مرحله نهایی مذاکرات لغو تحریم هنوز شروع نشده است

گروه سیاسی الف،   4001213036

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ گفت: واقعیت این است که مرحله نهایی مذاکرات هنوز شروع نشده و نمی‌توانیم با فضاسازی‌های به وجود آمده همراه شویم.

مرحله نهایی مذاکرات لغو تحریم هنوز شروع نشده است

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فضاسازی‌های مقامات و رسانه‌های غربی مبنی بر حتمی بودن توافق ایران با 1+4 در وین، اظهار داشت: از ابتدای مذاکرات وین ۷ که بعد از تشکیل دولت سیزدهم ادامه پیدا کرد، نوعی عملیات روانی و رسانه‌ای مرحله ای را در ۴ ماه گذشته مشاهده می‌کنیم.

* غربی‌ها به دنبال مدیریت فضای داخلی اقتصاد ایران هستند

وی با تاکید بر اینکه در هریک از مراحل زمانی مذاکرات مذکور طرف غربی تلاش کرده‌اند که به گونه‌ای فضای داخلی ایران و به ویژه حوزه اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده و آن را مدیریت کنند، تصریح کرد: از یاد نمی‌بریم که در روزهای نخست حضور تیم مذاکره کننده ایرانی در وین، یک فضاسازی آغاز شد که جمهوری اسلامی ایران برای عدم توافق به وین آمده است.

وی افزود: بلافاصله بعد از آن فضا سازی، یک فضاسازی روانی و رسانه‌ای صورت گرفت که تیم جمهوری اسلامی نامتعارف بوده و تعداد زیادی از افراد ایرانی در هتل کوبورگ حاضر هستند و این افراد بی‌مورد به وین سفر کرده‌اند. بعد از مدتی مشاهده می‌کنیم که آنها در این سلسله عملیات خود شرایطی را پدید می‌آورند که بتوانند میز مذاکره را به شیوه های مختلف تحت تاثیر قرار داده و واقعیات را به صورت قلب شده انعکاس دهند.

عملیات روانی علیه سفرهای باقری به تهران

صدرالحسینی با بیان اینکه در هر مرحله از مذاکرات که بنا بر ضرورت مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی برای گرفتن نظرات تهران به ایران سفر می کرد، این عملیات روانی و رسانه‌ای مجدداً شروع به سمپاشی کرده، بیان داشت: تلاش می کردند که با دروغ پراکنی اعلام کنند مذاکرات به بن‌بست رسیده و تیم مذاکره کننده ایرانی میز مذاکرات را ترک کرده است.

وی افزود: در تداوم این اقدامات، بعد از مدتی سوءاستفاده از مصاحبه با اشخاص مختلف که پشت میز مذاکره از جانب کشورهای مختلف حاضر هستند، یکی دیگر از مراحل این تخریب مذاکرات بود که مطالب و موضوعاتی را با تفسیرهای گوناگون مثلاً از آقای اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات بیان نموده و به گونه‌ای غیر واقعی فضای مذاکرات را تخریب می کردند.

غرب می‌خواهد افکار ایرانیان را مورد هدف قرار دهد

این کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به اینکه در مرحله آخر هم مشاهده می‌کنیم که برای چندمین بار می‌گویند ضرب الاجل غربی‌ها به نتیجه رسیده و باید هرچه زودتر به مذاکرات خاتمه بدهیم، گفت: در تلاش هستند که اذهان ایرانیان را به گونه‌ای مورد هدف قرار دهند تا شاید بخشی از اهداف تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی که رسیدن به منافع ملی جمهوری اسلامی هست را تحت تاثیر قرار دهند.

* عکس یادگاری برای انحراف افکار عمومی

صدرالحسینی ادامه داد: در چند روز گذشته حتی با گرفتن عکس‌های یادگاری توسط تیم فرانسوی سعی و تلاش می‌کنند که مذاکرات را تمام شده قلمداد کنند و به شکلی جدید اهداف خود را پیگیری کنند.

صدرالحسینی تاکید کرد: واقعیت امر این است که همان‌گونه که در طول چهار ماه گذشته مشخص است، تیم مذاکره کننده ایرانی با یک نقشه راه کاملاً روشن و با دست پر همراه با دو سند کاملاً کارشناسی شده غیرقابل خدشه و بدون هیچ تعجیلی در این مذاکرات شرکت کرده و رفتار و حرف‌های تیم مذاکره کننده ایرانی نشان از این دارد که این تیم دارای اهداف مشخص و روحیه بسیار بالا برای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران است.

تاثیرگذاری منفی بر اصل مذاکرات و اقتصاد ایران؛ دو هدف فضاسازی غربی‌ها

وی افزود: از این رو می‌توان گفت که این مرحله نیز جزو مراحلی است که طرف‌های غربی به دنبال تاثیرگذاری بر روی اصل مذاکرات و فضاسازی منفی بر روی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه این نکته درست است که همه طرف‌های مذاکره کننده موضوع نزدیک شدن به مرحله نهایی را مطرح می‌کنند ولی صدور بیانیه رسمی و امضای توافقنامه با حضور همه طرف‌های مذاکره کننده در مقابل چشمان خبرنگاران بین المللی مرحله نهایی خواهد بود.

مرحله نهایی مذاکرات هنوز شروع نشده است

وی تصریح کرد: با این حال واقعیت امر این است که این مرحله نهایی هنوز شروع نشده و نمی‌توانیم با فضاسازی‌های به وجود آمده همراه شویم ولی ضمن تایید اینکه ما در مراحل آخر مذاکرات هستیم باید بر این مسئله تاکید کنیم که هنوز به مرحله انتهایی نرسیده‌ایم؛ پس با صبر و استقامت دیپلماتیک باید این مرحله را نیز پشت سر بگذرانیم و همانگونه که مقامات مسئول در این حوزه بارها گفته‌اند، «یا همه مسائل باید به اتمام برسد و یا آنچه که تاکنون به اتمام رسیده پایان یافتن مذاکرات محسوب نمی شود».

 پایان مذاکرات با اخذ تضمین‌های معتبر همراه خواهد بود

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه این پایان مذاکرات با اخذ تضمین‌های معتبر همراه خواهد بود، بیان داشت: موارد و موضوعاتی که داشتیم چهار مورد و مشخص بود که اول رفع تحریم‌ها، دوم استفاده صلح آمیز از صنعت و فناوری بومی هسته ای، سوم تضامین لازم، و چهارم راستی آزمایی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین