رعب و وحشت در نیویورک و تداوم خشونت‌های مسلحانه مرگبار در آمریکا شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/ تعیین جایزه برای دستگیری مظنون

گروه جهان الف،   4010124014

در پی تیراندازی صبح سه‌شنبه در متروی بروکلین شهر نیویورک آمریکا، تعداد مجروحان این حادثه مسلحانه به ۲۹ نفر رسید و مقامات شهر نیویورک بدلیل ناتوانی در یافتن عاملان این خشونت مرگبار، جایزه ۵۰ هزار دلاری برای دستگیری مظنون تعیین کرده اند.

شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/ تعیین جایزه برای دستگیری مظنون
 

به گزارش ایرنا، مقامات بیمارستانی نیویورک سه شنبه شب به وقت محلی اعلام کردند که تعداد مجروحان تیراندازی در متروی بروکلین نیویورک به ۲۹ رسیده است که در سه بیمارستان محلی بستری شده اند و حال هیچ یک از مجروحان وخیم نیست.

 بر اساس گزارش ها، ۱۰ نفر به دلیل اصابت مستقیم گلوله مجروح شده اند و بقیه نیز بر اثر استنشاق دود، برخورد با اجسام تیز و همچنین وحشت و ترس از تیراندازی مجروح شده اند.

 شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/تعیین جایزه برای دستگیری مظنون

پلیس نیویورک به دنبال مظنونی به نام "فرانک جیمز"

پلیس نیویورک اعلام کرد که به دنبال دستگیری فردی به نام "فرانک جیمز" به عنوان مظنون اول این تیراندازی  است.

به گفته مقامات شهر نیویورک، این فرد یک خودروی ون متعلق به شرکت یو هال را که با تیراندازی ارتباط داشته و در بروکلین پیدا شده اجاره کرده است.

به گفته آنها، جیمز یک روز قبل از تیراندازی این خودرو را در فیلادلفیا اجاره کرده بود.

مقامات توانسته اند کارت اعتباری جیمز را در محل تیراندازی کشف کنند. او با کارت اعتباری کشف شده اقدام به اجاره این ون کرده بود.

 شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/تعیین جایزه برای دستگیری مظنون

انفجار نارنجک های دود زاد و ۳۳ مرتبه شلیک

جیمز اسیگ رئیس کارآگاهان پلیس نیویورک اعلام کرد  فرد مظنون اقدام به انفجار نارنجک های دودزا در قطار کرده و ۳۳ مرتبه با اسلحه خود شلیک کرده است. در این تیراندازی  حداقل ۱۰ نفر مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته اند.

جایزه ۵۰ هزار دلاری برای دستگیری مظنون

بر اساس بیانیه اداره حمل و نقل نیویورک، مقامات این شهر برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون تیراندازی روز سه شنبه در ایستگاه مترو در سان ست پارک در بروکلین شود، جایزه ۵۰ هزار دلاری تعیین کرده اند.

 شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/تعیین جایزه برای دستگیری مظنون

واکنش بایدن به تیراندازی بروکلین

در همین حال جو بایدن رئیس جمهویر آمریکا روز سه شنبه گفت که دولتش تا زمانی که مظنون تیراندازی صبح روز سه شنبه در متروی بروکلین پیدا نشود به تلاش ها ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا  گفت که تیم او با شهردار شهر نیویورک و کمیسر پلیس این شهر در تماس است.

بایدن افزود که وزارت دادگستری و اف بی آی از نزدیک با  پلیس نیویورک در محل حادثه همکاری می کنند.

 شمار مجروحان تیراندازی مترو نیویورک به ۲۹ نفر رسید/تعیین جایزه برای دستگیری مظنون

درپی تیراندازی صبح سه شنبه در متروی بروکلین در شهر نیویورک، سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا به حالت آماده باش درآمده است و مقامات آمریکایی از مردم می‌خواهند هر امر غیرعادی را گزارش کنند.

بر اساس گزارش ها، سیستم های حمل و نقل عمومی در بوستون، فیلادفیا، سان فرانسیکو، آتلانتا و واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمده اند و چهره پلیسی به خود گرفته اند.

 

شهردار نیویورک: آنچه رخ داد ترور بود

"اریک آدامز" شهردار نیویورک در پی این تیراندازی مرگبار گفت که هنوز برای نام‌گذاری تیراندازی در متروی بروکیلن که منجر به زخمی شدن ۱۶ نفر شد، زود است، اما آنچه اتفاق افتاد "ترور" بود.

شهردار جدید نیویورک حاضر به تروریستی خواندن این تیراندازی نشد اما آن را ترور و یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌معنا خواند و به خبرنگاران گفت: هنوز تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار دارند.

وی در عین حال گفت: این ترور است. شخصی سعی کرد سیستم ما را به وحشت بیندازد. به نظر می رسد وی نوعی بمب دودزا را وارد قطار کرده است.

آدامز تصریح کرد  با اسلحه شلیک کردند و بنابراین نمی خواهم زودتر از تحقیقات نتیجه گیری کنم. فکر می‌کنم در این زمان، بازرسان درحال انجام تلاش‌های لازم هستند تا به درستی اتفاقات را  شناسایی کنند.

شهردار نیویورک ادامه داد بنابراین فکر می کنم هنوز برای نتیجه گیری زود است. ما هنوز در حال انجام تحقیقات هستیم، اما به ریشه منبع حادثه دست خواهیم یافت و فرد مسئول را دستگیر خواهیم کرد.

آدامز در ادامه از مسافران و امدادگران اولیه  که به مجروحان در محل حادثه کمک کردند، تقدیر کرد.

مایکل دریسکول، دستیار مدیر دفتر میدانی اف‌بی‌آی نیویورک، بعدازظهر سه‌شنبه گفت اف‌بی‌آی با پلیس نیویورک در مورد تحقیقات تیراندازی در متروی بروکلین همکاری می‌کند و آنها همه سرنخ‌های عملی را دنبال می‌کنند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را روز گذشته وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

 اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولتی امریکا، کسانی که این کیت ها را خریداری می کنند می توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

قانون جدید تصریح می‌کند که چنین کیت‌هایی طبق قانون کنترل اسلحه به عنوان "سلاح‌های گرم" شناسایی می شوند و در نتیجه، تولیدکنندگان تجاری آن‌ها باید مجوز داشته باشند، شماره سریال‌ بر روی آنها درج کنند و سوابق خریدار را قبل از فروش این کیتها بررسی کنند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. 

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که

آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین