وزیر نفت: قراردادهای جدید نفتی به زودی امضا می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4001224047

وزیر نفت گفت: در بحث میدان‌های مشترک به‌ویژه غرب کارون به‌زودی شاهد امضای قراردادهایی جدید خواهیم بود.

وزیر نفت: قراردادهای جدید نفتی به زودی امضا می‌شود

به گزارش ایسنا، جواد اوجی، امروز در حاشیه آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) در شرکت پالایش نفت بندرعباس و در جمع خبرنگاران، گفت: در دولت سیزدهم هرگونه فروش در سررسید اسناد وصول‌شده عمده ارزی بوده و بخش کوچکی تهاتر اقلام مورد نیاز کشور بوده است.

به گفته وی فروش نفت در حیطه و اختیار وزارت نفت است، اما بخشی در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار گرفته است تا برای تأمین بودجه مورد نیاز اقدام کنند.

وزیر نفت اظهار کرد: در دولت سیزدهم در وزارت نفت هیچ‌وقت منتظر مذاکرات نبودیم و با توجه به توان صنعت نفت پیش رفتیم.

وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از ۲.۵ برابر وصول درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات و پتروشیمی را خواهیم داشت، گفت: با شروع دولت سیزدهم از شهریورماه خوشبختانه شاهد افزایش صادرات نفت و گاز فرآورده و محصولات پتروشیمی به لحاظ حجمی و درآمد وصولی بوده‌ایم.

او با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از ۲.۵ برابر وصول درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات و پتروشیمی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عمده فروش نفت و سایر محصولات نفتی به صورت ارزی و نقدی وصول شده و طی دولت سیزدهم تمامی فروش زمان سررسید وصول شده مطالبات عمده فروش ارزی دریافت شده و بخشی نیز در قبال اقلام مورد نیاز کشور تهاتر شده است، گفت: موضوع تهاتر نفت و کالا در بودجه ۱۴۰۰ بوده و در ۱۴۰۱ نیز منظور شده است.

اوجی با بیان اینکه کلا فروش نفت در حیطه و اختیارات وزارت نفت است اما این ظرفیت ایجاد شده که برخی نهادها دستگاه‌ها و سایر وزارتخانه‌ها بتوانند از ظرفیت تهاتر برای تامین بودجه استفاده کنند، گفت: درباره پالایشگاه‌هایی که در حال بهره‌برداری هستند، برنامه کیفی سازی و ارزش افزوده محصولات در قالب هشت پروژه تعریف شده که خیلی از پروژه‌ها منتظر تنفس خوراک هستند.

وی با بیان اینکه هر دو ماه در وزارت نفت جلسات رصد می‌شود و تا سه ماه آینده پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند، تاکید کرد: کیفی سازی محصولات پالایشگاه‌ها و ظرفیت پالایشگاهی به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کرده ون هم ایجاد ارزش افزوده و اشتغال خواهد کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه نه دولت و نه وزارت نفت هیچ گاه منتظر مذاکرات برجام نبوده است گفت:‌ به توانمندی صنعت نفت متکی بوده‌ایم و امروز ۱۶.۵ میلیارد دلار در قالب ۵۵ طرح قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شده است.

اوجی با بیان اینکه امروز یکی از اتفاقات خوب صنعت نفت و گاز کشور رقم خورد و آن تولید یکی از محصولات نفت کوره است که با توانمندی پژوهشگاه صنعت نفت شاهد تکمیل زنجیره ارزش آن هستیم و به زودی فعالیت این پروژه وایجاد ارزش افزوده از نفت کوره بندرعباس رقم خواهد خورد، گفت: با این اقدام میزانی از نفت کوره کاهش یافته، تبدیل به سایر محصولات با ارزش افزوده بالا شده و بخشی از نفت کوره نیز با درصد کم گوگرد تولید می‌شود.

به گفته وی، از جمله محصولات جانبی پالایشگاه تولید کک اسفنجی مورد نیاز کارخانجات آلومینیوم است. هر ساله ما نیاز به واردات این محصول داریم که در سال ۱۳۹۷ توسط ترامپ تحریم شد اما امروز با وجود متخصصان صاحب دانش فنی کک سوزنی و اسفنجی در کشور تولید خواهد شد و از واردات بی‌نیاز می‌شویم.

وزیر نفت با بیان اینکه فرآیند پالایشگاهی صنعت نفت تغییر کرده است گفت: نگاه ما هم به تامین امنیت انرژی کشور و هم تامین خوراک برای شرکت‌های پتروشیمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینکه عملیات اجرایی اولین پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در استان هرمزگان در فروردین ماه آغاز خواهد شد اظهار کرد: با حمایت کمیسیون انرژی مجلس در حوزه بودجه ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوبی در صنعت نفت خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید گفت: با برنامه‌ریزی در توسعه میادین نفتی و گازی حداقل ۴.۵ میلیارد یورو قرارداد توسعه میادین نفتی و گازی با شرکت‌های داخلی و خارجی داشتیم و امروز نیز یک قرارداد دیگر به امضا می‌رسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین