گزارش شمخانی از مذاکرات وین به اعضای مجمع تشخیص

گروه سیاسی الف،   4001225096

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از روند مذاکرات وین ارائه کرد.

گزارش شمخانی از مذاکرات وین به اعضای مجمع تشخیص

به گزارش مهر به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در آخرین جلسه مجمع در سال ۱۴۰۰ که با حضور برخی رؤسای قوا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای دولت، دبیر و اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت حجت ابن الحسن عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، آن حضرت را ترجمان کتاب‌ الله و ربانی آیات‌ الله توصیف کرد و با اشاره به روایات تصریح کرد: ائمه معصومین علیهم‌السلام، نورالله فی السماوات و الارض هستند و براساس برخی روایات در ذیل این فقره از آیۀ شریفه نور «یهدی الله لِنوره من یشاء»، «نور» به ائمه اطهار علیهم‌السلام تفسیر شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایمان به امام (ع) و پذیرفتن ولایت ائمه را ذومراتب خواند و افزود: هدایت به نور امام، عالیترین مقام اذعان به ولایت امام (ع) است و امیدواریم خداوند این اهتداء به نور باطنی امام را به همه ما عطا کند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه با تسلیت شهادت جمعی از مسلمانان توسط آل‌سعود، این ظلم حکام سعودی به جمعی از جوانان متدین در عربستان را به شدت محکوم کرد و ادامه داد:شیعیان همواره در طول تاریخ، مصائب زیادی را در مواجهه با طواغیت چشیده‌اند اما همچون کوه، استوار و سرافراز از اهداف متعالی خود عقب ننشسته‌اند و هدایت‌های ائمه معصومین (ع) همواره دستگیر آنان بوده است. بر این اساس به آنان هشدار می‌دهیم که عاقبت از آنِ متقین است، نه سفاکان و خونریزان و جوانان متدین و مسلمانان آزادی‌خواه هرگز از مسیر خود دست برنخواهند داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ارتحال فقیه و مرجع عالیقدر، مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و آن مرحوم را فقیهی تلاشگر و مورد احترام حوزه‌های علمیه دانست.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های رئیس‌جمهور و مجموعه دولت، ضرورت توجه بیش از پیش به معیشت مردم را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که نظارت دولت بر قیمت‌ها به ویژه در حوزه مایحتاج ضروری تشدید شود و با افراد سودجویی که در این ایام با سوءاستفاده از نیازهای مردم برای تأمین نیازهای شب عید، در صدد منفعت‌طلبی و فشار بر مردم هستند برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه خاص به محرومان و مستضعفان را ضروری دانست و تصریح کرد: در آستانه نیمه شعبان، عید نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، باید از فرصت این ایام مبارک برای انفاق و دستگیری از محرومان استفاده کنیم و آن را از بهترین عبادات بدانیم تا ان‌شاءالله نیازمندان نیز در معیشت‌شان وسعتی حاصل شود و از این مشاکل رهایی یابند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی از تلاش‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت در طول سال به ویژه با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شرایط کرونایی کشور، از ابلاغ الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این ابلاغیه، ضمن آثار مهم اجرایی و تقنینی در تصویب آیین‌نامه جدید هیئت عالی نظارت اثرگذار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این جلسه، از اظهارات نامناسب برخی نمایندگان درباره نظرات اعضای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مصوبه مربوط به صنعت خودرو، انتقاد کرد.

براساس این گزارش، دبیر شورای عالی امنیت ملی در ابتدای جلسه امروز مجمع، گزارشی از روند مذاکرات وین ارائه کرد و به سؤالات برخی اعضا پاسخ گفت.

همچنین در این جلسه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مجلس در خصوص طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۲۰۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را منطبق با مصلحت تشخیص نداد و لذا نظر شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت.

براساس این طرح، مخاطب تذکر نمایندگان مجلس از جمله رئیس‌جمهور و وزرا موظف بودند حداکثر ظرف یک ماه به تذکر مربوطه پاسخ دهند و آن را در سامانه قانونگذاری و نظارت ثبت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین