و خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهید. بااین‌حال، برای بهره‌مند شدن از این مزایا لازم نیست رژیم گیاهخواری سخت‌گیرانه‌ای داشته باشید. تنها هفته‌ای یک یا دو بار خوردن غذاهای گیاهی می‌تواند بسیار مفید باشد و شما را مزایای متعدد این رژیم بهره‌مند کند. آنچه مهم است این است که رژیم غذایی خود را متناسب با شرایط و ترجیحات خود تنظیم کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین