موسسه اصطهباناتی: اتریش، فرصتی ایده آل برای ادامه تحصیل در اروپا

گزارش بازرگانی،   4010131020

اتریش کشوری با امنیت و رفاه بالای اجتماعی می‌باشد که در اروپای مرکزی واقع شده است. نرخ بیکاری پایین، فرصت‌های شغلی مناسب، دسترسی آسان به کشورهای اروپایی دیگر و شرایط تحصیل رایگان، باعث شده است تا افراد بسیاری از سراسر جهان به مهاجرت به اتریش تمایل پیدا کنند. اتریش یکی از ثروت‌مندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سیستم بهداشت این کشور در بین 10 مورد برتر دنیا قرار دارد. همچنین کشور اتریش جزو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می‌باشد. با توجه به موارد گفته شده، می‌توان نتیجه گرفت که اتریش گزینه‌ای بسیار مناسب برای مهاجرت است؛ اما شرایط و راه‌های مهاجرت به اتریش چه هستند؟

مهاجرت به اتریش و راه‌های آن

مهاجرت به اتریش، راه‌های متعددی از جمله کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی دارد. افراد نسبت به هدف و قصد خود از مهاجرت، باید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند. شرایط اقدام از هر طریق نیز متفاوت است و شما باید ویزای مربوطه به هر کدام را دریافت نمائید. در بخش زیر، به صورت دقیق‌تر مهاجرت به اتریش را بررسی نموده‌ایم.

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که برای متقاضیان تحصیل در اروپا می‌تواند بسیار مناسب باشد. در اتریش دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد و با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آن مقرون به صرفه و بعضا رایگان است، متقاضیان و رقابت بیشتری برای ورود دارد.

امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اتریش وجود دارد. در صورتی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، یا باید در کنکور سراسری برگزار شده در ایران مجاز شده باشید یا اینکه در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش شرکت کنید. همچنین اگر قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید، باید مدرک خود را در مقاطع قبلی به صورت ترجمه شده برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

از دیگر نیازمندی‌ها جهت تحصیل در اتریش، می‌توان به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 اشاره کرد. درست است که زبان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور عموما آلمانی است؛ اما امکان تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها وجود دارد. البته توجه داشته باشید که چنین امکانی بیشتر در دانشگاه‌های خصوصی برای دانشجویان فراهم می‌شود.

یکی از مزایای تحصیل در اتریش، این است که شما می‌توانید حین تحصیل خود در کارهای پاره وقت نیز استخدام شوید. این امر به پوشش هزینه‌های شما کمک شایانی می‌کند. کار حین تحصیل در دو نوع On-Campus (در محیط دانشگاه) و Off-Campus (خارج از محیط دانشگاه) وجود دارد.

نوع دیگری از دانشگاه‌های دولتی تحت عنوان "فاخ هوخ شوله" وجود دارند که در واقع همان موسسات آموزش عالی علمی و کاربردی هستند. شما برای شرکت در این دانشگاه‌ها، نیازی به قبولی در کنکور یا آزمون ورودی ندارید و هزینه آن‌ها نیز همانند دانشگاه‌های دولتی مقرون به صرفه هستند. همچنین امکان یادگیری و آموزش زبان آلمانی برای دانشجویان در این نوع دانشگاه‌ها وجود دارد و هزینه آن نیز 3 الی 4 هزار یورو در سال می‌باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

رشته پزشکی، یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها جهت تحصیل در اتریش است که سالانه متقاضیان بسیاری دارد. از تحصیل پزشکی در اتریش، می‌توان به شرکت در دوره یک ساله پیش پزشکی یا مقدماتی اشاره کرد. در این دوره دروس شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و ریاضی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این دوره‌ها به صورت فشرده و به زبان آلمانی برگزار می‌شوند و دانشجویان در انتهای دوره باید در آزمون ورودی پزشکی شرکت نمایند. با توجه به اینکه این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شود، شما تنها می‌توانید برای ورود به یک دانشگاه در آن شرکت داشته باشید.

برخی از دانشگاه‌های برتر پزشکی در اتریش شامل: دانشگاه وین، دانشگاه علوم پزشکی گراس و دانشگاه پزشکی اینسبروک هستند. از مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در این کشور، می‌توان به گذرنامه، رزومه تحصیلی مقاطع قبلی، گواهی زبان آلمانی و گواهی سلامت اشاره نمود.

کار در اتریش

مهاجرت به اتریش از دو روش ویزای جستجوی کار و جاب آفر امکان‌پذیر است. جاب آفر به فردی که دارای تخصص لازم در زمینه کاری خود است، این امکان را می‌دهد تا به مدت یک سال برای کار در این کشور اقامت موقت داشته باشد. از شرایط مهاجرت کاری با جاب آفر، می‌توان به داشتن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی در اتریش و داشتن حداقل مدرک لیسانس اشاره کرد.

روش دوم برای کار در اتریش همانطور که گفته شد، ویزای جستجوی کار است. فرد باید شرایط خود را بررسی کند و طبق استانداردهای مشخص شده، از 100 امتیاز 70 امتیاز را کسب نماید تا بتواند این ویزا را اخذ کند. ویزای جستجوی کار به فرد متقاضی این امکان را می‌دهد تا به مدت 6 ماه در اتریش اقامت موقت داشته باشد و به دنبال کار مورد نظر خود برای استخدام بگردد. اگر موفق شد تا زمان مشخص شغل مرتبط با رشته خود را پیدا کند می‌تواند این ویزا را به ویزای کاری تبدیل نماید.

سرمایه‌گذاری در اتریش

انواع مختلفی از سرمایه‌گذاری در اتریش امکان‌پذیر است و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به میزان سرمایه خود، بهترین روش را برای خود انتخاب کنند. رشد اقتصادی این کشور موجب شده است تا سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری به سمت اتریش جذب شوند. یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در اتریش آن است که، در مقایسه با سرمایه‌گذاری در کشورهای هم تراز مانند آلمان و انگلستان لازم است تا سرمایه کم‌تری را برای خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و یا هر نوع دیگری از سرمایه‌گذاری صرف نمائید.

در صورتی که قصد شروع استارت‌آپ و یا شرکت را در کشور اتریش دارید، باید دارای ایده‌ای خلاقانه و طرح تجاری قابل رقابت در عرصه جهانی باشید. همچنین برای انجام این کار، باید حداقل مقدار 50 هزار یورو را سرمایه‌گذاری نمائید.

پناهندگی در اتریش

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به اتریش، پناهندگی در این کشور است؛ اما با توجه به اینکه این روش دارای خطرات و ریسک‌های بسیاری می‌باشد، به هیچ عنوان برای افراد توصیه نمی‌شود پس حتی‌الامکان سعی کنید تا از راه‌های قانونی اقدام نمائید. درخواست‌های پناهندگی باید مستقیما به کلانتری ارجاع شوند. سپس کلانتری و مامورین پلیس این درخواست‌ها را برای اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال ارسال می‌نمایند.

در صورتی که درخواست افراد با موافقیت رو به رو شود، می‌توانند کارت سفید که همان کارت اقامت اتریش است را دریافت کنند. همچنین توجه داشته باشید که در این روش، پناهندگان مجاز به کار در اتریش نخواهند بود و تا زمان دریافت اقامت موظف هستند در اقامتگاه‌هایی که برای آن‌ها تعیین می‌شود زندگی کنند.

بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که از دیگر روش‌ها همچون تحصیل یا کار اقدام نمائید. ممکن است برخی از افراد گمان کنند مهاجرت امری سخت و دشوار است که چالش‌های بسیاری دارد؛ اما مشورت با افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند همچون موسسات معتبر مهاجرتی، می‌تواند روش‌های ساده و مناسب حال شما را پیش رویتان بگذارد. موسسه اصطهباناتی بهترین، معتبرترین و باسابقه‌ترین موسسه مهاجرتی در ایران است که در امور مهاجرت، کار، تحصیل و تحصیل پزشکی در کشورهای اتریش، آلمان، روسیه، نروژ، کانادا و آمریکا فعالیت می‌کند.

اتریش یکی از ثروتمندترین و امن‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می‌شود که سالانه بیش از هزاران نفر متقاضی مهاجرت دارد. مهاجرت به این کشور روش‌های متعددی مانند: کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و پناهندگی دارد؛ اما توصیه می‌شود که اگر قصد زندگی در اتریش را دارید، از روش پناهندگی اقدام نکنید، زیرا خطرات بسیاری دارد و به جای آن بهتر است تا از روش‌های قانونی اقدام کنید.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به اتریش

افرادی که علاقمند به مهاجرت، تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری در اتریش هستند می‌توانند پاسخ سوالات متداول خود را در بخش زیر بیابند.

آیا مهاجرت به اتریش سخت است؟

به صورت کلی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا گاها مراحل طولانی برای مهاجرت دارند؛ اما اتریش نسبت به دیگر کشورها ساده‌تر مهاجران جدید را می‌پذیرد. البته اتریش یکی از طولانی‌ترین مراحل را برای اخذ شهروندی دارد.

برای مهاجرت به اتریش چه مقدار هزینه لازم است؟

متقاضی اصلی باید حداقل 400000 یورو را در یک بانک محلی سپرده‌گذاری کند. راه حل دیگر نیز، واریز حداقل 20000 یورو برای هر یک از اعضای بزرگسال خانواده (شامل متقاضی) و 10000 یورو برای هر فرزند تحت تکفل است. همچنین اثبات درآمد ثابت ماهیانه 2000 یورو نیز ضروری می‌باشد.

آیا اتریش برای مهاجران ایرانی مناسب است؟

با وجود مساحت کم، اتریش همچنان موفق می‌شود که سالانه میلیون‌ها مهاجر را به خود جذب کند. کشور اتریش بهترین کیفیت زندگی در جهان را به ساکنان خود ارائه می‌دهد. سیستم‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دانشگاهی، بهداشتی و زیست محیطی آن در تمام طول سال پایدار بوده و نقش بسیار مهمی در این رتبه‌بندی دارند.

مشاغل مورد نیاز در اتریش کدام‌اند؟

در حال حاضر، کشور اتریش به افراد متخصص در مشاغل زیر نیاز بالایی پیدا کرده است:

  • اتصالات ساختمانی
  • پردازش داده
  • پرستار
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی قدرت
  • سقف سازی

آیا مراقبت‌های بهداشتی در اتریش رایگان هستند؟

سیستم بهداشتی اتریش، از لحاظ مراقبت‌ها با کیفیت بالا به صورت همگانی افراد را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید به صورت نامحدود به تمام سطوح مراقبت (پزشکان عمومی، پزشکان متخصص و بیمارستان ها)، دسترسی داشته باشید.

آیا اتریش کشوری گران است؟

طبق مطالعاتی که در سال 2020 صورت گرفت، اتریش بیست و یکمین کشور گران قیمت در جهان معرفی شده است. البته با این حال، نسبت به هزینه زندگی در کشورهایی همچون آلمان و انگلستان کم‌تر است. بر اساس همین مطالعات، نشان داده شد که یافتن مسکن مقرون به صرفه برای افراد یکی از چالش‌های مهم در این کشور است. به همین علت بسیاری از مردم وین در خانه‌های اجاره‌ای و مساکن یارانه‌ای زندگی می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین