تحليل كيهان از قرعه ايران در جام جهانی/ الگوی سياسی هاشمی رفسنجانی/ پیشنهاد رئیسی به قطر

گروه سیاسی الف،   4010115010 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تحليل كيهان از قرعه ايران در جام جهانی/ الگوی سياسی هاشمی رفسنجانی/ پیشنهاد رئیسی به قطر

آخرين آمار كرونا در ايران

در شبانه روز گذشته ۳۵۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز در کشور شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته، ۲۲۴۴ نفر بیشتر بوده است. طبق گزارش وزارت بهداشت،  با فوت ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۳۶۸ نفر رسید.

بر اساس آمار دریافتی، هم‌اکنون یک هزار و ۵۹۱ نفر از بیماران مبتلا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۳۰ دُز رسید.

بيشتر بخوانيد:

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

***

کاش کمی صبر می‌کردیم

روزنامه فرهيختگان در گزارشي با عنوان «مچ‌اندازی پروتکل و اُمیکرون در کلاس درس» نوشت: به هر شکل و با چنین متر و معیارهایی، مدارس بازگشایی شد و البته کجدارومریز دانش‌آموزان و دانشجویان راهی کلاس‌های درس شدند. این بین اما توجه به چند نکته لازم و ضروری است. اولین مساله، زمان‌نشناسی مسئولان در بازگشایی مدرسه‌هاست. همواره بعد از یک تعطیلات خاص یا مناسبت‌هایی که به‌خاطر تعطیلات مردم از فضای خانه و کار، به سفر می‌روند و به تبع آن درگیر شلوغی‌ها و اجتماعات می‌شوند، روند ابتلا و شیوع کرونا افزایش محسوسی پیدا می‌کند. 

 مهم‌تر از این زمان‌نشناسی، عدم ثبات در نوع آموزش است... حالا با دو گروه در امر آموزش مواجهیم، گروهی که بعد از حضوری شدن آموزش در مدارس حاضر هستند و گروهی که به هیچ‌عنوان به مدرسه نمی‌روند. خب پروسه آموزش حالا به چه شکل و شمایلی پیش خواهد رفت؟...

حالا که کمی آمارها فروکش کرده و میزان مرگ‌ومیر کاهش یافته و واکسیناسیون هم به حد زیادی پیش رفته است، شاید این باور به ذهن مسئولان و سیاستگذاران متبادر شود که می‌توان با بازگشایی‌ها به زندگی عادی برگشت، اما واقعیت ماجرا چیزی ورای اینهاست. کرونا بارها نشان داده که می‌تواند با یک تغییر ویروسی با یک جهش و واریانت جدید، تمام معادلات و پیش‌بینی‌ها را زیر سوال ببرد و وجهه جدیدی از خود به نمایش بگذارد؛ هم برای بزرگ‌ترها و هم کودکان خطرناک باشد. پس باید مراقب بود و ساده‌انگاری نکرد و به همان بلای گذشته دچار نشد. 

روزنامه جوان هم در گزارشي با عنوان«آغاز تق و لق آموزش حضوری!»نوشت: با وجود دستور قاطعانه ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تشکیل کلاس‌های حضوری و ثبت غیبت برای غایبان از کلاس درس، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان غیبت را به حضور در کلاس درس ترجیح داده‌اند. یکی از اصلی‌ترین دلایل بازگشایی تق و لق هم نگرانی‌هایی است که در رابطه با رعایت نکردن موازین بهداشتی و شعله‌ور شدن موج‌های تازه‌ای از بیماری کرونا وجود دارد... امسال رکورد تازه‌ای از مسافرت‌ها و دورهمی‌های نوروزی ثبت شد و طبق آمار‌های وزارت بهداشت تعداد شهر‌های قرمز کرونایی از ۲۴ شهر به ۳۶ شهر افزایش یافته‌است...

نگرانی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آمادگی زیر‌ساخت‌ها و تهویه مناسب، فاصله‌گذاری‌ها و ضدعفونی کلاس‌ها و ترس از بروز پیک‌های جدید کرونا بعد از تعطیلات نوروزی و موج فزاینده مسافرت‌ها و دورهمی‌ها عمده‌ترین دلایلی است که موجب‌شده تا برخی والدین ترجیح بدهند حتی با وجود ثبت غیبت غیرموجه، دانش‌آموزانشان را به مدرسه نفرستند...

بی‌تردید آموزش حضوری به دلیل مزایای گوناگون آموزشی و پرورشی‌اش بر آموزش‌های مجازی ارجحیت دارد، اما باید نگرانی والدین و دانش‌آموزان را از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فراهم کردن زیر‌ساخت‌هایی، چون تهویه و ضد‌عفونی اماکن آموزشی راحت کرد.

***

امیر قطر خطاب به رئیسی‌: گروه‌تان در جام جهانی حماسی است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر و آرزوی موفقیت برای این کشور در برگزاری این رویداد ورزشی مهم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک به قطر هرگونه مساعدت و کمک مورد نیاز را ارائه کند و اطمینان داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جهانیان شاهد بازی‌های خاطره‌انگیزی خواهند بود.

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر نيز با تأکید بر اینکه کشورش بعد از ملاقات و مذاکرات طولانی دو کشور در دوحه به‌طور کامل به توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران متعهد است، گفت: معتقدیم سفر جنابعالی در توسعه روابط برادرانه و استحکام همکاری‌ها از نقش مهمی برخوردار است.

وی با اظهار خرسندی از راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی، گفت: در این مسابقات به‌خوبی از برادران خود استقبال خواهیم کرد و گروهی که تیم ایران در آن قرار گرفته گروهی حماسی است و مطمئناً شاهد بازی‌های جذابی خواهیم بود.

امیر قطر خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری دو کشور در برگزاری مسابقات نیز به‌زودی وزیر راه قطر در جزیره کیش با همتای خود درباره نحوه همکاری‌ها ملاقات و مذاکره خواهد داشت.

***

ایران در جام جهانی شگفتی‌ساز می‌شود؟

روزنامه کیهان درباره قرعه‌كشي جام جهاني و گروه ايران نوشت: تیم ملی ایران که برای ششمین بار در رقابت‌های جام جهانی حاضر‌، در قرعه‌ای جالب، با انگلیس و آمریکا و برنده پلی آف اروپا (ولز/ اسکاتلند-اوکراین) هم گروه شده است. هم گروه شدن با دو کشوری که تاریخی انباشته از خیانت و جنایت در حق ملت ایران دارند، بر هیجان این رقابت‌ها افزوده است. بازار تحلیل و پیش‌بینی و کُری‌خوانی هم داغ است.

از عده‌ای بی‌وطن که بگذریم، قاطبه ملت ایران مشتاقند تیم ملی در جام جهانی قطر چنان بدرخشد که «ساوت ‌گیت» و «گرگ برهالتر»، سر مربیان تیم‌های انگلیس و آمریکا، به احترام تیم ملی ایران کلاه از سر بردارند. چرا که نه؟! این رویا پردازی نیست، اگر چه که رویاپردازی، به خودی خود هم -به عنوان مقدمه پیروزی و پیشرفت- ارزشمند است. نمایندگان ملت ما بارها در حوزه‌های مختلف، با موفقیت خود کاری کردند که مقامات عنود آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در برابر نام ایران سر فرود آورند و کلاه از سر بردارند. 

جا دارد اهل فن بررسی کنند که چرا تیم فوتبال ما، مانند برخی حوزه‌های قدرت و فناوری (و حتی ورزشی ما)، جزو ده کشور اول دنیا نشده و حرکتی پر نوسان داشته است؟ ... روحیه خود باختگی، بدترین مصیبت برای یک ملت و عامل فلج شدن در برابر دشمنی‌هاست. چیرگی بر هراس‌افکنی دشمن، شرط پیروزی است. در واقع موضوع خطرناک، تحلیل‌های فلج‌کننده است، نه تحریم‌های فلج‌کننده. همین تحلیل‌های تحریف‌آمیز بود که موجب شد دولت سابق به مدت هشت سال، گرفتار قفس تنگ مذاکرات و عبرت‌ها و خسارت‌های برجام شود. 

***

طرح شفافیت آراء نمایندگان طی یک ماه آینده بررسی می‌شود

 رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم قائنات نسبت به ضرورت بررسی شفافیت آراء نمایندگان، از بررسی این موضوع در جلسات علنی یک ماه آینده مجلس خبر داد.

 سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: مردم انتظار دارند قدم‌هایی که برای اصلاح آیین‌نامه داخلی برداشته می‌شود در راستای شفافیت باشد. اگر می‌خواهیم شفافیت را محقق کنیم باید در اولین جلسه سال ۱۴۰۱ تکلیف شفافیت آراء را برای مردم مشخص کنیم و بگوییم اگر برای اصلاح ساختار بودجه قدم‌های موثری برداشته می‌شود، باید عنوان شود تکیه‌گاه اصلی این اصلاح شفافیت خواهد بود. مردم اگر بتوانند از بحث‌های کارشناسی نمایندگان در مورد طرح‌های مختلف مطلع شوند، قطعاً به توان کارشناسی مجلس افزوده خواهد شد.

محمدباقر قالیباف، در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: مردم عزیز و نمایندگان بدانند در جلسات تعیین دستور جلسه بحث مربوط به شفافیت را در دستور کار قرار دادیم و ان‌شاء الله در ماه مبارک رمضان بحث شفافیت در صحن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نيز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: موضوع شفافیت آراء نمایندگان از شعار‌های محوری و کلیدی نامزد‌های جریان اصولگرا در مجلس یازدهم بود... متأسفانه هم در مجلس دهم و هم یازدهم برخی نمایندگان منطقی را روی دست گرفتند که شفافیت چیز خوبی است اما همه جا با هم باید شفاف شوند... حرف و استدلالشان این بود که اگر مجلس بخواهد شفاف شود، باید همزمان آراء و نظر‌های شورای نگهبان، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص و شورای عالی امنیت ملی هم شفاف شوند؛ یعنی با قانونگذاری می‌خواستند این نهاد‌ها را شفاف کنند... این جامعیت ابتکار اصلاح طلبان مجلس قبل بود که یعنی «سنگ بزرگ علامت نزدن». این یعنی نمی‌خواهیم تصویب کنیم، چون خلاف قانون اساسی است و مصلحت نیست همه مذاکرات مجلس خبرگان یا شورای نگهبان برای مردم پخش شود.

متأسفانه باید عرض کنم در مجلس یازدهم، افرادی از جریان اصولگرا همین منطق اصلاح طلبان را روی دست گرفتند... اگر ما هم شفافیت را جلو نبریم، مردم دست از مطالبه بر حق خودشان بر نمی‌دارند که این مطالبه نظام اسلامی هم هست. این عهد و پیمانی است که بر اساس آن، از مردم رأی گرفتیم، اما متأسفانه به آن عمل نمی‌کنیم.

بيشتر بخوانيد:

طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی بررسی می شود

***

 حضور وزرای ورزش و کشور در مجلس برای بررسی حواشی بازی ایران و لبنان 
در پی حواشی بازی ایران و لبنان در مشهد، رئیس مجلس به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ماموریت داد تا این موضوع را پیگیری کند.
 محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در صورتی که گزارشات ارائه شده از سوی آقایان سجادی و احمدی، کافی نباشد کارگروهی از کمیسیون برای بررسی موضوع به مشهد سفر خواهند کرد تا با مسئولان مربوطه جلساتی برگزار کنند.

به گفته جوکار، پس از بررسی‌ها لازم گزارشی از سوی اعضای کمیسیون تهیه و برای ارزیابی در اختیار هیئت رئیسه قوه مقننه قرار خواهد گرفت.

پیش از این، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود از تشکیل پرونده‌ای ویژه در این کمیسیون برای بررسی علل بروز این حواشی خبر داده بود.

نصرالله پژمانفر،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه (15 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به حاشیه پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان در شهر مشهد تصریح کرد: موضوع پیش آمده در حاشیه مسابقه فوتبال دو تیم مذکور در ورزشگاه شهر مشهد در کمیسیون اصل 90 به جد پیگیری می شود و قطعاً با عواملی که باعث بروز این اتفاقات در ورزشگاه مشهد شدند، برخورد می شود و گزارش آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد. برخی جریانات می خواهند مسائل را در شهر مشهد به حاشیه ببرند.

گفتنی است، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان از سری مسابقات جام جهانی قطر در تاریخ ۹ فروردین در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد که با حواشی همراه بود. در حالی که بخشی از سهمیه بلیت‌های بازی متعلق به بانوان بود، آن‌ها نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و همین موضوع به محل بحث در بین اهالی فوتبال و مسئولان تصمیم‌گیر تبدیل شده است.

***

پروژه ضعیف جلوه دادن هر نوع توافق

روزنامه فرهيختگان در يادداشتي پيرامون مذاكرات وين نوشت: برخی نمایندگان مجلس با استناد به متن پیش‌نویس نهایی مذاکرات وین طی روزهای گذشته به نقد و تحلیل آخرین وضعیت دستاوردهای ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌پردازند، عمده این تحلیل‌ها انتقادی بوده است و در آن تیم مذاکره‌کننده کشورمان به سرپرستی علی باقری‌کنی متهم به نادیده گرفتن خطوط‌قرمز نظام در مذاکرات احیای برجام می‌شود... با وجود ادعای دسترسی برخی نمایندگان به پیش‌نویس نهایی و 27صفحه‌ای توافق ولی مواضع اخیر دیپلمات‌های کشورمان و واقعیت‌های میدانی مذاکرات وین نشان می‌دهد بخش مهمی از موارد اختلافی میان ایران و طرف‌های غربی برای احیای برجام باقی‌مانده است...

ماجرا از این قرار است که از ابتدای مذاکرات وین تا توقف آن در ماه گذشته، در مواردی ایران و آمریکا از طریق یک میانجی و به‌صورت مکتوب برخی نظرات و مطالبات‌شان را پیرامون مواردی که نسبت به آن اختلاف‌نظر دارند به یکدیگر منتقل کرده‌اند؛ متن پیش‌نویسی که نمایندگان مجلس نیز به آن استناد می‌کنند مربوط  به آخرین پیام مکتوب آمریکا به ایران در رابطه با مسائل اختلافی باقی‌مانده میان طرفین می‌شود. این پیام مکتوب جنبه حقوقی ندارد و از جایی که در آن بخش مهمی از شروط اصلی و خطوط‌قرمز ایران لحاظ نشده است نیز به‌هیچ‌وجه مورد پذیرش طرف ایرانی به‌عنوان مبنایی برای توافق نهایی احیای برجام قرار نگرفته است.

***

 آمار سفر‌های نوروز ۱۴۰۱ اعلام شد 
مجموع آمار اقامت شبانه مسافران نوروز بیش از ۵۰ میلیون نفر ثبت شده است.
 مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ‌می‌گوید: مجموع آمار اقامت شبانه مسافران نوروز از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ در اقامتگاه‌های رسمی، ۵۰ میلیون و۶۳۳ هزار و ۲۹۶ نفر  بوده است.

به گفته سید مصطفی فاطمی، مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشترین اقامت را در نوروز داشتند و برای نخستین‌بار تهران در بین ۱۰ استان پرسفر قرار گرفت.

استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز نوروز امسال در مقایسه  با تعطیلات نوروز سال‌های ۹۸ و ۹۷ با رشد اقامت مواجه شده‌اند.

***

 تاکیدمحسنی اژه‌ای بر تدوین دستورالعمل نحوه انتقال متهمان ومحکومان

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین) شورای عالی قضایی با تقدیر از سازمان زندان‌ها به سبب ترسیم اولویت‌های ۸ گانه برای سال جاری، بر مقوله «طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان تا حد ممکن با ملاحظه شاخصه‌های گوناگون نظیر سن، نوع جرم و غیره» و همچنین «گذراندن محکومیت مددجویان در زندان محل سکونت یا نزدیک‌ترین زندان به محل سکونت خانواده آن‌ها در حد مقدور» تاکید کرد.

همچنین؛ «بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای بازاجتماعی کردن زندانیان و اشتغال آنها» توصیه دیگر آقای محسنی اژه‌ای به رئیس سازمان زندان‌ها بود و در همین زمینه با اشاره به کمک مالی خیّرین در ماه مبارک رمضان برای آزادسازی زندانیان، به مسئولان سازمان زندان‌ها توصیه کرد که صرفاً به این نوع کمک‌های خیرین اکتفا نکنند و از ظرفیت‌های بالای مردمی در جت ایجاد تحول بیشتر در زندان‌ها بهره گیرند.

وی متذکر شد که دستور صادر شده در سال گذشته مبنی بر نحوه استفاده از دستبند و پابند در قبال متهمین و محکومین به صورت کامل و جامع از سوی ضابطین و سایر بخش‌های قضایی اجرایی نشد.

آقای محسنی اژه افزود: باید توجه داشت که ضرورتی ندارد برای همه متهمین هنگام جلب در مقابل چشمان خانواده یا همکاران و یا همچنین انتقال محکومان از زندان به مراجع قضایی از دستبند و پابند استفاده کرد مگر آنکه این افراد از مجرمان خطرناک باشند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از ظرفیت‌های مردمی برای اصلاح زندانیان، اشتغال بیشتر زندانیان و گشایش در زندان کمک بگیرید...در زندان‌ها را به روی خیرین، دلسوزان و صاحب‌نظران باز کنید.

بيشتر بخوانيد:

رئیس قوه قضاییه: شعار سال فقط در گوشه کاغذ نوشته نشود/ تاکید بر «طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان در حد ممکن

***

نظر آقای هاشمی این بود که یک جمهوری اسلامی عین آلمان و ژاپن درست شود

سردار محمد اسماعیل کوثری، فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگويي با جماران انجام داده كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:

-بعد از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه، آقای هاشمی در نماز جمعه و مصاحبه ها مردم را به یک زندگی دنیایی دعوت کرد. برای خانواده های شهدا، ایثارگران و کسانی که با کلام امام به صحنه آمده بودند و حالا حضرت آقا رهبر شده بودند، اینکه باید آن لباس ها را در بیاوریم و به پیشرفت و توسعه کشور فکر کنیم سنگین بود و باید بگوییم اعتراضات بیشتر در این وادی بود. نظر ایشان این بود که یک جمهوری اسلامی عین آلمان و ژاپن درست شود که ما فقط به دنیای مردم فکر کنیم. در صورتی که حضرت امام و خود حضرت آقا که رهبر شده بودند، نظرشان رسیدگی به مستضعفین بود. ما نمی گفتیم زیربناها و زیرساخت ها درست نشود. هیچ موقع مردم این را نمی گفتند. مردم می گفتند این روشی که دولت دنبال می کند چیزی نیست که امام و رهبری می خواهند.

-در سال های 96 و 98 هم تبعیض بود و طوری رفتار می شد که دولتمردان هر کاری کردند کسی حرفی نزند. اگر با آمریکا مذاکره کردند و به هر نتیجه ای رسیدند، ما سیاست های آنها را پیاده کنیم. دولتمردان داشتند این را دنبال می کردند که سیاست های بانک جهانی یا اقتصاددانان جهانی را دنبال کنیم. آن موقع می گفتند چرا ما باید طوری مدیریت کنیم که تورم مثلا به 49.5 درصد برسد؟ آن موقع تورم به 49.5 درصد رسیده بود و مردم خیلی تحت فشار بودند و عکس العمل نشان دادند.

-اما بالأخره آقای هاشمی هم قبل از انقلاب و هم زمان دفاع مقدس اعتباری داشت. مثلا حضرت امام می فرمودند «جنگ، جنگ، تا رفع فتنه» اما آقای هاشمی و آقای روحانی می گفتند «جنگ، جنگ، تا یک پیروزی». ما پیروزی را در والفجر 8 به دست آوردیم. چرا حل نشد؟ چون امام می گفت به آمریکا و امثال اینها نمی شود اعتماد کرد و اینها شیطان هستند؛ خیال نکنید اگر یک پیروزی به دست بیاورید می توانید از آنها امتیاز بگیرید.

- در هشت ساله آقای روحانی هم همان سیاست های آقای هاشمی بود. نمی خواهم بگویم آقای هاشمی زحمت نکشیده اند، می خواهم بگویم آن تفکر سیاسی، مخصوصا سیاست های اقتصادی، اشکال داشت. می گفتند اگر طبقه پایین له شدند هم شدند عیبی ندارد؛ اما حضرت امام همیشه از آنها دعوت می کرد. نه اینکه بگوییم کسانی که ثروت دارند کنار گذاشته شوند، فرق می کند. امام می گفت انقلابی که ما به پیروزی رسانده ایم و می خواهیم تداوم بدهیم، باید به محرومین رسیدگی کنیم؛ نه فقط به فکر یک عده خاص باشیم.

دیدگاه کاربران

محسن۲۴۵۷۴۲۷۲۳:۵۰:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۱۵
آقای کوثری. میگه برای ایثارگران سخت بود اون مطالب زندگی دنیایی الان همه جا سهمیه تعریف شده
ناشناس۲۴۵۷۴۴۳۰۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۱/۱/۱۶
هاشمی هیچوقت اینطور نگفت حتی سالهای بعد از 84.اما کاش میگفت و عمل میکرد
رضا۲۴۵۷۴۶۷۰۲:۲۱:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۱۶
باید دست سرمایه دارهای کثیف از اداره جامعه کوتاه شود،۸سال در دولت روحانی اکثر مردم بخصوص اقشار ضعیف له شدند.
ناشناس۲۴۵۷۴۸۲۰۴:۲۵:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۱۶
کیهان از فوتبال هم برای تیکه انداختن به دولت قبل استفاده می‌کنه شماها هم سریع باز نشر می‌کنید.
ناشناس۲۴۵۷۵۷۹۰۹:۳۳:۳۰ ۱۴۰۱/۱/۱۶
حضوری شدن کلاس ها بسیار خوب و به موقع بود چون همه مردم و در کل کشور دارندبا کرونا همزیستی را به خوبی انجام می دهند کروناهراسی را کنار بگذارید
po۲۴۵۷۶۹۰۱۲:۴۰:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۱۶
درود بر شما با سیاستهای آقای هاشمی به آلمان و ژاپن که نرسیدیم البته علت آنرا بایدبررسی کرد لطفن بفرمایید با سیاستهای مورد نظر شما به کجا خواهیم رسید ؟
ناشناس۲۴۵۸۱۰۹۰۰:۰۴:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۱۷
هاشمی واقع یک مردبوددگه مثل هاشمی توایران پیدانمیشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین