پیشنهاد باهنر درباره تغییر قانون اساسی/ روایت شمس‌الدین حسینی از تاثیر آبان ۹۸ بر اصلاحات اقتصادی/ نظر شمخانی درباره خوشبینی به توافق در وین

گروه سیاسی الف،   4001117060 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد باهنر درباره تغییر قانون اساسی/ روایت شمس‌الدین حسینی از تاثیر آبان ۹۸ بر اصلاحات اقتصادی/ نظر شمخانی درباره خوشبینی به توافق در وین

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2199 نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۶۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۹۸ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۵۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۵۹ هزار و ۹۷۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

پیشنهاد باهنر درباره تغییر قانون اساسی

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرورت اصلاحات ساختاری به خبرآنلاین گفت: «جمع‌بندی من این است که کشور ما در بحث قانون‌گذاری ایرادات ساختاری دارد. خاستگاه تمامی مجلس‌های شکل‌گرفته تاکنون، منطقه‌ای، قومی، صنفی، جنسیتی و حزبی است و فکر و ذکر اغلب نمایندگانی که به مجلس می‌روند، قومیت و صنف خودشان است. منافع ملی در مجلس ما متولی ندارد...

طبق تجارب جهانی، کشوری که اساس آن مردم‌سالاری دینی است را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد. نمایندگان ما انسان‌های خوب و متخصصی هستند اما ایراد ساختاری، اغلب، مانع خروجی مؤثر و مفید آن‌ها می‌شود...

سوای این، لازمه دموکراسی وجود چند حزب فراگیر، قدرتمند و صاحب متولی است. انتخابات اگر حزبی نباشد ۲۹۰ نماینده بعد از کلی جنجال وارد مجلس می‌شوند اما شناختی از مواضع و سلایق یکدیگر ندارند و تازه می‌خواهند با هم آشنا شوند. چرا؟ چون از کانال یک ساختار حزبی، وارد مجلس نشده‌اند...

 در دولت‌ها نیز به همین اشکال وجود دارد. در کشورهای دیگر، ریشه دولت‌ها در احزاب است اما در کشور ما افراد، بدون پشتوانه حزبی وارد دولت می‌شوند و حتی گاهی با افتخار می‌گویند ما حزبی نیستیم!. برخی هم به مدد حزب رأی می‌آورند و بعد انکار می‌کنند و می‌گویند ما غیرحزبی و مستقل هستیم. شاهد این مشکل در قوه قضاییه هم هستیم...

باید بحث‌های جدی در محافل سیاسی آغاز شود حتی فرهیختگان می‌توانند این موضوع را مطالبه کنند. همین بحثی که من مطرح می‌کنم درخواستی از مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار است. ما نیاز داریم مواردی از قانون اساسی را اصلاح کنیم. در گام دوم فرهیختگان و رسانه‌ها مردم را آماده می‌کنند که باید یک رفرم در ساختار کشور صورت بگیرد. و زمانی که مقام معظم رهبری به این نتیجه رسیدند که نیاز به اصلاح ساختار است، می‌توانند دستور انجام اقدامات عملی را صادر کنند.

البته بازهم تأکید می‌کنم این رفرم باید در چارچوب قانون اساسی باشد. پذیرفته نیست کسی بگوید موضوع اصلاح ساختار، تغییر جمهوری اسلامی یا مطالباتی از این جنس باشد. زیرا این‌گونه موارد، خط قرمز هستند و اصلاً، قابل‌بحث نیستد.»

***

روایت شمس‌الدین حسینی از تاثیر آبان 98 بر اصلاحات اقتصادی

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد و نماینده کنونی مجلس به ایران گفت: «آبان 98 کاری کرد که دولت‌ها تا سال‌ها نتوانند اصلاحات اقتصادی در اقتصاد ایران انجام دهند. متأسفانه تدبیر نشد و این بی تدبیری به ضرر اقتصاد تمام شد و اصلاح اقتصاد را ذبح کرد.

دولت در اصلاحات اقتصادی باید ظرفیت اجتماعی را در نظر بگیرد. این ظرفیت چند پیش‌نیاز دارد اول اینکه دولت به تراز بودجه خانوار به همان میزان اهمیت دهد که به تراز بودجه خودش اهمیت می‌دهد.

نکته دوم اینکه باید مردم در این راستا هم باور شوند. اگر مردم باور پیدا کنند، همراهی می‌کنند که از شروط موفقیت در این کار است؛ منتها در چه مسیری مهم است؟

مسیری که در سال 1398 رخ داد، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و ریالی به حساب مردم ریخته نشد و مردم با فشاری که آوردند و اغتشاشاتی که صورت گرفت دولت را وادار به پرداخت کردند، دولت پرداخت کرد ولی بهای سیاست غلط فقط پرداخت پول نبود بلکه صدای خرد شدن سرمایه اجتماعی را هم شنیدیم،

ولی در سال 89، دولت قبل از افزایش قیمت‌ها منابع حاصل از آن را براساس برآورد قبلی، به حساب مردم ریخت و در اینجا نه تنها سرمایه اجتماعی نشکست که شکل گرفت و برای اولین بار بود که دولتمردان به قول خود وفا کردند، سوم در اجرای این کار حتماً کاستی‌هایی به وجود می‌آید و با یک مدیریت مستمر و هوشمند و هدفمند باید این کار را انجام داد و این کار نمی‌تواند به‌صورت اتوپایلوت انجام شود. ن

می‌تواند رئیس‌جمهور بگوید من خبر نداشتم. باید اصلاحات اقتصادی به دست رئیس‌جمهور و با فرماندهی شخص او انجام شود و تمام تیم اقتصادی با او همراه باشند. به دولتمردان توصیه می‌کنم در اصلاح نظام ارزی در وهله نخست مصمم باشند و اگر تردید دارند سراغ این کار نروند.

با اراده سراغ این کار بروند و با همین اراده و عزم جزم باید با سایر ارکان تصمیم‌گیری از جمله مجلس شورای اسلامی صحبت کنند و اگر این اراده و عزم به سایر ارکان منتقل شود آنها هم همراه می شوند. وقتی همصدایی در ارکان حکومت شکل بگیرد و با مردم صادقانه صحبت شود مردم هم همراهی می‌کنند.»

***

امام جمعه تفرش عزل شد

حجت‌الاسلام هادی میرزایی  مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل اتفاق ناگواری که در شهرستان تفرش به وقوع پیوست، حجت‌الاسلام حسین حاجیلری امام جمعه تفرش عزل و ظرف دو روز آینده امام جمعه جدید این شهرستان منصوب خواهد شد.  

وی بیان کرد: نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش به امامت امام جمعه جدید و پس از معرفی در شورای اداری شهرستان اقامه خواهد شد.

گفتنی است، به گزارش ایسنا، پنجشنبه هفته گذشته پسر ۱۱ ساله امام جمعه تفرش در جریان رانندگی در محور دستجرد به تفرش و در اثر تصادف با خودروی پرشیا موجب مرگ سه نفر از سرنشینان پرشیا و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شده بود.

***

امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی با اشاره به تعیین برخی پیش‌شرط‌ها در مذاکرات وین، گفت: ما هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم و اساسا مذاکرات ما یک روندی دارد که موضوع پیش‌شرط در آن مطرح نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: تا این زمان که ما با هم صحبت می‌کنیم، موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی اذعان داشت: البته آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها، پیام‌های مکرری میفرستند و مدعی هستند که ما دارای حسن نیت هستیم. ما در روند فعلی مذاکرات، ابتکار جدی و قابل توجهی را از طرف آمریکایی ندیدیم.

وی یادآور شد: بخشی از ابتکارات از نظر ما باید در مذاکرات ۱+۴ و از طریق non-paper هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی‌ها تبادل می‌شود، قابل مشاهده باشد و یا ما در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم. لذا رفتار عملی آمریکا برای ما ملاک است.

امیرعبداللهیان در واکنش به خبر توافق دوساله و موقت، تاکید کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

***

نظر شمخانی درباره خوشبینی به توافق در وین

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره خوشبینی به توافق در وین در توییتی نوشت: «با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم. تصمیمات سیاسی در واشینگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.»

***

دیدارخاتمی و سورورس؛ از شریعتمداری اصرار و از خاتمی انکار

حسین شریعتمداری، برای چندین و چندمین بار با انتشار مقاله ای در کیهان بر دیدار خاتمی و سوروس تاکید کرد. سالهاست که شریعتمداری این ادعا را تکرار می کند و در تمام این سالها بارها و بارها توسط نزدیکان خاتمی تکذیب شده است. 

در این مقاله هم شریعتمداری باز هم بر انجام این دیدار تاکید کرده و نوشته است: « یک بار در پاسخ به انکار این ملاقات از سوی مدعیان اصلاحات، خطاب به آنها نوشته بودیم چرا از آقای ظریف نمی‌پرسید؟! و توضیح نداده بودیم چرا باید از آقای ظریف بپرسند! اما، اکنون اعلام می‌کنیم که آقای ظریف نیز که در آن هنگام نماینده ایران در سازمان ملل بود، در ملاقات آقای خاتمی با جرج سوروس حضور داشته است. آقای ظریف تا‌کنون در این‌باره سکوت کرده‌اند و با شناختی که نگارنده از آقای ظریف دارم تصور می‌کنم که ایشان نخواسته است با انکار این ملاقات مرتکب دروغ شده باشد.»

محمد مهاجری، روزنامه نگار که قبلا عضو شورای سردبیری کیهان بوده است در واکنش به یادداشت شریعتمداری نوشت: «در شگفتم چرا آقای شریعتمداری که به سادگی می توانست با یک تماس تلفنی چندثانیه ای موضوع را از آقای ظریف سوال کند، راه سخت اتهام ناروا و دروغ را برگزیده است. آقای ظریف قبلا هم گفته اما من باز هم از او در باره حضورش در جلسه دیدار سوروس-خاتمی پرسیدم. پاسخ صریحش این بود:" دروغ صد در صد است و من بارها تکذیب کرده ام. من شخصا سوروس را دیده ام ولی با آقای خاتمی خیر."

آقای شریعتمداری در متن خود آورده است که با شناختی که از ظریف دارد ، او نخواسته با تکذیب این دیدار، مرتکب دروغ شود. معنای این حرف آن است که آقای شریعتمداری، ظریف را صادق می داند. پس حالاکه ظریف راست می گوید باید خبر حاج حسین آقا دروغ باشد.»

***

رئیسی و جلیلی در سیاست خارجی با هم اختلاف دارند

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره نامه سعید جلیلی در انتقاد از مذاکرات وین به فردا گفت: «آقای جلیلی روند مذاکرات را قبول ندارد و تصور می‌کند مذاکرات نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. صرف نظر از اینکه نامه‌ای نوشته باشد یا نه اما او به هر حال افکار عمومی هم چنین برداشت می‌کند که آقای جلیلی به مذاکرات کنونی ایراداتی دارد».

او ادامه داد: «خوشبختانه آقای جلیلی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و همین شوراست که در موضوع مذاکرات تصمیم‌گیری می‌کند؛ برخلاف دوره آقای روحانی که بیشتر وزارت‌خارجه تعیین‌کننده بود. حالا آقای جلیلی می‌تواند نظراتش را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند؛ یعنی مسئولیتی دارد که فضای مناسبی برای طرح دیدگاه‌هایش را فراهم می‌کند و او هم همین کار را انجام می‌دهد».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «مسئله دیگر آن است که بسیار باید از ابراز عقیده آقای جلیلی استقبال کنیم زیرا باید دیدگاه‌های مختلف بیان شود. آقای جلیلی هم فردی است که شناخت از مذاکرات دارد و زمانی مسئولیت مستقیم داشته است و همین‌ حالا هم عضو شورای عالی امنیت ملی است؛ البته گفتن اینکه شناخت دارد لزوما به معنای تأیید مواضعش نیست اما به هر حال خوب است که مواضعش مطرح شود و علاوه بر او همه نخبگان هم نظراتشان را مطرح کنند. وقتی در سال92 مذاکرات در دوره اول آقای روحانی آغاز شد همین آقای جلیلی و خیلی‌های دیگر نظرات مخالفی با آنچه در مذاکرات می‌گذشت داشتند که آقای روحانی با تندترین برخورد با منتقدانش روبه‌رو می‌شد و بعدها دیدیم نقدهای آقای جلیلی و دیگران درست بوده است».

او در پایان گفت: «تردیدی نیست که بین آقای رئیسی و جلیلی اختلاف وجود دارد و این اختلاف به قبل از انتخابات هم برمی‌گردد. وجود اختلاف هم چیز عجیبی نیست زیرا هرکس نظرات خود را دارد. آقای رئیسی نگاهی عملگرایانه‌تر به سیاست خارجی دارد؛ در صورتی که آقای جلیلی نگاهی ایدئولوژیک‌تر دارد. اکنون نیروهای سیاسی کمتر به دولت انتقاد می‌کنند زیرا فعلا می‌خواهند دولت کارها را جلو ببرد و می‌گویند برای قضاوت زود است. درست هم می‌گویند اما حتما در آینده که عملکرد دولت بیشتر مشخص شود، بسیاری از نیروهای سیاسی از اصلاح‌طلبان گرفته تا حتی خود اصولگرایان نقدهایی را به دولت وارد می‌کنند».

***

یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد گفت که طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع درباره میزان پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: دولت پیش بینی کرده بود که با حذف ارز ترجیحی مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کند. کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد و به تبع آن دیگر یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد. البته قطعی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی است.

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۹۹۷۲۵۲۱:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آبان 98 از عمد بود برای ضربه زدن به کشور چیزی که بارها گفتیم این جماعت اصلاح طلب دنبال می کنند که دو ماه بعد شد شهید سردار و یک ماه بعد کم شدن آمار انتخابات!
ناشناس۲۳۹۹۷۳۳۲۱:۰۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
برجام مجدد اگر توافق شود از همین حالا نتیجه اش مشخص است و نیازی به فکر کردن هم ندارد
ناشناس۲۳۹۹۷۴۸۲۱:۲۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چه کسی باید پاسخگوی برنج کیلویی ۹۰/۰۰۰ تومانی باشد ؟
ناشناس۲۴۰۰۲۰۵۱۰:۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
جناب سرهنگ ! کو بهبود معیشت مردم ؟ جناب سرهنگ ! کو جهش تولید ؟ جناب سرهنگ ! کو اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده ؟
ناشناس۲۴۰۰۴۳۵۱۲:۴۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
حسن روحانی و اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن و باید پاسخگو باشند.
ناشناس۲۳۹۹۷۵۷۲۱:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
این شخص با خودش چی خیال کرده که بچه ۱۱ ساله اش رو گذاشته پشت فرمون و خودش هم کنارش نشسته ؟ این قانون شکنی نیست ؟!
ناشناس۲۳۹۹۷۶۹۲۱:۳۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
۳ نفر رو کشتن و ۴ نفر رو مجروح و روانه بیمارستان . لابد خودش هم سالمه و سُر و مُر و گُنده
ناشناس۲۳۹۹۸۱۱۲۲:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر ماجرای ملاقات محمد خاتمی با جورج سوروس صحت نداشت او شکایت خود از حسین شریعتمداری در این مورد را پیگیری می کرد.
ناشناس۲۴۰۰۱۴۶۰۹:۲۹:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
و اگر صحت داشت تا حال ده ها بار این سند را منتشر میکرد.
ناشناس۲۴۰۰۶۵۴۱۴:۵۰:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
همه می‌دانند کیهان همیشه درست می گوید چه خوشت بیاد و چه نیاد
ناشناس۲۴۰۰۴۵۷۱۳:۰۳:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اصلا آقای شریعتمداری چکاره است که حق داره این همه به این و آن اتهام بزنه. اگر حرفهای گذشته شریعتمداری را چک کنید متوجه می شوید که خیلی مشکل داره
ناشناس۲۳۹۹۸۱۳۲۲:۳۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث دلخوش کنیم.
ناشناس۲۳۹۹۸۱۹۲۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
حوادث ابان ماه 98 نتیجه سوء مدیریت و بی تدبیری دولت قبل و شخص بیژن زنگنه بود که 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد نمود.
ناشناس۲۳۹۹۸۲۰۲۲:۳۶:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
حسین شریعتمداری : برای اثبات ملاقات خاتمی با جرج سوروس 2 زونکن سند دارم.
ناشناس۲۳۹۹۸۳۲۲۲:۵۷:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
حاج حسین شریعتمداری بی سند و مدرک حرف نمی زند بی شک برای دیدار خاتمی و سوروس صهیونیست اسناد متقن و کافی دارد.
ناشناس۲۳۹۹۸۸۸۰۰:۳۰:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
بعد از سالها دولتی پیدا شده که می خواهد اقتصاد را علمی اداره کند مجلس ساز مخالف می زند دولت نباید کوتاه بیاید
ناشناس۲۴۰۰۳۵۶۱۱:۴۲:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
خدا رو شکر امروز معنی مدیریت علمی رو هم یاد گرفتیم
ناشناس۲۴۰۰۰۲۹۰۷:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
آقای باهنر این آشی ست که خودت برای قانون اساسی پختی
ناشناس۲۴۰۰۰۸۵۰۸:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
همه پرسی درمورد خیلی چیزها .....‌‌‌
ناشناس۲۴۰۰۰۸۸۰۸:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
"پیشنهاد باهنر درباره تغییر قانون اساسی" این کار باید سالها پیش انجام میشد. شاید الان مقداری دیر شده باشه. چرا همیشه سیاسیون از مردم عقب ترن
ناشناس۲۴۰۰۱۰۱۰۸:۵۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اصلاح قانون اساسی و اصل مربوط به مجلس که توسط آقای باهنر مطرح شده از ضروریات فوری کشور است که باید انجام شود. تا شاهد اصلاح امور توسط مجلس باشیم.
ناشناس۲۴۰۰۲۰۷۱۰:۱۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
قانون فعلی عمل شود نیازی به این چیزها نیست
اينجي۲۴۰۰۱۶۸۰۹:۴۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
چه عجب اين اصلاح قانون اساسي در عرصه گفتمان عمومي آمده! و البته شايسته هست که قانون اساسي بر اساس مطالبات و نيازهاي روز ملت اصلاح و عوض شود.
ناشناس۲۴۰۰۱۹۵۱۰:۰۵:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
تورم سرسام اور و بی عدالتی و مفسدان اقتصادی که بیت المال را غارت کردند ودر ویلاهایشان دارند به مردم بیچاره وبدبخت می خندند الهی به حق امام حسین همه خیانتکاران به انقلاب ودین بزودی رسوا ونابود شوند خدا ریشه همشون را بسوزاند امین یارب العالمین
کارمندساده۲۴۰۰۲۴۲۱۰:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
باهنر اگر مردم تو را می خواستند منظور افکار و اعمالت ؛ به تو رای می دادند پس تو خود بخوان حدیث مفصل از ....
دخو۲۴۰۰۲۹۸۱۱:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
- آقاي باهنر هستن نماينده و نايب رييس چند دوره مجلس الان اين چيزا يادشون افتاده اون موقع كه تو مجلس بودن يادشون نبود - يكي به آقاي شريعتمداري بگه يا چيزي را نگوييد يا با سند و مدرك بگوييد
یاشار۲۴۰۰۷۱۰۱۵:۳۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
کسی که از بیرون نظارگر است مشکلات را بهتر تشخیص می دهد تا زمانی که داخل میدان است.
اعلائ۲۴۰۲۰۶۳۱۰:۲۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
سرنوشت 80 ملیون آدم مهمتر است یا نظرات این جلیلی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین