ادامه پروازهای فوق العاده تا بازگشت همه ایرانیان مقیم اوکراین از لهستان

گروه سیاسی الف،   4001210039

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: همه هواپیماهای ایرانی به ویژه شرکت هواپیمایی ایران ایر متعلق به همه ایرانیان است. بنابراین برای انتقال ایرانی های مقیم اوکراین و بازگشت آنها به کشور تعهد اجتماعی داریم و هر تعداد پرواز نیاز باشد برای این کار انجام خواهیم داد.

حسن خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه انتقال ایرانیان مقیم اوکراین و بازگشت آنها به کشور یک تعهد اجتماعی داریم که در واقع آن را به صورت رسمی هم اعلام کردیم چرا که صنعت هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا این هم وطنان به خانواده‌های خود ملحق شوند.

وی افزود: در این راستا چند نهاد دولتی متولی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوان این اتفاق را رقم زد چراکه در هر صورت جان هم وطنان از همه چیز مهمتر است و در شهرهای مختلفی در اوکراین هستند که باید روشی وجود داشته باشد که بتوانند خودشان را به مرزی برسانند و در این مسیر از جنگ و آسیب‌های احتمالی آن نیز در امان باشند.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسئله بعدی هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها است و همچنین با وزرات امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی در ارتباط بوده که هم اکنون همکاری و هماهنگی بسیار نزدیکی در این زمینه به وجود آمده است. بر اساس تحلیل وزارت امور خارجه به این نتیجه رسیدیم که ایرانیان مقیم اوکراین بهتر است برای خروج از این کشور و بازگشت به ایران به لهستان بروند تا آنها را از ورشو بتوانیم به کشورمان بازگردانیم اما اینکه چگونه خودشان را به لهستان برسانند کاری است که وزارت امورخارجه هماهنگی‌های آن را انجام داده و مسیر را هموار کرده است.

خوشخو تاکید کرد: هر تعداد پروازی که برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور یا دیگر همسایگان اوکراین مانند لهستان، مجارستان و غیره نیاز باشد برنامه ریزی کرده و آن را در دستور کار خود قرار می دهیم چرا که جزو وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است. در همین زمینه قرار بود اگر نتوانیم با لهستان به توافق برای بازگرداندن ایرانیان برسیم از طریق کشور دیگر این کار را انجام دهیم اما خوشبختانه لهستان به سرعت با ما همکاری کرد و هر تعدادی پرواز نیاز باشد مجوز آن را از ورشو به تهران خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه آمادگی انجام هر تعداد پروازی که وزارت امور خارجه از طریق سفارت هایش به ما اعلام کند، را داریم، گفت: ایرانی های مقیم نگرانی در این زمینه نداشته باشند، چرا که ما همه تلاش خودمان را انجام می دهیم و همه ایرانیان باید بدانند که همه هواپیماهایی که در ایرلاین های ایرانی فعالیت می کند به ویژه هواپیماهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه هموطنانمان چه داخل و چه خارج از ایران است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور یا هر کشور دیگری هیچ محدودیتی از نظر تعداد پرواز و مبدا و مقصد ندارد، اظهار کرد: به محض این که آسمان اوکراین امن شود آمادگی این را داریم که به این کشور پرواز کنیم و بتوانیم هموطنان خودمان را به ایران بازگردانیم اما از زمان وقوع حادثه برای هواپیمای اوکراینی و سقوط آن در حوالی فرودگاه امام خمینی یعنی از حدود دو سال گذشته تا کنون، هیچ پروازی به اوکراین نداشتیم اما بعد از برقراری امنیت در اوکراین اگر این کشور مجوز بدهد، می توانیم به کی‌اف پرواز کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین