کرملین: در حال تحقق اهدافمان در اوکراین هستیم

گروه جهان الف،   4010119058

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، اهداف حمله روسیه به اوکراین در حال تحقق و اقدامات بر روی میز مذاکره در جریان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنجشنبه دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو امیدوار است حمله نظامی در اوکراین در آینده‌ای نزدیک پایان یابد.

وی امروز به خبرنگاران گفت: ما درباره آینده‌ای نزدیک حرف می‌زنیم. این اقدامات در اوکراین در جریان است و اهداف در حال محقق شدن و کارهایی هم در بخش نظامی با مذاکره کنندگانی که با همتایان اوکراینی خود در ارتباط هستند، انجام می‌شود.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد، تمامی کشورهایی که موضعی متعادل درباره عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل داشته‌اند، تحت فشار هستند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با ۹۳ رای موافق در مقابل ۲۴ رای مخالف، روسیه را از عضویت در شورای حقوق بشر تعلیق کرد و ۵۸ کشور نیز رای ممتنع دادند. این اقدام، مسکو را از حق رای در این شورا محروم کرد.

گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به این اقدام گفت که روسیه به عضویت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل پایان می‌دهد.

پسکوف نیز گفت: مساله، درک چنین شرایط دشوار و فشار بی سابقه است و من می‌گویم، این یعنی روس هراسی. همه کشورهایی که سعی می‌کنند حداقل موضع متعادلی داشته باشند، چنین فشارهایی را تجربه می‌کنند. ما این را درک می‌کنیم.