نظر عباس عبدی درباره رفتار دوگانه غرب در حقوق بشر/ واکنش شریعتمداری به شرط روسیه برای توافق در وین

گروه سیاسی الف،   4001215058 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر عباس عبدی درباره رفتار دوگانه غرب در حقوق بشر/ واکنش شریعتمداری به شرط روسیه برای توافق در وین

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۸۹ هزار و ۸۹۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۹۴۸ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۳ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۳۳ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۴۶ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۵۸ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۳۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۴۷ هزار و ۱۵۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

 افروغ : عملکرد دولت رئیسی در جلب اعتماد عمومی موثر بوده است

عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره رویکردهای دولت سیزدهم درساخت اعتبار برای دولت، به همشهری گفت: شعارهای دولت و تاحدودی عملکرد دولت در برخی مسائل و مباحث و سیاستگذاری‌ها در ساخت اعتبار و جلب اعتماد مردم مؤثر بوده است، اما باید این موضوع را درنظر داشت که تا رسیدن به نقطه مطلوبی که حکمرانی خوب را ترسیم کند راه طولانی در پیش است.

افروغ اضافه کرد: مسئولان دولت و قوه قضاییه به‌عنوان ارکان اصلی حکمرانی در جامعه، وعده‌های بسیاری برای تحقق عدالت اجتماعی به مردم داده‌اند و این وعده‌ها سبب شده است انتظارهای مردم از مسئولان افزایش یابد. همزمان با افزایش انتظارها، تشنگی مردم برای تحقق شعارها و وعده‌های داده شده نیز دوچندان شده است. از این رو، دولت باید زمانبندی خود را برای تحقق وعده‌های خود و سیاست‌ها، راهبردها و استراتژی که با استفاده از آن قصد محقق کردن این وعده‌ها را دارد اعلام کند. تا مردم بدانند دقیقا قرار است برای آینده چه اتفاقی در زندگی آنها یا سیاست‌های کلان حکمرانی در جامعه رخ دهد. به‌گفته وی، در ماجرای واکسیناسیون با تغییر دولت شاهد اعلام برنامه زمانبندی شده برای تزریق واکسن به مردم و گروه‌های سنی مختلف بودیم و مردم از این رویکرد استقبال کرده و به دولت اعتماد کردند. با نگاه به این تجربه باید گفت تا زمانی که برنامه‌های نظام حکمرانی برای مردم تشریح نشود، شهروندان این احساس را پیدا خواهند کرد که ممکن است حکمرانان جامعه وعده‌های بی‌عملی به آنان بدهند و نمی‌توانند به حکمرانان خود اعتماد کنند.

***

نظر عباس عبدی درباره رفتار دوگانه غرب در حقوق بشر

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «انفجاري در مسجد شيعيان پاكستان رخ داد و موجب كشته و زخمي شدن بيش از ۲۵۰ نفر از نمازگزاران بي‌گناه شد. اين انفجار چنانكه بايد مورد توجه جهاني واقع نشد به ويژه همزمان است با جنگ اوكراين و همدردي‌هايي كه جهان غرب و بسياري از كشورها با عوارض جنگ براي مردم اوكراين داشته اند. از اين‌رو برخي‌ها به مقايسه رفتار غرب با اين دو حادثه پرداخته‌اند و آن را نشانه دورويي و رياكاري در دفاع از حقوق بشر دانسته‌اند و به ادعاهاي غربي‌ها تاخته‌اند...

طرح اين دوگانگي مبتني بر اين فرض است كه غربي‌ها ادعا مي‌كنند كه در زمينه حقوق بشر نگرشي فراملي دارند و به ارزش‌ها و حقوق انسان‌ها فارغ از تعلقات نژادي، قومي، مليتي و جغرافيايي آنان باور دارند.

اگر چنين گزاره‌اي درست باشد و آن را بپذيريم، به معناي آن است كه به جهان اخلاقي پا گذاشته‌ايم، در حالي كه مي‌دانيم، در جهان كنوني حقوق انسان‌هاي فراواني ضايع مي‌شود و مورد ظلم و ستم قرار مي‌گيرند و چندان كسي هم دغدغه آنان را ندارد.

بنابراين گزاره مذكور از اساس مخدوش است و چنين ادعايي صحت ندارد. ما به عنوان يك ايراني اين مساله را به خوبي تجربه كرده‌ايم.

اگر از بنده پرسيده شود كه بزرگ‌ترين انحراف حقوق بشري غرب و كلا جهان در نيم قرن گذشته در چه موردي رخ داده است، معتقدم كه بدون ترديد، بمباران شيميايي كردستان و ايران و به ويژه شهرهاي حلبچه و سردشت است...

اين بمباران به‌طور قطع بايد به شوراي امنيت كشيده مي‌شد و عامل آن از همان زمان محكوم مي‌شد. ولي غرب در برابر اين جنايت به‌طور كامل سكوت كرد كه اتفاقا در اين مورد سكوت به منزله همراهي نيز تلقي مي‌شد. بنابراين گزاره مذكور نادرست است...

آيا بايد انتظاري جز اين از آنان داشت؟ شخصا معتقدم، خير. نه فقط براي غربي‌ها براي همه ما غيرممكن است كه بتوانيم احساسات انساني خود را فراتر از تعلقات ملي يا جغرافيايي يا سياسي و تمدني بروز دهيم. اين با موضوع نژادپرستي فرق مي‌كند... ولي آيا اين به معناي آن است كه هر رفتاري را مي‌توانند انجام داد؟

پاسخ خير است. اگر همدردي نمي‌توان كرد حداقل بي‌طرفي را بايد رعايت كرد و مي‌توان ظلم نكرد. براي مثال نمي‌توان به عروسي افغانستاني‌ها حمله كرد و زن و مرد و كودك بي‌گناه را كشت و از كنارش به راحتي عبور كرد، ولي اقدام كم‌اهميت‌تر از آن را در كشوري ديگر برجسته كرد.

يا حمله به عراق را كه مبتني بر يك دروغ بود مشروع جلوه داد ولي درباره اوكراين نظري متفاوت ابراز كرد.»

***

واکنش شریعتمداری به شرط روسیه برای توافق در وین

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «سخن از انجام توافق در میان است ولی متاسفانه از سوی تیم مذاکره‌کننده کشورمان اطلاعات چندانی از چند و چون مذاکرات و آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم، منتشر نمی‌شود تا آنجا که جای خالی ما در تبیین واقعیات، دست حریف را برای تحریف باز گذاشته و حتی در کمال وقاحت، ایران اسلامی را « طرف سنگ‌انداز»! و عامل به درازا کشیدن مذاکرات معرفی می‌کند!...

دیروز آقای لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت «آمریکا باید تضمین بدهد که روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌های ایران با روسیه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود». اظهارات لاوروف این پرسش را پیش می‌کشد که مگر قرار است تحریم‌های تجاری و اقتصادی باقی بماند که روسیه برای آنکه مشمول آنها نشود از آمریکا تضمین می‌خواهد؟!...

آمریکا به گواهی شواهد غیر قابل انکار، طی ۴۳ سال گذشته تمامی برگ‌ها و اهرم‌های خود را برای مقابله با ایران اسلامی به میدان آورده و نه تنها طرفی نبسته، بلکه شکست‌های فراوانی را متحمل شده است و امروزه از تحریم‌های اقتصادی به عنوان اهرمی برای مقابله با جمهوری اسلامی بهره می‌گیرد و نه اینکه دغدغه برنامه هسته‌ای ایران را داشته باشد. از این روی با جرأت می‌توان گفت که حاضر نیست این اهرم را از دست بدهد. 

گفتنی است که آمریکا در مقابله با روسیه و چین هم به همین حربه متوسل شده است و این با روال قبلی آمریکا که ادعای ابرقدرتی داشت همخوان نیست و از افول قدرت آن حکایت دارد. بنابر‌این راه کار اصلی و موثر، خنثی کردن تحریم‌هاست که خوشبختانه دولت آقای رئیسی در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته است..

باید لغو همه تحریم‌ها در توافق آمده باشد و گرنه لغو تحریم‌های هسته‌ای و بازگرداندن همان تحریم‌ها به بهانه‌های دیگر، آب در هاون کوبیدن است. قرار است ما تحریم‌ها را دور زده و خنثی کنیم نه آنکه آمریکا لغو تحریم‌ها را دور بزند!»

مهدی خانعلی زاده کارشناس مسائل اروپا و بین الملل در گفت وگو با فارس، با اشاره به در خواست روسیه و چین از آمریکا مبنی بر دادن تضمین در برجام، اظهار داشت: به نظر می رسد در شرایط کنونی این اقدام موثر از طرف روسیه و چین برای پر کردن دست ایران به‌منظور کسب تضمین و تامین منافع ملی است.

خانعلی زاده گفت: به نظر می رسد برخی افرادی که در داخل کشور فضاسازی هایی علیه توافق می کنند نگرانی و ناراحتی از تامین منافع ملی ایران و کسب دست برتر در مذاکرات دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: از همان ابتدا گرفتن تضمین جزء خواسته ها و خطوط قرمز ایران بوده و اکنون مطرح شدن آن از زبان روسیه و چین چیز جدیدی نیست و این موضوع خواسته به حق ایران بوده و اکنون طرفدار پیدا کرده است و کشورهای روسیه و چین بر این خواسته ایران در حال پافشاری هستند. یعنی این دو کشور با این حرکت، خواسته اصلی ایران را تأیید و بر صحت آن تأکید کردند.

***

مجلس به حذف ارز 4200 رای داد؟

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با پیشنهاد اصلاح کل بند الحاقی (1) تبصره (1) ماده واحده لایحه مذکور با 194 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع موافقت کردند.

در بندالحاقی (1) تبصره (1) ماده واحده لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود در سال 1401 تا معادل سقف ردیف 18 جدول مصارف تبصره 14 این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالابرگ الکترونیکی در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ پایان شهریور 1400 و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

الیاس نادران نماینده پیشنهاد دهنده اظهار داشت: دولت بر اساس این پیشنهاد می‌تواند هر کالایی که شرایط آن فراهم شد را از سبد ارز ترجیحی خارج کند به شرط اینکه قبلا تمهیدات لازم را برای جبران زیان رفاه مصرف‌کننده انجام شده باشد و مصرف‌کننده قیمت کالا را به قیمت شهریور 1400 دریافت کند و مردم آسیب نبینند.

وی افزود: در مورد دارو و تجهیزات پزشکی هم پیشنهاد دادیم یا از طریق بیمه و یا از هر طریق مطمئن دیگری که دولت بتواند آن را به انجام برساند باید فشار بر مردم جبران شود و این را به دولت اختیار دادیم که منعطف باشد و هم چارچوب مشخص می‌کند و هم بحث ارز ترجیحی را به نحوی عملیاتی می‌کند که قابلیت اجرا پیدا کند و دولت بر اساس این پیشنهاد اختیار دارد که ارز ترجیحی را برای برخی از کالاها اعمال کند و اگر نخواست اعمال کند جبران زیان‌ رفاه مصرف‌کننده را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حذف شد ارز ترجیحی در مجلس تصویب شده است گفت: خیر مجلس چنین مصوبه ای نداشته و این ارز حذف نشده بلکه بر اساس مصوبه امروز صبح مجلس این اختیار به دولت داده شده تا به تشخیص خود این ارز را حفظ یا حذف کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس افزود: اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حذف کند بر اساس مصوبه مجلس، موظف است مابه التفاوت آن‌ را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد به نحوی که قیمت کالاهای اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

***

تقاضای صالح‌آبادی از نمایندگان مجلس

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: در آستانه ورود به سال 1401 هستیم و بودجه کل کشور نیز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و ان شالله نمایندگان تلاش کنند بودجه خوب و بدون کسری در سال جدید تحویل دولت بدهند تا بر اساس آن در سال آینده بر متغییرهای کلان پولی تسلط بیشتری داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر پیش بینی وضعیت بهتر اقتصادی کشور در سال آینده گفت: کنترل پایه پولی، نقدینگی و تورم  از محورهای اقتصادی سال آینده کشور است  بر همین مبنا برنامه های مفصلی برای دستیابی به این اهداف تدارک دیده شده است و امیدواریم در سال آینده با تلاش مجدانه، به مرحله اجرا درآید.

***

حضور گروسی در تهران یعنی توافق نزدیک است؟

 امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سفر رافائل گروسی، مدیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی به تهران به فرهیختگان گفت: «ظاهر امر نشان می‌دهد که ما در مراحل پایانی مذاکرات هستیم چون کار دیگر از بخش سیاسی و دیپلماتیک که با حضور هیات‌های مذاکره‌کنندگان ارشد جلو می‌رفت به سطح فنی رسیده و گروسی به‌عنوان رئیس عالی‌ترین نهاد نظارتی بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورها به تهران سفر کرده است.

طبق تجربه‌های قبلی می‌توان به این نتیجه رسید در روزهای منتهی به توافق برجام هم آمانو، مدیرکل وقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران آمد و بعد از مذاکراتی که با مسئولان وقت داشت، بازدیدی هم از سایت پارچین به عمل آورد.

با توجه به این تحولات به‌نظر می‌رسد در مراحل پایانی هستیم و قرار بر این است که کارها و هماهنگی‌ها‌ در چهارچوب مسائل فنی انجام شود. ولی نکته اینجاست که اینها هم به آن معنا نیست که الزاما و حتما همان اتفاقی بیفتد که رسانه‌ها در این چند روز گفته‌اند. اینکه مثلا در روز دوشنبه توافق حاصل شود.

ممکن است با چند روز تاخیر اتفاق بیفتد، یا حتی ممکن است در آخرین لحظات مسائلی مطرح شود که توافق را به تعویق بیندازد. الآن فقط می‌توانیم بگوییم مسیر روبه جلو است و امیدواری‌‌ها نسبت به رسیدن به توافق از هر زمانی بیشتر شده است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۳۲۷۴۹۲۰:۳۹:۳۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
-- مثل اين كه روسيه مي خواد تو مذاكرات موش بدواند ! -- چي گفتي آقا غلامرضا ؟ -- عرض كردم كه روسيه ، « روسيه » است ! اقتضاي طبيعتش اين است !!
ناشناس۲۴۳۲۷۶۳۲۰:۵۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
روسیه شرط و شروط گذاشته و شریعتمداری بجای انکه در این مورد صحبت کنه درباره امریکا صحبت میکنه!!!
ناشناس۲۴۳۲۷۷۰۲۱:۰۴:۴۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
کشورهای عضو در مذاکره دلقک نیستند و هر کدام یک خواسته ای دارند شما ناشی هستید و وارد این مذاکرات می شوید
ناشناس۲۴۳۳۶۶۹۱۴:۰۱:۳۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دقیقا. مذاکره مستقیم بهتره
ناشناس۲۴۳۳۶۸۰۱۴:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شما یعنی کی؟ کدوم کشور رو میگی خواسته نداره ایران،امریکا،روسیه و... همه که خواسته دارن
ناشناس۲۴۳۲۷۹۴۲۱:۳۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
یعنی شریعتمداری واقعا نفهمیده‌ که‌منظورف لاروف تحریم روسیه بوده ، نه تحریم ایران ؟ داره غیر مستقیم‌میگه اگه‌روسیه تحریم‌کنید توافق بی توافق
ناشناس۲۴۳۲۸۱۹۲۲:۱۱:۲۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
نظر عباس عبدی درباره رفتار دوگانه غرب در حقوق بشر کاملا"درست است موافقم.
ناشناس۲۴۳۲۸۲۴۲۲:۱۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
امریکا و اروپا اگر نمی توانند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهند باید قید برجام را بزنند.
ناشناس۲۴۳۲۸۶۰۲۳:۱۶:۰۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
منظور روسیه تحریم خودش بوده
ناشناس۲۴۳۲۹۵۰۰۳:۲۵:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
قابل توجه آقای شریعمتداری: منظور از لاروف تحریمهایی است که دنیا علیه روسیه اعمال داشته نه علیه ایران!
رضا۲۴۳۲۹۹۷۰۶:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
آقای شریعتمداری هنوز متوجه نشده قضیه چیه ! لاوروف تحریم های روسیه رو میگه نه ایران رو. بیدار شو برادر
ناشناس۲۴۳۳۰۲۶۰۷:۳۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
چ خبر از شکدم ؟
خلیل۲۴۳۳۰۷۸۰۸:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
پیشنهاد آقای شریعتمداری و نزدیکانش را برای مذاکره به وین بفرستید ایشان با دست پر می ازد !؟
ناشناس۲۴۳۳۱۰۸۰۸:۴۷:۵۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بهتر آن است که جناب افروغ از زبان عموم صحبت نکند
ناشناس۲۴۳۳۱۹۷۰۹:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
ما كه خارج از گود هستيم از قبل هم گفتيم كه روسيه با كارت برجام به دنبال اوكراين هست دنبال معامله با غرب هست
ناشناس۲۴۳۳۳۰۲۱۰:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
عبدی بدو از دیوار سفارت برو بالا
ناشناس۲۴۳۳۶۰۲۱۳:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
جناب شریعتمداری امریکا روسیه را تحریم کرده روسیه خواستار رفع تحریم امریکا برای مراوده روسیه با ایران است.
معلم۲۴۳۳۶۳۵۱۳:۳۸:۴۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
جناب شریعت مدار مردم را چی حساب کرده روسیه م خواهد تحریم های امریکا علیه روسیه شامل مرودات ایران وروسیه نشود یعنی برگ برنده روسیه همرا ه با ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  8. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  9. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  10. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین