روایت محمد قوچانی از افطاری رئیسی/ ابهام در بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس/ آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدودی ایران

گروه سیاسی الف،   4010122072 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت محمد قوچانی از افطاری رئیسی/ ابهام در بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس/ آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدودی ایران

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۶۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۹۶ هزار و ۱۷۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۲۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۹۳۸ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۸۳۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۱ هزار و ۵۴۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

اسامی بدهکاران بانکی بدون دانه درشت ها منتشر شد!

روزنامه جوان درباره اعلام اسامی بدهکاران بزرگ بانکها در رسانه ها نوشت: «آن گونه که منابع مطلع و برخی مدیران بانک‌ها می‌گویند اسامی اعلام شده فعلاخرده بدهکاران هستند تا بدهکاران بزرگ بترسند یا سرعقل بیایند و بدهی خود را تسویه کنند! این پول، پول مردم است، چون مردم صاحبان واقعی بانک‌ها هستند. پول مردم را باید با شجاعت بیشتری پس گرفت و اگر این تأخیر دلایل غیر قانونی و فسادآمیز داشته، تکلیف مفسدان هم معلوم شود.

عیان شده که برخی از مدیران بانکی به جهت ارتباطاتی که با بدهکاران و مشتریان بانکی دارند دوست ندارند علیه آن‌ها اقدام به افشاگری رسانه‌ای یا قضایی کنند و برای آن‌ها شیرین‌تر است که با آن‌ها یا نزدیکان و وکلایشان در لابی یک هتل یا یک مکان سکرت دور یک میز بنشینند و در رابطه با نحوه تبدیل اقساط معوق و تبدیل مطالبات غیر‌جاری بانک به مطالبات جاری گپ و گفت بزنند تا هم مسئله صورت‌سازی برای پنهان کردن تراز منفی بانک حل و فصل شود و هم لطف بی‌منت و یا با منتی به مشتری تحت عنوان بدهکار بانکی کرده باشند.»

***

روایت محمد قوچانی از افطاری رئیسی

محمد قوچانی، مدیر مسئول مجله‌ی آگاهی‌نو و سردبیر سابق روزنامه سازندگی درباره‌ی سخنان خود در نشست شب گذشته‌ی تعدادی از مدیران رسانه‌ای با رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«روز گذشته در نخستین دیدار با رئیس جدید جمهوری اسلامی آقای رئیسی همراه جمعی از مدیران روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرا از اعتماد و شرق و اطلاعات و کیهان و دنیای اقتصاد و خراسان و آفتاب یزد و فارس و همشهری و ایران و جام جم و … به عنوان‌ مدیر مسوول مجله “آگاهی نو” به دعوت دفتر رئیس جمهور در پاستور میهمان بودم. به آقای رییسی گفتم گرچه به شما رای نداده‌ام، اما آرزوی تحقق سه گام اساسی در این دولت را داریم:

اول. اصلاح نظام انتخاباتی کشور تا انتخابات رقابتی‌تر شود و ربع قرن پس از دوم خرداد یک دهه پس از انتخابات هشتاد و هشت مساله رقابت و مشارکت حل شود،

دوم. تحقق سیاست خارجی مستقل و” نه شرقی، نه غربی” و موازنه منفی یا عدمی میان آمریکا و روسیه، نه قرار گرفتن در کنار شرق یا غرب مانند ماجرای تجاوز روسیه به اوکراین

و سوم. حل شکاف‌های رو به تزاید اجتماعی مانند حوادث تلخ ورزشگاه مشهد یا طرح ناپخته و نادرست صیانت! از اینترنت.

حضور رئیس محترم جمهور گفتم مزیت شما می‌تواند سرمایه سیاسی شما در یکدستی قوا برای حل این مسائل باشد. اینکه سه قوه متحدند و صدا و سیما تخریب نمی‌کند و شما معتمد نظام هستید یک سرمایه سیاسی و حاکمیتی است که پس از حل مسائل فوری مانند مشکل معیشتی مردم و گرانی بی رویه می‌تواند در دستور کار باشد.

به شوخی گفتم همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سال‌ها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفتگوهای سیاسی است. قاب جالبی بود. آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند.

آرزو کردم آقای علم الهدی دست کم به آقای رییسی اعتماد کنند و اجازه حل تنش‌های اجتماعی را بدهند، نه اینکه هر روز حاشیه ساخته شود.

گفتم قبلا دولت‌ها که در انتخابات پیروز می‌شدند جناح‌های حامی‌شان فکر می‌کردند انقلاب شده، اما ادامه کارهای خوب دولت‌های قبل مانند برجام و سفرهای استانی و افطاری‌های سیاسی در دولت شما نشان می‌دهد که نهاد دولت در ایران یک کل منسجم است و نمی‌خواهید چرخ را دوباره اختراع کنید.

خصوصی هم گفتم اینکه گذشته را نفی نمی‌کنید خیلی خوب است. این در پاسخ به بدگویی برخی افراد در انکار دولت قبل بود.»

***

ابهام در بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس

هفته گذشته نامه درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس بابت بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد. بر اساس آئین نامه داخلی مجلس این درخواست باید با اولویت در صحن مجلس اعلام وصول شده و سپس مورد رسیدگی قرار گیرد.

اما صبح امروز علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ها از تشکیل جلسه غیرعلنی و بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی (صیانت) در این جلسه غیرعلنی خبر داد.

چند ساعت بعد تعدادی از نمایندگان مجلس که در گفتگو با رسانه ها یا از طریق توییتر از رای مثبت نمایندگان مجلس به بازگشت این طرح به صحن خبر دادند. 

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با موضوع بررسی طرح صیانت حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که این طرح به صحن مجلس بازگشته و در صحن بررسی شود.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با ایسنا با بیان این خبر گفت: قبلا این طرح در کمیسیون مشترک بررسی می شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

همچنین جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ⁧‫صیانت‬⁩ با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس اظهار کرد: در این جلسه درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: بحث اصلی در جلسه غیرعلنی مجلس آن بود که رسیدگی به این طرح در کمیسیون مشترک ادامه پیدا کند، یا آنکه به صحن علنی مجلس بازگردد که نمایندگان موافق و مخالف نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت و پس از آنکه نمایندگان نظرات موافق و مخالف خود را در این باره مطرح کردند، رأی‌گیری شد و نظر عموم نمایندگان این بود که رسیدگی به طرح مدیریت خدمات فضای مجازی به صحن مجلس شورای اسلامی بازگردد.

اما ساعتی بعد رضا تقی پور انوری رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی در گفتگو با مهر، صحت این خبر را تکذیب کرد و گفت: رأی‌گیری استمزاجی امروز برای کسب نظر نمایندگان برای بقا طرح در کمیسیون مشترک بود که تعداد آرای مخالفان ابقاء، ۱۲۰ رأی از ۲۴۱ رأی حاضر بود و مخالفان ابقاء طرح در کمیسیون مشترک، به ۵۰ درصد نرسیدند.

وی گفت: اخباری که توسط همکاران منوط به انحلال کمیسیون مشترک طرح صیانت مطرح شده، نادرست است و هنوز درخواستی برای بازگشت طرح به صحن علنی مطرح نشده است.

تقی پور با تاکید بر اینکه درخواست برگشت طرح به صحن اصلاً موضوع رأی‌گیری امروز این جلسه نبود، خاطرنشان کرد: موضوع رأی‌گیری استمزاجی برای کسب نظر نمایندگان برای ابقای طرح در کمیسیون مشترک بود.

وی گفت: در صورتی که نمایندگان خواستار بازگشت طرح به صحن باشند، باید این موضوع توسط هیأت رئیسه اعلام وصول شود و بعد برای آن تصمیم گیری و رأی‌گیری شود.

در این زمینه باید گفت متاسفانه مجلس یازدهم و در راس آنها هیئت رئیسه نجلس مقصر اول و آخر این سردرگمی هستند.

مجلس یازدهم رکورددار تشکیل جلسه غیرعلنی برای هر موضوعی است. امری که حتما با روح قانون اساسی در تقابل است. به خصوص آنکه این مجلس با شعار شفافیت از مردم رای گرفت و نه تنها شفافیت را تصویب نکرد بلکه تصمیم گیری درباره همه امور مهم را به جلسات غیرعلنی کشاند که از چشم و گوش مردم به دور است.

اکنون و درباره طرح صیانت که به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی «عکس العمل اجتماعی در مورد آن در رتبه اول قرار داشته و این حساسیت اجتماعی به شدت و در جهت مخالف بوده است» باز هم در پستو تصمیم گیری شده و مردم سرگردان شدند که بالاخره قرار است چه تصمیمی درباره آن اتخاذ شود.

به راستی این نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس خود را وکیل مردم می دانند که به راحتی همه چیز را از چشم موکلان خود پنهان می کنند؟

***

آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدودی ایران

به گزارش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در بانک مرکزی ، بررسی ساز و کار اجرایی آزادسازی منابع مسدودی ایران در چارچوب توافق اخیر، از اهداف اصلی سفر یک مقام بلندپایه منطقه‌ای به تهران در روز سه‌شنبه است.

ایرنا هفته گذشته گزارش داد که ۷ میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران با توافق امضاشده، به طور انتقال بانکی به حساب‌های ایران واریز خواهد شد.

بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است.

بر اساس این چارچوب توافق شده، وجوه مسدودی باید در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته، در حساب‌های ایران وصول شود.

چارچوب این مسیر برای رفع مسدودی منابع ارزی، مشابه چارچوب توافق شده با انگلیس است که در آن قالب رقمی در حدود ۴۷۰ میلیون یورو در حساب‌های ایران وصول شد.

میزان منابع ارزی که با اجرای موافقت‌نامه اخیر آزادسازی خواهد شد، ۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

این ۷ میلیارد دلار به حساب‌های ایران واریز می‌شود، که نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است.

***

موافقت مجلس با بررسی یک فوریتی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دولت در خصوص بررسی یک فوریتی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ رای اخذ شده با درخواست محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهوری در خصوص بررسی یک فوریتی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی موافقت کردند.

***

واکنش خطیب زاده به نامه نمایندگان مجلس درباره مذاکرات وین

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نامه دیروز نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مذاکرات وین و تأکید آن ها مبنی بر اینکه خط قرمزها و شروط آن ها باید در مذاکرات وین لحاظ شود، تصریح کرد: صدای نمایندگان ملت در پی ماه هایی که مذاکرات انجام شده همواره شنیده شده است.

وی ادامه داد: البته هنوز متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم و روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه تاکنون خطوط قرمز مشخص شده نعل به نعل رعایت شده و اگر مواردی نیز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن عدم پاسخگویی طرف مقابل در چارچوب تعیینی است.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می آمد و ما با پافشاری بر خطوط قرمز خود مذاکرات را جلو می بردیم.

***

کارنامه اقتصادی دولت رئیسی از نگاه کیهان

کیهان درباره عملکرد اقتصادی دولت رئیسی نوشت: «دولت در همین هفت، هشت ماه سعی کرده بسیاری از مجاری فساد را ببندد. اما مسئله فساد و رانت و تورم و رکود به عنوان مشکلات اقتصادی، مشکلاتی نیستند که یک شبه پدید آمده باشند و یک شبه هم از بین بروند...

 دولت جدید موفق شده از سرعت رشد انفجاری نرخ تورم در ماه‌های پایانی دولت سابق بکاهد و نرخ تورم را هم چند درصد کاهش دهد؛ هرچند که تورم 42 درصدی موجود همچنان نرخ بالایی است. اما باید عنایت داشت که دولت سابق در 4 ماه اول 1400، خزانه را کاملا خالی کرده و حتی با استقراض بالای 50 هزار تومانی، بدهی‌هایی با سررسید بازپرداخت فوری را برجای گذاشت.

دولت جدید در شرایطی که دولت سابق از کاهش صادرات نفت به زیر چندصد هزار بشکه می‌نالید و حتی دغدغه صفر شدن فروش نفت را داشت، تدریجا توانسته فروش نفت را به بالای 1 تا 1/5 میلیون بشکه برگرداند و ضمنا تجارت خارجی را توسعه بدهد که نتیجه آن 101 میلیارد دلار تجارت خارجی از سال 1400 است.

در واقع دولت موفق شده خودروی ترمز بریده اقتصاد در اواخر دولت روحانی را تحت نظم درآورده و تدریجا علائم مثبت رشد اقتصادی را احیا کند چنانکه طبق پیش‌بینی‌های داخلی و خارجی، دورنمای رشد 5 درصدی در سال جاری دور از دسترس نیست.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۳۲۱۰۲۰:۴۸:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۲۲
از وزیر اقتصاد درخواست میشود بانک ها را ملزم کنند بنگاه ها و شرکت های زیر مجموعه خود را شفاف اعلام کنند رهبری چند سال پیش فرمودند بانک ها غلط میکنند بنگاه داری کنند
ناشناس۲۴۶۳۴۸۰۰۸:۵۶:۴۳ ۱۴۰۱/۱/۲۳
هر کدام از مدیران بانک ها در چندین شرکت و بنگاه زیر مجموعه هم پست و سمت برای خود دست و پا کرده اند
ناشناس۲۴۶۳۲۵۹۲۱:۳۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۲
وزیر محترم اقتصاد بانک ها را ملزم کنید که بنگاه ها و زیر مجموعه های خود را بصورت شفاف اعلام کنند
کریم۲۴۶۳۳۰۸۲۳:۰۸:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۲۲
دستان خالی اصلاح طلبان کاملا واضح هستند.
ناشناس۲۴۶۳۳۱۲۲۳:۱۸:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۲۲
بانک‌های بنگاه دار را هم به ترتیب بیشترین بنگاه به کمترین بنگاه اعلام کنید
ناشناس۲۴۶۳۴۸۱۰۸:۵۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۲۳
بانک پاسارگاد و آینده به ترتیب بیشترین بنگاه را دارند بانک پاسارگاد پنجاه و چند بنگاه دارد که ریز دقیق آن در رسانه ها اعلام شده است
ناشناس۲۴۶۳۳۱۵۲۳:۲۳:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۲
آقای قوچانی برجام راکه شماها در کاسه ملت جوری گذاشته اید که دولت بعدی نه راه پس داشته باشد ونه پیش،توصیه شما هم برای خودت خوبه چرا دولت قبلی را به پرهیز از پریدن به آغوش غرب نهی نمی کردی یادت رفته آنقدرغربگدا هستید که امضای کری را تضمین می دانستید،سفرهای استانی میلیاردی آقای روحانی وجهانگیری وبقیه اعضای دولت قبل را انصافا چه طوری با سفرهای رییسی مقایسه می کنی؟از دولت قبل هم انتقاد نمی کند چون اولا مرام دارد یک رییس جمهور باشخصیت وروحیات اسلامی است وخیانتهای دولت قبل چنان اظهر من الشمس است که تکرار آنها فقط با روح وروان مردم بازی می کند ثانیا تمام این نصایح را در هشت سال قبلی کجا قایم کرده بودی ؟؟؟ثالثا این دلایل مسخره نگذاشتند و...دیگر کاربرد نداردشما الان فقط سهم بیشتری می خواهید چون هشت سال سفره انقلاب شش دانگ جلوی شما پهن بوده وچیزی به اسم منافع ملی ووطن برای شما معنی ندارد اینها را برای عوام فریبی مناسب می دانید
ناشناس۲۴۶۳۳۸۳۰۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۲۳
خدایا به رییسی کمک کن به اخلاصش به توکلش به خودت رحم کن
حمید۲۴۶۳۴۸۶۰۹:۰۸:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۲۳
ماشالا هر روز 7 میلیارد دلار آزاد میشه! فقط نمیدونیم کجا میره!
ناشناس۲۴۶۳۵۰۱۰۹:۳۸:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۲۳
این ۷ میلیارد دلار به حساب‌های ایران واریز می‌شود، که نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است. واقعا این پول ها چرا در زندگی مردم خودش رو نشان نمی دهد ؟؟
ناشناس۲۴۶۳۵۵۲۱۰:۴۹:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۲۳
خدا کنه این آزاد سازیها روی اشتغال جوانان ومعیشت محرومان جامعه تاثیر گذار باشد وگرنه خدا کنه آزاد نشه وحداقل طلبکار باشیم
ناشناس۲۴۶۳۵۵۵۱۰:۵۱:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۲۳
کیهان: دولت جدید موفق شده از سرعت رشد انفجاری نرخ تورم در ماه‌های پایانی دولت سابق بکاهد و نرخ تورم را هم چند درصد کاهش دهد؛ ؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۴۶۳۵۷۶۱۱:۱۵:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۲۳
در خصوص آزاد سازی 7 میلیارد دلار که شبکه های خارجی نکذیب کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین