سناریوی ضد اینستاگرام

گروه فرهنگی الف،   4001110061

کمپین «سانسور را متوقف کنید»، در مقابله با اقدام اینستاگرام و برخی پلتفرم‌های خارجی نسبت به حذف نام و عکس «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» چندی است که توسط فرهنگسرای رسانه آغاز شده است.

سناریوی ضد اینستاگرام

به گزارش ایسنا، ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت سپاه قدس ایران یکی از هولناک‌ترین جنایاتی بود که علیه قهرمان ملی ایران و منطقه اجرا شد. این جنایت نه تنها در ذهن مردم ایران فراموش نشده و نخواهد شد، بلکه برای مدیران تروریسم سایبری نیز هنوز یک اولویت است؛ چراکه بعد از ترور فیزیکی سپهبد قاسم سلیمانی در دی‌ماه سال ۹۸ این بار نوبت به حذف نام و عکس این قهرمان ملی در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام رسید.

سناریوی سانسور، توسط مدیران صهیونیستی پلتفرم‌های خارجی به ویژه اینستاگرام  زمانی آغاز شد که میلیون‌ها ایرانی با هشتک گذاری نام و عکس سلیمانی به عنوان  اسطوره مبارزه با تروریسم و داعش از او به عنوان «قهرمان ملی» یاد کردند و این پیام خود را با تمام کاربران اینستاگرام به اشتراک گذاشتند.

همین موضوع بهانه‌ای شد بر ادامه سناریوی سانسور، سانسوری که بر هیچ کس پوشیده نیست و توسط «مارک زاکربرگ» به همراه «آدام سوری» از مدیران و صاحبان اینستاگرام و فیسبوک رقم خورد. زاکربرگ که روزی شهرتش به عنوان نابغه برنامه‌نویسی و شخصیت سال ۲۰۱۰  رقم خورد الان به همراه «آدام موسری» تحت حمایت و لابی صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی آمریکا به عنوان مدیران برخی پلتفرم خارجی نظیر اینستاگرام و فیس بوک در حذف نام و عکس قاسم سلیمانی نقش اصلی را بازی می‌کنند.

سناریوی فرهنگسرای رسانه برای اینستاگرام
اقدام اینستاگرام نسبت به حذف قهرمان ملی ایرانی‌ها با اقداماتی از سوی دولت سیزدهم در برخورد با پلتفرم‌های خارجی همراه شده است و از آن به عنوان یک مشکل جهانی یاد می‌شود. از همین رو گفته می‌شود کارگروهی در سازمان ملل متحد تشکیل شده که با حضور کشورهای مختلف در حال تهیه پیش‌نویسی برای قاعده‌پذیر کردن پلتفرم‌های اجتماعی در دنیا هستند.

با این وجود بسیاری از نهادهای فرهنگی در صفحات مجازی خود این اقدام اینستاگرام را محکوم کرده‌اند یکی از این اقدامات در پی مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کمپین #سانسور را متوقف کنید خطاب به مدیرانی همچون «زاکربرگ» و «آدام موسری» در پی حذف این قهرمان ملی از پلتفرم‌های در اختیارشان بوده است.

در این کمپین به گفته «مهدی شکیبایی» رییس فرهنگسرای رسانه از مردم و کاربران اینستاگرام و فیسبوک به ویژه طرفدارانی که با حضور فیزیکی خود در مراسم تشییع سردار شهید میزان محبوبیت و مشهوریت او را به رخ جهانیان کشیدند خواسته شده است تا بار دیگر با هشتک مشخص #stopcencorship  و # MarkZuckerberg و#ZuckerbergStopSencor، پیام خود را به گوش مدیران اینستاگرام و فیسبوک و توییتر برسانند که در این باره توضیح دهند و پاسخگوی میلیون‌ها کاربری باشند که در حال مصرف پهنای باند این پلتفرم (اینستاگرام) هستند.

رییس فرهنگسرای رسانه درباره این کمپین می‌گوید: «متاسفانه می‌بینیم کشورهایی که صحبت از آزادی بیان و حقوق بشر می‌زنند، تاب تحمل دیدن عکس یک فرمانده نظامی که شوم‌ترین پدیده قرن یعنی داعش را از بین برده است ندارند و هر کسی که عکس او را در صفحه شخصی خود بارگذاری کند، بلافاصله آن را سانسور و حذف می‌کند. این اتفاق در حالی است که مجرمانه‌ترین و مبتذل‌ترین محتوای رسانه‌ای در این شبکه‌های مجازی به راحتی منتشر شده و دست به دست می‌شود.»

فرهنگسرای رسانه به عنوان یک نهاد فرهنگی و رسانه‌ای متعلق به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قصد دارد با این کمپین به زبان‌های عربی و انگلیسی جهانیان را نسبت به چنین سانسوری آگاه کند. کمپینی که همزمان با تشییع پیکر پاک ۱۵۰ شهید گمنام در شهر تهران آغاز شد و همچنان ادامه خواهد داشت.  

او ادامه داد: تمامی افراد چه داخل و چه در خارج از کشور که قصد پیوستن به کمپین «سانسور را متوقف کنید» دارند با قالبی که در این خصوص ایجاده شده است می‌توانند پیام خود را به اشتراک بگذارند. 

نکته قابل بیان در این کمپین برای مواجه نشدن با فیلترینگ اینستاگرام، عدم استفاده از نام شهید سلیمانی‌ است تا پیام خود را به گوش مدیران اینستاگرام و جهان برسانند.  

شبکه اجتماعی اینستاگرام از زمان شهادت سردار سلیمانی بسیاری از صفحاتی که عکس سردار سلیمانی را بارگذاری کردند بست و با محدودیت‌های فراوانی مواجه کرد. صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای رسانه یکی از همین صفحات بود که به دلیل انتشار عکس سردار دل‌ها بسته شد و حالا این فرهنگسرا قصد دارد تا با پیام و رویکردی متفاوت مدیران اینستاگرام را به این سناریوی سانسور توجه دهد. کمپینی که به گفته رییس فرهنگسرای رسانه نتیجه‌اش در هر صورت برای کاربران ایرانی بُرد است. تکرار اصرار بر سانسور؛ نشان از ترس مستکبران از فرماندهان ایرانی است و پایان سانسور نشان از اراده جمعی ایرانی‌ها بر یک اراده تروریسم سایبری است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین