توضیحات خاندوزی درباره نتایج انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی/ پیشنهاد شریعتمداری درباره تحریم کره‌جنوبی/ مالک پتروشیمی میانکاله کیست؟

گروه سیاسی الف،   4010127067 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات خاندوزی درباره نتایج انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی/ پیشنهاد شریعتمداری درباره تحریم کره‌جنوبی/ مالک پتروشیمی میانکاله کیست؟

آمار کرونا در ایران

بنابراعلام وزارت بهداشت ️از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۷۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۴۴ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۶۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۸۶ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴۶ هزار و ۲۹۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

پیشنهاد شریعتمداری درباره تحریم کره‌جنوبی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «چرا باید کشورهایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عملیاتی و اجرا می‌کنند، از عواقب این اقدام غیر‌قانونی و پلشت خود در امان باشند؟!

مثلاً چرا باید کشوری مانند کره جنوبی ۷ میلیارد دلار دارایي ایران را مسدود کرده و از پرداخت آن تنها به این علت که آمریکا موافق نیست، خودداری کند؟! این کار کره جنوبی با راهزنی دریایی چه فرقی دارد؟!

و در حالی که ایران اسلامی از اهرم‌های قدرتمندی برای مقابله برخوردار است، چرا باید به این زورگویی‌ها تن بدهیم؟! 

کشورهایی که به قانون من درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه- secondary sanctions» تن داده و به تحریم علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند، نباید از عواقب و هزینه سنگین اقدام پلشت خود در امان باشند.

ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آنها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم.

این اقدام، بر اساس دو گزاره از حقوق بین‌الملل حق قانونی ایران اسلامی است. اول؛ کنوانسیون‌های جامائيکا و ژنو که شرح آن گذشت و دوم؛ اصل شناخته شده و رسماً تعریف شده «حق مقابله به مثل» - retaliation- که اقدام ایران را قانونی و حق مسلم کشورمان می‌داند.

کشورها و شرکت‌های یاد شده باید بدانند که همراهی آنها با آمریکا در مقابله با ایران اسلامی نه فقط بی‌هزینه نیست بلکه هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر از آنچه در صورت نقض تحریم‌های آمریکا متحمل می‌شوند را درپی خواهد داشت. به بیان دیگر، ما نیز می‌توانیم و باید آنها را تحریم کنیم.»

***

توضیحات خاندوزی درباره نتایج انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی

سید احسان خاندوزی درباره نتایج اقدام این وزارتخانه برای افشای اسامی ابربدهکاران بانکی گفت: تعدادی از این بدهکاران بزرگ برای پرداخت بدهی‌شان به بانک‌ها و خروج از لیست بدهکاران مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اینکه از این مسئله در گذشته به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌شد و لیست بدهکاران در جیب برخی از افراد بود که از آن علیه جریان رقیب استفاده می‌کردند گفت: ما در وزارت اقتصاد کاملاً علمی و کارشناسی و به نفع مردم حرکت خواهیم کرد. در هفته‌های آینده هم این افشای اطلاعات و شفافیت کامل‌تر خواهد شد. در دیدار نوروزی که با مدیران عامل بانک‌ها داشتم، حرف‌ها و حدیث‌ها و مقاومت‌هایی در این زمینه وجود داشت اما از آنان خواستیم اگر همه هم‌زمان این سیاست را پیاده کنند هیچ مسئله‌ای به جهت اینکه منابع و سپرده‌ها از یک بانک خارج شود و وارد بانک دیگری گردد رخ نخواهد داد.

خاندوزی ادامه داد: از مدیران بانک‌ها خواستیم که روزهای بیستم و بیست و یکم فروردین‌ماه آخرین زمانی باشد که این سیاست اجرا می‌شود و الحمدالله این سیاست در کشور پیاده شد و برای آینده هم نظر ما این است که این روند را ادامه دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اجرای این سیاست منابع را به بانک‌ها بر خواهد گرداند و خوش‌حسابی را تقویت خواهد کرد و انشالله این جریان موقت نخواهد بود و ادامه خواهد داشت.

***

اما و اگرها درباره تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس به شرق گفت: «شفافیت آرا در مجلس ضرورت دارد و حتما مردم باید بدانند موکلان آنها چه نقشی در مجلس ایفا می‌کنند. به همکارانم گفته‌ام ممکن است ابتدای امر انتشار رأی آنها سخت باشد، اما در آینده وقتی آرای همه نمایندگان منتشر شود، حساسیت‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین نباید نگران باشند چراکه شفافیت امر لازمی است».

‎عضو هیئت رئیسه مجلس توضیح داد: «علاوه بر طرح شفافیت آرای نمایندگان، طرح شفافیت دیگری روز سه‌شنبه با امضای بیش از 200 نماینده تقدیم هیئت رئیسه شده است که شفافیت سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت و همه ارکان اجرائی را دربر می‌گیرد».

‎نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: «دو نظریه درباره بررسی طرح شفافیت آرا در مجلس وجود دارد؛ اول اینکه همان طرح کمیسیون آیین‌نامه داخلی در دستور کار صحن قرار گیرد که نیاز به دوسوم آرای نمایندگان دارد یا طرح شفافیت جدید برای همه قوا بررسی شود».

‎این عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: «از آنجایی که طرح شفافیت کمیسیون آیین‌نامه نیاز به دوسوم آرای نمایندگان برای تصویب دارد، قطعا رأی لازم را در صحن به دست نمی‌آورد و تصویب نمی‌شود. اما چون طرح جدید شفافیت همه قوا و ارکان اجرائی قرار است به نحوی تهیه و تدوین شود که نیاز به دوسوم رأی نداشته باشد، امید رأی‌آوری آن بیشتر از قبلی است».

‎این نماینده چند دوره مجلس در پایان گفت: «برابر آنچه آقای قالیباف رئیس مجلس پشت تریبون گفت تا پایان ماه رمضان طرح شفافیت تعیین تکلیف می‌شود. یعنی در این مقطع در مجلس رأی اولیه آن گرفته می‌شود یا این طرح اولیه یا طرح جدید به رأی گذاشته می‌شود».

‎بنابراین از آنجایی که سنگ بزرگ علامت نزدن است، به نظر می‌رسد مجلس‌یازدهمی‌ها قصد دارند با وسیع‌کردن ابعاد شفافیت و انداختن توپ در زمین سایر قوا و ارکان اجرائی و تشخیص مصلحت نظام و... طرح شفافیت مجلس را نیز منتفی کنند، چراکه معتقدند طرح قبلی دوسوم رأی را ندارد پس تصویب نمی‌شود. به عبارتی یا شفافیت در همه ارکان اجرائی، قوا و نهادها، یا هیچ‌کجا!

***

مالک پتروشیمی میانکاله کیست؟

برنا نوشت: «پس از انتشار اسامی ابر بدهکاران بانک توسعه صادرات توسط رسانه‌ها مشخص شد سر لیست بدهکاران این بانک که تسهیلات کلان ارزی دریافت ‌ کرده شرکت فولاد البرز ایرانیان بوده  که فقط در ۲  فقره تسهیلات یورویی که با نرخ دولتی ۳۳۸۳ تومان در بهمن ماه ۱۳۹۴ به آن پرداخت شده است بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات بدهکار می باشد...

همچنین با توجه به اسنادی که به دست این خبرگزاری رسیده مشخص شد که ضامن تسهیلات شرکت فولاد البرز ایرانیان عبدالله عبدی سهامدار اصلی خود شرکت و شرکت سازه های فلزی آسماش یا همان شرکت سازه های سنگین مازندارن که تغییر نام داده است و شرکت تولیدی ساریه شمال بوده  که با بررسی بیشتر مشخص شد همه در اصل‌ سهامدار مشترک دارند و آن آقای عبدی همان شخصی که چندی قبل در رسانه ها به عنوان فردی با ۲ کد ملی از آن یاد شده بود است...

با بررسی خبرنگار ما در سایت روزنامه رسمی کشور، سهامداران شرکت پتروشیمی میانکاله مشخص شد که ۳ شرکت سهامدار اصلی شرکت پتروشیمی میانکاله هستند.

شرکت سیمان نائین که با بررسی بیشتر اسم عبدالله عبدی در ریاست هیئت مدیره آن با ۲ کد ملی مختلف به چشم می خورد. همچنین سهامدار دیگر این پتروشیمی شرکت تولیدی ساریه شمال است که در آن هم وی سهامدار اصلی هستند و چندین سال به عنوان ریاست هیئت مدیره در آن حضور داشتند... و در پایان شرکت مرغ امین مازندران که این شرکت هم وابسته به آقای عبدی هست و چندین سال همسر وی خانم گیتا شوکتی به عنوان عضو هیئت مدیره در این شرکت حضور فعال داشته اند...

حال جای سوال دارد آیا در زمان اعطا تسهیلات به شرکت نامبرده اعتبار سنجی درست انجام شده  یا به صورت دستوری این تسهیلات پرداخت شده و زمانی که نامبرده جزو که ابربدهکاران بانکی است از طریق و با چه رانتی برای احداث پتروشیمی میانکاله مجوز گرفته است و اگر وی برای راه اندازی پتروشیمی به نقل از محمد باقر قالیباف ریاست فعلی مجلس شورای اسلامی چند ده میلیارد تومان هزینه کردند چطور تا الان بدهی خود را در بانک‌ها تسویه نکرده اند؟!

همچنین چطور عبداله عبدی  با این همه مشکلات از تبدیل تعاونی اعتبار زرین دشت کارگران ایرانیان به موسسه آتی و نحوه تعیین هیئت تصفیه و ادغام موسسه آتی در بانک آینده و به تبع آن سهامداری در بانک آینده و همچنین نحوه خرید سهام بانک ایران زمین از شرکت شاهد بنیاد شهید وشکایت از مدیران آن بانک در دادسرای اقتصادی تا سهامداری پتروشیمی میانکاله هیچ نامی از وی مطرح نیست.»

هشدار تند روزنامه دولت به استاندار مازندران

روزنامه ایران نوشت: «با وجود آنکه رئیس‌جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و مقامات مختلف همچون دادستانی کل کشور از ضرورت لغو احداث پروژه پتروشیمی میانکاله سخن گفته‌اند و استاندار مازندران دستور گرفته است تا نسبت به جلوگیری از ادامه کار در این پروژه اقدام نماید.

اما روز گذشته استاندار مازندران در گفت‌و‌گویی با بهانه قراردادن اعتراض چند بازیگر  گفت: برخی هنرمندانی که اصلاً اطلاعی ندارند و نمی‌دانند موضوع چیست به میانکاله می‌روند؛ مگر می‌شود من در صحنه یک سریال در حال ضبط بروم و کاغذی را دستم بگیریم و بگویم نه به فلان سریال؟!

سید محمود حسینی‌پور ادامه داد: بحث محیط زیستی موضوعی تخصصی است و متأسفانه پشت عناوینی مانند سلبریتی و برخیNGO‌ها فساد، رانت و پول است وگرنه هنرپیشه‌ای که به میانکاله می‌رود بر اساس چه منطقی این کار را انجام می‌دهد، مگر پرونده‌ای از این پروژه دیده است؟

این اظهارات استاندار در حالی مطرح می‌‎شود که هفته گذشته در پی دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان محیط زیست برای جلوگیری از احداث پتروشیمی میانکاله به دلیل بروز مشکلات زیست‌محیطی، ابطال مصوبه دولت قبل درباره این پروژه در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته و بزودی پرونده آن برای همیشه بسته خواهد شد و وی نیز می‌بایست بدون پرداختن به هرگونه حواشی، دستور کار دولت سیزدهم در این رابطه را با قوت اجرا نماید.

پرسش‌های عباس عبدی درباره پتروشیمی میانکاله

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: « چرا زمين‌هاي بسيار گران‌قيمت و باارزش ميانكاله بايد براي طرح‌هاي صنعتي اختصاص يابد؟ آيا اين زمين‌ها فروخته يا مجاني واگذار شده است؟ 

اگر فروخته شده، چگونه براي سرمايه‌گذاري مقرون به‌صرفه است؟ اگر مجاني است، بفرماييد چرا ۹۰ هكتار براي يك مجتمع پتروشيمي با ظرفيت اندك در نظر گرفته شده است، در حالي كه براي مجتمع‌هاي بسيار بزرگ‌تر حداكثر ۲۰ هكتار در نظر مي‌گيرند.

آيا همين يك مورد كافي نيست كه به ماجرا شك كنيم؟ در واقع سود اصلي اين طرح در تصرف زمين رايگان است.

اطمينان داشته باشيد كه زمين‌هاي آنجا در صورت تبديل كاربري چندان گران مي‌شود كه هيچ نيازي به اصل توليدات پتروشيمي آن نيست...

آيا شما اطمينان داريد كه در اين ماجرا تخلفي رخ نداده است؟ چرا طرح توجيهي مجتمع و نيز طرح توجيهي زيست محيطي آن در اختيار عموم قرار نمي‌گيرد؟»

***

قیمت‌ها با دستور هیچ‌کس کاهش پیدا نمی‌کنند

فرهیختگان نوشت: «درحالی‌که حدود 9ماه از شروع دولت سیزدهم می‌گذرد اما دولت موفقیت کمتری در اصلی‌ترین شعار انتخاباتی خود یعنی کنترل سطح عمومی قیمت‌ها داشته است و همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها در سطح جامعه هستیم.

در چنین شرایطی که بخش اعظمی از مردم نسبت به این گرانی‌ها معترض و در رنج هستند، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در 24فروردین سال جاری عنوان کرد هرگونه افزایش قیمت کالایی که امسال صورت گرفته درطول یک‌شب باید اصلاح شده و به قیمت سال قبل برگردد...

در نگاه اول این گفته‌ها را می‌توان در حمایت از مصرف‌کنندگان و افراد جامعه تفسیر کرد ولی در نگاه دقیق‌تر به موضوع، این گفته‌ها نشان از عدم درک اصول اولیه علم اقتصاد و بی‌توجهی به آموزه‌های آن است که درنهایت این برقراری قیمت‌های دستوری و سرکوب قیمت‌ها می‌تواند منجر به بی‌انگیزگی تولیدکنندگان و بروز مشکلاتی حادتر در بلندمدت شود.

سخنان رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی روزهای اخیر جنجال زیادی به‌پا کرده است.

حتی آنهایی که اقتصاد نخوانده‌اند، با اطلاع از تحولات کف بازار می‌گویند این اظهارات عباس تابش غیردقیق و غیرفنی است، چراکه تعیین قیمت تولیدکننده، تابعی از متغیر‌های اساسی همانند دستمزد کارگران، هزینه‌های مربوط به تامین مواد اولیه از داخل و خارج از کشور، قیمت حامل‌های انرژی، مالیات‌ها و وضع عوارض صادرات است که درکنار شعله‌ور بودن آتش انتظارات تورمی نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت و با اجبار کردن تولیدکنندگان به کاهش قیمت در چنین شرایطی، تولیدکنندگان انگیزه خود را از دست داده و با خارج‌شدن تولیدکنندگان از چرخه تولید در بلندمدت، معیشت و رفاه مردم بیش از پیش مورد تهدید قرار خواهد گرفت.»

***

واردات  خودرو در آستانه صدور مجوز

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار شده و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام خواهد شد. گفتنی است، بحث مخالفت با واردات از طرف هیئت عالی نظارت انجام شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص چنین نظری نداشته است.

جدای از این مباحث، همان‌طور که پیش‌تر تأکید شد، بحث واردات خودرو در حیطه مقررات بوده و نیاز به قانون خاصی که الزاماً در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شود ندارد. به عبارت ساده‌تر موضوع واردات خودرو در سال 97 توسط دولت ممنوع شد و ظاهراً بعد از مکاتبه رسمی رئیس جمهور در خصوص سامان‌دهی آشفته‌بازار خودرو قرار است در پایان اردیبهشت‌ماه بحث واردات خودرو نیز تعیین تکلیف شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد در روزهای آتی نظرهای مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پالس مشخص برای دولت داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، از آنجا که هم دولت و هم مجلس موافق واردات خودرو هستند، تأیید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

دیدگاه کاربران

ایرج۲۴۶۸۳۱۱۲۱:۱۳:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۷
یا حسین بابا یکدفعه بگید این عیدی سهامدار کل کشور هستش راحتره
ناشناس۲۴۶۸۳۱۵۲۱:۱۷:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۲۷
آمار معوقات کلان بانکی چندین برابر آمار اعلامی می باشد بانک‌ها با ترفند دادن وام جدید به بدهکاران کلان بانکی و تسویه بدهی آنان اولا معوقات بانکی را مخفی می کنند ثانیا سود های موهومی و صوری شناسایی می کنند و همین سود ها را توزیع می کنند که نقدینگی کاذب می باشد آمار وام پرداختی خود را هم با این روش کاذب زیاد نشان می دهند
شیخ حسنعلی سبد سبد گل یاس۲۴۶۸۳۱۹۲۱:۲۲:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۲۷
چهار سال پیش همه اقتصاد دانان از ورشکستگی بانک‌ها صحبت می کردند اتاق فکر دولت قبل با ایجاد تورم سنگین خود خواسته کاری کرد که هم کسری بودجه دولت جبران شود و هم بانک های ورشکسته با گران شدن اموال و ارزهای در اختیار از ورشکستگی نجات دادند البته تمام این ترفندها باعث سر شکن شدن تورم بر سفره و جیب مردم شد
ناشناس۲۴۶۸۳۲۱۲۱:۲۳:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۲۷
به هیچ وجه به بانک‌ها اجازه ندهید به بدهکاران بانکی وام جدید بدهند و از محل آن وام قبلی را تسویه کنند
ناشناس۲۴۶۸۳۲۵۲۱:۲۶:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۲۷
معوقات کلان بانکی را باید مطابق نرخ واقعی تورم اصل و سود از بدهکاران بانکی پس بگیرید این معوقات را که بدهکاران چندین سال است پس نداده اند و در کارهای کاذب و دلالی استفاده کرده اند بیش از صدها برابر اصل وام از محل آن سود و درآمد نامشروع بدست آورده اند
ناشناس۲۴۶۸۳۳۶۲۱:۴۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۷
فقط یک شخصیتی همچون مختار می‌تواند کشور را از شر مفسدین خلاص کند به این ترتیب که با اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال سیاهه ای از مفسدان اقتصادی و متصرفان بیت المال تهیه کند و آنها را از دم تیغ بگذراند بنحوی که تا هفت نسل بعد آنها هم جرات فساد و تخلف نداشته باشند
ناشناس۲۴۶۸۷۲۵۱۱:۵۸:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۸
مثل اینکه زیاد سریال نگاه می کنید. تو دنیای واقعی از این خبرا نیست.
ناشناس۲۴۶۸۳۳۷۲۱:۴۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۲۷
تشکیل کمیته های تعزیرات مردمی برای همه مسولان دولتی و غیر دولتی و مردم عادی باید تشکیل شود
ناشناس۲۴۶۸۳۵۰۲۲:۰۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۲۷
امثال کره جنوبی نوچه امریکا هستند باید به خود آمریکا در تنگه هرمز ضرب شست نشان داده شود.
ناشناس۲۴۶۸۷۲۶۱۲:۰۰:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۲۸
عراق هم 7 میلیارد دلار ایران رو بلوکه کرده و نمی ده. چین هم 20 میلیارد دلار رو بلوکه کرده. اونها اشکال نداره و فقط کره جنوبی مشکل داره؟ چرا زورتون به بقیه نمی رسه؟
ناشناس۲۴۶۸۷۲۹۱۲:۰۶:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۲۸
حسن اینکار اینه که اگه گوش کره جنوبی رو بپیچونیم یانکی‌ها دردشون میاد ______ علاوه بر یانکی‌ها وطنفروش‌ها هم آخشون درمیاد
ناشناس۲۴۶۸۴۰۰۲۳:۱۴:۴۲ ۱۴۰۱/۱/۲۷
چقدر راحت یه سری همه چیز رو دارن به تاراج می برند. اون هم در حالیکه نصف جمعیت دارن تو بی پولی و بیکاری دست و پا میزنند. کی باید جلوی اینها رو بگیره
ایرانی۲۴۶۸۴۱۵۲۳:۴۳:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۲۷
مدیران پتروشیمی میانکاله باید محاکمه بشن - اما عدالت تو این سرزمین نیست
ناشناس۲۴۶۸۴۷۸۰۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۲۸
بعضی مدیران قطعا و فورا باید برکنار شود، و همچنین گروهی عظیم از پسمانده های مدیران پیشین. وزیر و مدیری- خواسته و ندانسته و غیره- در راستای منافع مافیا و استکبار تحریمچی های ضد ایرانی کاری میکند هر روز اجناس گران شوند! دقت کنید، در این سه سال اخیر دلار قیمتش بین 22 تا 31 هزار تومان بوده (متوسط 25 ه ت)، اما قیمتها کالاها از دو تا ده برابر شده است و پایانی برای گرانی شان نیست! طرح 5-5-10 واردات خودرو را عمدا بی توجهی کردند، واردات خودرو زیر 8 ه ت با کارکرد زیر 5 سال و عوارض 10% راه حل معضل گرانی خودرو است و حقیقتا مشکلی برای تولید داخلی ایجاد نمیکن . حتی مافیایی، حربه گرانی ابزار نارضیتی استکبار برای براندازی نظام و شورش مردم است. // قطعا طرح آزادسازی واردات بخصوص دست دوم با عوارض منصفانه 10% (مثلا قبال صادارت و تهاتر و یا ارز منشاء خارجی) در شکستن حباب روانی و دلال بازی مافیای بیرحم داخلی (همدستان دشمنان خارجی)
ناشناس۲۴۶۸۵۷۴۰۷:۵۶:۳۲ ۱۴۰۱/۱/۲۸
مسئله مهم تر از بازگرداندن بدهی های بانکی این است که این افراد با کدام مکانیزم و رانت تونستن این وام های نجومی رو دریافت کنند؟؟؟؟ برخورد از فساد باید ریشه ای باشه.
ناشناس۲۴۶۸۵۸۶۰۸:۲۴:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۸
شریعتمداری تا این کشور رو کاملا نابود شده نبینه اروم نمیگیره.
ناشناس۲۴۶۸۶۰۹۰۹:۰۴:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۲۸
از رییس جمهور محترم تقاضا دارم بعنوان یک ایرانی ویک مازندرانی جلوی نابودی طبیعت زیبای شمال را بگیرند. مردم به شما امید دارند.
ناشناس۲۴۶۸۶۳۱۰۹:۴۴:۴۳ ۱۴۰۱/۱/۲۸
90 هکتار زمین در میانکاله باید تمام ان کارشناسان که دخیل بودن را اویزان کرد
ناشناس۲۴۶۸۶۷۲۱۰:۴۱:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۲۸
خانه از پای بست ویران است
عباسقلی۲۴۶۸۶۸۹۱۱:۰۳:۰۴ ۱۴۰۱/۱/۲۸
ما میتونیم جومونگ رو گروگان بگیریم ودر ازای آزاد ی اون میلیارد ها دلار پول بگیریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین