سخنگوی دولت: دولت میز مذاکره را ترک نمی‌کند امّا به دنبال خنثی کردن تحریم است

گروه سیاسی الف،   4001203053

سخنگوی دولت، با اشاره به رکوردشکنی دولت سیزدهم در فروش نفت گفت: هرگز میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد اما دولت برای خنثی سازی تحریم ها اقداماتی انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت: دولت میز مذاکره را ترک نمی‌کند امّا به دنبال خنثی کردن تحریم است

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه (3 اسفند ماه) در نشست خبری، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر، اظهار داشت: دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور و همچنین شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، جزو اهداف سفر رئیس جمهور در این سفر بوده است.

15 سفر استانی در مدت پنج ماه بی نظیر است

وی با بیان اینکه حدود ۶ ماه از دولت مردمی می‌گذرد، افزود: یکی از مهمترین وعده های دولت مردمی تغییر گفتمان دولت بود که مردم در گفتمان دولت وارد شده‌اند و همچنین در پنج ماه گذشته ۱۵ سفر استانی انجام شد که در این مدت کم، بی‌نظیر بوده است.

سخنگوی دولت گفت: در این دولت، تعامل مجلس با دولت بیشتر از گذشته شد که نمونه آن برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس و همچنین شرکت در جلسات مجلس بوده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در این دولت مسئولان پای کار حل مشکلات مردم بوده‌اند و همواره در میدان عمل حضور داشته‌اند.

اکنون هم نفت می فروشیم و هم درآمدش به کشور وارد می شود

وی با اشاره به اقدامات دولت، تصریح کرد: در فروش نفت به اذعان رسانه های خارجی در این چند سال رکورد شکنی هایی صورت گرفته است و منابع آن هم وارد کشور شده است این در حالی است که هرگز میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد اما دولت برای خنثی سازی تحریم ها اقداماتی انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این دولت دیپلماسی منطقه ای جزو اولویت‌های دولت بوده که در این مدت سفرهای منطقه ای رییس‌جمهور را شاهد بودیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از محورهای عملکرد دولت مردمی است، بیان داشت: دولت توسعه زیرساخت های الکترونیکی را به منظور کاهش و مقابله با فساد به عنوان اقدام راهبردی پیگیری کرده است همچنین ضرب الاجل آزادسازی حریم دریاها هم اقدام روشن در مقابله با قانون شکنی بوده و بدون تبعیض با آن برخورد شده است. 

وی ادامه داد: شناسایی  ۷۰۰ حساب بانکی فعال غیرمجاز ارزی هم از جمله اقدامات در حوزه مبارزه با فساد است و امروز مردم اثر ثبات در بازار ارز را می بینند و همچنین ۱۷ میلیارد دلار معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان هم با محوریت بخش خصوصی در ۴۸ طرح بزرگ صنعتی اجرا شد. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مصمم است روند اداری و کاغذبازی خسته کننده  را اصلاح کند، تصریح کرد: در این راستا ۳۳۰ کسب و کار خانگی با اعلام و ثبت در درگاه مربوطه مجاز به فعالیت شدند که حرکت قابل تقدیری است.

بهادری جهرمی ادامه داد: هماهنگونه که دولت در آزادسازی سواحل مصمم بودن را نشان داد در حوزه تسهیل کسب و کار هم این رویه ادامه دارد اما پیش‌تر هم اعلام شده است که برخی مشکلات اقتصادی مزمن است و نیاز به اقدامات زمان‌بر دارد.

وی تاکید کرد: با این حال اقدامات مهمی نظیر آغاز عملیات اجرایی 48 پروژه بزرگ صنعتی با دستور رئیس جمهور در 13 استان به ارزش 500 هزار میلیارد تومان با محوریت بخش خصوصی که 11 میلیارد دلار صادرات یکی از عواید این پروژه ها است، صورت پذیرفته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال فارس درباره علت پس گرفتن لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مجلس و همچنین زمان ارسال لایحه جامع حقوق و مزایای کارکنان دولت به مجلس، اظهار داشت: نگاه دولت، جامع نگری و عدالت محوری در توزیع منابع موجود در بین بخش های مختلف مردم است.

وی افزود: از این رو  دولت باید اعتبارات موجود را متناسب و متوازن بین همه بخش های مختلف مردم توزیع کند و خواسته اقشار مختلف جامعه را با توجه به خواسته های بر حقشان و منابع موجود عملیاتی کند.

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه برخی از لوایح در ماه ها و روزهای پایانی دولت قبل بدون کار کارشناسی شده و جامع نگری کافی و بدون پیش بینی منابع پایدار برای پاسخگویی به این نیازها تقدیم مجلس شده بود که این لوایح دوباره نیازمند بازنگری مجدد به منظور پیش بینی منابع پایدار کافی و همچنین جامع نگری در این لوایح است.

بهادری جهرمی با اشاره به لایحه جامع حقوق و مزایا، تصریح کرد: رییس جمهور به معاونت امور اداری و استخدامی دولت دستور دادند لایحه جامعی را در این زمینه تهیه و تدوین کند و حدود دو هفته پیش گزارش اولیه آسیب شناسی وضعیت موجود از سوی کار گروهی با محوریت سازمان امور استخدامی تشکیل شده بود به رییس‌جمهور ارائه شد و به زودی پس از نهایی شدن آن به مجلس ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های مهم دیگر مانند بهداشت و زنان نیز اقدامات شایسته زیادی صورت گرفته که بخشی از آن خبررسانی شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ارز ترجیحی یک سیاست اقتصادی ناکارآمد بوده و هست، تاکید کرد: استمرار آن یعنی استمرار تورم سرسام آور سه سال اخیر. یعنی استمرار رانت. یعنی استمرار هدر رفت منابع ارزی کشور از این رو دولت برای هزینه کرد آن راهکارهای جایگزینی را به مجلس ارائه کرده است.

وی ادامه داد: هنوز این مورد تصویب و قطعی نشده. تمام مسئولان دولتی مرتبط از جمله رئیس سازمان برنامه بودجه، وزیر کشاورزی، وزیر بهداشت و سایرین روز یکشنبه در مجلس مجدداً موضوع را تبیین کردند. همچنان این موضوع در حال بررسی است و بند مربوط به این مسئله نیز با نظر نمایندگان محترم دیروز به کمیسیون بازگشت. منتظر نظر نهایی مجلس هستیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه در مورد معایب ارز ترجیحی بین دولت و مجلس و سایر بخش ها اتفاق نظر وجود دارد. اختلاف در مورد راهکار جایگزین است که امیدواریم بهترین شیوه به نفع مردم تصویب شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه چنانچه دولت مکلف به استمرار این سیاست در سال آینده شود باید منابع کافی در حدود ۱۸ میلیارد دلار تامین شود و دولت نیز طبق  قانون اقدام به توزیع منابع خواهد کرد، تاکید کرد: مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند موضوع مهم باقیمانده که منتظر تصمیم گیری طرف مقابل و اراده واقعی آنها برای رفع تحریم ها هستیم

وی افزود: هر نوع تحریمی که با تعهدات طرف مقابل و انتفاع اقتصادی ایران از این توافق ضربه بزند باید لغو شود. رویکرد دولت از ابتدا گره نزدن زندگی روزمره مردم به مذاکرات بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه موضوعات ملی را باید متوازن و به اندازه سهم و اهمیت خودش پیش برد تاکید کرد: آثار این رویکرد در دیپلماسی منطقه ای و فروش نفت و بازگشت ارز و تجارت خارجی دیده شده که البته متاسفانه در گذشته نسبت به مذاکرات بزرگنمایی شده بود

بهادری جهرمی بیان داشت: ایران نیز یکی از فعال ترین اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گازی  بوده به گونه ای که دبیر کل این سازمان دو دوره از عمر ۱۰ ساله آن از ایران انتخاب شده است. ( دو دوره دیگر نیز دبیر کل از روسیه بوده است.

وی ادامه داد: در دولت مردمی توجه ویژه ای به این مجمع شده و برنامه‌ای برای فعال سازی آن ترتیب داده شده است حضور شخص رئیس جمهور در این اجلاس نشان دهنده اهمیت این مجمع برای دولت مردمی است همچنین ایران پیشنهادات موثری را برای افزایش سطح همکاری های اعضا ارائه کرده است.

سخنگوی دولت بیان اینکه از صداوسیما و دیگر رسانه ها بابت پیگیری در خصوص آزادسازی سواحل تشکر می کنم و از نهادهای نظامی و انتظامی و سایر بخش های حکومتی همکاری خوبی داشتند، تاکید کرد: قریب به ۹۹ درصد سواحل که در اختیار دستگاههای اجرایی بود آزادسازی شده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دو دسته از اماکن که درصد آنها به یک درصد هم نمی رسد  هنوز آزاد سازی نشده است که بخشی نیازمند احداث تاسیسات است که با هماهنگی معاونت اجرایی رئیس جمهور آزاد می شوند.

وی افزود: بخشی هم در اختیار شهروندان است که  نیازمند روال قانونی است که دستگاه قضا هم در این زمینه همکاری لازم را دارد.

سخنگوی دولت با اشره به جشنواره فیلم فجر، گفت: متن جشنواره فجر اثر فاخر و برگزیده موقعیت مهدی، تکریم شهدای مقاومت و شهدای ترور و تجلیل از همسران شهدا بود که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بود.

وی افزود: یک حاشیه کوچک هم سخن اشتباهی فردی بود که عذرخواهی کرد و با واکنش به موقع وزارت ارشاد و تذکر روحانیت محترم مواجه شد از این رو حاشیه‌ها نباید روی متن جشنواره فجر امسال اثر منفی بگذارد و سایه بیاندازد و خطای فردی نباید به جامعه هنری تسری داده شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه همه ارکان دولت باید کرامت خبرنگاران را سرلوحه اقدامات خود انجام دهند، تاکید کرد: پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌ زیست در  ارومیه، جزئیات آن  باید از دستگاه قضا پیگیری شود.

وی افزود: دولت و ذینفعان خصوصی پیگیری می کنند و مسببان باید سهم کوتاهی خودشان در بروز این حادثه ناگوار را پرداخت کنند .

بهادری جهرمی گفت: زیرساخت‌های اینترنت ثابت که در سال‌های قبل توسعه پیدا نکرده، توان پاسخگویی به نیاز امروز شهروندان را ندارد.. مطابق استاندارهای جهانی ۷۰ درصد استفاده مربوط به اینترنت ثابت و ۳۰ درصد مربوط به اینترنت همراه است.

سخنگوی دولت گفت: این روند اکنون در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت ثابت، برعکس و باعث شده اینترنت همراه هم با کندی‌هایی مواجه شود. علاوه بر این، مجازی شدن مجدد کلاس‌ها و شیوع دوباره کرونا باعث افزایش استفاده از خدمات اینترنتی شده است.

وی تصریح کرد: دولت در همین مدت اقدامات مهمی برای بهبود زیرساخت‌های اینترنت ثابت انجام داده تا مردم بتوانند از حق شهروندی خود در برخورداری از اینترنت باکیفیت برخوردار شوند.

بهادری جهرمی با اشاره به بازار خودرو، گفت: پس از دستور رئیس جمهور در خصوص افزایش کیفیت و تولید خودرو، خودروسازان کشور افزایش تولید داشتند. از خودروهای دپو شده ۵۰ هزار دستگاه تکمیل و وارد بازار شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزیر صمت هم در راستای عرضه سریعتر خودروهای دپو شده و افزایش کیفیت آنها برنامه زمان بندی ارائه کردند، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری هم نیز ، برنامه های توسعه صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازار شب عید، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار مصوبه ای برای تامین میوه شب عید و خرمای ماه رمضان داشت که سازمان تعاون روستایی مکلف به تامین میوه های لازم شد. سقف آن ۷۰ هزار تن بود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بهادری جهرمی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت خرید میوه های شب عید مجموعه بازرسی را مکلف به رسیدگی کرد و فراتر از آن از نهادهای نظارتی دعوت کردند تا بر فرایند تامین میوه نظارت صورت گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه مشارکت عمومی و خصوصی از سوی دولت قبل تقدیم مجلس شد، گفت: طبیعتا ممکن است نقاط ضعف هم داشته باشد و این آسیبها باید مورد بررسی قرار گیرد اما این آسیبها نباید به صورت کلی مانع از اجرای همکاری مناسب بین دولت و بخش خصوصی شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه سفر قطر یک گام تحول آفرین در روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، گفت: این سفر در استمرار دیپلماسی فعال و کارآمد دولت در ارتباط همسایگان با محوریت تامین منافع اقتصادی و توسعه تجارت خارجی و تنوع بخشی به زمینه های همکاری؛ از ترکمنستان تا قطر انجام شده است.

وی ادامه داد: سفر قطر هیچ ارتباطی با مذاکرات وین یا عربستان ندارد. آنها در مسیر خودش در جریان است. از فرصت ها و موقعیت های گذشته برای توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات کشاورزی به قطر به خوبی استفاده نشد

سخنگوی دولت تاکید کرد: تحقق وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در تعامل با همسایگان و بهره مندی از ظرفیت های منطقه ای به منظور بهبود تجارت خارجی و خنثی سازی تحریم ها

وی افزود: انتفاع اقتصادی ایران از توسعه اوپک گازی و ترسیم آینده روشن اقتصادی به واسطه این سفر خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  12. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  17. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  18. اسراییل چه باید بکند؟ 

  19. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  20. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  21. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25.   واکنش فراجا به اقدام تروریستی در سیب و سوران/فطر خونین شهدای راه امنیت در سیستان وبلوچستان

آخرین عناوین