امیری کارت معافیت ندارد ناجا درحال بررسی است/آبی‌ها مقصر سرباز شدن یزدانی و مرادمند هستند!

گروه ورزشی الف،   4001203032

وحید امیری برخلاف ادعایی که مطرح شده کارت معافیت ندارد. این بازیکن به خاطر مسائل تحصیلی تا به امروز معافیت خود را به این بهانه به تعویق انداخته و به نظر می‌رسد این موضوع ابهاماتی دارد که طبق اطلاعاتی که دارم بازرسی ناجا درحال پیگیری است.

امیری کارت معافیت ندارد ناجا درحال بررسی است/آبی‌ها مقصر سرباز شدن یزدانی و مرادمند هستند!

به گزارش «فرهیختگان»، همه چیز از مشمولیت دو مدافع سرباز استقلال آغاز شد. درحالی که استقلالی‌ها معتقدند این دو نفر می‌توانند از راهکارهای قانونی استفاده کنند. هواداران رقیب این امر را منتفی می‌دانند و جالب اینکه حالا استقلالی‌ها می‌گویند اگر دو بازیکن ثابت این تیم به خدمت بروند باید اقداماتی فراهم بشود که بازیکنان پرسپولیسی هم که به خدمت نرفته‌اند در همین برهه زمانی راهی خدمت مقدس سربازی شوند.

روز گذشته پرویز مظلومی عضو هیات‌مدیره آبی‌ها در مصاحبه با «فرهیختگان» در این خصوص تهدید به افشاگری بازیکنان سرباز پرسپولیس کرده و گفته بود اگر به کارهایشان ادامه بدهند ما هم اسامی پرسپولیسی‌های سرباز را اعلام می‌کنیم. درحال حاضر اشاره استقلالی‌ها به صورت مشخص به وحید امیری و مهدی ترابی است و آنها اعتقاد دارند که این دو بازیکن مشمول هستند و به صورت غیرقانونی در پرسپولیس بازی می‌کنند. این درحالی است که ترابی که درباره معافیت او نیز حرف و حدیث‌هایی وجود دارد با توجه به اینکه او در تیم ملی بازی می‌کند، هنوز حدود 3 سال دیگر فرصت دارد تا اگر معاف هم نباشد، اعزام خود را تا 30 سالگی به تعویق بیندازد (هر چند گفته می‌شود این بازیکن توانسته معافیت خود را بعد از جام ملت‌ها بگیرد آن هم درحالی که تیم ملی قهرمان آسیا نشده بود و در معافیت او هم شک و شبهه وجود دارد!) اما درباره وحید امیری که به مرز 33 سالگی رسیده، ماجرا کاملا متفاوت است. او چندی پیش در یک برنامه اینترنتی صحبت‌های سالیان گذشته خود را به نوعی نقض کرده بود تا این شائبه به وجود بیاید که بالاخره این هافبک سرخ‌ها کارت پایان‌خدمت دارد یا خیر. امیری درحالی که عضو تیم نفت تهران بود به برنامه 90 رفت و در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص وضعیت خدمتش گفت هنوز به سربازی نرفته و باید در آینده این کار را انجام دهد اما اخیرا در برنامه 11 مدعی شد که زمان انتقال به تیم گل‌گهر(قبل از حضور در نفت تهران) معافیتش را گرفته است!

سردار باران‌چشمه که اخیرا گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نیز بود، سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد کارت پایان‌خدمت بازیکنان زیادی جعلی بوده و در بین اسامی مطرح شده نام وحید امیری هم دیده می‌شد. او با اشاره به اینکه پس از اطلاع از این موضوع برخی از این بازیکنان را به ملوان و فجر سپاسی و برخی دیگر را به تراکتور فرستاده‌اند به حل و فصل موضوع اشاره کرد اما با رصد سوابق بازی وحید امیری از ابتدای حضورش در فوتبال، مشاهده می‌شود او در هیچ تیم نظامی بازی نکرده است و ظاهرا به خاطر تحصیل توانسته فعلا مشکل را حل کند اما آیا بازیکنان می‌توانند به بهانه تحصیل تا چندین سال خدمت نروند؟

بر همین اساس و درخصوص این ابهامات سراغ یک منبع آگاه در ستادکل نیروهای مسلح رفتیم. وی به «فرهیختگان» گفت: «وحید امیری برخلاف ادعایی که مطرح شده کارت معافیت ندارد. این بازیکن به خاطر مسائل تحصیلی تا به امروز معافیت خود را به این بهانه به تعویق انداخته و به نظر می‌رسد این موضوع ابهاماتی دارد که طبق اطلاعاتی که دارم بازرسی ناجا درحال پیگیری است. برای تاخیر در اعزام دانشجویان نیز زمان خاصی در هر مقطع تحصیلی مشخص است و دیگر نمی‌توان مثل قدیم مثلا برای یک فوق‌لیسانس 10 سال قضیه را طول داد و بعضا این مشکلات در پرونده امیری به چشم می‌خورد.»

همچنین درباره سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مدافع مشمول استقلال که گفته می‌شود نظام وظیفه با تعویق اعزام آنها مخالفت کرده و باید امروز خودشان را معرفی کنند و راهی تیم‌های نظامی شوند نیز این منبع آگاه به «فرهیختگان» گفت: «تمامی کسانی که مشمول می‌شوند می‌توانند از فرصت قانونی برای به تعویق انداختن مشمولیت خود استفاده کنند و این اتفاق قبلا هم رخ داده اما دراین خصوص به نظر می‌رسد یک مقدار استقلالی‌ها خودشان با فضاسازی‌هایی که کردند در به وجود آمدن این جو مقصر هستند و براساس شواهد آنها خودشان این وضع را ایجاد کردند تا کار برای اقدامات بعدی سخت شود. ضمن اینکه باید این اقدامات نیز زودتر پیگیری می‌شد، نه اینکه به روزهای پایانی برسد و کار به مشکل بخورد تا این حساسیت‌ها ایجاد شود.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین