وزیر نیرو: نیروگاه‌های کشور تابستان آینده با حداکثر ظرفیت وارد مدار می‌شوند

گروه اقتصادی الف،   4001201048

وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های کشور با پایان یافتن برنامه تعمیراتی، تا قبل از پیک تابستان سال آینده با حداکثر ظرفیت وارد مدار خواهند شد.

وزیر نیرو: نیروگاه‌های کشور تابستان آینده با حداکثر ظرفیت وارد مدار می‌شوند

به گزارش ایرنا، «علی اکبر محرابیان» امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورمان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در احداث نیروگاه دارد و تاکنون نیروگاه‌های متعددی هم در داخل و هم خارج از کشور ساخته است که با توجه به شرایط لازم بود در بحث تعمیرات نیروگاهی هم پیش‌بینی‌های داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از دهه ۷۰ با هدف تعمیرات نیروگاه‌های داخلی تاسیس شد.

وزیر نیرو بازدید امروز خود را در جهت آگاهی از روند تعمیرات نیروگاه‌ها تا قبل از پیک تابستان ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های بخاری و گازی نیاز به تعمیرات اساسی دارند و شرکت تعمیرات نیروگاهی یکی از شرکت‌های مطرح در این زمینه است که ۷۰ درصد برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها در آن آغاز شده است.

محرابیان افزود: بیش از ۵۰ درصد برنامه تعمیرات نیروگاهی به اتمام رسیده و بقیه هم تا خرداد ماه سال آینده کار تعمیرات خود را به پایان خواهند رساند.

وزیر نیرو گفت: خرداد ماه سال ۱۴۰۱ همه نیروگاه‌ها برنامه تعمیرات خود را انجام داده و با حداکثر ظرفیت وارد مدار خواهند شد.

تعرفه مشترکان پُر مصرف پلکانی افزایش می‌یابد

وی در ادامه در باره تعرفه‌های جدید برق، بیان کرد: از اول بهمن ماه امسال قیمت برق مصرفی براساس تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد که طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ است و قبض های آن امروز و فردا به دست مشترکان خواهد رسید.

محرابیان خاطرنشان کرد: در این تعرفه گذاری جدید مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، مشمول هیچ گونه افزایشی نخواهند شد. بر این اساس حدود ۷۵ درصد مشترکان قبض خود را با قیمت ثابت پرداخت خواهند کرد.

وزیر نیرو گفت: مشترکانی هم که مصرفی بالاتر از الگو دارند به صورت پلکانی مشمول افزایش نرخ خواهند شد.

وی افزود: البته صحبت در باره برق بدون یارانه به این معنا است که قیمت سوخت هم بدون یارانه باشد که در این صورت قیمت‌های خیلی بیش از حد خواهد بود و برق به قیمت صادراتی محاسبه خواهد شد.

محرابیان اظهار کرد: اکنون قیمتی که برای برق محاسبه می‌شود خیلی پایین‌تر، حتی برای مشترکان پُر مصرف است.

برق بدون یارانه برای مشترکان پُرمصرف

وزیر نیرو به مشترکان پُرمصرف توصیه کرد تا مصرف خود را به الگو کاهش دهند و گفت: اینکار با اقدام‌های خیلی ساده محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چند گام برای مشترکانی که الگوهای مصرف را رعایت نکنند و همچنان به این کار ادامه دهند، برق بدون یارانه خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: طبق آمارهایی که به دست آمده بخش قابل توجهی از مشترکان پُر مصرف به رعایت الگوی مصرف روی آورده‌اند و امید است این روند بازگشت به رعایت الگوی مصرف تداوم داشته باشد.

محرابیان ادامه داد: درحال حاضر برنامه‌ای برای ارائه برق بدون یارانه نداریم، اما پیام این قانون آن است که مشترکان الگوهای مصرف را رعایت کنند تا مشمول اضافه پرداخت نشوند.
 

مشترکان کم مصرف آب مشمول افزایش قیمت نخواهند شد

وی  در باره تغییر تعرفه در بخش آب هم بیان کرد: فعلا هیات دولت مصوبه‌ای در این باره تصویب نکرده است، اما اگر قرار به اصلاح باشد، مانند روند در بخش برق نیز در بخش آب دنبال خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: به این ترتیب مشترکانی که در بخش آب نیز رعایت الگوهای تعیین شده را رعایت کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نخواهند شد.

با توافق یا بدون توافق برنامه توسعه صنعت برق ادامه خواهد یافت

محرابیان درباره مذاکرات و توافق احتمالی ایران و کشورهای چهار بعلاوه یک گفت: برنامه‌ای برای توسعه بخش آب و برق کشور تدوین کرده‌ایم که برای تحقق آن پایبند هستیم، چه توافق حاصل شود و چه نشود، براساس آن ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه طی چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی ادامه داد:  اکنون اغلب این برنامه‌ها و واحدهای نیروگاهی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند و عملیات اجرایی بخش قابل توجهی از آنها طی ماه‌های اخیر آغاز شده است.

وزیر نیرو افزود: بعضی از این‌ها در قالب توافق بین وزارت نیرو و صنایع بزرگ محقق خواهد شد و بعضی نیز نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند، بنابراین چه توافق حاصل شود یا نه، ما متعهد هستیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

محرابیان در باره نصب کنتورهای هوشمند هم گفت: برنامه نصب این کنتورها درحال پیگیری است و هزینه‌های آن نیز از اول مهرماه ۱۴۰۱ به صورت اقساطی از مشترکان دریافت خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: بخشی از تعمیرات نیروگاه‌ها مربوط به نیروگاه‌های عراق و سوریه بود که در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران درحال انجام است. حداقل سه واحد از نیروگاه‌های کشور عراق و تعدادی از واحدهای نیروگاهی سوریه در این شرکت در دست تعمیر است.

محرابیان گفت: شروع اینکار با تعمیر یک توربین آغاز شد، اما طرف عراقی با توجه به رضایتی که از این کار داشت و قیمت رقابتی ایران، ترغیب شد تا سفارشات بیشتری بدهد و امید داریم که این موارد بیشتر هم شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین