چمران: تراکم فروشی نداریم/ تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به موضوع آسیب‌های اجتماعی

گروه اقتصادی الف،   4001201003

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم فروشی نداریم، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به موضوع آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

چمران: تراکم فروشی نداریم/ تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به موضوع آسیب‌های اجتماعی

به گزارش فارس، مهدی چمران در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با اشاره به اینکه شهرداری تهران تاکنون اقدامات مناسبی را انجام داده، گفت: میزان بودجه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب و به فرمانداری ارسال شد؛ این بودجه از سه منبع حاصل می‌شود؛ یکی از آنها منابع درآمدی شهر تهران است که حدود  ۳۸هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود، مثلا مالیات بر ارزش افزوده ۷۷۶۰ میلیارد تومان است که این عدد در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود، عوارض ساختمانی و مالیات ۲۲ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده درآمدهای شهرداری از این منبع است که این منبع را در بودجه امسال از سال گذشته نیز کمتر دیده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان از بودجه سال گذشته محقق شده است، افزود:  ۵۷ هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری بود که ما آن را به ۵۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا واقعی‌تر شود؛ حدود ۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای متفرقه مانند جریمه کسر پارکینگ، ۸ هزار میلیارد تومان فروش اموال و ۴ هزار میلیارد تسهیلات و واگذاری است.  

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع فعلی فروش تراکم به صورتی که در گذشته وجود داشت، نداریم، بلکه در هر نقطه‌ای از  شهر، حد طبقاتی در طرح جامع پیش‌بینی شده که به صورت اتوماتیک به آن قطعه آن میزان تراکم را  می‌دهند و بیشتر از آن تخلف است، بنابراین فروش تراکم نداریم و منظور از عوارض ساختمانی در واقع عوارض نوسازی است. 

به گفته چمران، بر اساس قوانین شهرسازی اگر در یک کوچه‌ای ۶۰ درصد آن شکل گرفته باشد، شهرداری بنا به شرایطی می‌تواند اجازه دهد بقیه املاک نیز به همان صورت ساخته شوند. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش حمل و نقل و ترافیک بودجه‌ای بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان دارد که از سال گذشته بیشتر شده است، اضافه کرد: مثلا برای بخش اتوبوس یک رقم ۴ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی کردیم و سهم مترو  ۶ هزار میلیارد تومان است که بخشی برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو در نظر گرفته شده است و برای سایر خطوط ۶۲۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است؛ ۳ هزار میلیارد تومان هم برای تبصره‌هاست، همچنین اورهال مترو ۷۸۲ میلیارد تومان و  ۲۱۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت بلیت مترو است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بلیت مترو یک سوم سهم دولت، یک سوم شهرداری و یک سوم نیز سهم مردم است و درواقع از مردم کمتر از یک سوم می‌گیریم و امیدواریم در بودجه دولت پیش‌بینی شود؛ علاوه بر این ۵۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر در نظر گرفته شده است. 

چمران عنوان کرد: برای رفت و روب شهری حدود ۲ هزار میلیارد تومان و ۲۱۰۰ میلیارد هم برای ایجاد و نگهداری فضای سبز در نظر گرفته شده است؛ جرایم قطع درختان صرفا برای ایجاد فضای سبز در نظر گرفته می‌شود؛ در حوزه آتش نشانی ۵۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات و ۱۵۰۰ میلیارد تومان جبران هزینه‌های آتش‌نشانی داریم و  ۲۸۵۰ میلیارد تومان نیز برای ستاد بحران شهر تهران در نظر گرفته شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حقوق کارکنان حدود ۳۰ درصد بودجه را در برمی‌گیرد، افزود: هزینه برای بخش‌های عمرانی و خدمات شهری ۶۰ درصد در نظر گرفته شده و مابقی برای سایر هزینه‌هاست؛ همچنین در بخش فرهنگی و اجتماعی ۴۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و ۳۲ میلیارد تومان برای حوزه زنان از جمله توانمندی آنها اختصاص دادیم.

وی در ادامه گفت: ایده ساخت هتل‌ها در پارک‌های جذاب و بزرگ شهر که توسط شهردار تهران مطرح شد، با سرمایه‌گذاری و مشارکت می‌باشد و دست شهرداری در این مسأله باز است و پیشنهادهایی نیز برای مشارکت به شهرداری رسیده است. 

چمران یادآور شد: بخشی به نام شارژ شهری نداریم و دریافتی‌های ما بر اساس قانون است و حداکثر عوارض دریافتی ۲۵ درصد خواهد بود؛ عوارض نوسازی را هر کسی بابت تمام خدماتی که در شهر انجام می‌شود، می‌پردازد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: به نظرم ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه محقق می‌شود.  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین