قایق میلیاردر روس در جبل الطارق توقیف شد

گروه جهان الف،   4010102104

قایق تفریحی که به مالک بزرگترین تولیدکننده لوله فولادی روسیه متصل است پس از پهلوگیری در جبل الطارق توسط مقامات توقیف شد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از  رویترز، دمیتریویچ پومپیانسکی، مالک گروه فولاد TMK، تحت تحریم های انگلیس و اروپا قرار دارد زیرا غرب تحریم هایی را علیه الیگارش های روسیه به دلیل تهاجم بی دلیل مسکو به اوکراین اعمال کرده است. 

قایق  به نام "اکسیوما" شناخته می شود، یک کشتی ۷۲ متری متعلق به شرکت سرمایه گذاری Pyrene. سرویس خبری اعلام کرد ، در حالی که این شرکت یک شرکت هلدینگ جزایر ویرجین بریتانیا است، Pumpyansky در اسناد پاناما به عنوان ذینفع از هلدینگ نام برده شده است.

به گزارش رویترز، مقامات جبل الطارق گفتند که این کشتی "تحت توقیف یک بانک بین المللی در دادگاه عالی جبل الطارق تایید شده است."

در بیانیه دولت همچنین آمده است: «این شناور هم اکنون توسط مارشال دریاسالار تا دستور بعدی توقیف می شود». رویترز افزود که طبق داده‌های کشتیرانی Refinitiv، کشتی در ۲۷ فوریه از آنتیگوا حرکت کرده بود و قبل از رسیدن به جبل الطارق به مدت سه هفته در  حرکت بود .

تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای خاص روسیه باعث شده است که بسیاری از قایق‌های تفریحی لوکس اروپا را ترک کرده و به سمت مالدیو بروند، جایی که معاهده استرداد با ایالات متحده وجود ندارد.