معجزه زنده ماندن کودک ربوده شده پس از شش روز درون چاه ۴۰ متری

گروه حوادث الف،   4001210025

۲۸ بهمن ماه یک کودک ۶ ساله‌ای در کرمان توسط فردی دزیده و درون چاهی ۴۰ متری پرتاب شد که با پیگیری‌های قاضی رسیدگی کننده به پرونده این کودک بعد از ۶ نجات پیدا کرد.

معجزه زنده ماندن کودک ربوده شده پس از شش روز درون چاه ۴۰ متری

به گزارش میزان روز ۲۸ بهمن ماه بود که فردی در استان کرمان یک کودک ۶ ساله را به بهانه خرید دوچرخه برای وی و به انگیزه سرقت، به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرد.

سرانجام بعد از ۶ روز با انجام اقدامات شبانه‌روزی قضایی و ظرفیت‌های پلیس آگاهی استان، این کودک ۶ ساله از درون چاه 40 متری زنده بیرون آورده شد.

تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی قاضی کرمانی که مسئولیت این پرونده را برعهده داشت، منجر به گشودن گره پرونده و شناسایی متهم و  در نهایت نجات کودک شش ساله شد.

به همین دلیل به سراغ قاضی یعقوب احمدی، مسئول رسیدگی به این پرونده رفتیم تا جزییات ماجرا را از خود وی جویا شویم.

روایت میزان از آدم ربایی و معجزه زنده ماندن کودک شش ساله درون چاه ۴۰ متری/ پیگیری‌های قاضی کرمانی کودک کار را از مرگ حتمی نجات داد/ برای شناسایی رباینده بیش از ۱۰۰ دوربین چک شدقاضی احمدی درباره جزئیات این حادثه بیان کرد: خانواده کودک در ابتدای حادثه گمان می‌کردند فرزندشان، جایی رفته و شب بر می‌گردد، اما شب حادثه که کودک به خانه بازنگشت، موضوع را به کلانتری محله اطلاع داده و از آنجا به پلیس آگاهی گزارش شده است.

یعقوب احمدی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از ماجرا، شخصا در صحنه حضور یافته و با همراهی مامور دایره ویژه قتل آگاهی به صورت میدانی به بررسی جوانب این موضوع پرداختیم.

مسئول پرونده ادامه داد: در جریان بررسی‌های تخصصی وجود یک دوربین راهگشا شد و نشان داد حدود ساعت ۱۱ روز حادثه، مردی به سراغ کودک آمده و پس از صحبت با کودک، دست او را گرفته و با خود برده است.

احمدی خاطرنشان کرد: برادر بزرگتر کودک ربوده شده نیز در نزدیکی محل استقرار کودک در یک مغازه شاگرد بوده است که کودک، سعی کرده بود رفتنش را به برادر خود اعلام کند، اما وی در زمان حادثه در محل کار خود حضور نداشته است.

وی گفت: بررسی تخصصی دوربین‌های مداربسته ادامه یافت و در حالی که ۷۲ ساعت از ربوده شدن کودک می‌گذشت، مشخص شد که رباینده تلاش کرده کودک را از محل‌های امن و نقاط فاقد دوربین و کم تردد عبور داده و با خود ببرد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به شگرد‌هایی که رباینده برای جلوگیری از شناسایی شدن به کار بسته و در مواردی منجر شده بود که کار رهگیری وی بسیار دشوار شود، اظهارکرد: با همراهی بسیار خوب مردم موفق شدیم بالغ بر ۱۰۰ دوربین را چک کرده و در نهایت مسیر عبور متهم را در حالی که دست کودک را در دست داشته شناسایی کرده و در ادامه با اقدامات قضایی، فنی و پلیسی شناسایی کنیم.

شناسایی متهم با کمک دوربین‌های مدار بسته

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در ادامه گفت: با شناسایی متهم پرونده و با صدور دستورات قضایی لازم و به کارگیری نیرو‌های تخصصی مربوطه، متهم در ساعت حدود ۲۰ پنجمین روز مفقودی کودک، شناسایی شد و سپس با هماهنگی‌های لازم، در سیستم انتظامی سابقه و عکس وی به دست آمد و مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده است.

احمدی گفت: بلافاصله دستور قضایی لازم برای ورود نیرو‌های امنیتی و تخصصی مربوطه در شهرستان مربوطه برای ردیابی متهم را صادر کرده و شخصا موضوع را پیگیری کردم.

وی گفت: در نهایت ورود وی به مخفیگاهش در ساعت اولیه شب ششمین روز مفقودی کودک و سومین روز ارجاع پرونده به شعبه ویژه قتل گزارش شد.

دستگیری متهم با ورود بازپرس ویژه قتل استان کرمان

وی ادامه داد: بلافاصله با شناسایی محل اختفای متهم و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه خود، به همراه تیم ویژه قتل پلیس آگاهی به شهرستان مذکور عزیمت کرده و درنهایت متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد.

قاضی احمدی افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما  در نهایت پس از مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود.

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه کودک درون چاهی در منطقه‌ای صعب العبور که امکان تردد با خودرو وجود نداشت پیدا شد، یادآور شد: بلافاصله پس از دستگیری متهم و اقرار وی به ربودن کودک و انداختن وی در درون چاه، براساس دستورات قضایی، تیم‌های تخصصی با فرضیه کشته شدن کودک به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد بود که به محل وقوع جرم رسیدیم و کودک در درون چاه بلافاصله پس از شنیدن صدای نیرو‌های حاضر در صحنه، شروع به صدا زدن کرد و آنجا بود که معجزه زنده ماندن کودک شش ساله پس از شش روز در درون چاه ۴۰ متری برای من روشن شد.

سرقت انگیزه متهم برای آدمربایی

رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه متهم پرونده تاکنون چندین مرحله تحت بازجویی قرار گرفته، ادامه داد: او در اظهارات این فرد انگیزه‌اش از انجام این کار را سرقت عنوان کرده است.

هرگونه آزار و اذیت کودک در دست بررسی است

بازپرس پرونده ادامه داد: در بازپرسی‌های انجام شده از متهم و نیز در سوال از کودک تاکنون موضوع آزار و اذیت وی نیز تائید نشده است، اما این موضوع به صورت ویژه توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است و منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم.

بازبینی فیلم‌های بیش از ۱۰۰ دوربین مداربسته برای پیدا کردن کودک

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه برای کشف سرنخ این پرونده بیش از ۱۰۰ دروبین مورد بازبینی قرار گرفت، اظهار داشت: همراهی مردم بسیار تاثیرگذار بوده؛ چرا که برای بازرسی دوربین‌ها و کشف سرنخ پرونده‌ها باید به منازل یا محل کسب آن‌ها به عنوان حریم شخصی شان مراجعه می‌کردیم و مزاحم روال عادی زندگی و شغل آن‌ها می‌شدیم، اما همراهی بسیار خوبی داشتند و در نهایت نیز گره این پرونده با همت و همراهی مردم باز شد و داود شش ساله به آغوش خانواده خود بازگشت.

پیگیری‌های مجدانه قاضی احمدی، با تقدیر رئیس کل دادگستری و دادستان استان همراه شد و طی مراسمی از این قاضی تقدیر بعمل آمد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین