نقش‌آفرینی بانک پارسیان در مقاوم‌سازی اقتصاد

گروه اقتصادی الف،   4001218042 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
نقش‌آفرینی بانک پارسیان در مقاوم‌سازی اقتصاد

مهدی فراهانی مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان ،شالوده اقتصاد مقاومتی را اتکا به توانمندی‌های داخلی و رهایی از وابستگی‌های خارجی دانست و گفت: نظام  بانکی در فراهم کردن بستر این تحرک همه‌جانبه، نقش اصلی را دارد. در این میان بانک پارسیان دقیقاً عملکردی منطبق با اهداف اقتصاد مقاومتی داشته است. برنامه‌ریزی برای رشد تولیدات صادرات محور و تلاش برای افزایش اشتغال‌زایی ازجمله این اقدامات است.وی ادامه داد: بانک پارسیان با درک درست از پیش‌نیازهای پایداری اقتصاد و اقتصاد مقاومتی تلاش کرده تا مأموریت‌های خود را به‌عنوان یک بانک در عرصه اقتصاد ملی و توسعه صادرات به‌درستی به انجام رساند و در همین راستا دستاوردها و تجربه‌های ارزشمندی را کسب کرده است.

۹رویکرد اصلی بانک پارسیان 

به گفته مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان، حمایت از تولید ملی و توجه به ظرفیت‌های داخلی در زمینه مختلف استراتژیک اعم از کشاورزی، نفت، صنعت و غیره، فاصله گرفتن از اقتصاد تک‌محصولی و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و رفع تهدیدات احتمالی، توانمند کردن واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بخشی از برنامه‌ های این بانک می‌باشد. 
این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: اقدامانی که بانک پارسیان در راستای توجه به نخبگان و استفاده از فناوری‌های نوین، حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش در جهت تبدیل‌شدن اقتصاد دانش‌بنیان به رتبه نخست منطقه، توجه به ارزآوری پروژه‌ها و منابع بین نسلی، حمایت از تأمین امنیت غذا و دارو، ایفای هر چه‌بهتر مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر انجام داده را نمی‌توان نادیده گرفت.
وی  رويكردهاي اصلي بانک پارسیان در مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در ۹ بخش استراتژیک طبقه‌بندی کرد و گفت: توسعه و تعميق اشتغال در مناطق روستايي و ايجاد فرصت‌های شغلي مولد ، محرومیت‌زدایی و كمك به ارتقاء عدالت اجتماعي، كمك به تأمين امنيت غذا و دارو ، حمايت از توليد داخلي به‌عنوان ۴رویکرد نخست موردتوجه جدی مسئولان این بانک بوده است.فراهانی افزود: سرمایه‌گذاری و توسعه كارآفريني، توسعه صادرات ، حمايت از بنگاه‌های كوچك و متوسط، توانمندسازي شرکت‌های دانش‌بنیان، ايفاي مسئولیت‌های اجتماعي از دیگر هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در این بانک هستند . 

پرداخت ۲۵ هزار میلیاردریال  تسهیلات به ۶۰  هزار طرح 

مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان در ادامه در تشریح اقدامات انجام‌شده برای توسعه اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد گفت: مبلغ ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌ا‌لحسنه‌ به حدود ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با همکاری بنیاد برکت در مناطق محروم اختصاص داده‌شده است . وی همچنین گفت: به‌واسطه تسهیلاتی که بانک پارسیان در سال‌های اخیر پرداخت کرده حدود ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات و کشاورزی ایجادشده است.

اختصاص منابع ارزی برای طرح انتقال آب خلیج‌فارس 

محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقاء عدالت اجتماعی از دیگر رویکردهای استراتژِیک پارسیان است  که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و در توضیح آن گفت: منابع ارزی برای طرح‌های انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی ایران و آب‌شیرین‌کن اختصاص داده‌شده تا این‌گونه بستر لازم برای تأمین آب استان‌های کم یرخوردار و محروم کشور فراهم شود.به گفته وی ، بانک پارسیان همچنین در طرح آب‌رسانی به شهرها و روستاها و مناطق محروم در قالب طرح غدیر خوزستان مشارکت داشته است. ضمن اینکه برای گازرسانی به مناطق روستایی هم اعتبار قابل ملاحظه ای تخصیص داده‌شده است.وی همچنین از پرداخت حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به محرومین و اقشار کم‌درآمد خبر داد و گفت: پاندمی کرونا خسارت سنگینی را به بسیاری از کسب‌وکارها وارد کرده و شرایط سختی را برای بسیاری از مردم رقم زده است به همین دلیل بانک پارسیان برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، تأمین اجاره مستاجرین و مخارج یارانه بگیران در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا و بانک مرکزی اقدامات ارزنده‌ای به عمل‌آورده است. 

تلاش برای تأمین امنیت غذا و دارو 

مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان همچنین درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه امنیت غذا و دارو گفت: تأمین مالی و تجهیز مراکز درمانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دارویی، مشارکت در ساخت داروهای سرطانی و سلول‌های بنیادی، مشارکت در طرح تولید واکسن کرونا، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت باهدف حمایت از پژوهش و تولید داروهای
سرطانی، دیابت، ناباروری و ام‌اس ازجمله اقداماتی است که در این حوزه انجام‌شده است. 

مشارکت در طرح تولید کاغذ و خرید تضمینی گندم 

فراهانی  همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی در شرایط فعلی، اظهار داشت: بانک‌پارسیان با اختصاص منابع ارزی در طرح تولید کاغذ با شرکت کاغذ سبز خوزستان مشارکت داشته تا  شرایط را برای خودکفایی در صنعت کاغذ و جلوگیری از خروج منابع ارزی فراهم کند .  به گفته این مقام مسئول، بانک پارسیان همچنین حمایت ویژه‌ای از خرید تضمینی گندم به‌عنوان یکی از بخش‌های استراتژیک کشور داشته و در انجام این پروژه با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مشارکت داشته است. ضمنا انتشار اوراق گام از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط بانک پارسیان برای حمایت از تولید داخلی است.

نوسازی ناوگان هوایی کشور

فراهانی در ادامه سخنان خود به مسئله سرمایه‌گذاری و توسعه کارآفرینی در اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: بانک پارسیان با اختصاص منابع ارزی خود در طرح‌ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور مشارکت کرده و اقدامات ارزنده‌ای را از خود به‌جای گذاشته است. 

سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی 

مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان بابیان اینکه توسعه صادرات می‌تواند قدرت اقتصادی ایران در دنیا را افزایش دهد، گفت: به همین منظور این بانک  در طرح‌های اکتشاف و استخراج نفت از میدان‌های مشترک فازهای ۱۱ الی ۲۴ پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری ۶، ۹ و ۱۱ انتقال گاز با تخصیص منابع ارزی مشارکت ارزنده‌ای داشته است. وی همچنین از مشارکت در طرح احداث پالایشگاه نفت در میدان‌های مشترک با شرکت پالایش پارسیان سپهر خبر داد و گفت: هدف اصلی این مشارکت افزایش ارزش‌افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش منابع زیرزمینی بوده است . فراهانی همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح اکتشاف و استخراج نفت از میدان‌های مشترک مانند یاران شمالی در جهت صیانت از منافع ملی و منابع بین نسلی؛ مشارکت در سندیکای تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز بید بلند خلیج‌فارس باهدف ارزآوری و توسعه ظرفیت‌های تکمیل زنجیره ارزش، بخشی از اقدامات انجام‌شده در مسیر توسعه صادرات بوده است.فراهانی همچنین درباره توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: راه‌اندازی دفتر تخصصی دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی؛ مشارکت در راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسعه کارآفرینی ستارگان؛ انعقاد تفاهم‌نامه‌های ویژه با سازمان‌های تخصصی دانش‌بنیان نظیر صندوق نوآوری و شکوفایی تهیه، تولید و باز مهندسی محصولاتی همچون لیزینگ دانش‌بنیان، اجاره محل کار دانش‌بنیان و خرید محل کار دانش‌بنیان بخشی از اقدامات انجام‌شده است . ضمن اینکه در این مدت اخیر حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده‌شده است.    

عمق دهی به بازار سرمایه    
 
فراهانی همچنین از همکاری بانک پارسیان  به‌منظور عمق دهی به بازار سرمایه و تحقق هدف مردمی کردن اقتصاد از طریق مشارکت در پذیره‌نویسی واحدهای صندوق " واسطه‌گری مالی یکم" خبر داد و گفت: عاملیت ساماندهی موسسه منحله اعتباری ثامن‌الحجج باهدف جلوگیری از بحران مالی در کشور و جلوگیری از بیکاری کارکنان آن موسسه توسط پارسیان اخذشده است. مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان افزود: این بانک با اجرای طرح‌های خاص نسبت به آزادسازی بخشی از منابع راکد و به‌کارگیری مجدد آن در چرخه تولید در راستای اصلاح و تقویت عملکرد مالی ، اقدامات ویژه‌ای انجام داده  است. مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی پارسیان همچنین گفت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این  بانک اقدامات فراوانی انجام داده است که ازجمله می‌توان به کمک به آزادسازی زندانیان و امرارمعاش خانواده آنان ، ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی در مناطق محروم و انواع کمک نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله‌زده و ... اشاره کرد. 

جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولیدی

مجموعه پارسیان در راستای حمایت از تولیدات داخلی از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات خود به‌طور شایسته‌ای استفاده کرده است، به‌طوری‌که بعضاً با پرداخت دستمزد و حق بیمه کارگران ضمن جلوگیری  از تعطیلی  کارخانه‌های صنعتی زمینه احیای مجدد واحدهای تولیدی رابه عمل‌آورده که با این اقدام ضمن عمل به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها ،گام بلندی در جهت خودکفایی کشور برداشته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین