معاون فنی و آماری سازمان آموزش کشور اعلام کرد افزایش آمار داوطلبان زن در کنکور امسال/بیشترین متقاضیان زن در "گروه زبان"

گروه اجتماعی الف،   4010130053

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این‌که تعداد داوطلبان زن در کنکور ۱۴۰۱ افزایشی بوده است، اظهار کرد: به طور کلی ما در آزمون امسال با افزایش داوطلب در گروه‌های مختلف مواجه بودیم که بیشترین آن در گروه‌های علوم انسانی و کمترین نیز در گروه ریاضی اتفاق افتاده است.

افزایش آمار داوطلبان زن در کنکور امسال/بیشترین متقاضیان زن در "گروه زبان"

به گزارش ایسنا، مهندس احسان جمالی در نشست خبری امروز با خبرنگاران در محل ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد،ضمن بیان این مطلب، گزارشی از گروه‌های کنکور سال ۱۴۰۱ ارائه داد و گفت: ما در کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۳ هزار نفر افزایش داوطلب واقعی داشتیم؛ ضمن این‌که تعداد زیادی از داوطلبان دیگر علاوه بر گروه اصلی خود در گروه‌های دیگر همچون هنر و زبان ثبت نام کردند که با این حساب جمعا ۱۲۰هزار داوطلب بیش از سال قبل در آزمون شرکت خواهند کرد. این میزان افزایش داوطلب در آزمون قابل توجه است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این‌که بیشترین آمار افزایش داوطلبان کنکور امسال در گروه علوم انسانی بوده است، تاکید کرد: در این گروه، در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۲ هزار نفر افزایش داوطلب داشتیم و در گروه هنر نیز میزان این افزایش به ۳۶ هزار نفر داوطلب رسیده است، اما یک گروه شناور می‌باشد و تعداد زیادی از داوطلبان عمدتا در گروه‌های اصلی خود شرکت کردند.

وی یادآور شد: گروه آزمایشی تجربی امسال با افزایش تعداد داوطلب مواجه است، در واقع تعداد داوطلبان این گروه در مقایسه با سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۶۷ داوطلب بیشتر شده است و در گروه ریاضی تعداد افزایشی داوطلبان ۳۵۵۱ نفر بوده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: همانند سنوات گذشته بیشترین آمار داوطلبان کنکور جاری در گروه علوم تجربی است که حدود ۳۸.۶ کل شرکت‌کنندگان کنکور را در بر می‌گیرد. در رتبه‌های بعدی نیز گروه انسانی، زبان و هنر قرار گرفته‌اند و گروه ریاضی در مرتبه آخر قرار گرفته است.

جمالی تاکید کرد: از یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب امسال ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم، ۶۱.۴۴ درصد داوطلبان را شامل می‌شود در واقع آمار داوطلبان زن کنکور امسال با افزایش مواجه بوده، زیرا سال گذشته ۶۰.۶ درصد کنکوری‌ها زنان بودند.  

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کننده زنان در کنکور امسال قاعدتا در گروه زبان است و کمترین‌شان در گروه علوم ریاضی می‌باشد. همچنین ۵۷۴ هزار و ۷۵۶ نفر داوطلبان کنکور نیز در گروه تجربی قرار دارند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این‌که سازوکار افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در رشته پزشکی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، گفت: ما منتظر هستیم این سازوکار به ما اعلام شود. ما بیش از ۱۶۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته در رشته پزشکی افزایش ظرفیت خواهیم داشت و منتظر دستورالعمل اجرایی هستیم تا اعلام کنیم در هر دانشگاه چه میزان ظرفیت دانشگاه افزایش پیدا می‌کند که البته این افزایش ظرفیت شامل همه دانشگاه‌ها می‌شود. ممکن است این ظرفیت در دانشگاه‌های کم‌برخوردار بیشتر باشد و ممکن است دانشگاه بزرگی دانشجویی را پذیرش کند اما متعهد به خدمت در دانشگاه محروم کشور باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین