عین همین وضعیت اوکراین سر خرمشهر ما آمده بود / تصویرهایی نشان می‌دهند که دل آدم کباب می‌شود

گروه فرهنگی الف،   4001213049

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در یک رقابت قدرت در دنیا که قدرتمندان دارند با هم رقابت می‌کنند، زن و بچه از خانه و زندگی خود آواره شدند.

عین همین وضعیت اوکراین سر خرمشهر ما آمده بود / تصویرهایی نشان می‌دهند که دل آدم کباب می‌شود

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در روز مبعث بیان کردند، دو راهبرد برای حرکت اجتماعی جامعه انقلابی ارائه فرمودند.

وی ادامه داد: نکته اول این‌که در روی کره زمین بعد از بعثت پیغمبر اعظم تنها موردی که بعثت رسول‌الله و تجربه بعثت پیغمبر تجدید شد؛ انقلاب مقدس اسلامی و پیروزی این انقلاب بود زیرا در روز بعثت پیغمبر اکرم، تمام جریانات زور و زر و رؤسای قبایل تمام امکانات مادی و شیطانی دوره جاهلیت در مقابل پیامبر ایستادند و مردمی که فاقد هر امکاناتی بودند، آمدند دور ایشان را گرفتند و پیغمبر با این افراد اسلام را بر همه دنیا حاکم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که این قصه درست در انقلاب اسلامی تکرار شد، خاطرنشان کرد: روزی که امام بزرگوار نهضت خود را اعلام کردند، یک نفر بودند، حتی در داخل حوزه علمیه نیز با امام همراه نبودند و می‌گفتند این راه شدنی نیست، در عین حال مردم آمدند دور امام را گرفتند، پای انقلاب ایستادند، جان دادند، جوان دادند و انقلاب کردند.

وی با بیان این‌که این نکته یک راهبرد برای جامعه امروز است که باید مثل مردم زمان پیغمبر عمل کنند، گفت: نکته دوم این‌که اوج عظمت پیغمبر در اسلام، زمانی بود که پیامبر در مدینه حکومت تشکیل دادند، تا پیامبر حکومت تشکیل ندادند مورد تهاجم و تجاوز بودند، مسلمانان اذیت و آزار می‌شدند تا مجبور به هجرت به حبشه شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: آن‌هایی که می‌گویند دین از سیاست جداست، در مقام دین‌داری خود تنها به خواندن زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می‌کنند و کاری به نظام و انقلاب ندارند، یا پیامبر را نشناختند و یا به پیامبر واقعی ایمان نیاوردند.

وی با تأکید بر این‌که پیامبر در برابر جاهلیت آن زمان قیام کردند و انقلاب ما نیز در برابر جاهلیت کنونی این کار را انجام داد، افزود: این جاهلیت یک جاهلیت جهانی است که جهان را گرفته و قدرت‌های استکباری جاهلیت مدرن را تشکیل داده‌اند، جاهلیت امروز از جاهلیت عرب‌های جاهل آن روز مکه خیلی بدتر، ناپاک‌تر و غیر انسانی‌تر است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به قتل‌عام مردم به دست صاحبان قدرت و ثروت، تصریح کرد: برای تسلط بر دنیا در جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها آدم را قتل‌عام کردند و امروز می‌بینید در مرتبه‌ای که می‌خواهند کدخدای دنیا شوند، چه جنایت‌هایی می‌کنند، چقدر بحران‌سازی می‌کنند و چقدر انسان‌ها را به جان هم می‌اندازند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در اوکراین، خاطرنشان کرد: قضیه اوکراین را نگاه کنید، مطلب ساده نیست، تصویرهایی که نشان می‌دهد آدم دلش کباب می‌شود، هر دین و مذهبی دارند زن جوان بچه‌اش را در آغوش گرفته، صدای انفجار بلند می‌شود، خون روی زمین ریخته و خانه‌ها خراب شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ۶۰۰ هزار نفر آدم سر زمستان در برف و یخ در نقطه سردسیر دنیا از خانه و زندگی خود آواره شدند، کجای جاهلیت عربی این را داشت که ۶۰۰ هزار نفر آواره شوند؟ در یک رقابت قدرت در دنیا که قدرتمندان دارند با هم رقابت می‌کنند، زن و بچه از خانه و زندگی آواره بشوند.

وی، اسلام را راه براندازی این جاهلیت از دنیا دانست و گفت: آن‌طور که پیامبر جامعه جاهلیت را براندازی کرد، ما نیز باید با اسلام این فساد را در دنیا از بین ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هشت سال جنگ نابرابر را به ما تحمیل کردند، همه دنیا دست به دست هم دادند تا ما را نابود کنند اما از خانواده مناطق جنگی ما یک خانواده به بیرون کشور نرفت، مردم آنان را شهرهای خودمان پناه دادند، روزی که دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد، لوله توپ و خمپاره نداشتیم اما مردم و جوانان ما مردانه آمدند وسط و مقابل دشمن ایستادند.

وی اضافه کرد: در اوکراین دارید می‌بینید با هواپیما و موشک حمله کردند و سربازان آمدند، عین همین وضعیت اوکراین به سر خرمشهر ما آمده بود، خدا رحمت کند محمد جهان آرا را، یک آقا پسر جوان ۲۰ و چند ساله، نه جوانی که تجربه جنگ داشته باشد خرمشهر را جمع کرد و با یک تفنگ ایستادند و چهار ماه دشمن را با تانک‌ها و امکانات تسلیحاتی مدرن پشت دروازه‌های شهر متوقف کردند و نگذاشتند جلو بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به جوانان گفت: ما چنین جوانانی داشتیم که این‌طور مردانگی نشان می‌دادند، این انقلاب به دست شما افتاده، حالا شما دنبال این هستید که کجا تار کمتر زدند، کجا تار بیشتر زدند؟ چند ماه آبادان در محاصره دشمن بود و بعد رزمندگان لشکر ثامن‌الائمه از این شهر بلند شدند رفتند به آبادان و حصر آبادان را شکستند، این‌ها نمونه‌های بی‌نظیر در دنیا است.

وی بیان کرد: امروز ببینید بر سر اوکراین چه آمد و به سر خرمشهر چه آمد اما ما ایستادیم و همه دنیا ما را تحریم کردند، یک نفر به ما کمک نکرد حتی یک نفر نگفت در آبادان به شما ظلم می‌کنند، حرفش را هم نزدند، بچه‌های ما ایستادند، از انتهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و روستاهای مشهد مردم نان می‌پختند برای رزمندگان می‌بردند به جبهه تا پشتیبان لشکر باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین‌انداز است و دشمن ما نابود و بدبخت شده و اثری از اسمش هم نمانده، این اسلام است، این دین است، اگر اسلام حاکم شود، اینطور اتفاق می‌افتد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین