جوکار: سوء‌مدیریت موجب اتفاقات مشهد در حاشیه فوتبال ایران و لبنان شد

گروه ورزشی الف،   4010115116

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: نمایندگان و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بر ناهماهنگی و سوء‌مدیریت مجموعه برگزارکننده مسابقات در مشهد تأکید داشتند.

جوکار: سوء‌مدیریت موجب اتفاقات مشهد در حاشیه فوتبال ایران و لبنان شد

به گزارش خانه ملت، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به دنبال مأموریتی که رئیس مجلس به آنها برای بررسی اتفاقات مشهد در جریان برگزاری بازی فوتبال ایران-لبنان افتاد، داده بود، اولین نشست را با مسئولان ذی‌ربط از جمله وزیر ورزش و جوانان، نماینده وزارت کشور، نیرو انتظامی، سرپرست فدراسیون فوتبال و نمایندگان سایر کمیسیون‌ها برگزار کردند.

در ابتدای این نشست، محمدصالح جوکار با ابراز تأسف از اینکه شیرینی پیروزی و صعود ایران به جام جهانی با اتفاقات ناگوار در حاشیه مسابقه تلخ شد، سؤالاتی برای ریشه‌یابی اتفاق پیش آمده در مشهد مطرح کرد تا مسئولی که قصور کرده است شناسایی شود. چرا که رقابتی که در تهران بدون حاشیه برگزار می‌شد، این بار به نحوی مدیریت شد که مایه تضعیف نظام و کشور شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از عدم مدیریت بحران و دلجویی بعد از بحران گله کرد و تأکید داشت: این بی‌توجهی باعث سوء‌استفاده رسانه‌های معاند شد تا جایی که می‌خواستند ایران را از رفتن به جام جهانی محروم کنند.

در این جلسه، نمایندگان و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بر ناهماهنگی و سوء‌مدیریت مجموعه برگزارکننده مسابقات در مشهد تأکید داشتند.

در پایان این نشست، محمدصالح جوکار از جمع‌بندی جلسه گفت: اولین جلسه در رابطه با بررسی مسائل و حواشی فوتبال ایران و لبنان در مشهد مقدس برگزار شد، تعداد بانوانی که بلیط تهیه کرده بودند پشت درب استادیوم ماندند، مسائلی رخ داد که ابتدا رئیس‌جمهور ورود کرد تا وزیر کشور موضوع را بررسی کند، سپس رئیس مجلس ورود کرد و به کمیسیون امور داخلی کشور مأموریت داد تا موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در برگزاری مسابقه کاملا مشهود است، در شرایط خاصی که مشهد در ایام نوروز دارد، برگزاری این رقابت در استادیوم امام رضا(ع) بسیار سخت بوده و می‌توانستند با مدیریت بهتر رقابت را در تهران برگزاری کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نکته‌ای که کاملا روشن است، عدم هماهنگی بین دستگاهی و عدم تعامل درست بین آنها و همچنین نداشتن شورای تصمیم‌گیر که بتواند مانند اتاق کنترل و فکر عمل کند و مجموعه‌هایی که باید دست به دست هم می‌دانند را هدایت کرده تا رقابت خوب با حضور پر شور تماشاگران برگزار شود تشکیل نشد.

جوکار افزود: بیشترین مسئله ناهماهنگی داخلی است و شاهد اتهاماتی هستیم که به یکدیگر وارد می‌کنند که مورد پذیرش نیست. قرار شد کل مستندات، مکاتبات و مصوباتی که وجود دارد را تا روز پنجشنبه به مجلس ارسال کنند تا علت حضور ۲۳ هزار تماشاگر و ناهماهنگی مشخص شود، همچنین کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا مستندات را بررسی کند، احتمالا بررسی میدانی خواهیم داشت. در نهایت گزارش مکتوب به هیئت‌رئیسه ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تأکید کرد: تا جمع‌بندی اطلاعات نمی‌توان پیش‌داوری کرد، در آینده نزدیک این گزارش را به صورت کامل ارائه می‌کنیم تا مردم بدانند به این موضوع رسیدگی شد. بحث ما استیضاح وزیر نیست، می‌خواهیم عوامل را بررسی کنیم، اگر نخواهیم در این موضوع به سوء‌مدیریت اشاره کنیم، ضعف مدیریت کاملا مشهود است و این امر تنها به وزارت ورزش برنمی‌گردد، بلکه همه مجموعه‌های برگزارکننده را شامل می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین