چک لیست سفر به اهواز

گزارش بازرگانی،   4010108021

شهر شب‌های زنده لقبی است که به اهواز داده شده است. افراد بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی اهواز و آنایی با فرهنگ مردم آن به این‌شهر بزرگ سفر می‌کنند. بسیاری از افراد اهواز را با گرما و آفتاب سوزان آن می‌شناسند؛ اما قطعا زیبایی‌ها و جاذبه‌های اهواز به‌حدی هستند که نمی‌شود از خیر آن‌ها به‌خاطر گرمی آب‌وهوا گذشت.

تماشای پل‌های اهواز و نورانی بودن آن‌ها در شب از‌جمله جذابیت‌هایی هستند که برای بسیاری از مسافران جالب است. پس اگر به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی علاقه دارید، حتما این‌مطلب را کامل مطالعه کنید تا درباره اهواز و دیدنی‌هایی که در آن باید بازدید کنید اطلاعات بیشتری داشته باشید.

حتما قبل از تهیه و رزرو بلیط هواپیما اهواز مشهد یا مسیر عکس درباره اهواز بیشتر مطالعه کنید و برای سفر خود برنامه منظمی داشته باشید. در این‌مقاله کمک می‌کنیم تا چل لیستی از دیدنی‌ها و جاذبه‌ها اهواز تهیه کنید تا در سفر شما و برنامه‌ریزی برای آن به شما کمک کند.

درباره اهواز

اهواز یکی از شهر‌های دیدنی و بزرگ جنوب ایران است که مهمان‎‌نوازی مردم آن معروف است. اهواز در تاریخ ایران نقش بزرگی دارد و آثار تاریخی بسیاری هم در آن دیده می‌شود. قوم‌های مختلفی در اهواز ساکن هستند و جالب است بدانید لهجه‌هایی مانند دزفولی، بختیاری، شوشتری و آبادانی در اهواز مرسوم هستند.

حتی بخشی از مردم اهواز به زبان عربی صحبت می‌کنند. بهترین زمان سفر به اهواز اوایل بهار و فصل پاییز است. در این‌زمان‌ها شما بهترین آب‌وهوای اهواز را تجربه خواهید کرد. اهواز جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی بسیاری دارد که در ادامه می‌خواهیم تعدادی از آن‌ها را نام ببریم. اگر شما به دسته خاصی از دیدنی‌ها علاقه دارید بهتر است بعد از مطالعه این‌مقاله، درباره آن‌دسته تحقیقات بیشتری کنید.

مکان‌ها دیدنی و جاذبه‌های اهواز

همان‌طور که گفته شد، اهواز شهری تاریخی است و برای علاقه‌مندان به تاریخ، اهواز بهشتی برای بازدید است. افراد بسیاری برای دیدن جاذبه‌های گردشگری اهواز با بلیط هواپیما مشهد اهواز یا از نقاط دیگر به آن‌جا سفر می‌کنند. تعدادی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری مهم که بهتر است در سفر خود به اهواز به آن‌ها مراجعه کنید را در ادامه نام خواهیم برد.

  • رود کارون: رود کارون هر‌چند میران زیادی از آب آن کاهش پیدا کرده هنوز محل مناسبی برای تفریح و بازدید است. از گذشته یکی از محل‌های تجمع در اهواز رود کارون بوده و مکان مناسبی برای تفریح و شادی بوده است.
  • پل معلق (پل سفید): اگر با بلیط هواپیما مشهد اهواز به این‌شهر سفر می‌کنید، حتما از پل سفید بازدید کنید. این‌پل از 1315 روی کارون ساخته شده و نمادی از شهر اهواز است. پل سفید در سال 1378 در لیست آثار ملی ثبت شده است.
  • بآبشار آآبشار اهواز: طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه یکی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های معروف اهواز است. اهواز به شهر پل‌ها شهرت دارد و پل هفتم با نور‌پردازی‌های زیبا یکی از محل‌های معروف برای تماشا و تجمع مسافران است.
  • ساختما ن سه‌گوش: این‌اثر یکی از دیدنی‌های جذاب اهواز است که ساختمان سه‌گوش: این‌اثر یکی از جاذبه‌های دیدنی اهواز است که در سال 1308 توسط آندره گدار معمار فرانسوی ساخته شده است. امروزه این‌ساختمان به‌عنوان دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه شهید چمران استفاده می‌شود.

انتخاب راه سفر به اهواز

برنامه‌ریزی برای سفر به اهواز شامل قسمت‌های مهمی است و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن تصمیم برای انتخاب وسیله رفتن به اهواز و برگشت است. برای سفر به اهواز از شهر‌های مختلف راه‌های زمینی مانند استفاده از اتوبوس و قطار و راه هوایی یعنی استفاده از بلیط هواپیما اهواز مشهد یا دیگر مسیر‌ها میسر است. شما باید به‌تناسب شرایط و علاقه خود یکی از وسایل نقلیه را برای سفر به اهواز و مسیر برگشت انتخاب کنید.

انتخاب و رزرو محل اقامت در اهواز

اهواز به‌دلیل میزبانی از بسیاری از مسافران، امکانات خوبی را برای مسافران فراهم کرده است. هتل‌های لوکس و خوبی در شهر وجود دارد که بهتر است قبل از سفر حتما یکی از آن‌ها را رزرو کنید. از‌‌جمله هتل‌های معروف اهواز که مسافران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، موارد زیر را نام می‌بریم تا بتوانید آن‌ها را بیشتر بررسی کنید.

  • هتل چهار‌ستاره پارس اهواز در خیابان عابدی
  • هتل سه‌ستاره پرشیا در خیابان اصلی صدرالسادات
  • هتل چهار‌ستاره نیشکر در میدان گلستان

خرید در اهواز

فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری در اهواز هستند. اگر به خرید علاقه دارید حتما بخشی از سفر خود را به خرید و بازدید از انواع فروشگاه‌ها، مراکز خرید و بازار‌های محلی اختصاص دهید. معمولا در بسیاری از مراکز خرید اهواز اجناس خوبی را با قیمت‌های مناسب پیدا می‌کنید که بهتر است حتما از این‌فرصت استفاده کنید. بازدید از مراکز خرید و برنامه‌ریزی برای آن مانند دقت در تهیه بلیط هواپیما مشهد اهواز اهمیت دارد و باید برای آن، وقت بگذارید.

رستوران‌های اهواز

اگر بلیط هواپیما اهواز مشهد را برای برگشت تهیه کرده‌اید، حتما مطمئن شوید که در سفر خود از غذا‌های محلی اهواز مزه کرده‌اید. رستوران‌ها و غذا‌های اهواز معروف هستند و توصیه می‌شود برای رستوران‌گردی در اهواز نیز برنامه خوبی چیده باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین