افت ۳.۳ درصدی ارزش سهام عدالت/ سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال پرداخت می شود

گروه بورس الف،   4001108043

سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین شرکت‌های حاضر در بازار تشکیل شده؛ اما افت بازار سرمایه سبب ریزش ارزش سبد این سهام نیز شده است.

افت ۳.۳ درصدی ارزش سهام عدالت/ سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال پرداخت می شود
 

به گزارش فارس، سهام عدالت به عنوان یکی از انواع دارایی ها در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گرفت که تا 10 سال افراد تنها در حال پرداخت سهم خود از این سهام بودند. از سال 97 و با پایان یافتن این مهلت 10 سال، دولت سود این شرکت ها را به سهامداران واگذار کرد.

در سال 99 دولت دوازدهم تصمیم به آزادسازی این سهام کرد. در ابتدای مرداد سال گذشته، ارزش این سهام به اوج خود رسیده بود. با اتفاقات صورت گرفته در سال 99 و 1400 ارزش این سهام به شدت افت پیدا کرده است و در حال حاضر نیز این سهام خرید و فروش نمی شود. افت 55 درصدی ارزش سهام عدالت نسبت به ابتدای مرداد ماه سال 99، نشان می دهد بازار سهام حال و روز خوبی در این مدت نداشته است.

سبد سهام عدالت از بهترین و ارزنده ترین شرکت های حاضر در بورس تشکیل شده است و افت ارزش این سهام نشان می دهد، بازار سرمایه در یک سال گذشته با کاهش ارزش شدیدی مواجه بوده است.

* از سهام عدالت چه خبر؟

محمد خزاعی کوه‌پر، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری امور سهام عدالت خبر داد و گفت: این کارگروه تلاش می‌کند سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته را تا پایان سال به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز کند. پرداخت سود سهام عدالت مربوط به ملکردسال 99 باید از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول شود و تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

حسین امینی‌خواه، رئیس هیات مدیره کانون شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت گفت: تعدادی از کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه خود مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. مطالبات حقوق کارکنان تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت تا پایان سال 98 باید پرداخت شود که بر اساس مصوبه سازمان بورس قرار شده از محل مانده سود شرکت‌های سهام عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی برای جبران خدمات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت به میزان حداکثر 75 درصد از خود اظهاری هزینه این کارکنان باید از سوی سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شود که این سازمان هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

* سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه شده است. این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته ابتدایی بهمن ماه نیز این روند نزولی ادامه‌دار بود و این سهام در هفته گذشته با افت 3.32 درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز به ترتیب با کاهش 3.9 و 5.03 درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی بهمن ماه به ترتیب با افت 242 هزار تومانی، 291 هزار تومانی، 314 هزار تومانی و 591 هزار تومانی نسبت به هفته چهارم دی ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 48 هزار تومان، 8 میلیون و 478 هزار تومان، 9 میلیون و 168 هزار تومان و 17 میلیون و 233 هزار تومان.

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال 99 با افت 55 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که ارزش همین سبد در انتهای هفته دوم، سوم و چهارم دی ماه به ترتیب با افت 50، 51 و53 درصدی مواجه بود.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت 8 میلیون و 531 هزار تومانی، 10 میلیون و 262 هزار تومانی، 11 میلیون و 96 هزار تومانی و 20 میلیون و 859 هزار تومانی روبرو شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین