وزیر صمت: تورم بیماری مزمن اقتصاد کشور است/ ایجاد شفافیت با درج قیمت تولیدکننده

گروه اقتصادی الف،   4001108071

ایسنا نوشت: وزیر صمت، تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست که مدت کم و کوتاه حل نمی شود و نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است و تصریح کرد: خبر خوب این است که در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور رخ داده است.

سید رضا فاطمی امین در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا، با اشاره به نگاه مثبت و حمایتی وزیر جهاد کشاورزی از منابع طبیعی در حوزه باغات توت و ابریشم، اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک اصلاح ساختار انجام دادیم و دفتر تخصصی صنایع سلولزی و دفتر ویژه تجهیزات کشاورزی و راه سازی را راه اندازی کردیم که تا پایان سال آینده اجرایی می شود.

وی با اشاره به وضعیت موجود و نگاه کلان آتی کشور، افزود: از سال ۹۷ تاکنون با تورم های بالای ۲۵ درصد مواجه هستیم که در تاریخ اقتصاد ما بی نظیر بوده است؛ حتی امسال به بالای ۶۰ درصد تورم رسیدیم و لذا چهار سال پیاپی تورم بالا فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است و همه مدیران و فعالات اقتصادی و مردم باید برای رفع این مشکل همکاری کنند.

وزیر صمت، تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست که مدت کم و کوتاه حل نمی شود و نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است و تصریح کرد: خبر خوب این است که در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور رخ داده و برخی از این تغییرات اکنون قابل مشاهده است و برخی دیگر سال های آینده شکار می شود.

امین، به کاهش قیمت فولاد و ورق آهن و سیمان در چهار ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این کاهش قیمت با سیستم های قضایی و نظارتی و بازرسی و تعزیراتی نبوده و کاملا بازار تنظیم شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت در چند ماه گذشته را درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده بر روی کالا دانست و بیان کرد: نوعی شفافیت ایجاد شده که باعث کاهش قیمت می شود و مردم ناظر ما هستند. در این راستا شاهد کاهش ۱۵ درصدی تورم مصرف کننده و ۲۶ درصدی تورم تولیدکننده هستیم.

وزیر صمت، با اشاره به تمرکز دولت بر مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی، خاطرنشان کرد: این طرح را به گونه ای اجرا خواهیم کرد که کمترین آسیب را داشته باشند؛ اگرچه وضع موجود قابل دفاع نیست و یارانه نهاده ها واقعا به مصرف کننده نمی رسد.

وی زراعت چوب و برنج و ابریشم و مرغداری را مورد توجه شهرستان صومعه سرا دانست و یادآور شد: آمایش صنعتی، معدنی و تجاری استان ها را آغاز کردیم و برای همه شهرستان ها ظرفیت های اشتغال را متناسب با بیکاری فراهم خواهیم کرد تا توسعه متوازن اتفاق بیفتد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین