کارت‌بلیت یکساله با شارژ ۴۵۰ هزار تومان برای خبرنگاران در سال آینده

گروه اجتماعی الف،   4001201066

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص کارت بلیت یکساله با شارژ ۴۵۰ هزار تومان در سال آینده برای خبرنگارانی که مجوز ورود به طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، تشکری هاشمی در پایان چهل وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این مصوبات گفت: امروز فرصت شد نرخ کرایه حمل و نقل در بخش مترو و اتوبوسرانی برای سال ۱۴۰۱ در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد خطوط قرمزی برای خودمان در بررسی این مصوبه گذاشته بودیم که یکی از آنها این بود که نگاه به نرخ تورم جاری در کشور نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده‌کنندگان از حمل و نقل عمومی، طبقات متوسط و ضعیف‌تر جامعه هستند که باید این کرایه برای آنها قابل تحمل کند، لذا در بخش مترو ۲۵ درصد و در اتوبوسرانی به صورت متوسط ۲۵ درصد برای افزایش کرایه‌ها، مصوب شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی و مترو برای گروه‌های خاص جامعه تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شد. برای مثال برای کسانی که ۶۵ سال به بالا دارند در قالب طرح منزلت ۹۰ درصد تخفیف، برای معلولان، جانبازان و خانواده معزز شهدا ۱۰۰ درصد تخفیف لحاظ شد. همچنین برای دانش آموزان، دانشجویان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تخفیف ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد، لذا ملاحظات لازم در نرخ‌گذاری این مصوبه مورد توجه قرار گرفت.

تشکری هاشمی با اشاره به این‌که سرویس‌های ویژه‌ای برای حمل و نقل معلولین پیش‌بینی شده است، افزود: معلولینی که از ویلچر استفاده می‌کنند می‌توانند از خودروهای ون مجهز به بالابر برقی استفاده کنند که معادل یک بلیت اتوبوس پرداخت وجه خواهند داشت و اگر از اتوبوس برای سفرهای جمعی استفاده کنند این سفر به صورت رایگان خواهد بود. پیش‌بینی در بخش اتوبوس و مترو این بوده که اگر افراد از بلیت‌های مبلغ‌دار استفاده کنند و کارت‌های شخصی‌سازی شده که برای حفظ حقوق شهروندان است استفاده کنند پنج درصد به متقاضیان در هر بار شارژ تخفیف داده خواهد شد.

وی ادامه داد: کارت‌های شخصی‌سازی شده برای سال آینده به گونه‌ای خواهد بود که اگر هر شهروندی به هر دلیلی کارت خود را گم کند و یا خراب شود سابقه موجود در کارت قابل بازگشت خواهد بود. در بخش حمل و نقل مترویی علی‌رغم این‌که طول خطوط افزایش داشته و گاهی سفرها بیش از ۶۰ کیلومتر پیمایش دارند؛ اما حداکثر تا ۳۰ کیلومتر افزایش نرخ را در نظر گرفته‌ایم یعنی از ۲۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰ تومان برای داخل شهر تهران در نظر گرفته شده و مازاد ۳۰ کیلومتر همچنان همین عدد در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در خط تهران – کرج با توجه به این‌که بسیاری از مسافران تا ایستگاه صادقیه از این خط استفاده می‌کنند و وارد خط تهران نمی‌شوند برای حفظ حقوق این افراد نرخ کرایه خط تهران – کرج به شرط ایجاد سازوکار فنی در مترو ۱۵۰۰ تومان تعیین می‌شد و تا مادامی که این امر محقق نشده از نرخ مصوب شورا که برای تهران و کرج با هم ۲۵۸۰ تومان در نظر گرفته شده استفاده می‌شود. برای خطوط حومه‌ای تلاش می‌کنیم به صورت مستقل نرخ بلیت را تعیین کنیم.

وی در تشریح نرخ بلیت‌های تعیین شده در بخش مترو اضافه کرد: نرخ کرایه بلیت تک‌سفره داخل شهر تهران ۲۵۰۰ تومان، بلیت تک‌سفره فردی که از کرج وارد خط داخلی شهر تهران می‌شود ۲۸۵۰ تومان، بلیت تک‌سفره فردی که از هشتگرد به خط داخلی شهر تهران وارد می‌شود ۷۰۰۰ تومان و بلیت تک‌سفره فردی که از ایستگاه فرودگاه حضرت امام خمینی وارد خط داخلی شهر تهران می‌شود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده است؛ البته اگر همین افراد بلیت‌های مدت‌دار دریافت کنند از تخفیفات خاص بهره‌مند خواهند شد برای مثال افرادی که از بلیت یکساله استفاده کنند ۳۹ درصد تخفیف برای آنها اعمال می‌شود. بلیت‌های مبلغ‌دار حداقل پنج درصد و اگر در گروه‌های خاص قرار گیرند مطابق با گروهی که در آن دسته‌بندی می‌شوند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: همانند دوره‌های گذشته کسانی که از تخفیفات بهره‌مند می‌شدند در این دوره این تخفیفات را دریافت خواهند کرد .

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخفیفات بلیت خبرنگاران اظهار کرد: کسی که مجوز طرح ترافیک را دریافت می‌کند با ماشین شخصی تردد می‌کند لذا بلیت حمل و نقل عمومی برای آنها موضوعیت ندارد اما خبرنگارانی که داوطلبانه و یا فاقد خودروی شخصی هستند ما به ازای مجوز ورود به طرح ترافیک کارت بلیت حمل و نقل عمومی با شارژ ۴۵۰ هزار تومان برای استفاده یکساله دریافت خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین