راهنمای خرید بیمه عمر در سال ۱۴۰۱

گزارش بازرگانی،   4010122023

یکی از پرطرفدار ترین محصولات بیمه ای در بیشتر کشور های جهان بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد که در ایران نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، اما برای آنکه بتوانید بهترین بیمه عمر را خریداری کنید باید ابتدا شرکت های بیمه ای را مورد بررسی دقیق قرار دهید، لذا در این گزارش شرکت های بیمه مختلف را در بیمه های زندگی به طور دقیق مورد بررسی قرار داده ایم تا شما با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین بیمه عمر را در سال 1401 برای سرمایه گذاری یا بهره مندی از پوشش های بیمه ای خریداری نمایید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه نامه ای رایج برای اشخاص است که شخص بیمه گذار با خرید آن می تواند در زمان حیات خود از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری استفاده نماید و پس از فوت، بیمه نامه وی کمک خرجی برای ذی نفعان او است. بیمه نامه زندگی در کشور های پیشرفته جهان مورد توجه قسمت کثیری از مردم است و این موضوع نشان دهنده آینده نگری این افراد می باشد.

حال که به طور کلی با بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنا شدیم، خوب است تا شرکت های بیمه ای را مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید بیمه نامه ای موثر برای خود تهیه کنید.



بررسی بهترین بیمه عمر

برای آنکه بتوانید بهترین و مناسب ترین بیمه عمر و سرمایه گذاری را انتخاب کنید باید ابتدا درک درستی از نیاز خود داشته باشید، به طور مثال اگر هدف اصلی شما از خرید بیمه عمر سرمایه گذاری و تامین آتیه می باشد، باید به سوددهی شرکت بیمه گر توجه داشته باشید اما در صورتی که نگران ذی نفعانتان پس از فوت خود هستید باید به سقف سرمایه فوت دقت بیشتری داشته باشید. در ادامه به طور کامل بیمه زندگی را مورد بررسی و آنالیز قرار خواهیم داد.

بهترین بیمه عمر از نظر سوددهی

قبل از میزان سود شرکت های بیمه باید بدانید، بیمه عمر به دو صورت به بیمه گذاران خود سود می دهد، بنابراین سود های بیمه عمر تحت عنوان های سود تضمین و سود قطعی به سبد اندوخته بیمه گذاران واریز می شود.

سود تضمین چیست؟ سود تضمین از طرف بیمه مرکزی برای تمامی شرکت های بیمه در نظر گرفته می شود و تمامی شرکت های بیمه موظف به پرداخت آن خواهند بود. در حال حاضر سود تضمین در سال اول و دوم 16%، سال سوم و چهارم 13% و سال پنجم به بعد 10% می باشد.

سود قطعی چیست؟ سود قطعی با توجه به عملکرد شرکت بیمه گر در آن سال تعیین شده و مازاد بر سود تضمین، روی سبد اندوخته بیمه گذاران واریز می شود. نکته ای که باید در سوددهی بیمه نامه به آن دقت داشته باشید، درصد سود قطعی می باشد بنابراین بهتر است به سمت شرکت هایی بروید که میانگین سود تضمین بالاتری نسبت به سایر شرکت ها دارند.

شرکت بیمه

1394

1395

1396

1397

1399

بیمه سامان

23.5

23.5

25

30

58

بیمه پاسارگاد

20

19

18

18.7

-

بیمه پارسیان

20

23

18

19

22

بیمه ایران

24

21

-

-

-

بیمه ما

27

24.4

19.6

22.5

41

بیمه کارآفرین

18

16

17.7

20

31

بیمه خاورمیانه

-

-

21

24

83

در صورتی که هدف اصلی شما از خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری، تنها تامین آتیه می باشد، باید به سمت شرکت هایی بروید که سود بالاتری دارند. البته به این نکته توجه کنید که نباید تنها سود یک سال را مورد بررسی قرار دهید، بنابراین توصیه می شوید میانگین سود شرکت های بیمه را محاسبه و بررسی کنید، زیرا پرداخت سود بالا در یک سال به معنی سوددهی بالا آن شرکت در سال های آتی نخواهد بود.

بهترین بیمه عمر برای تامین آتیه

اگر میخواهید برای تامین آتیه خود یا فرزندانتان این بیمه نامه را تهیه کنید، باید به سوددهی آن توجه بیشتری داشته باشید، لذا در این مواقع بهترین بیمه عمر برای شما، شرکتی است که سوددهی بالاتری دارد.



بهترین بیمه عمر از نظر پوشش های بیمه ای

تمامی شرکت های بیمه در ازای پرداخت حق بیمه، به شما پوشش های بیمه ای متنوعی را ارائه می دهند که با استفاده از این پوشش های می توانید در مواقع لزوم و بحران از بیمه گر خود خسارت و غرامت دریافت نمایید.

از آنجایی که پوشش های بیمه ای در شرکت های مختلف معمولا با هم یکسان است، باید به سقف این پوشش ها توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین در صورتی که هدف اصلی شما از خرید بیمه زندگی استفاده از پوشش های بیمه ای می باشد، حتما به سمت شرکت هایی بروید که سقف بالاتری را به شما ارائه دهند.

در جدول بالا سقف پوشش های بیمه ای در شرکت های بیمه مختلف آورده شده است. با توجه به جدول می توان به این نتیجه رسید، شرکت های بیمه ما و بیمه سامان ارائه دهنده بالاترین سقف پوشش نسبت به سایر شرکت ها می باشند.

بهترین بیمه عمر از نظر توانگری مالی

یکی از شاخص های بسیار ضروری برای انتخاب شرکت بیمه مورد نظر، توانگری مالی می باشد. توانگری مالی بیانگر کیفیت بیمه گر در پرداخت خسارت های وارده به بیمه گذاران می باشد. حتما قبل از خرید بیمه عمر توانگری مالی شرکت بیمه مورد نظر خود را از سامانه بیمه مرکزی استعلام بگیرید.



نسبت توانگری

1396

1397

1398

1399

1400

بیمه سامان

121

132

115

101

269

بیمه پاسارگاد

129

122

157

219

334

بیمه پارسیان

100

100

120

129

155

بیمه ایران

28

26

71

93

109

بیمه ما

236

227

174

184

203

بیمه کارآفرین

110

101

117

177

262

بیمه خاورمیانه

-

2980

2665

926

385



با توجه به جدول بالا، شرکت های بیمه خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، بیمه ما و بیمه سامان به دلیل داشتن توانگری مالی بالاتر طی چند سال اخیر، گزینه های مناسب تر و قابل اعتمادتری برای خرید بیمه عمر می باشند.



بهترین بیمه عمر برای دریافت وام

از دیگر معیار های مهم برای بیشتر افراد، دریافت وام از بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد، باید بدانید شما می توانید در بیمه زندگی از سبد اندوخته خود وام دریافت کنید. شرایط دریافت وام در شرکت های بیمه ای مختلف به صورت زیر می باشد.



نام شرکت

شرایط دریافت وام

بیمه سامان

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد

بیمه پاسارگاد

90 درصد سبد اندوخته پس از شش ماه قرارداد

بیمه پارسیان

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد

بیمه ایران

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد

بیمه ما

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد

بیمه کارآفرین

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد

بیمه خاورمیانه

90 درصد سبد اندوخته پس از دومین سال قرارداد



با توجه به جدول بالا می توانید مشاهده کنید که تمامی شرکت های بیمه از سال دوم قرارداد مبلغ 90 درصد سبد اندوخته را به عنوان وام به شما می دهند، اما شما در بیمه پاسارگاد می توانید پس از شش ماه وام دریافت کنید.

بنابراین در صورتی که دریافت وام در شش ماه اول پس از قرارداد برای شما اهمیت دارد می توانید بیمه نامه زندگی خود را از بیمه پاسارگاد تهیه نمایید، البته توجه کنید در این زمان سبد اندوخته شما دارای مبلغ قابل توجهی نمی باشد.



بهترین بیمه عمر از نظر فروش بیشتر

شاید برای شما مهم باشد که اکثر بیمه گذاران بیمه های زندگی، بیمه نامه خود را از کدام شرکت بیمه تهیه کرده اند، در این صورت باید بدانید شرکت های بیمه پاسارگاد و بیمه ایران دارای بالاترین فروش بیمه های زندگی در کشور می باشند.

البته این موضوع به معنی بهتر بودن این شرکت ها نسبت به سایر شرکت های بیمه ای با بیمه گذاران کمتر نمی باشد، زیرا همانطور که قبل تر گفته شد، سایر شرکت ها از نظر سوددهی و یا پوشش های بیمه ای برتری دارند.



جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده بهترین بیمه عمر کدام است؟

در این گزارش معیار های مختلفی برای انتخاب بهترین بیمه های عمر بیان شد، در ابتدا باید هدف خود را از خرید بیمه عمر بدانید، در این صورت می توانید بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید. در صورتی که هدف شما سرمایه گذاری در بیمه عمر است می توانید بیمه نامه خود را از شرکت های بیمه ما، بیمه سامان و بیمه خاورمیانه خریداری کنید.

اما در صورتی که هدف شما سقف پوشش های بیمه ای می باشد، شرکت های بیمه سامان و بیمه ما انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

اگر توانگری شرکت بیمه و کیفیت خدمات بیمه گری برای شما اهمیت بالایی دارد، می توانید بیمه عمر خود را از شرکت های بیمه سامان، بیمه پاسارگاد، بیمه کارآفرین، بیمه ما و بیمه خاورمیانه تهیه کنید.

در آخر باید بدانید شرکت های بیمه ایران و بیمه پاسارگاد بیشترین تعداد بیمه گذاران را در بیمه زندگی دارند.

از نظر شما بهترین بیمه عمر کدام است؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین