انتقاد رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در گفتگو با الف: یکسال انتظار برای ترخیص تجهیزات از گمرک/ « کریدور سبز» برای واردات مواد اولیه می خواهیم

گروه اقتصادی الف،   4001112119 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی با درخواست از رئیس جمهور برای مبارزه با فساد در گمرکات و صنایع، پیشنهاد کرد برای تمرکز و سرعت در امر واردات مواد اولیه ، یک «کریدور سبز» ایجاد شود.

  یکسال انتظار برای ترخیص تجهیزات از گمرک/ « کریدور سبز» برای واردات مواد اولیه می خواهیم

مجید روحی در گفت و گو با الف درباره این که بخش خصوصی چگونه می تواند به دولت کمک کند گفت: دولتها همیشه باید‌ بسترساز و پشتیبان و به ویژه پشت بخش خصوصی باشند.  در همه جای دنیا کشورهایی که موفق و توسعه یافته اند بدلیل این است که  برنامه ریزی ها و راهکارها و تاکتیک بر مبنای بخش خصوصی و مردم است و صنعت را بخش خصوصی و مردم می چرخاند.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی با تاکید بر بحث آموزش گفت: یکی از مشکلات ما در بستر کمک به صنعت و صادرات این است که در منابع انسانی ضعیف عمل کردیم و درست به آنها آموزش نمی دهیم. شاید در رشته های مختلف خوب درس می خوانند ولی خوب یاد نمی گیرند که در حوزه بازار کار چگونه کار کنند. 

روحی گفت: ما باید برنامه ریزی متمرکز داشته باشم.  اگر می گوییم سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی اصلی است باید همه برنامه ها ، بودجه، راهبردها و روابط داخلی و خارجی در این سازمان متمرکز شود که تولیدکننده و صادرکننده تکلیف خود را بدانند،  نه این که برای  تولید و صادرات و واردات با 20 تا دستگاه ارتباط داشته باشند. 

وی در ادامه افزود: پیشنهاد من برای حل این مشکل ایجاد کریدور سبز است. برای واردات مواد و قطعات تولید باید در گمرکات و وزارت صمت این کریدور ایجاد شود. اینکه ما 5 تا 6 یا حتی یکسال برای ترخیص مواد اولیه تاخیر داشته باشیم به تولید خسارت وارد می کند. 

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی تاکید کرد: با وجود تحریم و گرفتاری ها در ارسال ارز، حداقل تحریم داخلی نباید نداشته باشیم. باید کارها را به بخش خصوصی و تشکل ها  واگذار کنیم و در تصمیم سازی ها شرکتشان بدهیم تا بتوانیم یک کریدور سبزی را برای وارد کردن تجهیزات در کمترین زمان داشته باشیم.

روحی با بیان اینکه چرا باید ترکیه 260 میلیارد دلار صادرات داشته باشد که 6 میلیارد آن فقط سریال و فیلم است گفت: متاسفانه شرکت های ما با برندهای متفرقه خارجی در نمایشگاه ها وارد می شوند اسم کشورشان را نمی توانند زیر برند خود بگذارند و این ضعفی است که در حوزه بازرگانی و اقتصاد کشور داریم.

وی  با بیان این که  باید کارهای زیربنایی انجام دهیم  افزود:  خیلی رایزنی های بازرگانی و اقتصادی ما کار خود را درست انجام نمی دهند البته نمی خواهیم  صفر و یک بگویم و حرفهای ناامیدکننده بزنم. اما متاسفانه برند نداریم وقتی برندهای کشورهای خارجی را می زنیم تولیدات ما بهتر فروش می رود و ما هم که نمی توانیم جلوی صادر کننده را با برندهای مختلف بگیریم بنابراین اگر می خواهیم برند سازی کنیم باید زیرساخت ها را درست کنیم. 

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی در ادامه افزود: فساد در خیلی از جاها وجود دارد. متاسفانه در بحث ارز و واردات و صادرات دیدیم .ما باید هزینه فساد را در کشور بالا ببریم. جرایم تخلف از قانون یا هزینه فساد باید به قدری  بالا باشد که آن را کاهش دهد. بنابراین در بحث فساد خیلی باید کار شود و من از آقای رییسی می خواهم که در گمرکات و صنایع جلوی فساد را بگیرد چرا که فساد جوانان ما را سرخورده می کند. 

روحی در ادامه  به خروج نخبگان از کشور اشاره کرد و گف: بحث خروج نخبگان آنقدر جدی است که رهبر معظم انقلاب به خوبی تذکر خود را دادند . ما باید سرمایه ای که داریم حفظ کنیم. شرکت های دانش بنیان بزرگترین حفظ منافع کشور هستند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای تعامل با دولت همیشه استقبال کرده است گفت: یکی از مشکلات و ایراداتی که در ارتباط بین مردم و بخش حوزه صنعت وجود دارد این است که همیشه دولت جلو است. دولت، مجلس و قوای سه گانه باید به مردم و بخش خصوصی به ویژه در بخش صادرات یک باور عملی داشته باشند و بگذارند که کار خودش را انجام دهد و بتواند تصمیم گیری های پایین دستی را خودشان انجام دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۹۵۶۷۱۱۰:۴۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چه اتفاقی باید بیفتد تا یکسری گوش ها باز شود و یک عده بیدار شوند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین