آمریکا مستقیما وارد مداخله در عدن یمن شد

گروه جهان الف،   4010129001

منابع خبری یمنی گفتند که یک گروه از نیروهای آمریکایی در شهر عدن مستقر شده‌اند تا به صورت رسمی، پرونده عدن را از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تحویل بگیرند.

آمریکا مستقیما وارد مداخله در عدن یمن شد

به گزارش فارس، منابع خبری یمنی امروز یکشنبه خبر دادند که ایالات متحده آمریکا امروز یکشنبه رسما مداخله مستقیم خود در امور عدن یمن را کلید زده است.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد، آمریکا امروز به صورت رسمی، پرونده عدن را از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تحویل گرفت و همزمان عربستان سعودی بازگرداندن مسئولان دولت مستعفی به عدن را آغاز کرده است.

به گزارش این پایگاه، کارشناسان آمریکایی مرتب کردن اوضاع امنیتی عدن به سود خود را آغاز کرده‌اند؛ به نحوی که مسئولان بلندپایه آمریکایی با مزدوران مسلط بر این شهر گفت‌وگو کرده‌اند.

این شهر تحت تسلط عناصر موسوم به «شورای انتقالی جنوب» قرار دارد. این عناصر، وابسته به امارات هستند. این پایگاه خبر داد که مقامات آمریکایی در این دیدار، مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عدن را بررسی کردند.

منابع امنیتی حاضر در عدن هم خبر دادند که یک گروه از نیروهای آمریکایی، شنبه هفته جاری وارد عدن شد و در کاخ المعاشیق، -مقر سکونت مقامات جدید (شورای ریاستی) مستقر شده است.

به گفته این منابع،  این نیروها در حال حاضر، مزدورانی را که از ساحل غربی فراخوانده‌اند، در مواضع و مناطق راهبردی واقع در مرکز و اطراف عدن مستقر کرده‌اند تا بازگشت دولت «معین عبدالملک» نخست وزیر خود خوانده یمن فراهم شود.

همزمان با این تحولات، مسئولان بخش سیاسی و نظامی سفارت آمریکا در یمن، با «محمد نصر الشذلی» معاون اول فرماندار عدن دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار مسائل امنیتی و خدماتی بررسی شد.

الخبر الیمنی در پایان تأکید کرد، این تحولات نشان می‌دهد که آمریکا پرونده مدیریت عدن را در اختیار گرفته است؛ شهری که طی سالهای گذشته باعث درگیری بین امارات و عربستان سعودی بوده است.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد، دهها نفر از دولت خودخوانده یمن امروز وارد عدن شدند «تا به موجب مذاکراتی که اخیرا در عربستان سعودی برگزار شد، از این شهر کار خود را آغاز کنند».

یکی از وزرای این دولت، به این خبرگزاری گفت که معین عبدالملک نخست وزیر، شامگاه امروز وارد عدن شد. وی پیش از این، در ریاض حضور داشته است.

به گفته وی، اعضای شورای ریاستی نیز به رهبری «رشاد العلیمی» پس از ورود همه مسئولان دولت و پارلمان، بعدا وارد عدن خواهند شد.

این در حالی است که از چهار روز گذشته، عدن شاهد استقرار نیروهای امنیتی بسیاری است تا بتوانند بازگشت این عناصر را تأمین کنند.

شورای ریاستی در مذاکراتی که در ریاض و بدون حضور دولت نجات ملی یمن برگزار شد، تشکیل و علنی شد. مسئولان یمنی نیز بارها تأکید کرده‌اند که هیچ گاه این شورای خود خوانده را به رسمیت نخواهند شناخت و هر گونه راهکاری برای یمن، باید در داخل این کشور پیدا شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین