بهداد سلیمی: وزنه برداری به ته دره سقوط کرده است/ وزیر زودتر تعیین تکلیف کند

گروه ورزشی الف،   4001203092

قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: وزنه برداری سقوط بزرگی به ته دره داشته و از وزیر درخواست دارم زودتر تکلیف فدراسیون را تعیین کند.

بهداد سلیمی: وزنه برداری به ته دره سقوط کرده است/ وزیر زودتر تعیین تکلیف کند

بهداد سلیمی در گفت وگو با ایسنا در مورد بلاتکلیفی فدراسیون تصریح کرد: وزیر دو ماه پیش حکمی را  صادر کرد که باعث شد تا حدودی کل خانواده وزنه‌برداری به آینده این رشته امیدوار شوند. به هر حال اتفاق بزرگی برای قهرمانان، پیشکسوتان، روسای هیات ها و داوران بود و کورسوی امیدی روشن شد. متاسفانه ماجرا آنطور که باید، پیش نرفت و امیدوارم که آقای وزیر هرچه زودتر وزنه‌برداری را تعیین تکلیف کند. به هر حال وزنه‌برداری رشته‌ای است که برای بازی‌های آسیایی روی مدال های آن حساب شده است.

او ادامه داد: اگر خیلی زودتر تعیین تکلیف می‌شد شرایط بهتر بود با این حال هنوز دیر نیست. وزنه برداری سقوط بزرگی به ته دره داشته و این را  کیفیت رکوردها در لیگ و سطح مدال‌آوری در مسابقات بین المللی و تعداد مدال هایی که در المپیک گرفتیم، نشان می دهد. به عنوان یکی از اعضای خانواده وزنه برداری این درخواست را از وزیر دارم که هر چه زودتر فدراسیون تعیین تکلیف شود تا بیشتر از این شاهد سقوط وزنه‌برداری نباشیم.

سلیمی در مورد اینکه به نظر می رسید سطح رکورد ها در لیگ خیلی ایده‌آل نبود و حتی در دسته فوق سنگین رکوردهای پایینی به ثبت رسید، گفت: چند سال پیش اگر کسی در دوضرب رکورد ۲۴۰ کیلوگرم را می زد، بعد از من، بهادر مولایی، سجاد انوشیروانی و رشید شریفی قرار می‌گرفت اما در مسابقه روز گذشته، وزنه بردار  با رکورد ۱۷۲ کیلوگرم یک ضرب و ۲۱۱ کیلوگرم در دوضرب قهرمان شده است. آقای مرادی شش سال رئیس فدراسیون بوده و الان باید پاسخگو باشد که چرا از آن سطح رکوردهای خوب به چنین رکوردهایی رسیده ایم. به نظرم آقای وزیر باید جواب بخواهد و اگر جلسه ای در این مورد می گذارد، چند کارشناس وزنه برداری باشند که آقای مرادی را به چالش بکشانند. 

او در مورد اینکه تیمش با وجود تلاش هایی که از هفته اول نخست برای کسب عنوان قهرمانی داشت، در نهایت به نایب قهرمانی رسید، بیان کرد: تعداد مصدومیت‌هایی که در تیم ملی به وجود آمد باعث شد که تیم های حاضر در لیگ متضرر شوند و اکنون آقای برخواه سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی این مساله باشد. من به عنوان یکی از مربیان تیم‌های حاضر در لیگ که از این مساله ضرر زیادی دیده از آقای برخواه جواب می خواهم که این چه نوع مدیریت و مربیگری بوده که ملی پوشان زیادی مصدوم شده اند؟

او ادامه داد: پنج ملی پوش در تیم من حضور داشتند که همه آنها مصدوم بودند. غیر از تیم من در تیم‌های دیگر هم ملی‌پوشان مصدوم وجود داشت. حسین سلطانی که عضو تیم ملی حفاری بود و در لیگ اوت شد، از آرنج در تیم ملی آسیب دیده بود.  آیت شریفی و مرتضی بیگلری را به خاطر مصدومیت در فینال لیگ نداشتیم. امیر عزیزی هم از ناحیه آرنج همچنان مصدوم بود. ایوب موسوی هم به دلیل مصدومیتی که داشت آن چنان نتوانست آماده باشد. محمد زارعی هم به دلیل مصدومیت در هفته اول وزنه نزد و در دو هفته دیگر هم تا جایی که می توانست وزنه زد اما پنجم شد. هیچ سالی ندیدم که این تعداد ملی پوش داشته باشیم. 

سلیمی با اشاره به اینکه تیم را برای کسب عنوان قهرمانی بسته بود، گفت: من به مدیرعامل باشگاه تعهدی دادم که اگر هزینه کند، تیمش قهرمان می‌شود اما اکنون باید خودم هم پاسخگوی تعهدم باشم که چرا تیم قهرمان نشده است و این به دلیل عملکرد آقای برخواه بوده است. چون ملی‌پوشان دست من نبودند که آنها را تمرین دهم و مصدوم شوم و الان باید برخواه جوابگو باشد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین