‌‌رئیسی در جمع نخبگان گیلان: شرایط را به نفع مردم تغییر می‌دهیم/ هیچ دستگاه دولتی حق اشغال ساحل را ندارد‌/ روس‌ها مشتاق خرید محصولات کشاورزی ایران بودند‌

گروه سیاسی الف،   4001108120

رئیس‌جمهور گفت: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند و باید به میزان قانونی یعنی ۶۰ متر به نفع مردم عقب‌نشینی و ساحل را آزاد کند.

شرایط را به نفع مردم تغییر می‌دهیم/ هیچ دستگاه دولتی حق اشغال ساحل را ندارد‌/ روس‌ها مشتاق خرید محصولات کشاورزی ایران بودند‌

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم گیلان اظهار داشت: توفیقی برای بنده است که در خدمت اقشار مختلف مردم گیلان هستیم و به دلیل شرایط کرونایی نمی‌توانیم در اجتماعات استانی و شهرستانی در خدمت مردم باشیم و امیدواریم با بهتر شدن اوضاع کرونایی با مردم ولایی ، شهیدپرور و انقلابی گیلان دیدار داشته باشیم‌. در این نشست مشکلات مردم ، دانشجویان ، فعالان اقتصادی و خانواده های معظم شهدا را شنیدیم و تلاش می کنیم تا مشکلات را رفع کنیم‌.

وی با بیان اینکه استان گیلان افتخارات بسیاری دارد‌، از چهره‌های برجسته و نامدار که نه فقط برای گیلان بلکه آثار و برکات آنها برای ایران و جهان اسلامی قابل مشاهده است، افزود: میرزا کوچک جنگلی‌، آیت‌الله بهجت فومنی‌، محمدی گیلانی و دیگر بزرگان و سرداران این دیار و 8 هزار شهید استان گیلان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان و شهدای مدافع حرم که افتخار این استان هستند.

رئیسی با بیان اینکه گیلان استانی است که نیروی انسانی کارآمد از سرمایه‌های ارزشمند آن است که می‌تواند منشا تحول باشد، تصریح کرد:‌ گیلان سرمایه‌های مادی و معادن و ذخائر و صنایع فراوانی مانند جنگل ، دریا و ظرفیت های بسیاری دارد که می تواند احیا شود و برای رفع مشکلات استان به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه استان گیلان در پیوستن به شانگهای‌، اکو و اتحادیه اوراسیا و همه پیمان‌های منطقه‌ای می‌تواند محور قرار بگیرد ولی در ابتدا باید منطقه را بشناسیم و مورد بهره برداری قرار دهیم، در خصوص منطقه آزاد گفت‌: این منطقه در ابتدا برای صادرات و تولید ایجاد شد نه گردشگری و باید جایگاه اشتغال با محوریت تولید و صادرات برای گیلان و کشور باشد‌.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال جوانان گفت‌: باید کارگروهی تشکیل شود تا کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شناسایی و مشکلاتشان رفع شود چرا که رفع مشکل کارخانه‌های ساخته شده آسان‌تر از ساخت کارخانه است.

وی با تاکید بر اینکه ‌‌‌بانیان وضع موجود نباید ادامه کار مدیریتی داشته باشند، اضافه کرد: باید با انتخاب مدیرانی جوان و تحول‌خواه برای کارآمد کردن دستگاه‌ها اقدام شود؛ به ‌مدیران کشور ‌تاکید دارم که لوزم تحول در کشور تغییر نگرش مدیریت با استفاده از مدیران خلاق است. 

وی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود هم اشاره کرد و گفت: این دو رودخانه باید مانند اسمشان زر و گوهر باشند و از فضای اطراف آنها برای گردشگری استفاده شود‌. همین فردا باید کارگروهی برای رفع کامل مشکل رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و احیا تالاب تشکیل شود و از مردم هم می‌خواهیم در این کار مشارکت کنند‌.

رئیسی با بیان اینکه گیلان قطب کشاورزی است و باید موانع آن برطرف شود و کارها باید علم پایه دنبال شود و ارتباط بین دانشگاه ، کار و صنعت و ارتباط با نخبگان باید در کشور و این استان حفظ شود، ادامه داد: برای این قبیل کارها افراد مجرب و تحصیلکردگان می‌توانند سرمایه بزرگ برای کشور و دولت باشند.

وی خطاب به دستگاه‌های دولتی گفت‌: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند و باید به میزان قانونی یعنی 60 متر به نفع مردم عقب‌نشینی و ساحل را آزاد کند.

رئیس جمهور به روستاییان گفت‌: به برکت انقلاب امروز همه روستاهای کشور جاده ، آب، خانه بهداشت، مدرسه و بعضی روستاها گاز دارند ولی چرا نباید جاذبه گردشگری داشته باشند‌؟ روستاییان می‌گویند چون اقتصاد روستا فعال نیست و وام برای غیر‌کشاورز است و اینکه باید بعد از برداشت محصول تضمین شوند‌.

وی به سفر هفته گذشته‌اش به روسیه اشاره کرد و گفت‌: در این سفر روس‌ها مشتاق خرید محصولات کشاورزی گیلان بودند‌.

رئیسی به چای تولیدی گیلان اشاره کرد و گفت‌: اگر کسی چای گیلان را بنوشد‌، محال است چای دیگری استفاده کند‌.چای گیلان در داخل کشور خوب شناخته نشده است ولی در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد‌.

وی به چای‌های سنواتی هم اشاره کرد و گفت‌: این چای‌ها در انبارها ذخیره شده و دیگر مصرف انسانی ندارد درحالیکه می‌توانست با بسته بندی و نگهداری درست قابل فروش و صادرات باشد‌، البته کارهایی در این زمینه شروع شده که در حوزه امنیت غذایی مورد توجه است .

رئیس جمهور به طرح تحول صنعتی‌، کشاورزی‌، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت‌: مدیرانی که در این حوزه کار می‌کنند باید کارآمد باشند و وضعیت موجود را مدیریت کنند و شرایط را به نفع مردم و مطابق فرمایشات رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب تغییر دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین