قالیباف در جلسه علنی مجلس؛ قانون جهش تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان را به ستون فقرات تولید تبدیل می‌کند

گروه سیاسی الف،   4010115030

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب قانون جهش تولید،شرکت‌های دانش‌بنیان را از حاشیه اقتصاد خارج کرده و آنها را به بازیگران اصلی و ستون فقرات تولید در کشور تبدیل کرد.

قانون جهش تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان را به ستون فقرات تولید تبدیل می‌کند

به گزارش ایرنا، در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه ۱۵ فروردین مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف حلول ماه رمضان را تبریک گفت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همچون سال‌های گذشته تولید را محور فعالیت‌های اقتصادی سال پیش رو قرار دادند و با تاکید بر دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین بودن این فعالیت ها نقشه راه اولویت قانون‌گذاری و اجرا در سال جاری را تعیین کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: خدا را شاکرم که مجلس یازدهم از نخستین روزهای آغاز به کار خود توجه ویژه‌ای به تقویت تولید دانش بنیان و قانون گذاری لازم برای پیشرفت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شروع به کار مجلس با فعالان حاضر جلساتی برگزار شد تا نسبت به نیازمندی‌های این حوزه اشراف بیشتری داشته باشیم و بدون معطلی رفع آنها را در چهارچوب قانون در دستور کار قرار دادیم.

رییس مجلس اظهار داشت: مجلس انقلابی در روزهای پایانی سال گذشته قانون جهش تولید دانش‌بنیان را نهایی کرد و امروز که رهبر انقلاب حمایت از تولید دانش بنیان را اولویت سال ۱۴۰۱ قرار داده‌اند خوشحالیم که مجلس پیشاپیش رسالت خود را به انجام رسانده است .

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید را در روزهای پایانی سال گذشته نهایی کرد امروز که رهبر انقلاب حمایت از تولید دانش بنیان حمایت کردند خوشحالیم که مجلس پیشاپیش رسالت خود را انجام داده است از ابتدای سال گذشته ریل‌گذاری قانونی لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دسترس دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. ضروری است با تصویب سریع آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی از این فرصت استفاده شود.

وی افزود: همچنین اختلافات مربوط به شرکت های دانش بنیان در شعبه تخصصی دادگاه با راهبری قوه قضاییه نیز به تصویب رسیده است. این مصوبه به زودی با تایید نهایی توسط شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد که در صورت اجرای صحیح و تشکیل شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان به  ریاست رئیس محترم جمهور در جهت همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصاد دانش بنیان می تواند شرکت‌های دانش‌بنیان را از حاشیه اقتصاد خارج کرده و آنها را به بازیگران اصلی و ستون فقرات تولید در کشور تبدیل کند.
رییس مجلس خاطر نشان کرد: توجه ویژه مجلس یازدهم به تولید دانش بنیان به گونه ای بوده است که اعتبارات لازم برای جهش اقتصاد کشور در این حوزه نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. مجلس با در نظر گرفتن  بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومانی امکان محقق شدن هدف گذاری و مطالبات رهبر معظم انقلاب را در توسعه تولید دانش بنیان توسط دولت محترم به عنوان متولی اصلی امر را فراهم کرده است.

قالیباف تصریح کرد: مجلس ضمن تاکید بر انجام وظیفه نظارتی خود در اجرای قانون، آمادگی خود را برای تصویب دیگر نیازها و الزامات قانونی در جهت تحقق شعار سال به دولت محترم و فعالان حوزه تولید دانش‌بنیان اعلام می دارد.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم با سپردن فرمان اقتصاد کشور به جوانان پر انگیزه وبا استعداد و نخبه ایران عزیز و با فراهم کردن زمینه فعالیت ثروت آفرینی این جوانان در کشور به انحصارهای دولتی و دیوان سالاری کهنه و بی رمق اداری در کشور پایان دهیم و فصلی جدید در توسعه و آبادانی ایران آغاز کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین