وزارت دفاع امارات از حمله پهپادی به این کشور خبر داد

گروه جهان الف،   4001113111

وزارت دفاع امارات اعلام کرد که این کشور با سه پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

وزارت دفاع امارات از حمله پهپادی به این کشور خبر داد

به گزارش فارس، پس از بیانیه یک گروه ناشناس درباره حمله به امارات، ابوظبی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، این حمله را تأیید کرد.

وزارت دفاع امارات در واپسین ساعات امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه پهپاد حریم هوایی این کشور را سحرگاه امروز نقض کردند. در این بیانیه آمده است که پهپادها به دور از مناطق مسکونی بوده‌اند. به‌رغم گذشت چند ساعت از انجام حمله و تنها پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی گروهی ناشناس موسوم به «الویه الوعد الحق»، ابوظبی مدعی شد که توانسته این پهپادها را رهگیری کند.

ساعاتی پیش، گروهی ناشناس که خود را الویه الوعد الحق نامید، در بیانیه‌ای از حمله پهپادی به امارات عربی متحده خبر داد. این گروه اعلام کرد: «فرزندان شبه‌جزیره عربستان، بامداد امروز، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود».

این گروه جدید که به‌تازگی اعلام موجودیت کرده است، پیشتر نیز در بیانیه‌ای از حمله به عربستان سعودی سخن گفته بود.

امارات در حالی در معرض حملات قرار گرفته است که پایگاه خبری «آکسیوس»، امشب، به نقل از مقامات تل‌آویو گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

آکسیوس در ادامه خبر داد که امارات از تل‌آویو در زمینه پدافند موشکی و مقابله با پهپادها درخواست کمک کرده است. طبق این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس‌های امنیتی این رژیم به‌زودی درخواست کمک امارات را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد که تل‌آویو تا جایی که امکان داشته باشد، قصد کمک به امارات را دارد، اما در عین حال، قصد ندارد که فناوری‌های حساس خود در اختیار این کشور بگذارد.

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله امروز- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته بودند. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین