توضیحات خاندوزی درباره رشد صادرات نفت در دولت رئیسی/ وعده وزیر ارتباطات درباره حفاظت از اطلاعات خصوصی مردم

گروه سیاسی الف،   4001223069 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 توضیحات خاندوزی درباره رشد صادرات نفت در دولت رئیسی/ وعده وزیر ارتباطات درباره حفاظت از اطلاعات خصوصی مردم

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۶۳ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۳ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۱۵۳ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۴۵ نفر دُز دوم و ۲۵ و میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۶۷ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

به این ترتیب مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۴۱ هزار و ۲۶۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۰ هزار و ۵۱۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

راهکار پیشنهادی باهنر برای اصلاحات ساختاری در نظام

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتگویی با جوان داشته که بخش هایی از آن را می‌خوانید:

«-زمانی که بین ایده‌آل‌های ما و واقعیت‌های جامعه فاصله‌ای افتاده باشد نشان می‌دهد که ما در این نقاط باید سرمایه‌گذاری کنیم. این فاصله خیلی از جوان‌های پرشور و آرمان‌گرا‌ها را ناراحت می‌کند که چرا امروز بین آرمان‌ها و واقعیت‌هایمان این قدر فاصله افتاده است. دقت کنید که ما نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌هایمان دفاع ابدی داریم، اما بالاخره قابل انکار نیست که بین واقعیت‌ها و ایده آل‌ها فاصله‌هایی به وجود آمده است.

-اولین گام این است که باید به خطاهایمان اقرار کنیم و درصدد توجیه اشتباهات نباشیم، بلکه صادقانه بگوییم این کاستی‌ها و اشتباهات را داشتیم. مثلاً اگر ساختارهایمان مشکل داشتند ساختارهایمان را اصلاح کنیم. اگر رویکرد‌ها و عملکردهایمان اشکال داشت این مسائل را بپذیریم. 

-اصلاً اینکه در اسلام مجموعه‌ای بنشینند، جمعی کنار هم قرار بگیرند و رأی بدهند و رأی آن‌ها لازم الاتباع باشد ما این را از غرب گرفته‌ایم، هیچ اشکالی هم ندارد.

-ما به برخی از لوازم جمهوریت، دموکراسی و مردم‌سالاری تن نداده‌ایم. تحزب یکی از مهم‌ترین لوازم حفظ جمهوریت است. ببینید من نمی‌گویم که حزب در کشور ما غربی باشد، قاعدتاً حزب هم باید بومی‌سازی شود، اما در قالب سه، چهار حزب قدرتمند و واقعی.

-ممکن است برخی بگویند نظام ولایت فقیه با نظام حزبی نمی‌تواند سازگار باشد، در حالی که من این را از حیث تئوری قبول ندارم و حاضرم در این باره بحث کنم. حضرت آقا دو دوره دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بودند. این رویداد به اندازه کافی نشان می‌دهد که رأس این نظام با تحزب مشکلی ندارد.

-چاره در تحزب است. رئیس‌جمهور ما به فکر چهار سال و هشت سال است؛ نماینده به فکر چهار سال، اما حزب ـ حزبی که می‌خواهد ۵۰ سال در قدرت بماند ـ باید به فکر کار‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت هم باشد. حزب باید به فکر نان شب امروز مردم باشد، به فکر ساخت‌و‌ساز‌های پنج سال بعد و به فکر ۴۰ سال دیگر.

-من معتقدم صداوسیما باید این کرسی آزاداندیشی را باز کند که حرف و استدلال طرفداران اصلاح قانون اساسی چیست و مخالفان اصلاح قانون اساسی چه می‌گویند.»

***

توضیحات خاندوزی درباره رشد صادرات نفت در دولت رئیسی

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در گفتگو با ایران درباره وضعیت درآمدهای نفتی گفت: سال ۹۹ وضعیت ما به جهت درآمدهای نفتی تقریباً بدترین سال سنوات اخیر محسوب می‌‌شود.

وی اضافه کرد: می‌‌توانم بگویم تقریباً 10 هزارمیلیارد تومان کل درآمد واریزی در 11 ماهه سال بود، اما جالب است بدانید که این رقم در دولت آیت‌الله رئیسی به 95 هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از آن به دلیل افزایش نرخ ارز بود، اما بخش دیگر به واسطه افزایش حجم صادرات رخ داده است. درحالی که رئیس‌جمهور محترم پیشین ادعا می‌‌کردند اگر کسی بتواند هزار بشکه نفت بفروشد، من او را وزیر نفت می‌‌کنم. اینقدر کشور به استیصال رسیده بود که فروش روزی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت برای کشور یک آرزو بود. اینها تنها برشی از شرایطی بود که دولت اجرای امور را در دست گرفت.

وی همچنین درخصوص اینکه برخی موفقیت دولت در افزایش درآمدهای نفتی را نتیجه تساهل و تسامح بایدن می‌‌دانند، توضیح داد: این افزایش کاملاً مبتنی بر تحرک اقتصادی دولت است. تحریم‌ها هیچ‌کدام از بین نرفته است، اما ما از داخل کشور پیام‌های جدی‌تری برای شرکای راهبردی خود می‌‌فرستیم و آنها نیز مایل هستند نشان دهند نگاه‌شان به دولت آقای رئیسی متفاوت از دولت‌های پیشین است و به همین دلیل هم رفتار متفاوتی دارند.

به گفته وی، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش صادرات نفت داشته‌ایم و به لحاظ درآمدی هم چون قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته بود تا دو برابر بیشتر درآمد نفتی داشتیم یعنی به لحاظ ریالی و حجم نیز این مقدار افزایش پیدا کرده است، مخصوصاً بعد از ماجرای اوکراین و... این در حالی است که دولت تلاش کرده هزینه‌های خود را کنترل کند.

خاندوزی تصریح کرد: تا پایان بهمن ماه از ۷۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد دولت در 11 ماه سال‌جاری رقمی کمتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای نفتی به‌دست آمده است.

***

خطیب‌زاده: زیاده‌خواهی آمریکا مانع از حصول توافق در وین شده است

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات وین و اینکه مقامات تهران تأکید دارند که زیاده‌خواهی‌های جدید آمریکا مانع حصول توافق شده است،‌ تصریح کرد:‌ آنچه که در وین امروز با بازگشت هیئت ها به پایتخت‌های خود انجام شده یک تنفس و توقف کوتاه است. برخی البته از لفظ بن بست و اتمام مذاکرات نام بردند که من در این ارتباط توضیح دادم. این تنفسی است که به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما اکنون در نقطه اعلام توافق قرار نداریم آن هم به این دلیل که برخی مسائل کلیدی و محدود باقی مانده که باید در واشنگتن تصمیمات مربوط به آن اتخاذ شود، افزود: به محض اتخاذ تصمیمات لازم در واشنگتن در نقطه‌ای هستیم که به وین برگردیم و توافق نهایی را صورت دهیم. اکنون منتظر شنیدن پاسخ آمریکا هستیم. البته رایزنی‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد.

وی در همین ارتباط تصریح کرد: وزیر امور خارجه و وزرای خارجه دیگر کشورهایی که در برجام حضور دارند مدام با یکدیگر در تماس و رایزنی هستند. مذاکره‌کنندگان ارشد نیز در تماس هستند. در ادامه این رایزنی‌ها فردا آقای امیرعبداللهیان راهی مسکو می‌شوند و انشاءالله این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تشریح کرد:‌ بایدن رئیس جمهور آمریکا بعد از چند ماه مکث و بی‌عملی مسیر مذاکرات پیچیده کمیسیون مشترک برجام را انتخاب کرد ولی متأسفانه در این مسیر هم،‌ مسیر حفظ میراث شکست خورده ترامپ را انتخاب کرده است.

خطیب‌زاده ادامه داد:‌ متأسفانه دولت بایدن در مذاکرات وین هر روز یک کنش از خود نشان داد ماه‌ها به طول کشیدن برجام و مذاکرات وین برای این است که فکر می‌کند با اعلام ضرب‌الاجل و هیجانات رسانه‌ای و بیان روایت‌های غلط می‌تواند ایران را از منافع حقه خود محروم کند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد:‌ امروز وین آینه رفتارهای غیرسازنده دیروز آمریکا است.

وی همچنین با بیان اینکه ما در نقطه توافق قرار نداریم، افزود: اگر در نقطه توافق قرار بگیریم این موضوع را با صدای رسا و شفاف به ملت ایران بیان می‌کنیم و همان طور که پیش از این گفتم موضوعات و مباحث باقی مانده بین ما و آمریکا نیازمند تصمیمات سیاسی در واشنگتن است که هنوز این تصمیمات به ما اعلام نشده و اگر اعلام شود به وین برمی‌گردیم.

توقف مذاکرات به زیاده خواهی‌های آمریکا برمی‌گردد

حمیدرضا آصفی،سخنگوی اسبق وزارت خارجه در گفت و گو با جماران در خصوص تأثیر درخواست های روسیه بر توقف مذاکرات وین، اظهار داشت: مسائلی که روس ها مطرح کرده اند به خاطر سابقه آمریکا است و ضمانت هایی که می خواهند، موضوع ما و روسیه نیست و موضوع آمریکا با روسیه است. روسیه از ما ضمانت نخواسته، اگرچه ممکن است اثراتش روی ما باشد، ولی مخاطب روسیه آمریکا است.

وی با تأکید بر اینکه توقف مذاکرات به درخواست روسیه ربطی ندارد، گفت: توقف مذاکرات به خاطر این است که آمریکا درخواست ها و خط قرمز ایران را رعایت نکرده است؛ به زیاده خواهی های آمریکا بر می گردد و اینکه ضمانت نداده اند، آن طوری که باید رفع تحریم ها را انجام نمی دادند، بخش زیادی از تحریم ها هنوز مانده و دو کشتی ما را نیز مصادره کرده اند.

آصفی ادامه داد: اگر روسیه هم این درخواست را نداشت، باز هم مذاکرات متوقف می شد؛ چون آمریکا باید موضعش در این مورد روشن کند. اما آمریکا با خباثت دارد توقف مذاکرات را متوجه کشورهای دیگر می کند. الآن توقف مذاکرات صرفا به خاطر عملکرد آمریکا است. آمریکا خواسته های ایران را برآورده کند و آن وقت موضوع روسیه در جای خودش باید صحبت شود.

***

المیادین: ایران انتقام حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه را گرفت

به گزارش عصر ایران، "المیادین" با اعلام این خبر به موضوع حمله موشکی سپاه به ایستگاه موساد در اربیل پرداخت و نوشت: مکانی که توسط ایران موشکباران شد، مقر اصلی اقدامات جاسوسی و نظامی اسرائیل علیه ایران بود و اواخر دی ماه نیز 6 پهپاد اسرائیلی با هدایت همین مقر، اقدامات خرابکارانه ای علیه یک مقر نظامی در کرمانشاه داشته اند.

بنا بر این گزارش، در حمله موشکی سپاه به ایستگاه موساد در اربیل، دستکم 4 مامور اسرائیلی که یکی از آنها زن بوده، کشته و 7 تن دیگر مجروح شده اند که حال 4 نفر از آنها وخیم است.

عصرایران درباره موضع انتقادی مقامات عراق درباره حمله موشکی به مقر موساد در اربیل نوشت: «این که کشوری مورد حمله موشکی قرار بگیرد و مقامات اش چنین واکنش هایی داشته باشند، طبیعی است و از این رو، حرجی بر دولتمردان عراق نیست.

اما حال که با این حمله موشکی، کاشف به عمل آمد که مسوولان بلند پایه عراق، نگران "حاکمیت" و "امنیت" کشورشان هستند و از این رو، هر گونه اقدام خارجی در کشورشان را بر نمی تابند، از ایشان می پرسیم که اگر واقعاً این گونه هستید که می نمایید، چگونه اجازه می دهید اسرائیلی ها به طور آشکار در کشور شما پایگاه جاسوسی (و در اصطلاح سازمان های اطلاعاتی "ایستگاه") تاسیس کنند و شبانه روز، علیه همسایه اتان فعالیت کنند و حتی آن طور که "المیادین" نوشته است، چندی قبل از همین ایستگاه عملیات پهپادی علیه یک مرکز نظامی در کرمانشاه را هدایت کنند؟!

نمی شود که "حاکمیت" و "امنیت" ایران به واسطه همکاری شما با اسرائیلی ها به خطر بیفتد ولی "حاکمیت" و "امنیت" عراق، دست نخورده باقی بماند؟!»

***

وعده وزیر ارتباطات درباره حفاظت از اطلاعات خصوصی مردم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با ایرنا درباره نگرانی مردم در حوزه حریم خصوصی، با تاکید بر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفاظت از داده‌های شخصی مردم و این‌که در قانون اساسی نیز عنوان شده که هیچکس حق ندارد به داده‌های شخصی مردم دست اندازی کند، افزود: خیال مردم از بابت حفاظت از داده‌های‌شان راحت باشد. حتی نهادهای امنیتی نیز صرفا با داشتن حکم قاضی از قضات ویژه‌ای که منصوب مستقیم رییس قوه هستند و در موارد خاص با اذن رییس قوه قضائیه طبق اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان این‌که حتی نهادهای نظارتی نیز اجازه دسترسی به داده‌های مردم را ندارند، تصریح کرد: من به عنوان وزیر ارتباطات به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهم که وضعیت چنین است و خیال‌شان بابت حفاظت از داده‌ها راحت باشد.

***

شمخانی: تا رسیدن به «توافق قوی» در مذاکرات وین باقی می‌مانیم

به گزارش ایرنا، علی شمخانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: همه ارکان کشور فارغ از فضاسازی‌های هدفمند داخلی و خارجی صرفا برای حفظ و ارتقاء منافع ملی تلاش می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: تا زمان تامین مطالبات قانونی و منطقی خود و دستیابی به «توافق قوی» در مذاکرات وین باقی خواهیم ماند.

***

محسن رضایی: کار سخت دولت، کم کردن هزینه‌های خودش است

به گزارش ایسنا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در همایش ملی مدیران جهادی وزارت کشور گفت: مسئله مهمی که وجود دارد، کار سخت دولت در بحث هزینه‌های خود است و اگر اوضاع به همین شکل پیش رود، کسری بودجه صندوق‌های بازنشستگی تا پایان چهار سال آینده به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که البته در حال شروع به اصلاح و بهبود آن هستیم.

رضایی تأکید کرد: دولت اموال وسیعی دارد که پول آن مانده است و با طرح‌های نیمه‌تمام در کشور، دارایی‌های غیرمولد و هزینه‌های سنگین نمی‌توان ادامه داد. دلارهای نفتی را نباید به بانک مرکزی می‌دادند که در این بودجه جلوی این کار را گرفتیم و گفتیم وزارت نفت حق ندارد دلارهای نفتی را به بانک مرکزی بدهد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی و از بین بردن فقر مطلق و برقراری عدالت، برنامه اصلاحاتی است که به دنبال آن هستیم تا آن را به صورت جدی انجام دهیم، تصریح کرد: ما برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور باید به سمت صنعت‌سازی برویم. منظور ما ایجاد محصول صنعتی، کارگاه صنعتی یا کارخانه نیست، بلکه برای مثال، صنعت گردشگری و سلامت هم از این دسته موارد هستند.

وی تأکید کرد: ما بدون تحول جدی و قیام اقتصادی سفت و سخت نمی‌توانیم اتفاقات مثبت رقم بزنیم. ‌ لازم است بسترهای لازم را فراهم کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۴۲۷۸۹۲۲:۵۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
باهنر بهتره بجای نظریه پردازی و تبلیغات زودهنگام و ناموزون و متناقض به شفاف سازی بپردازه _____ درآمدها و اموال و دارایی‌های ایشون هنوز نامشخص و نامعلومه با گاهی به میخ و گاهی به نعل کوبیدن چیزی عاید کسی نمیشه
ناشناس۲۴۴۲۷۹۰۲۲:۵۱:۱۸ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی و افزایش 100 درصدی صادرات نفت و برگشت ارز حاصله به کشور بدون برجام و FATF شاهکار دولت سیزدهم است.
ناشناس۲۴۴۲۷۹۴۲۲:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
توقف مذاکرات به زیاده خواهی های امریکا بر می گردد به روسیه مربوط نیست.
ناشناس۲۴۴۳۱۷۲۱۰:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
چی فایده این همه فروش نفت و ... چه تاثیری در سفره مردم و کارمندان داشته است؟؟؟؟
مظلوم۲۴۴۳۲۹۸۱۱:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
اقای باهنرفردی خدایی منحصر به فرد یست که جای افتخارماست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین