ایران یک- عراق صفر؛ سلام قطر ۲۰۲۲

گروه ورزشی الف،   4001107076

دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل عراق در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸ آغاز شد که نیمه نخست آن با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ایران یک- عراق صفر؛ سلام قطر ۲۰۲۲

به گزارش ایسنا، تیم‌ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. این دیدار از ساعت ۱۸ آغاز شد و در نهایت با تک گل مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه ایران ۱۹ امتیازی شد و با دو امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی رده دومی و ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به امارات رده سومی (امارات تا لحظه اتمام بازی تیم‌ملی با یک گل از سوریه جلو بود.) در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفت و صعودش به جام جهانی  ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرد.

این صعود سه بازی پیش از پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رقم خورد و سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفت.

نیمه نخست

تا دقیقه ۵: عراق بازی را هجومی آغاز کرد تا آستانه ایجاد موقعیت تک به تک هم پیش رفتند اما هوشیاری مدافعان ایران مانع این کار شد. پس از دو دقیقه، بازی به تعادل کشیده شد و بازیکنان تیم‌ملی توپ و میدان را در اختیار گرفتند.

دقیقه ۶: شاگردان اسکوچیچ در دقیقه ۶ نخستین موقعیت خطرناک بازی را ایجاد کردند و امید نورافکن پس از رد و بدل شدن چند پاس ترکیبی در جناح چپ، شوتش را در داخل محوطه جریمه از زاویه بسته روانه دروازه عراق کرد که دروازه‌بان حریف شوت او را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷: عراقی‌ها اما عقب ننشستند و بلافاصله پس از حمله ایران از جناح راست خودشان با ارسال به روی محوطه جریمه ایران، توپ را به فرحان رساندند که ضربه سر خطرناک این بازیکن با واکنش خوب عابدزاده روی خط دروازه مهار شد.

دقیقه ۹: در ادامه این بازی تهاجمی مهدی طارمی در دقیقه ۹ توانست در موقعیت تک به تک دروازه عراق را باز کند اما گل او در موقعیت آفساید به ثمر رسید و مردود اعلام شد.

دقیقه ۱۱: شوت سرکش علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه به دیرک عمودی دروازه عراق برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

تا دقیقه ۲۰: عراقی‌ها به مرور مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و چند بار نزدیک محوطه جریمه ایران شدند اما هوشیاری کنعانی‌زادگان و دیگر مدافعان ایران اجازه نداد که موقعیت خاصی روی دروازه ایران ایجاد کنند.

دقیقه ۲۵: پس از دقایقی که بازی به تعادل کشیده شده بود، جهانبخش دوباره شوت محکمی به سمت دروازه عراق زد که فهد طالب به صورت ناقص این شوت را دفع کرد و شوت مهدی طارمی روی توپ برگشتی درست به جایی رفت که طالب قرار داشت و این موقعیت هم از دست رفت.

دقیقه ۲۵: پس از این که توپ در موقعیت قبلی از محوطه جریمه خارج شد، وحید امیری با نفوذ از جناح چپ در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان عراق قرار گرفت اما ضربه او توسط طالب به کرنر رفت.

تا دقیقه ۲۹: قلی‌زاده پس از چند حرکت تکنیکی در پشت محوطه جریمه عراق، جهانبخش را در بین مدافعان حریف دید و به او پاس داد. کاپیتان تیم‌ملی هم پس از دریافت این پاس، به زیبایی برگشت و شوتش را به سمت دروازه عراق زد اما طالب، دروازه‌بان حریف این توپ را به زیبایی دفع کرد تا بار دیگر جلوی باز شدن دروازه تیمش را بگیرد.

دقیقه ۳۴: مدافعان عراق در پشت محوطه جریمه تیم‌شان به روی جهانبخش، ستاره تیم‌ملی در این دیدار خطا کردند تا ایران صاحب یک موقعیت خوب شود. علی قلی‌زاده پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد و ضربه‌اش را به صورت مستقیم به سمت دروازه عراق زد که با اختلاف کم از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: سامان قدوس با نفوذ از کانال بین دفاع وسط و دفاع راست عراق در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت گل‌زنی شد اما وقتی زاویه برای او تنگ شد، سعی کرد با ضربه چیپ و فنی دروازه حریف را باز کند که طالب، دروازه‌بان عراق هوشیار بود و ضربه او را مهار کرد.

دقیقه ۳۸: جهانبخش در ادامه درخشش در این دیدار با هوشمندی مثال زدنی در گوشه سمت راست زمین و نزدیک میانه میدان توپ را از بازیکن عراق ربود و بلافاصله یک پاس عمقی عالی برای قلی‌زاده در جناح چپ فرستاد اما شوت قلی‌زاده در موقعیت تک به تک با واکنش عالی طالب همراه شد تا باز هم شاگردان اسکوچیچ در زدن گل ناکام بمانند.

دقیقه ۴۳: عراقی‌ها چسبیده به محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و شوت خوبی هم روی این ضربه به سمت دروازه تیم‌ملی زدند اما عابدزاده به خوبی این توپ را مهار کرد.

نیمه نخست این دیدار سه دقیقه وقت اضافه داشت و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: پاس عمقی جهانبخش برای طارمی با اشتباه مدافع عراق به مهاجم تیم‌ملی رسید و او با طی کردن حدود ۲۰ متر به همراه توپ، در موقعیت تک به تک و بر خلاف جهت حرکت طالب، دروازه‌بان عراق شوتش را زد تا دروازه حریف پس از چندین موقعیت گل، باز شود.

دقیقه ۵۷: علی قلیزاده به مهدی طارمی که در داخل محوطه جریمه بود پاس داد اما او چون پشت به دروازه بود، توپ را برای شوت‌زنی جهانبخش کاشت اما شوت کاپیتان تیم‌ملی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: حرکت بدون توپ مهدی طارمی باعث شد که توپ در موقعیتی عالی به قدوس برسد و او بلافاصله اقدام به شوت‌زنی کند اما شوت قدوس با فاصله‌ای میلیمتری از کنار دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: مهدی طارمی پس از این که نتوانست در محوطه جریمه توپ را به جهانبخش برساند، ارسال بلندی برای سامان قدوس داشت تا او در موقعیت گل‌زنی قرار بگیرد. قدوس هم در این صحنه تصمیم گرفت که با ضربه آکروباتیک دروازه عراق را باز کند اما توپ روی پایش جفت و جور نشد و با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: شوت سرکش علیرضا جهانبخش با واکنش طالب همراه شد و گل دوم ایران به ثمر نرسید.

دقیقه ۶۸: حسین کنعانی‌زادگان روی ضربه کرنر جهانبخش توانست بالاتر از مدافعان عراق ضربه سر بزند اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: شوت ایمن حسین از پشت محوطه جریمه درست به جایی رفت که عابدزاده حضور داشت تا دروازه‌بان تیم‌ملی بدون مشکل این توپ را مهار کند.

دقیقه ۷۳: پاس صادق محرمی به دهانه دروازه عراق با قطع توپ قلی‌زاده وارد دروازه حریف شد اما آفساید قلی زاده توسط کمک داور اعلام شد تا تعداد گل‌های مردود شده ایران در این دیدار به عدد دو برسد.

دقیقه ۷۴: بازیکنان عراق در داخل محوطه جریمه ایران تا آستانه باز کردن دروازه عابدزاده پیش رفتند اما هوشیاری مدافع ایران مانع از به تساوی کشیدن بازی شد.

دقیقه ۷۹: شوت والی ایمن حسین از پشت محوطه جریمه ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: با خطای شجاع خلیل‌زاده در جناح چپ دفاعی ایران روی بازیکن عراق، این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما نتوانست از این توپ هم استفاده کند.

تا دقیقه ۳+۹۰: تیم‌ملی در دقایق پایانی بازی را بدون مشکل کنترل کرد و عراق هم زور به خطر انداختن دروازه ایران را نداشت تا در پایان، تیم‌ملی با یک گل از این تیم عبور کند و به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی زادگان، ‌امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت الهی (کمال کامیابی‌نیا، دقیقه ۸۷)، وحید امیری، ‌ علی قلی زاده، ‌سامان قدوس (میلاد سرلک، دقیقه ۷۷)، علیرضا جهانبخش (کاپیتان) و مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد، دقیقه ۱+۹۰).
ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد (عمار اقبال، دقیقه ۸۲)، فرانس بطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (حسن عبدالکریم، دقیقه ۵۹)، بشار رسن (علی ابراهیم، دقیقه ۵۹)، احمد فرحان (محمد عبدالکاظم، دقیقه ۷۱) و ایمن حسین (علاء عباس، دقیقه ۸۲)

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین